dr Agnieszka Linca-Ćwikła

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Rodziny

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr


2023


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • „Sztuka i kreatywność” w pracy z osobami ze specjalnym potrzebami edukacyjnymi - analiza założeń i wyników projektu
    [w:] Roczniki Pedagogiczne

2021


Książka naukowa recenzowana

  • Poczucie koherencji maturzystów a ich zachowania zdrowotne na podstawie badań w makroregionie lubelskim

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Ojcostwo wspierające macierzyństwo
    [w:] Ateneum Kapłańskie

2019

  • The sense of coherence and physical activity among secondary-school graduates living in the Lubelskie Province
    [Poczucie koherencji i aktywność fizyczna wśród maturzystów w makroregionie lubelskim]
    [w:] Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio

  • 2018

  • Pedagogiczne uwarunkowania poczucia koherencji
    [w:] Roczniki Pedagogiczne

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Sens i znaczenie ludzkiego ciała i ludzkiej płciowości

    Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego

    • Prośrodowiskowe działania nauczycieli akademickich z wybranych państw Europy Środkowo-Wschodniej
      [w:] Rozprawy Społeczne
    • Społeczne zagrożenia związane ze sportem
      [w:] Rozprawy Społeczne
    • Film fabularny jako narzędzie realizacji podstawy programowej przedmiotu biologia w aspekcie klonowania
      [w:] Rozprawy Społeczne

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Opieka przedkoncepcyjna szansą dla prawidłowego rozwoju dziecka prenatalnego
    • Integralny model opieki przedkoncepcyjnej

    Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym przez MEiN

    • Wsparcie dla czasopism naukowych

    2017


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Orientacja aksjologiczna w wychowaniu zdrowotnym.Perspektywa personalistyczna
    • Biologiczne podstawy wychowania
    • Wychowanie fizyczne i zdrowotne w rodzinie

    Artykuł nierecenzowany w czasopiśmie

    • Sprawozdanie z XXVIII Międzynarodowej Konferencji Stowarzyszenia Instytutów i Wydziałów Pedagogiki Uniwersytetów Katolickich (ACISE − L'association catholique internationale des institutions de sciences de l'éducation): Sprawiedliwość i miłosierdzie w edukacji i we współczesnej szkole
      [w:] Roczniki Pedagogiczne

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • V Ogólnopolska Konferencja Naukowo-Szkoleniowa Lubelskie Dni Promujące Zdrowie

    2016


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Działania edukacyjne i opiekuńczo-wychowawcze podejmowane wobec dzieci hospitalizowanych
    • Wpływ środowisk wychowawczych na kształtownie zachowań zdrowtnych młodzieży

    Hasło encyklopedyczne

    • Styl życia sprzyjający zdrowiu

    Recenzja artykułu naukowego

    • SYSTEMOWA OFERTA PROFILAKTYCZNO-RESOCJALIZACYJNA WOBEC WYBRANYCH UWARUNKOWAŃ I OKOLICZNOŚCI ROZWOJOWYCH

    Organizacja konferencji międzynarodowej

    • Międzynarodowaj XXVIII Konferencja Stowarzyszeń Instytutów i Wydziałów Pedagogiki Uniwersytetów Katolickich
    • Pedagogika adekwatna na gruncie wielkiej tradycji

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Realizacja problematyki biologiczno-medycznej w Instytucie Pedagogiki KUL
    • Orientacja aksjologiczna w pedagogice zdrowia – w świetle perspektywy personalistycznej

    Odznaczenie krajowe resortowe

    • Medal Komisji Edukacji Narodowej

    Inne działania w zakresie popularyzacji nauki

    • Spotanie z młodzieżą Technikum Górniczego w Łęcznej

    2015


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Odpowiedzialna prokreacja szansą dla prawidłowego rozwoju dziecka w okresie prenatalnym

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • Obyczajowość rodzinna jako czynnik kształtowania poczucia koherencji

    Udział w festiwalu nauki

    • Jak obudzić w dziecku olbrzyma? Neuronauka a rozwój talentów u dzieci

    2012


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Działania i zadania poradni psychologiczno-pedagogicznej w Polsce