dr Piotr Steinbrich
Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut JęzykoznawstwaKatedra Językoznawstwa Stosowanego
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr
2023
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond and Within: Pushing the Boundaries of Research and Practice
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- For a kick-off...
[Na początek...] - Going old school with a modern touch
[Stara szkoła z nowoczesnym charakterem] - Friend or foe? Using ChatGPT in writing at the secondary level and above
[Przyjaciel czy wróg? O wykorzystywaniu narzędzia ChatGPT w nauczaniu pisania na poziomie ponadpodstawowym i wyżej] - Ashley who? Phonetic reduction in Prince William's casual speech
[Co za Ashley? Redukcja fonetyczna w potocznej mowie Księcia Williama] - Redefining the principles: Paradigm shift(s) in FL education
[Redefiniując zasady: Zmiana paradygmatu (ów) w nauczaniu języków obcych]
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond and Within: Pushing the Boundaries of Research and Practice
2022
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond and Within: Modular Interfaces and Extra-Systemic Pressures in Linguistic Analysis
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- The Unholy Grail: Debunking learner centredness
[Nieświęty Gral: O demistyfikacji podejść skoncentrowanych na uczniu]
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond and Within: Modular Interfaces and Extra-Systemic Pressures in Linguistic Analysis
2021
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Skill shift: A new culture of learning business English
[Przesunięcie umiejętności: nowa kultura uczenia się biznesowego angielskiego]
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Języki obce po pandemii
2020
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Defining success in the lower primary classroom
[O sukcesie w nauczaniu wczesnoszkolnym] - Flipping, creating, thinking, teaching
[Odwracanie, tworzenie, myślenie, nauczanie] - The primary washback
[O efekcie wymycia na poziomie szkoły podstawowej] - Communication, culture and teens
[Komunikacja, kultura i nastolatki]
Wykład gościnny w krajowym ośrodku naukowym
- Blended learning revisited
[Nauczanie komplementarne w pigułce]
2019
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond and Within 2019
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Coaching in the language classroom: Two (in)congruous perspectives
[Coaching w klasie językowej: dwie (nie)przystające do siebie perspektywy]
Wykład gościnny w krajowym ośrodku naukowym
- Queen's English and why it isn't: The myth of standard English
[Angielski królowej: mit standardowej angielszczyzny] - O budowaniu autonomii w klasie językowej
2018
Recenzja podręcznika akademickiego
- Expect the Unexpected: English for Pilots and ATCOs
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond and Within 2018: Old Answers, New Questions, or Where the Obvious Still Puzzles
[Lingbaw 2018: Stare odpowiedzi, nowe pytania]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Towards a typology of academic lexical strings: A pedagogic perspective
[W stronę typologii akademickich zbitek leksykalnych: Podejście pedagogiczne] - Tasks and Strategies for Primary School Final Exam
[Zadania i strategie na egzamin ósmoklasisty] - On classroom-based mediation
[O mediacji w klasie językowej] - Received Pronunciation Perceived: NSs' Acceptability Ratings of Selected Features of RP
[Oceny akceptowalności wybranych cech RP dokonywane przez rodzimych użytkowników języka angielskiego] - Mediation in the classroom: Turning uncharted territory into a comfort zone
[Mediacja w klasie językowej: terra ignota czy strefa komfortu?]
Wykład gościnny w krajowym ośrodku naukowym
- Jak badania ilościowe zabijają kreatywność w pisaniu akademickim
2017
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond and Within 2017: The Outskirts of the Regular
[Linguistics Beyond and Within 2017: Na Rubieżach Regularności]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- The mouthful of RP: The case of the Duke of Cambridge
[Standard pełną gębą - przypadek Księcia Cambridge] - Traditions and innovations in teaching business English
[Tradycje i innowacje w nauczaniu angielskiego dla biznesu] - Teaching young learners: All just fun and games?
[Nauczanie dzieci: tylko gry i zabawy?] - Feedback and support in the primary classroom
[Feedback i wspomaganie w klasie językowej na poziomie szkoły podstawowej] - In search of a pronunciation teaching model: Undergraduate students' perceptions of selected British accents
[W poszukiwaniu modelu nauczania wymowy: Odbiór wybranych akcentów brytyjskich przez studentów] - Learning affordances in the times of change - the English class of 2017.
[Korzyści w czasach zmiany - nauczanie języka angielskiego w roku 2017] - New trends in FL education
[Nowe trendy w edukacji językowej] - Should ELT go digital?
[Czy nauczanie języka angielskiego powinno być zdygitalizowane?] - 21st century ELT myths and how to go about them
[Mity w nauczaniu języka angielskiego w XXI wieku i jak sobie z nimi radzić] - 21st century skills in the English classroom
[Umiejętności XXI wieku w klasie językowej] - Creating a positive learning environment in the contexts of academic writing
[O tworzeniu pozytywnego środowiska uczenia się w kontekstach pisania akademickiego]
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond and Within 2017: The Outskirts of the Regular
[Linguistics Beyond and Within 2017: Na Rubieżach Regularności] - 29th International Conference on Second/Foreign Language Acquisition
[XXIX Międzynarodowa Konferencja Akwizycja Języka Drugiego/Obcego]
Udział w dyskusji panelowej na konferencji
- Debata Gwiaździsta - Jak kształcić nauczyciela XXI wieku
2016
Książka naukowa recenzowana
- Working with Text and Around Text in Foreign Language Environments
[Pracując z tekstem i wokół tekstu w kontekstach naucznia języka obcego]
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Constructing Interactive Text: A Longitudinal Study on the Use of Pragmatic Markers by Advanced Students of English
[Konstruując interaktywny tekst: badanie podłużne dotyczące użycia markerów pragmatycznych przez zaawansowanych użytkowników języka angielskiego] - Creating Academic Text: The Use of Lexical Syntagms by L2 Undergraduate Students of English
[O tworzeniu tekstu akademickiego: używanie syntagm leksykalnych przez studentów języka angielskiego jako obcego]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- /fais/, /fes/, or /feis/? Teachers' phonetic accommodation of diphthongs in an L2 classroom setting
[Akomodacja fonetyczna dyftongów przez nauczyciela w kontekście klasy języka obcego L2]
[w:] Roczniki Humanistyczne
Członkostwo w komitecie redakcyjnym serii wydawniczej
- Członek Komitetu Redakcyjnego
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond and Within 2016: Controversy in Linguistics and Language Studies
[Linguistics Beyond and Within 2016: Kontrowersje w językoznawstwie i studiach and językiem]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Getting ready for new challenges
[Szykując się na nowe wyzwania] - Gestures speak louder than words
[Gesty są ważniejsze niż słowa] - Teaching unplugged. A myth or the way to go?
[Nauczanie bez prądu. Mit czy przyszłość?] - Do we really want our students to think critically?
[Czy naprawdę chcemy, aby uczniowie myśleli krytycznie?] - Functions of code switching in classroom interaction
[Funkcje code switching w interakcji klasowej] - Digital literacy as one of the pillars of FL education
[Kompetencja cyfrowa jako jeden z filarów edukacji jezykowej] - Towards a descriptive model of young learners' competences in English as a foreign language
[W stronę deskryptywnego modelu kompetencji językowych dzieci na przykładzie języka angielskiego jako obcego]
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond and Within 2016: Controversy in Linguistics and Language Studies
[Lingbaw 2016: Kontrowersje w Językoznawstwie i Studiach nad Językiem] - 28th International Conference on SLA and FLL
[XXVIII Międzynarodowa Konferencja SLA i FLL] - 10th International Conference on Native and Non-Native Accents of English Accents 2016
[X Międzynarodowa Konferencja Accents 2016]
Udział w konferencji międzynarodowej
- Accents 2016
Prezentacja na konferencji
- R.I.P. RP
[RP Spoczywaj w pokoju]
Usługi eksperckie za granicą
- Today! 4
Opracowanie nowego produktu
- Globalna Skala dla Języka Angielskiego, Dzieci
Nagroda zagraniczna
- Nagroda za najlepszą prezentację na konferencji Linguistics Beyond and Within, wspólnie z Dr Ewą Guz
2015
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Conversational Convergence in an L2 Exam Setting
[Konwergencja konwersacyjna w kontekście egazminu z języka obcego]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Samoocena w klasie językowej - donkiszoteria czy praca u podstaw?
[w:] Języki Obce w Szkole
Recenzja podręcznika akademickiego
- English for Aviation Engineering
[Angielski dla Inżynierii Lotnictwa]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Do Poles ELF?
[Czy Polacy ELFują?] - Global Scale of English and the CEFR
[Global Scale of English a ESOKJ] - Slaves to scales? Or why proficiency scales are in fact useful
[Niewolnicy skal? Dlaczego skale biegłości są w rzeczywistości użyteczne.] - Developing exam strategies
[Rozwijanie strategii examinacyjnych] - Catering for differences in the language classroom
[Radzenie sobie z różnorodnością w klasie językowej] - Code-switching as a pedagogically (in)valid strategy in an L2 classroom
[Zastosowanie języka obcego i ojczystego w klasie językowej: strategia "code-switching" w movie nauczyciela] - Emerging Classroom English: On Phonetic Accommodation by NS Teachers in the Instructional Setting
[Nowy standard angielszczyzny: o fonetycznej akomodacji u nauczycieli native-speakers w kontekście klasowym] - Towards Positive Self-assessment in University Settings
[W stronę pozytywnej samooceny w edukacji na poziomie uniwersyteckim] - A Brief History of Time from the Classroom Perspective
[Krótka historia czasu z perspektywy klasy językowej] - Teaching English in the 21st Century: In need of a new approach?
[Nauczanie angielskiego w XXI wieku: czy potrzebujemy nowego podejścia?]
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- Sociolinguistics
[Socjolingwistyka]
Prezentacja na konferencji międzynarodowej
- The art of viewing
[Sztuka oglądania]
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Proficiency scales and classroom practices
[Skale biegłości a praktyka]
Usługi eksperckie za granicą
- Today! 3
2014
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Perceptual salience of academic formulas in academic writing
[Postrzegalna istotność formuł akademickich w akademickim dyskursie] - Managing collaborative speaking tasks: Pedagogic and naturalistic discourse in trainees instructional talk
[Organizacja zadań mówionych: dyskurs pedagogiczny i naturalistyczny w instrukcjach nauczycieli praktykantów]
2007
Członkostwo w międzynarodowej organizacji o charakterze naukow
- International Organisation of Teachers of English as a Foreign Language