dr hab. Imelda Chłodna-Błach

Wydział Filozofii - Instytut Filozofii
Katedra Filozofii Kultury i Sztuki

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.


2018


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Od geniuszu do wielkoduszności. Rola kultury w wychowaniu do patriotyzmu
    [w:] Fides, Ratio et Patria. Studia Toruńskie
  • Wychowanie do cywilizacji: jaka filozofia edukacji?
    [w:] Człowiek w Kulturze

2017

  • Uniwersytet katolicki w myśli św. Jana Pawła II i J. Ratzingera
    [w:] Człowiek w Kulturze

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Cnoty moralne i teologiczne w służbie wychowania rodzinnego

    2016


    Książka naukowa recenzowana

    • Od paidei do kultury wysokiej. Filozoficzno-antropologiczne podstawy sporu o kulturę

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Kobieta w świecie współczesnym. Na kanwie rozważań Stefana kardynała Wyszyńskiego
      [w:] Cywilizacja

    2015

  • Solidarność jako troska społeczna – antidotum na totalitaryzm
    [w:] Człowiek w Kulturze

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Ojciec profesor Mieczysław Albert Krąpiec i lubelska szkoła filozoficzna

    2014


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • José Ortega y Gasset – życie i dzieło
      [w:] Człowiek w Kulturze
    • Szkolnictwo poza państwem – przeszłość i przyszłość
      [w:] Cywilizacja
    • The Crisis of American Education and Reforms Proposals According to Allan Bloom
      [Kryzys edukacji amerykańskiej i propozycje jego naprawy w ujęciu Allana Blooma]
      [w:] Studia Gilsoniana

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Nauczanie jako służba - na kanwie rozważań św. Tomasza z Akwinu
    • Wpływ koncepcji edukacji na kulturę społeczeństwa

    2013


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Wpływ koncepcji edukacji na kulturę społeczeństwa
      [w:] Cywilizacja

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Integralny rozwój człowieka właściwym zadaniem kultury i edukacji
    • Wychowanie ku pełnemu człowiekowi? Antropologiczna nauka o wychowaniu Rudolfa Steinera