dr Piotr Steinbrich

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Językoznawstwa
Katedra Językoznawstwa Stosowanego

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr


2023


Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond and Within: Pushing the Boundaries of Research and Practice

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • For a kick-off...
    [Na początek...]
  • Going old school with a modern touch
    [Stara szkoła z nowoczesnym charakterem]
  • Friend or foe? Using ChatGPT in writing at the secondary level and above
    [Przyjaciel czy wróg? O wykorzystywaniu narzędzia ChatGPT w nauczaniu pisania na poziomie ponadpodstawowym i wyżej]
  • Ashley who? Phonetic reduction in Prince William's casual speech
    [Co za Ashley? Redukcja fonetyczna w potocznej mowie Księcia Williama]
  • Redefining the principles: Paradigm shift(s) in FL education
    [Redefiniując zasady: Zmiana paradygmatu (ów) w nauczaniu języków obcych]

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond and Within: Pushing the Boundaries of Research and Practice

2022


Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond and Within: Modular Interfaces and Extra-Systemic Pressures in Linguistic Analysis

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • The Unholy Grail: Debunking learner centredness
    [Nieświęty Gral: O demistyfikacji podejść skoncentrowanych na uczniu]

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond and Within: Modular Interfaces and Extra-Systemic Pressures in Linguistic Analysis

2021


Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Skill shift: A new culture of learning business English
    [Przesunięcie umiejętności: nowa kultura uczenia się biznesowego angielskiego]

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Języki obce po pandemii

2020


Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Defining success in the lower primary classroom
    [O sukcesie w nauczaniu wczesnoszkolnym]
  • Flipping, creating, thinking, teaching
    [Odwracanie, tworzenie, myślenie, nauczanie]
  • The primary washback
    [O efekcie wymycia na poziomie szkoły podstawowej]
  • Communication, culture and teens
    [Komunikacja, kultura i nastolatki]

Wykład gościnny w krajowym ośrodku naukowym

  • Blended learning revisited
    [Nauczanie komplementarne w pigułce]

2019


Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond and Within 2019

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Coaching in the language classroom: Two (in)congruous perspectives
    [Coaching w klasie językowej: dwie (nie)przystające do siebie perspektywy]

Wykład gościnny w krajowym ośrodku naukowym

  • Queen's English and why it isn't: The myth of standard English
    [Angielski królowej: mit standardowej angielszczyzny]
  • O budowaniu autonomii w klasie językowej

2018


Recenzja podręcznika akademickiego

  • Expect the Unexpected: English for Pilots and ATCOs

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond and Within 2018: Old Answers, New Questions, or Where the Obvious Still Puzzles
    [Lingbaw 2018: Stare odpowiedzi, nowe pytania]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Towards a typology of academic lexical strings: A pedagogic perspective
    [W stronę typologii akademickich zbitek leksykalnych: Podejście pedagogiczne]
  • Tasks and Strategies for Primary School Final Exam
    [Zadania i strategie na egzamin ósmoklasisty]
  • On classroom-based mediation
    [O mediacji w klasie językowej]
  • Received Pronunciation Perceived: NSs' Acceptability Ratings of Selected Features of RP
    [Oceny akceptowalności wybranych cech RP dokonywane przez rodzimych użytkowników języka angielskiego]
  • Mediation in the classroom: Turning uncharted territory into a comfort zone
    [Mediacja w klasie językowej: terra ignota czy strefa komfortu?]

Wykład gościnny w krajowym ośrodku naukowym

  • Jak badania ilościowe zabijają kreatywność w pisaniu akademickim

2017


Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond and Within 2017: The Outskirts of the Regular
    [Linguistics Beyond and Within 2017: Na Rubieżach Regularności]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • The mouthful of RP: The case of the Duke of Cambridge
    [Standard pełną gębą - przypadek Księcia Cambridge]
  • Traditions and innovations in teaching business English
    [Tradycje i innowacje w nauczaniu angielskiego dla biznesu]
  • Teaching young learners: All just fun and games?
    [Nauczanie dzieci: tylko gry i zabawy?]
  • Feedback and support in the primary classroom
    [Feedback i wspomaganie w klasie językowej na poziomie szkoły podstawowej]
  • In search of a pronunciation teaching model: Undergraduate students' perceptions of selected British accents
    [W poszukiwaniu modelu nauczania wymowy: Odbiór wybranych akcentów brytyjskich przez studentów]
  • Learning affordances in the times of change - the English class of 2017.
    [Korzyści w czasach zmiany - nauczanie języka angielskiego w roku 2017]
  • New trends in FL education
    [Nowe trendy w edukacji językowej]
  • Should ELT go digital?
    [Czy nauczanie języka angielskiego powinno być zdygitalizowane?]
  • 21st century ELT myths and how to go about them
    [Mity w nauczaniu języka angielskiego w XXI wieku i jak sobie z nimi radzić]
  • 21st century skills in the English classroom
    [Umiejętności XXI wieku w klasie językowej]
  • Creating a positive learning environment in the contexts of academic writing
    [O tworzeniu pozytywnego środowiska uczenia się w kontekstach pisania akademickiego]

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond and Within 2017: The Outskirts of the Regular
    [Linguistics Beyond and Within 2017: Na Rubieżach Regularności]
  • 29th International Conference on Second/Foreign Language Acquisition
    [XXIX Międzynarodowa Konferencja Akwizycja Języka Drugiego/Obcego]

Udział w dyskusji panelowej na konferencji

  • Debata Gwiaździsta - Jak kształcić nauczyciela XXI wieku

2016


Książka naukowa recenzowana

  • Working with Text and Around Text in Foreign Language Environments
    [Pracując z tekstem i wokół tekstu w kontekstach naucznia języka obcego]

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Constructing Interactive Text: A Longitudinal Study on the Use of Pragmatic Markers by Advanced Students of English
    [Konstruując interaktywny tekst: badanie podłużne dotyczące użycia markerów pragmatycznych przez zaawansowanych użytkowników języka angielskiego]
  • Creating Academic Text: The Use of Lexical Syntagms by L2 Undergraduate Students of English
    [O tworzeniu tekstu akademickiego: używanie syntagm leksykalnych przez studentów języka angielskiego jako obcego]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • /fais/, /fes/, or /feis/? Teachers' phonetic accommodation of diphthongs in an L2 classroom setting
    [Akomodacja fonetyczna dyftongów przez nauczyciela w kontekście klasy języka obcego L2]
    [w:] Roczniki Humanistyczne

Członkostwo w komitecie redakcyjnym serii wydawniczej

  • Członek Komitetu Redakcyjnego

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond and Within 2016: Controversy in Linguistics and Language Studies
    [Linguistics Beyond and Within 2016: Kontrowersje w językoznawstwie i studiach and językiem]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Getting ready for new challenges
    [Szykując się na nowe wyzwania]
  • Gestures speak louder than words
    [Gesty są ważniejsze niż słowa]
  • Teaching unplugged. A myth or the way to go?
    [Nauczanie bez prądu. Mit czy przyszłość?]
  • Do we really want our students to think critically?
    [Czy naprawdę chcemy, aby uczniowie myśleli krytycznie?]
  • Functions of code switching in classroom interaction
    [Funkcje code switching w interakcji klasowej]
  • Digital literacy as one of the pillars of FL education
    [Kompetencja cyfrowa jako jeden z filarów edukacji jezykowej]
  • Towards a descriptive model of young learners' competences in English as a foreign language
    [W stronę deskryptywnego modelu kompetencji językowych dzieci na przykładzie języka angielskiego jako obcego]

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond and Within 2016: Controversy in Linguistics and Language Studies
    [Lingbaw 2016: Kontrowersje w Językoznawstwie i Studiach nad Językiem]
  • 28th International Conference on SLA and FLL
    [XXVIII Międzynarodowa Konferencja SLA i FLL]
  • 10th International Conference on Native and Non-Native Accents of English Accents 2016
    [X Międzynarodowa Konferencja Accents 2016]

Udział w konferencji międzynarodowej

  • Accents 2016

Prezentacja na konferencji

  • R.I.P. RP
    [RP Spoczywaj w pokoju]

Usługi eksperckie za granicą

  • Today! 4

Opracowanie nowego produktu

  • Globalna Skala dla Języka Angielskiego, Dzieci

Nagroda zagraniczna

  • Nagroda za najlepszą prezentację na konferencji Linguistics Beyond and Within, wspólnie z Dr Ewą Guz

2015


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Conversational Convergence in an L2 Exam Setting
    [Konwergencja konwersacyjna w kontekście egazminu z języka obcego]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Samoocena w klasie językowej - donkiszoteria czy praca u podstaw?
    [w:] Języki Obce w Szkole

Recenzja podręcznika akademickiego

  • English for Aviation Engineering
    [Angielski dla Inżynierii Lotnictwa]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Do Poles ELF?
    [Czy Polacy ELFują?]
  • Global Scale of English and the CEFR
    [Global Scale of English a ESOKJ]
  • Slaves to scales? Or why proficiency scales are in fact useful
    [Niewolnicy skal? Dlaczego skale biegłości są w rzeczywistości użyteczne.]
  • Developing exam strategies
    [Rozwijanie strategii examinacyjnych]
  • Catering for differences in the language classroom
    [Radzenie sobie z różnorodnością w klasie językowej]
  • Code-switching as a pedagogically (in)valid strategy in an L2 classroom
    [Zastosowanie języka obcego i ojczystego w klasie językowej: strategia "code-switching" w movie nauczyciela]
  • Emerging Classroom English: On Phonetic Accommodation by NS Teachers in the Instructional Setting
    [Nowy standard angielszczyzny: o fonetycznej akomodacji u nauczycieli native-speakers w kontekście klasowym]
  • Towards Positive Self-assessment in University Settings
    [W stronę pozytywnej samooceny w edukacji na poziomie uniwersyteckim]
  • A Brief History of Time from the Classroom Perspective
    [Krótka historia czasu z perspektywy klasy językowej]
  • Teaching English in the 21st Century: In need of a new approach?
    [Nauczanie angielskiego w XXI wieku: czy potrzebujemy nowego podejścia?]

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Sociolinguistics
    [Socjolingwistyka]

Prezentacja na konferencji międzynarodowej

  • The art of viewing
    [Sztuka oglądania]

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Proficiency scales and classroom practices
    [Skale biegłości a praktyka]

Usługi eksperckie za granicą

  • Today! 3

2014


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Perceptual salience of academic formulas in academic writing
    [Postrzegalna istotność formuł akademickich w akademickim dyskursie]
  • Managing collaborative speaking tasks: Pedagogic and naturalistic discourse in trainees instructional talk
    [Organizacja zadań mówionych: dyskurs pedagogiczny i naturalistyczny w instrukcjach nauczycieli praktykantów]

2007


Członkostwo w międzynarodowej organizacji o charakterze naukow

  • International Organisation of Teachers of English as a Foreign Language