Agnieszka Łukasik-Turecka

dr hab. Agnieszka Łukasik-Turecka (prof. KUL)

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Nauk o Polityce i Administracji
Katedra Systemów Politycznych i Komunikowania Międzynarodowego

Stanowisko: Profesor KUL


2024


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Political Communication during the 2020 Presidential Election Campaign in Poland: The Role of Medical Experts
    [Komunikowanie polityczne podczas prezydenckiej kampanii wyborczej w Polsce w 2020 roku: rola ekspertów medycznych]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Cybersecurity Dynamics in the Russia-Ukraine War: A Decade of Digital Warfare (2014-2024)
    [Dynamika cyberbezpieczeństwa w wojnie rosyjsko-ukraińskiej: dekada wojny cyfrowej (2014-2024)]

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Mocne i słabe strony mediów w kontekście dezinformacji

Stypendium w ramach programu Erasmus

  • Mobilność pracowników w ramach programu szkoleniowego Erasmus+; Instytucja: Watykańska Fundacja Jana Pawła II

Inny wyjazd naukowy

  • Wizyta studyjna w Ośrodku Dokumentacji i Studium Pontyfikatu Jana Pawła II w Rzymie
  • Wizyta studyjna w Vatican News, Sekretariacie ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej

Usługi dydaktyczne za granicą

  • Wykład „Manipulacja i dezinformacja w mediach” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (III edycja)
  • Wykład „Wypowiedzi medialne, jak rozmawiać z dziennikarzami” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (III edycja)

2023


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Digital Disinformation During the 2020 Parliamentary Elections in Lithuania
    [Dezinformacja cyfrowa w trakcie wyborów parlamentarnych na Litwie w 2020 roku]
  • Disinformation in the Media Space During the War in Ukraine: How did Kremlin's Fake News Blame Ukraine, the USA and NATO for the Invasion
    [Dezinformacja w przestrzeni medialnej podczas wojny w Ukrainie: jak fake newsy Kremla obwiniały Ukrainę, USA i NATO za inwazję]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Disinformation in the Polish Media Space in the First Year of Russia’s Full-Scale Aggression Against Ukraine
    [Dezinformacja w polskiej przestrzeni medialnej w pierwszym roku pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę]
    [w:] Przegląd Strategiczny
  • Pandemic Experts. On the Transformation of Values and Evaluations in the Practice of Science and its Science Educational Dissemination in the Media in Poland during the COVID-19 Pandemic
    [Pandemiczni eksperci. O przemianach wartości i wartościowań w uprawianiu nauki i jej edukacyjnym upowszechnianiu w mediach w trakcie pandemii COVID-19]
    [w:] Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University
  • Marriage and Family in Putin’s Russia: State Ideology and the Discourse of the Russian Orthodox Church
    [Małżeństwo i rodzina w Putinowskiej Rosji: Ideologia państwowa i dyskurs Rosyjskiej Cerkwi Prawosławnej]
    [w:] Religions

Rozdział w podręczniku akademickim

  • Teoretyczne aspekty komunikowania politycznego

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Polska, Europa i świat w dobie wielowymiarowych kryzysów
  • Redakcja naukowa numeru czasopisma „Studia i Analizy Nauk o Polityce” 2/2023

Recenzja książki naukowej

  • Pomiędzy wojną w Ukrainie a wyborami parlamentarnymi w Polsce w 2023 roku - diagnoza stanu polskiego społeczeństwa

Recenzja w przewodzie doktorskim

  • Propaganda polityczna 2.0. Obecność, formy przejawiania się i specyfika oddziaływania propagandy politycznej w polskim internecie

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Człowiek, społeczeństwo i państwo w niestabilnym świecie”
  • Wojna w przestrzeni informacyjnej w pierwszym roku pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Współczesne środki komunikacji, media nowe i tradycyjne, szanse, zagrożenia, jak z nich umiejętnie korzystać
  • Pro-Kremlin Disinformation on Social Media
    [Dezinformacja prokremlowska w mediach społecznościowych]
  • Content of Disinformation Messages in the First Year of Russia’s Full-Scale Aggression Against Ukraine
    [Treści przekazów dezinformacyjnych w pierwszym roku pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę]
  • Walka z dezinformacją: mechanizmy, sposoby, narzędzia

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Prowadzenie panelu „Sztuczna inteligencja w sektorze medialnym”
  • Prowadzenie konferencji "Wojna w przestrzeni informacyjnej w pierwszym roku pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę"
  • Prowadzenie panelu „Propaganda i dezinformacja we współczesnym świecie”

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Nieodpłatne audycje wyborcze w mediach publicznych: komu potrzebny jest ten relikt przeszłości?
  • Kobiety w mediach. O gotowości kobiet do popularyzacji wiedzy eksperckiej na przykładzie członkiń Zespołu Ekspertów KUL
  • Kobiety w strukturach katolickiej uczelni na przykładzie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Prowadzenie panelu „Kwestia obronności w postawach Polaków”
  • Prowadzenie panelu „Kobiety we władzach uczelni: fakty i mity”

Udział w dyskusji panelowej na konferencji

  • Okrągły Stół "Dezinformacja w czasach niepewności"
  • Szczepionka ratuje czy straszy? Medialne narracje o szczepieniach

Staż finansowany ze środków własnych

  • Staż naukowy w Interdyscyplinarnym Centrum Badawczym Uniwersytetu Warszawskiego „Tożsamość – Dialog – Bezpieczeństwo”

Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego

  • Dr Zhumagulov Yeldos Tanirbergenulu - E. A. Buketov Karaganda University
    [Dr Zhumagulov Yeldos Tanirbergenulu - Państwowy Uniwersytet w Karagandzie im. E. A. Buketowa]
  • Marine Mkrtchyan - Yerevan State University
    [Marine Mkrtchyan - Państwowy Uniwersytet w Erywaniu]

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Dezinformacja w polskiej przestrzeni medialnej w pierwszym roku pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę

Usługi eksperckie w kraju

  • Ekspert w zakresie komunikacji i nowych mediów na potrzeby AI IT w Centrum Zastosowań Sztucznej Inteligencji

Usługi dydaktyczne za granicą

  • Wykład „Manipulacja i dezinformacja w mediach” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (II edycja)
  • Wykład „Wypowiedzi medialne, jak rozmawiać z dziennikarzami” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (II edycja)
  • Wykład „Wypowiedzi medialne, jak rozmawiać z dziennikarzami” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (I edycja)

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda zespołowa I stopnia Rektora KUL
  • Nagroda za najlepiej punktowaną publikację w roku 2023

2022


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Bogdan Borusewicz
  • Jacek Rostowski
  • Jacek Szczot

Redakcja naczelna czasopisma naukowego

  • Redaktor naczelna
    [w:] Studia i Analizy Nauk o Polityce

Członkostwo w radzie naukowej czasopisma naukowego

  • Członek Rady Naukowej "Acta Politica Polonica"
    [w:] Acta Politica Polonica

Recenzja w przewodzie doktorskim

  • Mowa nienawiści w przestrzeni publicznej. Analiza prawno-politologiczna

Recenzja w przewodzie habilitacyjnym

  • Stronniczość polityczna mediów
  • Nielegalne i szkodliwe treści w internecie. Perspektywa politologiczno-prawna

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Polska, Europa i świat w dobie wielowymiarowych kryzysów"

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • The Church as an Actor on the Political Scene
    [Kościół jako aktor na scenie politycznej]
  • Disinformation in Media Area after February 24, 2022: Technologies of Counteraction
    [Dezinformacja w przestrzeni medialnej po 24 lutego 2022 r.: Technologie przeciwdziałania]
  • Wojna informacyjna i jej instrumenty: dezinformacja, manipulacja i propaganda

Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej

  • Українсько-польська дискусія «Культура проти війни»
    [Ukraińsko-polski panel dyskusyjny „Кultura przeciw wojnie”]
  • Міжнародна дискусійна платформа «Підтримка міжнародних партнерів під час війни як чинник перемоги: гуманітарний та освітньо-науковий виміри»
    [Międzynarodowa Platforma Dyskusyjna „Wsparcie partnerów międzynarodowych w czasie wojny jako czynnik zwycięstwa: wymiar humanitarny i edukacyjno-naukowy"]

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Prowadzenie panelu „Komunikacja społeczna i język 65+"
  • Prowadzenie panelu „Rola dziennikarzy zawodowych i obywatelskich versus rola instytucji publicznych podczas konfliktów zbrojnych”
  • Prowadzenie panelu "Współczesna wojna informacyjna i kulturowa"

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Dezinformacja w przestrzeni medialnej w Polsce w pierwszych tygodniach wojny w Ukrainie
  • Eksperci medyczni jako aktorzy komunikowania politycznego vs. dezinformatorzy w dobie pandemii COVID-19
  • Dezinformacja okresu pandemii i wojny w Ukrainie

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Prowadzenie panelu „Politologiczno-medioznawczy wymiar rzeczywistości postpandemicznej i kryzysu uchodźczego w UE i Polsce”
  • Prowadzenie panelu „Media w sytuacjach kryzysowych. Pandemia COVID-19”

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • Dezinformacja związana z wojną w Ukrainie i jej wpływ na różne sfery życia codziennego Polaków

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji

  • Webinarium "Wojna w Ukrainie z perspektywy światowych mediów"

Wykład gościnny w zagranicznym ośrodku naukowym

  • Disinformation in Media Area after February 24, 2022: Technologies of Counteraction
    [Dezinformacja w przestrzeni medialnej po 24 lutego 2022 roku: Technologie przeciwdziałania]
  • Dezinformacija jak instrument informacijnoji wijny Rosijśkoji Federaciji proty Ukrajiny w polśkomu informacijnomu prostori u 2022 roci
    [Dezinformacja jako instrument wojny informacyjnej Federacji Rosyjskiej przeciwko Ukrainie w polskiej przestrzeni medialnej w 2022 roku]

Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego

  • Dr Marzenna K. James - Uniwersytet Princeton
  • Проф. Ілона Думанська - Хмельницький Національний Університет
    [Prof. Ilona Dumańska - Uniwersytet Narodowy w Chmielnickim]
  • Aспірант Людмила Миколаївна Рішко - Ужгородський національний університет
    [Doktorantka Ludmiła Riszko - Użhorodzki Uniwersytet Narodowy]

Wykonawca w realizowanym projekcie - organizacja międzynarodowa

  • International, Interdisciplinary Research Project 'Threats to Democracy: Nationalism, Populism, Extremism and the Response of Christianity'
    [Międzynarodowy, interdyscyplinarny projekt badawczy "Zagrożenia demokracji: nacjonalizm, populizm, ekstremizm i odpowiedź chrześcijaństwa"]

Usługi dydaktyczne za granicą

  • Wykład „Manipulacja i dezinformacja w mediach” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (I edycja)

Członkostwo w radzie naukowej instytucji

  • Zastępca Przewodniczącego Rady Interdyscyplinarnego Centrum Badawczego Uniwersytetu Warszawskiego "Tożsamość - Dialog - Bezpieczeństwo"

Odznaczenie krajowe państwowe

  • Medal Srebrny za Długoletnią Służbę

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda indywidualna I stopnia Rektora KUL

Działalność odczytowa

  • Dezinformacja w polskiej przestrzeni medialnej po 24 lutego 2022 roku

2021


Książka naukowa recenzowana

  • Społeczne postrzeganie przywództwa Jana Pawła II

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Медицинские эксперты как новые участники политической коммуникации в Европе во время пандемии COVID-19 на примере Польши и Латвии
    [Eksperci medyczni jako nowi aktorzy komunikowania politycznego w Europie w dobie pandemii COVID-19. Polska i Łotwa jako studium przypadków.]
    [w:] Wschodni Rocznik Humanistyczny

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Music in Auditory Political Communication: A Case Study
    [Muzyka w audytywnym komunikowaniu politycznym. Studium przypadku]

Recenzja książki naukowej

  • Partycypacja obywatelska młodzieży. Teoria i praktyka
  • Zarządzanie w politykach publicznych. Od teorii do praktyki
  • SARS-CoV-2 i COVID-19. Plotki, dezinformacje i narracje spiskowe w polskim dyskursie publicznym

Recenzja w przewodzie doktorskim

  • Opinia dla Rady Doskonałości Naukowej dotycząca zasadności odwołania Kandydata od uchwały Rady Dyscypliny Naukowej Nauki o Polityce i Administracji, odmawiającej nadania stopnia doktora

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Ewolucja tożsamości naukowca. Eksperci jako aktorzy komunikowania politycznego
  • Społeczne postrzeganie przywództwa Jana Pawła II - prezentacja wyników badań własnych
  • Eksperci medyczni jako medialni interpretatorzy rzeczywistości pandemicznej. Polska jako studium przypadku

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Media w dobie pandemii. Ewolucja przestrzeni komunikowania politycznego
  • Medykalizacja przestrzeni komunikacyjnej i jej wpływ na dyskurs polityczny w Polsce
  • Eksperci medyczni jako nowi aktorzy komunikowania politycznego w dobie pandemii COVID-19

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Przewodniczenie I sesji tematycznej podczas XII Ogólnopolskiej Konferencji Medialnej pt. „Dekompozycje i rekompozycje kultury komunikowania. Ekosystem medialny w procesie zmiany”
  • Prowadzenie panelu „Media w COVIDzie, COVID w mediach”

Organizacja konferencji

  • Webinarium „Eksperci w mediach – interpretatorzy, tłumacze rzeczywistości czy aktorzy komunikowania politycznego?”

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji

  • Webinarium „Eksperci w mediach – interpretatorzy, tłumacze rzeczywistości czy aktorzy komunikowania politycznego?”

Wykonawca w realizowanym projekcie - szkoła wyższa

  • Przewartościowania czasów (po)pandemii. O ingerencji pandemii w ludzki świat wartości i wartościowań

Członkostwo w radzie naukowej instytucji

  • Członek Rady Interdyscyplinarnego Centrum Badawczego Uniwersytetu Warszawskiego "Tożsamość - Dialog - Bezpieczeństwo"

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda indywidualna I stopnia Rektora KUL

2020


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Free airtime of election committees in Poland compared with similar solutions in other countries. The attitude of Poles to free election broadcasts in the Polish public media
    [Darmowy czas antenowy komitetów wyborczych w Polsce na tle podobnych rozwiązań w innych krajach. Stosunek Polaków do nieodpłatnych audycji wyborczych w mediach publicznych]
    [w:] Rocznik Instytutu Europy Środkowo-Wschodniej

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Komunikowanie polityczne Jana Pawła II: kategorie treściowe w przemówieniu papieża podczas spotkania z polskimi parlamentarzystami w Sejmie

Członkostwo w radzie naukowej czasopisma naukowego

  • Członek Rady Naukowej „Media i Społeczeństwo”
    [w:] Media i Społeczeństwo

Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego

  • Członek Komitetu Redakcyjnego ”Studia i Analizy Nauk o Polityce”
    [w:] Studia i Analizy Nauk o Polityce

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Logos i ethos w polityce. Księga jubileuszowa Profesora Stanisława Wójcika

Recenzja w przewodzie habilitacyjnym

  • Nowe przestrzenie komunikowania politycznego

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Typologia strategii audytywnego komunikowania politycznego

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Komunikowanie polityczne Jana Pawła II: kategorie treściowe w przemówieniu papieża podczas spotkania z polskimi parlamentarzystami w Sejmie

Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym z budżetu KUL

  • Przywództwo polityczne Jana Pawła II

Odznaczenie krajowe resortowe

  • Medal Komisji Edukacji Narodowej

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda zespołowa IV stopnia Rektora KUL

Działalność odczytowa

  • Pandemiczny obraz świata w medialnych przekazach partii politycznych. Polska 2020

Tworzenie programu studiów

  • Stosunki międzynarodowe, studia II stopnia

2019


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Elections to the European Parliament in 2019 on Billboards – about the Outdoor Election Advertisement. Based on the Example of the City of Lublin
    [Eurowybory 2019 na billboardach czyli rzecz o zewnętrznej reklamie wyborczej. Na przykładzie miasta Lublin]
    [w:] Wschodni Rocznik Humanistyczny

Recenzja książki naukowej

  • Słowa jak kamienie. Mowa nienawiści - kłamstwo - agresja w sieci. Kompendium wiedzy o języku w życiu publicznym
  • Język a media. Perspektywy i zagrożenia komunikacji we współczesnych mediach
  • Jakie media? Konteksty-badania-postulaty
  • Społeczeństwa w obliczu zmian. Przeobrażenia polityczno-kulturowe w Hiszpanii i we Włoszech

Recenzja w przewodzie doktorskim

  • Recenzja w przewodzie doktorskim mgr Anny Huth - recenzent

Organizacja konferencji krajowej

  • Kampania i wybory do Parlamentu Europejskiego: przebieg, wyniki, konsekwencje

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Komunikowanie polityczne Jana Pawła II
  • Powtórka z rozrywki – wizualna reklama zewnętrzna w kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego 2019 roku
  • Na kogo głosowałby Bóg? O polityce na lekcjach religii
  • Media płaszczyzną debaty o mowie nienawiści
  • Gdy słowo staje się ciałem... Kościół katolicki jako obiekt mowy nienawiści

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Prowadzenie sesji „Kampania w mediach, media w kampanii”

Wspólna realizacja badań naukowych z ośrodkiem krajowym

  • Polki i Polacy wobec wyzwań stojących przed rodziną, starzenia się populacji oraz kwestii światopoglądowych w kontekście preferencji wyborczych

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Gminy funkcjonujące w układzie "obwarzankowym". Aspekty polityczne i finansowe

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda indywidualna II stopnia Rektora KUL

2018


Książka naukowa recenzowana

  • Zmiana usytuowania radia w komunikowaniu politycznym

Recenzja naukowa w czasopiśmie

  • [Rec.:] Radio regionalne w Polsce, red. Paweł Kuca, Wojciech Furman, Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2016, ss. 319. ISBN 978-83-7996-328-7 Język: Język polski
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Paradoksy polskiego prawa wyborczego w obszarze nieodpłatnych audycji wyborczych – studium przypadku

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Audytywne komunikowanie polityczne. O sile politycznego przekazu radiowego w 80. rocznicę emisji słuchowiska „Wojna światów”
  • Rytm i melodia na usługach kampanii wyborczej w radiu czyli muzyka w audytywnym komunikowaniu politycznym
  • Wartości i cnoty społeczne w dobie mediatyzacji polityki i polityzacji mediów
  • Konteksty komunikowania politycznego w medium audytywnym
  • Przesłanki profesjonalizacji komunikowania politycznego w obszarze mediów audytywnych

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Prowadzenie panelu pt. „Wizerunek Kościoła kreowany przez ludzi Kościoła”
  • Prowadzenie panelu „Jaka komunikacja polityczna?”

Organizacja konferencji

  • Siła przekazu radiowego - w 80. rocznicę emisji legendarnego słuchowiska „Wojna światów”

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • Radio – jako nośnik mobilizacji społecznej w latach 30. XX wieku i dzisiaj

Wykład gościnny w zagranicznym ośrodku naukowym

  • Radio as a carrier of election advertising. A case study of Polish Radio
    [Radio jako nośnik reklam wyborczych. Studium przypadku Polskiego Radia]

Inne działania w zakresie popularyzacji nauki

  • Warsztaty edukacyjne dla uczniów szkoły podstawowej „Kampania wyborcza – jakiej wiedzy o kandydatach szukać, by później dobrze wybrać”

2017


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Promotion of the Referendum Questions or Promotion of Entities? Communication in the Referendum Campaign as Exemplified by Free Broadcasts of the Entitled Entities on Polish Radio Lublin
    [Promocja pytań referendalnych czy promocja podmiotów? Komunikowanie w kampanii referendalnej na przykładzie nieodpłatnych audycji uprawnionych podmiotów w rozgłośni regionalnej Polskiego Radia]
    [w:] Mediatization Studies

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Technika świadectwa w reklamie wyborczej w trakcie parlamentarnej kampanii wyborczej 2015 roku na Lubelszczyźnie
  • Obecność kobiet w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego na przykładzie wyborów do PE na Lubelszczyźnie w 2014 roku

Hasło w leksykonie

  • Porozumienie Centrum
  • Sojusz Lewicy Demokratycznej
  • Solidarna Polska Zbigniewa Ziobro
  • Partia "X"

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Media publiczne jako trofeum wyborcze. Atrakcyjność radia dla przejmujących władzę

Staż finansowany ze środków własnych

  • staż naukowy

Wykład gościnny w zagranicznym ośrodku naukowym

  • Pre-election audio advertising used in Polish election campaigns
    [Audytywna reklama wyborcza  w polskich kampaniach wyborczych]

Inne działania w zakresie popularyzacji nauki

  • Warsztaty edukacyjne dla uczniów gimnazjum "Po co posłowi facebook, czyli media społecznościowe w polityce"
  • Warsztaty edukacyjne dla uczniów szkoły podstawowej "Jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych?"

2016


Książka naukowa recenzowana

  • Barwy wyborczej kampanii samorządowej 2014 roku na Lubelszczyźnie

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Społeczne postrzeganie metody door-to-door
    [w:] Political Preferences
  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kampania wyborcza do Sejmu i Senatu RP w 2015 roku na Lubelszczyźnie” 3 listopada 2015 roku na KUL
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Problematyka nieodpłatnych audycji wyborczych w Polskim Radiu Lublin przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2014 r.
  • Problematyka bezpieczeństwa w radiowych reklamach wyborczych kandydatów do Parlamentu Europejskiego na Lubelszczyźnie w 2014 roku
  • Beata Szydło vs Ewa Kopacz, Elżbieta Kruk vs Joanna Mucha – kampania kobiet

Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego

  • Redaktor tematyczny
    [w:] Political Preferences

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Oblicza wyborów. Studia wyborcze i analizy kampanii parlamentarnej w 2015 roku na Lubelszczyźnie

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Radio środkiem komunikowania w kontekście badań nad radiową reklamą wyborczą

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Między wyborcą, komitetem wyborczym a medium. Próba zdefiniowania obszarów negocjacyjnych w kontekście emisji nieodpłatnych audycji wyborczych
  • Komunikowanie w kampanii referendalnej na przykładzie nieodpłatnych audycji uprawnionych podmiotów w Polskim Radiu Lublin
  • Radiowa reklama wyborcza – jak badać?

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Panel: Wizerunek Polski w mediach

Wykład gościnny w zagranicznym ośrodku naukowym

  • Зовнішня візуальна реклама у виборчій кампанії в Україні і Польщі - порівняльний аналіз
    [Zewnętrzna reklama wizualna w kampanii wyborczej na Ukrainie i w Polsce – analiza porównawcza]
  • Реклама особистoстi тa її застосування у виборчих кампаніях в Польщі і в Україні
    [Reklama osobistego dowodu i jej zastosowanie w kampaniach wyborczych w Polsce i na Ukrainie]

2015


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Wybory do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2014 r. Kampania wyborcza na Lubelszczyźnie – przebieg, narzędzia komunikowania politycznego, wyniki"
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych
  • Audytywna reklama wyborcza – przeżytek czy konieczność?
    [w:] Zeszyty Prasoznawcze
  • Nieodpłatne audycje wyborcze w publicznym radiu jako narzędzie komunikowania polskich partii politycznych w kampaniach wyborczych
    [w:] Studia Politicae Universitatis Silesiensis
  • Party Elites As Compared with Other Candidates in Free Election Broadcasts on Public Radio
    [Elity partyjne vs pozostali kandydaci w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego]
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych
  • Poparcie kandydata przez lidera partii a decyzje wyborców. Badania elektoratu
    [w:] Political Preferences

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Realizacja funkcji informacyjnej i edukacyjnej mediów w okresie kampanii wyborczych do PE w Polsce na przykładzie lubelskich dzienników regionalnych
  • Obraz kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w lubelskiej prasie regionalnej
  • Radiowa reklama wyborcza w nieodpłatnych audycjach wyborczych Polskiego Radia Lublin. Kampania przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku
  • Kampania wyborcza na ulicach Lublina czyli wizualna reklama zewnętrzna w trakcie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku
  • Język propagandy politycznej. Analiza wypowiedzi Donalda Tuska
  • 7 grzechów głównych komitetów wyborczych popełnianych w obszarze nieodpłatnych audycji wyborczych w publicznym radiu

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Wybory do Parlamentu Europejskiego na Lubelszczyźnie w 2014 roku

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Problematyka bezpieczeństwa w radiowych reklamach wyborczych kandydatów do Parlamentu Europejskiego na Lubelszczyźnie w 2014 roku

Organizacja konferencji krajowej

  • Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kampania wyborcza do Sejmu i Senatu RP w 2015 roku na Lubelszczyźnie”

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Poparcie kandydata przez lidera partii a decyzje wyborców. Badania elektoratu
  • Darmowe czyli gorsze? Jak komitety wyborcze marnują nieodpłatny czas antenowy w publicznym radiu
  • Obecność kobiet w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego na przykładzie wyborów do PE na Lubelszczyźnie w 2014 roku
  • Technika świadectwa w reklamie wyborczej w trakcie parlamentarnej kampanii wyborczej 2015 roku na Lubelszczyźnie
  • Beata Szydło vs Ewa Kopacz, Elżbieta Kruk vs Joanna Mucha – kampania kobiet

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda indywidualna III stopnia Rektora KUL

2014


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Raport z badań w ramach projektu "Preferencje polityczne. Postawy-identyfikacje-zachowania 2013"
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych
  • Research into the Conditions of Political Attitudes within the Project “Political preferences: Attitude – Identification – Behavior"
    [Badania nad uwarunkowaniami postaw politycznych w ramach projektu “Preferencje polityczne. Postawy-identyfikacje-zachowania"]
    [w:] Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne
  • Stosunek elektoratu do radiowych reklam wyborczych
    [w:] Political Preferences
  • Radiowa reklama wyborcza – polecać czy odradzać (uwagi politologa)
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Media płaszczyzną debaty o parytetach
  • Tools of Political Communication at the Level of Local Government during the Election Campaign in Poland
    [Narzędzia komunikowania politycznego na poziomie samorządu terytorialnego w okresie kampanii wyborczej w Polsce]
  • Aktorzy polityczni i media masowe w procesie komunikowania politycznego na poziomie samorządu terytorialnego w czasie kampanii wyborczej (Przyczynek do problemu zagrożeń wynikających z braku pełnej informacji wyborczej)
  • Audytywna reklama wyborcza jako narzędzie komunikowania politycznego
  • Radiowa reklama wyborcza w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Realizacja funkcji informacyjnej i edukacyjnej mediów w okresie kampanii wyborczych do PE w Polsce na przykładzie lubelskich dzienników regionalnych

Organizacja konferencji krajowej

  • Wybory do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2014 roku. Kampania wyborcza na Lubelszczyźnie – przebieg, narzędzia komunikowania politycznego, wyniki

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Obraz kampanii wyborczych do PE w Polsce w lubelskiej prasie regionalnej
  • Kampania wyborcza na ulicach Lublina czyli outdoorowa reklama wyborcza w trakcie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku
  • Radiowa reklama wyborcza w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego

Inne działania w zakresie popularyzacji nauki

  • Wykład dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Świdniku pt. "Kampanie wyborcze i narzędzia komunikowania się polityków z wyborcami"
  • Warsztaty naukowe "Marketing polityczny w polskich kampaniach wyborczych - wybrane zagadnienia"
  • Zajęcia dla licealistów pt. "Marketing polityczny w polskich kampaniach wyborczych"
  • Warsztaty naukowe pt. "Dziennikarz – polityk – wyborca. Co kto robi, a co powinien na scenie politycznej”

2013


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Od przywódcy lokalnego do przywódcy partyjnego. Studium przypadku Janusza Palikota
    [w:] Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne
  • Magdalena Gąsior-Marek kontra Joanna Mucha. Lubelskie dzienniki wobec konfliktu kandydatek do Sejmu w 2011 roku
    [w:] ŚRODKOWOEUROPEJSKIE STUDIA POLITYCZNE
  • Metoda door-to-door i jej zastosowanie przez lubelskich radnych w trakcie kampanii wyborczej do Rady Miasta w 2010 r.
    [w:] ŚRODKOWOEUROPEJSKIE STUDIA POLITYCZNE
  • Kobiety w jednostkach samorządu terytorialnego w dobie debaty nad parytetami i kwotami
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych
  • Stosunek elektoratu do rozwiązań ustawowych wyrównujących szanse kobiet i mężczyzn w obsadzaniu list wyborczych
    [w:] Political Preferences

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Muzyka w polityce. Piosenki pro i kontra
  • Audytywna reklama wyborcza na przykładzie nieodpłatnych audycji komitetów wyborczych w Polskim Radiu Lublin (wybory parlamentarne 2011 roku)

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Narzędzia komunikowania politycznego na poziomie samorządu terytorialnego w okresie kampanii wyborczej

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Ustawa kwotowa efektem skutecznej inicjatywy oddolnej
  • Audytywna reklama wyborcza - przeżytek czy konieczność?

Członkostwo w krajowej organizacji o charakterze naukowym

  • Polskie Towarzystwo Nauk Politycznych

2012


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Kwoty na listach wyborczych w 2011 roku. Przedwyborcza debata zwolenników i przeciwników parytetów
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych
  • Outdoor advertising in the 2012 Ukraine parliamentary election
    [Reklama outdoorowa w parlamentarnej kampanii wyborczej 2012 roku na Ukrainie]
    [w:] Copernicus Journal of Political Studies

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Człowiek-kandydat w wyborach jako produkt specjalistów od marketingu politycznego
  • Lubelska samorządowa kampania wyborcza 2010 roku na łamach prasy lokalnej i regionalnej

Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego

  • redaktor tematyczny zajmujący się działem "politologia i stosunki międzynarodowe"
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych

Udział w konferencji międzynarodowej

  • Wybory parlamentarne na Ukrainie w 2012 roku. Perspektywy polityki wewnętrznej i zagranicznej

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Lubelska samorządowa kampania wyborcza 2010 roku na łamach prasy lokalnej i regionalnej
  • Studenci politologii wobec problemu aktywności politycznej młodzieży
  • Magdalena Gąsior-Marek kontra Joanna Mucha. Lubelskie dzienniki wobec konfliktu kandydatek do Sejmu w 2011 roku

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Czy młodzież jest podmiotem współczesnej polityki?

Udział w konferencji krajowej

  • V Ogólnopolska Konferencja Akademickich Ośrodków Politologicznych

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • Kobieta w polityce
  • Reklama polityczna w parlamentarnej kampanii wyborczej 2012 roku na Ukrainie

Wyjazd na terenowe stanowisko badawcze

  • międzynarodowy obserwator z ramienia RP w trakcie wyborów parlamentarnych na Ukrainie w 2012 roku

2011


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Język propagandy politycznej. Analiza wystąpień Donalda Tuska
  • Człowiek – kandydat w wyborach jako produkt specjalistów od marketingu politycznego

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Panel: Współczesne media - miejsce dominacji jednej ideologii czy pole konfrontacji różnorodnych światopoglądów

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda indywidualna IV stopnia Rektora KUL

2010


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Kategorie treściowe w publikacjach dotyczących prezydenckiej kampanii wyborczej z 2005 roku. Analiza dzienników: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”
  • Reklama wyborcza na łamach wybranych tygodników społeczno-politycznych w okresie prezydenckich kampanii wyborczych w Polsce w latach 1990-2005

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Reklama w społeczeństwie. Społeczeństwo w reklamie

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Wizerunek czy program? Kategorie treściowe w publikacjach dotyczących prezydenckiej kampanii wyborczej w 2010 r. Analiza tygodników: ”Polityka”, „Newsweek”, „Wprost”

2009


Książka naukowa recenzowana

  • Analiza ofert pracy z dodatku „Praca” „Nowej Trybuny Opolskiej” z 2008 roku
  • Analiza ofert pracy z dodatku „Praca” „Nowej Trybuny Opolskiej” w latach 2003, 2006-2008

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Kategorie treściowe w publikacjach dotyczących prezydenckiej kampanii wyborczej z 2005 roku. Analiza tygodników: „Polityka”, „Wprost”, „Tygodnik Solidarność”

Organizacja konferencji krajowej

  • Reklama - między teorią a praktyką

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Reklama polityczna na łamach wybranych tygodników społeczno-politycznych w okresie prezydenckich kampanii wyborczych
  • Analiza ofert pracy z poniedziałkowego dodatku Praca NTO z lat 2003, 2006, 2007 i 2008

2008


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Media częściowo aktywnym aktorem sceny politycznej

Artykuł nierecenzowany w wydawnictwie zbiorowym

  • Analiza ofert pracy z poniedziałkowego dodatku „Praca” do „NTO” z 2007 r.

Członkostwo w krajowej organizacji o charakterze naukowym

  • Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej

2007


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Analiza ofert pracy z poniedziałkowego dodatku „Praca” do „NTO” z lat 2003 i 2006

2004


Recenzja naukowa w czasopiśmie

  • Anna Młynarska-Sobaczewska, Wolność informacji w prasie
    [w:] Studia Medioznawcze

2000


Książka naukowa nierecenzowana

  • Wizerunek Wałęsy w świetle jego wypowiedzi