Ewa Sokołowska

dr Ewa Sokołowska

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Psychologii
Katedra Psychologii Rozwojowej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr


2024


Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Refleksje o wspieraniu zdrowia psychicznego studentów

2023


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • O przyjaźni

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w Polsce ‒ wyzwania i rekomendacje
    [w:] PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • AI Neuroscientist: Current and Future Prospects of Virtual Reality Environments with Machine Learning (ML) and Artificial Intelligence (AI) in Neuroscience
    [Neuronauka i AI: obecne i przyszłe perspektywy środowisk wirtualnej rzeczywistości z uczeniem maszynowym (ang. ML) i sztuczną inteligencją (ang. AI) w neuronauce]
  • Modelowanie badań neuronaukowych z wykorzystaniem środowisk wirtualnej rzeczywistości i przykładów obszarów zastosowań VR
  • Novel Technologies and Their Use in Neurodevelopmental Disorders
    [Nowe technologie i ich zastosowanie w zaburzeniach neurorozwojowych]

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Sposób wykorzystania nowoczesnych technologii w pracy neuropsychologa – analiza korzyści i strat

2022


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Nauczanie psychologii studentów - "możności" i "niemożności"

Recenzja artykułu naukowego

  • Recenzja artykułu naukowego Psychologia Wychowawcza

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Virtual and biological parameters/markers in neuroscience
    [Wirtualne i biologiczne parametry/markery w neuronauce ]

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Ocena dokładności, czułości i swoistości poznawczo-motorycznych zadań testowych i ćwiczeń realizowanych w wirtualnej rzeczywistości

Usługi dydaktyczne w kraju

  • Neuropsychologia najistotniejsze zagadnienia

Udział w festiwalu nauki

  • 26. Festiwal Nauki w Warszawie

2021


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Program promocji zdrowia psychicznego „PsychoŻak” dla studentów – przykład praktycznego zastosowania aktualnych rekomendacji
  • Przykłady funkcjonalnego modelowania i oceny testów i ćwiczeń w Wirtualnej Rzeczywistości
  • School failure
    [School failure [Niepowodzenia szkolne]]
  • The psychologist in a contemporary Polish school – theoretical inspirations
    [Psycholog we współczesnej szkole polskiej – inspiracje teoretyczne]
  • Introduction
    [Introduction [Wprowadzenie]]
  • Violence and abuse - work in a school
    [Violence and abuse - work in a school [Przemoc i krzywdzenie – praca w szkole] ]
  • Working with a group in a school
    [Working with a group in a school [Praca z grupą na terenie szkoły] ]
  • Final considerations
    [Final considerations [Zakończenie] ]
  • “Facing an audience”
    [„W obliczu audytorium” ]
  • Interwencja kryzysowa - przewidzieć nieprzewidywalne, korzystając z wiedzy o rozwoju człowieka

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • The Role and Tasks of the Psychologist in a Contemporary School
    [The Role and Tasks of the Psychologist in a Contemporary School [Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole]]

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Efektywność realizacji zadań i treningów poznawczo-motorycznych w środowisku wirtualnej rzeczywistości

Usługi dydaktyczne w kraju

  • Warsztaty dla Sekcji Psychologii Rozwojowej KNSP KUL pt. " Jak się uczyć"
  • Warsztaty dla Sekcji Psychoterapii i Poradnictwa Psychologicznego KNSP KUL pt. "Poradnictwo: Jak pomagać dzieciom i/lub młodzieży?"
  • Warsztaty dla Sekcji Psychologii Klinicznej KNSP KUL pt. "Rola psychologa klinicznego w szkole"

2020


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Zastosowania i perspektywy wirtualnej posturografii

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Applications and perspectives of virtual posturography in neurological and neuromuscular disorders
    [Zastosowania i perspektywy wirtualnej posturografii w zaburzeniach neurologicznych i chorobach nerwowo-mięśniowych]

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Wirtualna posturografia w praktyce klinicznej

2019


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Przykłady badania i oceny funkcji ręki dominującej i niedominującej w warunkach zdrowia i choroby

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • The Mental Health Of Polish Students – Selected Positive And Negative Indicators
    [Zdrowie psychiczne polskich studentów – wybrane wskaźniki pozytywne i negatywne]
    [w:] Postępy Psychiatrii i Neurologii
  • Ocena zdrowia psychicznego studentów w wymiarach pozytywnym i negatywnym - Inwentarz Zdrowia Psychicznego (IPZ)
    [w:] PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
  • A new approach to the professional role of the school psychologist
    [Nowe ujęcie roli zawodowej psychologa szkolnego]
    [w:] Roczniki Psychologiczne
  • An Example of the Assessment of Human Laterality Using Virtual Reality
    [Przykład oceny lateralizacji u człowieka z użyciem wirtualnej rzeczywistości]
    [w:] International Journal of Innovative Research in Computer and Communication Engineering

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • The Machine Learning approach to recognize the laterality in real and virtual test tasks
    [The Machine Learning - przydatność do oceny lateralizacji w próbach rzeczywistych oraz w wirtualnej rzeczywistości]
  • Machine Learning algorithms to study of laterality in Virtual Reality
    [Przydatność algorytmów uczenia maszynowego do oceny lateralizacji u człowieka w rzeczywistości wirtualnej]
  • Virtual Reality in clinical neuroscience
    [Zastosowania rzeczywistości wirtualnej w badaniach klinicznych]

Prezentacja na konferencji międzynarodowej

  • „PsychoŻak” – program promocji zdrowia dla młodzieży i studentów

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Badanie i ocena lateralizacji metodami wirtualnej rzeczywistości

Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym z budżetu KUL

  • Model komunikacji opartej na kontekście

2018


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • The “PsychoŻak” program – an example of using positive concepts of mental health in practice
    [Program „PsychoŻak” – przykład zastosowania pozytywnych koncepcji zdrowia psychicznego w praktyce]
    [w:] Psychiatria Polska

Wykonawca w realizowanym projekcie - fundusze strukturalne

  • Poradnictwo psychologiczne na terenie szkoły - rezygnacja z modelu eksperckiego