dr hab. Agnieszka Łukasik-Turecka (prof. KUL)
Wydział Nauk Społecznych - Instytut Nauk o Polityce i AdministracjiKatedra Systemów Politycznych i Komunikowania Międzynarodowego
Stanowisko: Profesor KUL
2024
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Political Communication during the 2020 Presidential Election Campaign in Poland: The Role of Medical Experts
[Komunikowanie polityczne podczas prezydenckiej kampanii wyborczej w Polsce w 2020 roku: rola ekspertów medycznych]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Cybersecurity Dynamics in the Russia-Ukraine War: A Decade of Digital Warfare (2014-2024)
[Dynamika cyberbezpieczeństwa w wojnie rosyjsko-ukraińskiej: dekada wojny cyfrowej (2014-2024)]
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Mocne i słabe strony mediów w kontekście dezinformacji
Stypendium w ramach programu Erasmus
- Mobilność pracowników w ramach programu szkoleniowego Erasmus+; Instytucja: Watykańska Fundacja Jana Pawła II
Inny wyjazd naukowy
- Wizyta studyjna w Ośrodku Dokumentacji i Studium Pontyfikatu Jana Pawła II w Rzymie
- Wizyta studyjna w Vatican News, Sekretariacie ds. Komunikacji Stolicy Apostolskiej
Usługi dydaktyczne za granicą
- Wykład „Manipulacja i dezinformacja w mediach” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (III edycja)
- Wykład „Wypowiedzi medialne, jak rozmawiać z dziennikarzami” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (III edycja)
2023
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Digital Disinformation During the 2020 Parliamentary Elections in Lithuania
[Dezinformacja cyfrowa w trakcie wyborów parlamentarnych na Litwie w 2020 roku] - Disinformation in the Media Space During the War in Ukraine: How did Kremlin's Fake News Blame Ukraine, the USA and NATO for the Invasion
[Dezinformacja w przestrzeni medialnej podczas wojny w Ukrainie: jak fake newsy Kremla obwiniały Ukrainę, USA i NATO za inwazję]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Disinformation in the Polish Media Space in the First Year of Russia’s Full-Scale Aggression Against Ukraine
[Dezinformacja w polskiej przestrzeni medialnej w pierwszym roku pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę]
[w:] Przegląd Strategiczny - Pandemic Experts. On the Transformation of Values and Evaluations in the Practice of Science and its Science Educational Dissemination in the Media in Poland during the COVID-19 Pandemic
[Pandemiczni eksperci. O przemianach wartości i wartościowań w uprawianiu nauki i jej edukacyjnym upowszechnianiu w mediach w trakcie pandemii COVID-19]
[w:] Journal of Vasyl Stefanyk Precarpathian National University - Marriage and Family in Putin’s Russia: State Ideology and the Discourse of the Russian Orthodox Church
[Małżeństwo i rodzina w Putinowskiej Rosji: Ideologia państwowa i dyskurs Rosyjskiej Cerkwi Prawosławnej]
[w:] Religions
Rozdział w podręczniku akademickim
- Teoretyczne aspekty komunikowania politycznego
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Polska, Europa i świat w dobie wielowymiarowych kryzysów
- Redakcja naukowa numeru czasopisma „Studia i Analizy Nauk o Polityce” 2/2023
Recenzja książki naukowej
- Pomiędzy wojną w Ukrainie a wyborami parlamentarnymi w Polsce w 2023 roku - diagnoza stanu polskiego społeczeństwa
Recenzja w przewodzie doktorskim
- Propaganda polityczna 2.0. Obecność, formy przejawiania się i specyfika oddziaływania propagandy politycznej w polskim internecie
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Międzynarodowa Konferencja Naukowa „Człowiek, społeczeństwo i państwo w niestabilnym świecie”
- Wojna w przestrzeni informacyjnej w pierwszym roku pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Współczesne środki komunikacji, media nowe i tradycyjne, szanse, zagrożenia, jak z nich umiejętnie korzystać
- Pro-Kremlin Disinformation on Social Media
[Dezinformacja prokremlowska w mediach społecznościowych] - Content of Disinformation Messages in the First Year of Russia’s Full-Scale Aggression Against Ukraine
[Treści przekazów dezinformacyjnych w pierwszym roku pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę] - Walka z dezinformacją: mechanizmy, sposoby, narzędzia
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- Prowadzenie panelu „Sztuczna inteligencja w sektorze medialnym”
- Prowadzenie konferencji "Wojna w przestrzeni informacyjnej w pierwszym roku pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę"
- Prowadzenie panelu „Propaganda i dezinformacja we współczesnym świecie”
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Nieodpłatne audycje wyborcze w mediach publicznych: komu potrzebny jest ten relikt przeszłości?
- Kobiety w mediach. O gotowości kobiet do popularyzacji wiedzy eksperckiej na przykładzie członkiń Zespołu Ekspertów KUL
- Kobiety w strukturach katolickiej uczelni na przykładzie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
- Prowadzenie panelu „Kwestia obronności w postawach Polaków”
- Prowadzenie panelu „Kobiety we władzach uczelni: fakty i mity”
Udział w dyskusji panelowej na konferencji
- Okrągły Stół "Dezinformacja w czasach niepewności"
- Szczepionka ratuje czy straszy? Medialne narracje o szczepieniach
Staż finansowany ze środków własnych
- Staż naukowy w Interdyscyplinarnym Centrum Badawczym Uniwersytetu Warszawskiego „Tożsamość – Dialog – Bezpieczeństwo”
Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego
- Dr Zhumagulov Yeldos Tanirbergenulu - E. A. Buketov Karaganda University
[Dr Zhumagulov Yeldos Tanirbergenulu - Państwowy Uniwersytet w Karagandzie im. E. A. Buketowa] - Marine Mkrtchyan - Yerevan State University
[Marine Mkrtchyan - Państwowy Uniwersytet w Erywaniu]
Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL
- Dezinformacja w polskiej przestrzeni medialnej w pierwszym roku pełnoskalowej agresji Rosji na Ukrainę
Usługi eksperckie w kraju
- Ekspert w zakresie komunikacji i nowych mediów na potrzeby AI IT w Centrum Zastosowań Sztucznej Inteligencji
Usługi dydaktyczne za granicą
- Wykład „Manipulacja i dezinformacja w mediach” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (II edycja)
- Wykład „Wypowiedzi medialne, jak rozmawiać z dziennikarzami” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (II edycja)
- Wykład „Wypowiedzi medialne, jak rozmawiać z dziennikarzami” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (I edycja)
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda zespołowa I stopnia Rektora KUL
- Nagroda za najlepiej punktowaną publikację w roku 2023
2022
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Bogdan Borusewicz
- Jacek Rostowski
- Jacek Szczot
Redakcja naczelna czasopisma naukowego
- Redaktor naczelna
[w:] Studia i Analizy Nauk o Polityce
Członkostwo w radzie naukowej czasopisma naukowego
- Członek Rady Naukowej "Acta Politica Polonica"
[w:] Acta Politica Polonica
Recenzja w przewodzie doktorskim
- Mowa nienawiści w przestrzeni publicznej. Analiza prawno-politologiczna
Recenzja w przewodzie habilitacyjnym
- Stronniczość polityczna mediów
- Nielegalne i szkodliwe treści w internecie. Perspektywa politologiczno-prawna
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Międzynarodowa Konferencja Naukowa "Polska, Europa i świat w dobie wielowymiarowych kryzysów"
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- The Church as an Actor on the Political Scene
[Kościół jako aktor na scenie politycznej] - Disinformation in Media Area after February 24, 2022: Technologies of Counteraction
[Dezinformacja w przestrzeni medialnej po 24 lutego 2022 r.: Technologie przeciwdziałania] - Wojna informacyjna i jej instrumenty: dezinformacja, manipulacja i propaganda
Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej
- Українсько-польська дискусія «Культура проти війни»
[Ukraińsko-polski panel dyskusyjny „Кultura przeciw wojnie”] - Міжнародна дискусійна платформа «Підтримка міжнародних партнерів під час війни як чинник перемоги: гуманітарний та освітньо-науковий виміри»
[Międzynarodowa Platforma Dyskusyjna „Wsparcie partnerów międzynarodowych w czasie wojny jako czynnik zwycięstwa: wymiar humanitarny i edukacyjno-naukowy"]
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- Prowadzenie panelu „Komunikacja społeczna i język 65+"
- Prowadzenie panelu „Rola dziennikarzy zawodowych i obywatelskich versus rola instytucji publicznych podczas konfliktów zbrojnych”
- Prowadzenie panelu "Współczesna wojna informacyjna i kulturowa"
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Dezinformacja w przestrzeni medialnej w Polsce w pierwszych tygodniach wojny w Ukrainie
- Eksperci medyczni jako aktorzy komunikowania politycznego vs. dezinformatorzy w dobie pandemii COVID-19
- Dezinformacja okresu pandemii i wojny w Ukrainie
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
- Prowadzenie panelu „Politologiczno-medioznawczy wymiar rzeczywistości postpandemicznej i kryzysu uchodźczego w UE i Polsce”
- Prowadzenie panelu „Media w sytuacjach kryzysowych. Pandemia COVID-19”
Wygłoszenie referatu na konferencji
- Dezinformacja związana z wojną w Ukrainie i jej wpływ na różne sfery życia codziennego Polaków
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji
- Webinarium "Wojna w Ukrainie z perspektywy światowych mediów"
Wykład gościnny w zagranicznym ośrodku naukowym
- Disinformation in Media Area after February 24, 2022: Technologies of Counteraction
[Dezinformacja w przestrzeni medialnej po 24 lutego 2022 roku: Technologie przeciwdziałania] - Dezinformacija jak instrument informacijnoji wijny Rosijśkoji Federaciji proty Ukrajiny w polśkomu informacijnomu prostori u 2022 roci
[Dezinformacja jako instrument wojny informacyjnej Federacji Rosyjskiej przeciwko Ukrainie w polskiej przestrzeni medialnej w 2022 roku]
Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego
- Dr Marzenna K. James - Uniwersytet Princeton
- Проф. Ілона Думанська - Хмельницький Національний Університет
[Prof. Ilona Dumańska - Uniwersytet Narodowy w Chmielnickim] - Aспірант Людмила Миколаївна Рішко - Ужгородський національний університет
[Doktorantka Ludmiła Riszko - Użhorodzki Uniwersytet Narodowy]
Wykonawca w realizowanym projekcie - organizacja międzynarodowa
- International, Interdisciplinary Research Project 'Threats to Democracy: Nationalism, Populism, Extremism and the Response of Christianity'
[Międzynarodowy, interdyscyplinarny projekt badawczy "Zagrożenia demokracji: nacjonalizm, populizm, ekstremizm i odpowiedź chrześcijaństwa"]
Usługi dydaktyczne za granicą
- Wykład „Manipulacja i dezinformacja w mediach” w ramach Studium KUL dla Polonii i Polaków za granicą (I edycja)
Członkostwo w radzie naukowej instytucji
- Zastępca Przewodniczącego Rady Interdyscyplinarnego Centrum Badawczego Uniwersytetu Warszawskiego "Tożsamość - Dialog - Bezpieczeństwo"
Odznaczenie krajowe państwowe
- Medal Srebrny za Długoletnią Służbę
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda indywidualna I stopnia Rektora KUL
Działalność odczytowa
- Dezinformacja w polskiej przestrzeni medialnej po 24 lutego 2022 roku
2021
Książka naukowa recenzowana
- Społeczne postrzeganie przywództwa Jana Pawła II
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Медицинские эксперты как новые участники политической коммуникации в Европе во время пандемии COVID-19 на примере Польши и Латвии
[Eksperci medyczni jako nowi aktorzy komunikowania politycznego w Europie w dobie pandemii COVID-19. Polska i Łotwa jako studium przypadków.]
[w:] Wschodni Rocznik Humanistyczny
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Music in Auditory Political Communication: A Case Study
[Muzyka w audytywnym komunikowaniu politycznym. Studium przypadku]
Recenzja książki naukowej
- Partycypacja obywatelska młodzieży. Teoria i praktyka
- Zarządzanie w politykach publicznych. Od teorii do praktyki
- SARS-CoV-2 i COVID-19. Plotki, dezinformacje i narracje spiskowe w polskim dyskursie publicznym
Recenzja w przewodzie doktorskim
- Opinia dla Rady Doskonałości Naukowej dotycząca zasadności odwołania Kandydata od uchwały Rady Dyscypliny Naukowej Nauki o Polityce i Administracji, odmawiającej nadania stopnia doktora
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Ewolucja tożsamości naukowca. Eksperci jako aktorzy komunikowania politycznego
- Społeczne postrzeganie przywództwa Jana Pawła II - prezentacja wyników badań własnych
- Eksperci medyczni jako medialni interpretatorzy rzeczywistości pandemicznej. Polska jako studium przypadku
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Media w dobie pandemii. Ewolucja przestrzeni komunikowania politycznego
- Medykalizacja przestrzeni komunikacyjnej i jej wpływ na dyskurs polityczny w Polsce
- Eksperci medyczni jako nowi aktorzy komunikowania politycznego w dobie pandemii COVID-19
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
- Przewodniczenie I sesji tematycznej podczas XII Ogólnopolskiej Konferencji Medialnej pt. „Dekompozycje i rekompozycje kultury komunikowania. Ekosystem medialny w procesie zmiany”
- Prowadzenie panelu „Media w COVIDzie, COVID w mediach”
Organizacja konferencji
- Webinarium „Eksperci w mediach – interpretatorzy, tłumacze rzeczywistości czy aktorzy komunikowania politycznego?”
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji
- Webinarium „Eksperci w mediach – interpretatorzy, tłumacze rzeczywistości czy aktorzy komunikowania politycznego?”
Wykonawca w realizowanym projekcie - szkoła wyższa
- Przewartościowania czasów (po)pandemii. O ingerencji pandemii w ludzki świat wartości i wartościowań
Członkostwo w radzie naukowej instytucji
- Członek Rady Interdyscyplinarnego Centrum Badawczego Uniwersytetu Warszawskiego "Tożsamość - Dialog - Bezpieczeństwo"
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda indywidualna I stopnia Rektora KUL
2020
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Free airtime of election committees in Poland compared with similar solutions in other countries. The attitude of Poles to free election broadcasts in the Polish public media
[Darmowy czas antenowy komitetów wyborczych w Polsce na tle podobnych rozwiązań w innych krajach. Stosunek Polaków do nieodpłatnych audycji wyborczych w mediach publicznych]
[w:] Rocznik Instytutu Europy Środkowo-Wschodniej
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Komunikowanie polityczne Jana Pawła II: kategorie treściowe w przemówieniu papieża podczas spotkania z polskimi parlamentarzystami w Sejmie
Członkostwo w radzie naukowej czasopisma naukowego
- Członek Rady Naukowej „Media i Społeczeństwo”
[w:] Media i Społeczeństwo
Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego
- Członek Komitetu Redakcyjnego ”Studia i Analizy Nauk o Polityce”
[w:] Studia i Analizy Nauk o Polityce
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Logos i ethos w polityce. Księga jubileuszowa Profesora Stanisława Wójcika
Recenzja w przewodzie habilitacyjnym
- Nowe przestrzenie komunikowania politycznego
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Typologia strategii audytywnego komunikowania politycznego
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Komunikowanie polityczne Jana Pawła II: kategorie treściowe w przemówieniu papieża podczas spotkania z polskimi parlamentarzystami w Sejmie
Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym z budżetu KUL
- Przywództwo polityczne Jana Pawła II
Odznaczenie krajowe resortowe
- Medal Komisji Edukacji Narodowej
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda zespołowa IV stopnia Rektora KUL
Działalność odczytowa
- Pandemiczny obraz świata w medialnych przekazach partii politycznych. Polska 2020
Tworzenie programu studiów
- Stosunki międzynarodowe, studia II stopnia
2019
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Elections to the European Parliament in 2019 on Billboards – about the Outdoor Election Advertisement. Based on the Example of the City of Lublin
[Eurowybory 2019 na billboardach czyli rzecz o zewnętrznej reklamie wyborczej. Na przykładzie miasta Lublin]
[w:] Wschodni Rocznik Humanistyczny
Recenzja książki naukowej
- Słowa jak kamienie. Mowa nienawiści - kłamstwo - agresja w sieci. Kompendium wiedzy o języku w życiu publicznym
- Język a media. Perspektywy i zagrożenia komunikacji we współczesnych mediach
- Jakie media? Konteksty-badania-postulaty
- Społeczeństwa w obliczu zmian. Przeobrażenia polityczno-kulturowe w Hiszpanii i we Włoszech
Recenzja w przewodzie doktorskim
- Recenzja w przewodzie doktorskim mgr Anny Huth - recenzent
Organizacja konferencji krajowej
- Kampania i wybory do Parlamentu Europejskiego: przebieg, wyniki, konsekwencje
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Komunikowanie polityczne Jana Pawła II
- Powtórka z rozrywki – wizualna reklama zewnętrzna w kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego 2019 roku
- Na kogo głosowałby Bóg? O polityce na lekcjach religii
- Media płaszczyzną debaty o mowie nienawiści
- Gdy słowo staje się ciałem... Kościół katolicki jako obiekt mowy nienawiści
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
- Prowadzenie sesji „Kampania w mediach, media w kampanii”
Wspólna realizacja badań naukowych z ośrodkiem krajowym
- Polki i Polacy wobec wyzwań stojących przed rodziną, starzenia się populacji oraz kwestii światopoglądowych w kontekście preferencji wyborczych
Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL
- Gminy funkcjonujące w układzie "obwarzankowym". Aspekty polityczne i finansowe
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda indywidualna II stopnia Rektora KUL
2018
Książka naukowa recenzowana
- Zmiana usytuowania radia w komunikowaniu politycznym
Recenzja naukowa w czasopiśmie
- [Rec.:] Radio regionalne w Polsce, red. Paweł Kuca, Wojciech Furman, Kazimierz Wolny-Zmorzyński, Rzeszów: Wydawnictwo Uniwersytetu Rzeszowskiego 2016, ss. 319. ISBN 978-83-7996-328-7 Język: Język polski
[w:] Roczniki Nauk Społecznych
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Paradoksy polskiego prawa wyborczego w obszarze nieodpłatnych audycji wyborczych – studium przypadku
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Audytywne komunikowanie polityczne. O sile politycznego przekazu radiowego w 80. rocznicę emisji słuchowiska „Wojna światów”
- Rytm i melodia na usługach kampanii wyborczej w radiu czyli muzyka w audytywnym komunikowaniu politycznym
- Wartości i cnoty społeczne w dobie mediatyzacji polityki i polityzacji mediów
- Konteksty komunikowania politycznego w medium audytywnym
- Przesłanki profesjonalizacji komunikowania politycznego w obszarze mediów audytywnych
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
- Prowadzenie panelu pt. „Wizerunek Kościoła kreowany przez ludzi Kościoła”
- Prowadzenie panelu „Jaka komunikacja polityczna?”
Organizacja konferencji
- Siła przekazu radiowego - w 80. rocznicę emisji legendarnego słuchowiska „Wojna światów”
Wygłoszenie referatu na konferencji
- Radio – jako nośnik mobilizacji społecznej w latach 30. XX wieku i dzisiaj
Wykład gościnny w zagranicznym ośrodku naukowym
- Radio as a carrier of election advertising. A case study of Polish Radio
[Radio jako nośnik reklam wyborczych. Studium przypadku Polskiego Radia]
Inne działania w zakresie popularyzacji nauki
- Warsztaty edukacyjne dla uczniów szkoły podstawowej „Kampania wyborcza – jakiej wiedzy o kandydatach szukać, by później dobrze wybrać”
2017
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Promotion of the Referendum Questions or Promotion of Entities? Communication in the Referendum Campaign as Exemplified by Free Broadcasts of the Entitled Entities on Polish Radio Lublin
[Promocja pytań referendalnych czy promocja podmiotów? Komunikowanie w kampanii referendalnej na przykładzie nieodpłatnych audycji uprawnionych podmiotów w rozgłośni regionalnej Polskiego Radia]
[w:] Mediatization Studies
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Technika świadectwa w reklamie wyborczej w trakcie parlamentarnej kampanii wyborczej 2015 roku na Lubelszczyźnie
- Obecność kobiet w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego na przykładzie wyborów do PE na Lubelszczyźnie w 2014 roku
Hasło w leksykonie
- Porozumienie Centrum
- Sojusz Lewicy Demokratycznej
- Solidarna Polska Zbigniewa Ziobro
- Partia "X"
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Media publiczne jako trofeum wyborcze. Atrakcyjność radia dla przejmujących władzę
Staż finansowany ze środków własnych
- staż naukowy
Wykład gościnny w zagranicznym ośrodku naukowym
- Pre-election audio advertising used in Polish election campaigns
[Audytywna reklama wyborcza w polskich kampaniach wyborczych]
Inne działania w zakresie popularyzacji nauki
- Warsztaty edukacyjne dla uczniów gimnazjum "Po co posłowi facebook, czyli media społecznościowe w polityce"
- Warsztaty edukacyjne dla uczniów szkoły podstawowej "Jak bezpiecznie korzystać z mediów społecznościowych?"
2016
Książka naukowa recenzowana
- Barwy wyborczej kampanii samorządowej 2014 roku na Lubelszczyźnie
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Społeczne postrzeganie metody door-to-door
[w:] Political Preferences - Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kampania wyborcza do Sejmu i Senatu RP w 2015 roku na Lubelszczyźnie” 3 listopada 2015 roku na KUL
[w:] Roczniki Nauk Społecznych
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Problematyka nieodpłatnych audycji wyborczych w Polskim Radiu Lublin przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2014 r.
- Problematyka bezpieczeństwa w radiowych reklamach wyborczych kandydatów do Parlamentu Europejskiego na Lubelszczyźnie w 2014 roku
- Beata Szydło vs Ewa Kopacz, Elżbieta Kruk vs Joanna Mucha – kampania kobiet
Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego
- Redaktor tematyczny
[w:] Political Preferences
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Oblicza wyborów. Studia wyborcze i analizy kampanii parlamentarnej w 2015 roku na Lubelszczyźnie
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Radio środkiem komunikowania w kontekście badań nad radiową reklamą wyborczą
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Między wyborcą, komitetem wyborczym a medium. Próba zdefiniowania obszarów negocjacyjnych w kontekście emisji nieodpłatnych audycji wyborczych
- Komunikowanie w kampanii referendalnej na przykładzie nieodpłatnych audycji uprawnionych podmiotów w Polskim Radiu Lublin
- Radiowa reklama wyborcza – jak badać?
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
- Panel: Wizerunek Polski w mediach
Wykład gościnny w zagranicznym ośrodku naukowym
- Зовнішня візуальна реклама у виборчій кампанії в Україні і Польщі - порівняльний аналіз
[Zewnętrzna reklama wizualna w kampanii wyborczej na Ukrainie i w Polsce – analiza porównawcza] - Реклама особистoстi тa її застосування у виборчих кампаніях в Польщі і в Україні
[Reklama osobistego dowodu i jej zastosowanie w kampaniach wyborczych w Polsce i na Ukrainie]
2015
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Wybory do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2014 r. Kampania wyborcza na Lubelszczyźnie – przebieg, narzędzia komunikowania politycznego, wyniki"
[w:] Roczniki Nauk Społecznych - Audytywna reklama wyborcza – przeżytek czy konieczność?
[w:] Zeszyty Prasoznawcze - Nieodpłatne audycje wyborcze w publicznym radiu jako narzędzie komunikowania polskich partii politycznych w kampaniach wyborczych
[w:] Studia Politicae Universitatis Silesiensis - Party Elites As Compared with Other Candidates in Free Election Broadcasts on Public Radio
[Elity partyjne vs pozostali kandydaci w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego]
[w:] Roczniki Nauk Społecznych - Poparcie kandydata przez lidera partii a decyzje wyborców. Badania elektoratu
[w:] Political Preferences
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Realizacja funkcji informacyjnej i edukacyjnej mediów w okresie kampanii wyborczych do PE w Polsce na przykładzie lubelskich dzienników regionalnych
- Obraz kampanii wyborczej do Parlamentu Europejskiego w lubelskiej prasie regionalnej
- Radiowa reklama wyborcza w nieodpłatnych audycjach wyborczych Polskiego Radia Lublin. Kampania przed wyborami do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku
- Kampania wyborcza na ulicach Lublina czyli wizualna reklama zewnętrzna w trakcie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku
- Język propagandy politycznej. Analiza wypowiedzi Donalda Tuska
- 7 grzechów głównych komitetów wyborczych popełnianych w obszarze nieodpłatnych audycji wyborczych w publicznym radiu
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Wybory do Parlamentu Europejskiego na Lubelszczyźnie w 2014 roku
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Problematyka bezpieczeństwa w radiowych reklamach wyborczych kandydatów do Parlamentu Europejskiego na Lubelszczyźnie w 2014 roku
Organizacja konferencji krajowej
- Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Kampania wyborcza do Sejmu i Senatu RP w 2015 roku na Lubelszczyźnie”
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Poparcie kandydata przez lidera partii a decyzje wyborców. Badania elektoratu
- Darmowe czyli gorsze? Jak komitety wyborcze marnują nieodpłatny czas antenowy w publicznym radiu
- Obecność kobiet w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego na przykładzie wyborów do PE na Lubelszczyźnie w 2014 roku
- Technika świadectwa w reklamie wyborczej w trakcie parlamentarnej kampanii wyborczej 2015 roku na Lubelszczyźnie
- Beata Szydło vs Ewa Kopacz, Elżbieta Kruk vs Joanna Mucha – kampania kobiet
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda indywidualna III stopnia Rektora KUL
2014
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Raport z badań w ramach projektu "Preferencje polityczne. Postawy-identyfikacje-zachowania 2013"
[w:] Roczniki Nauk Społecznych - Research into the Conditions of Political Attitudes within the Project “Political preferences: Attitude – Identification – Behavior"
[Badania nad uwarunkowaniami postaw politycznych w ramach projektu “Preferencje polityczne. Postawy-identyfikacje-zachowania"]
[w:] Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne - Stosunek elektoratu do radiowych reklam wyborczych
[w:] Political Preferences - Radiowa reklama wyborcza – polecać czy odradzać (uwagi politologa)
[w:] Roczniki Nauk Społecznych
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Media płaszczyzną debaty o parytetach
- Tools of Political Communication at the Level of Local Government during the Election Campaign in Poland
[Narzędzia komunikowania politycznego na poziomie samorządu terytorialnego w okresie kampanii wyborczej w Polsce] - Aktorzy polityczni i media masowe w procesie komunikowania politycznego na poziomie samorządu terytorialnego w czasie kampanii wyborczej (Przyczynek do problemu zagrożeń wynikających z braku pełnej informacji wyborczej)
- Audytywna reklama wyborcza jako narzędzie komunikowania politycznego
- Radiowa reklama wyborcza w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Realizacja funkcji informacyjnej i edukacyjnej mediów w okresie kampanii wyborczych do PE w Polsce na przykładzie lubelskich dzienników regionalnych
Organizacja konferencji krajowej
- Wybory do Parlamentu Europejskiego w Polsce w 2014 roku. Kampania wyborcza na Lubelszczyźnie – przebieg, narzędzia komunikowania politycznego, wyniki
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Obraz kampanii wyborczych do PE w Polsce w lubelskiej prasie regionalnej
- Kampania wyborcza na ulicach Lublina czyli outdoorowa reklama wyborcza w trakcie kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku
- Radiowa reklama wyborcza w nieodpłatnych audycjach wyborczych radia publicznego
Inne działania w zakresie popularyzacji nauki
- Wykład dla słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Świdniku pt. "Kampanie wyborcze i narzędzia komunikowania się polityków z wyborcami"
- Warsztaty naukowe "Marketing polityczny w polskich kampaniach wyborczych - wybrane zagadnienia"
- Zajęcia dla licealistów pt. "Marketing polityczny w polskich kampaniach wyborczych"
- Warsztaty naukowe pt. "Dziennikarz – polityk – wyborca. Co kto robi, a co powinien na scenie politycznej”
2013
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Od przywódcy lokalnego do przywódcy partyjnego. Studium przypadku Janusza Palikota
[w:] Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne - Magdalena Gąsior-Marek kontra Joanna Mucha. Lubelskie dzienniki wobec konfliktu kandydatek do Sejmu w 2011 roku
[w:] ŚRODKOWOEUROPEJSKIE STUDIA POLITYCZNE - Metoda door-to-door i jej zastosowanie przez lubelskich radnych w trakcie kampanii wyborczej do Rady Miasta w 2010 r.
[w:] ŚRODKOWOEUROPEJSKIE STUDIA POLITYCZNE - Kobiety w jednostkach samorządu terytorialnego w dobie debaty nad parytetami i kwotami
[w:] Roczniki Nauk Społecznych - Stosunek elektoratu do rozwiązań ustawowych wyrównujących szanse kobiet i mężczyzn w obsadzaniu list wyborczych
[w:] Political Preferences
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Muzyka w polityce. Piosenki pro i kontra
- Audytywna reklama wyborcza na przykładzie nieodpłatnych audycji komitetów wyborczych w Polskim Radiu Lublin (wybory parlamentarne 2011 roku)
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Narzędzia komunikowania politycznego na poziomie samorządu terytorialnego w okresie kampanii wyborczej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Ustawa kwotowa efektem skutecznej inicjatywy oddolnej
- Audytywna reklama wyborcza - przeżytek czy konieczność?
Członkostwo w krajowej organizacji o charakterze naukowym
- Polskie Towarzystwo Nauk Politycznych
2012
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Kwoty na listach wyborczych w 2011 roku. Przedwyborcza debata zwolenników i przeciwników parytetów
[w:] Roczniki Nauk Społecznych - Outdoor advertising in the 2012 Ukraine parliamentary election
[Reklama outdoorowa w parlamentarnej kampanii wyborczej 2012 roku na Ukrainie]
[w:] Copernicus Journal of Political Studies
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Człowiek-kandydat w wyborach jako produkt specjalistów od marketingu politycznego
- Lubelska samorządowa kampania wyborcza 2010 roku na łamach prasy lokalnej i regionalnej
Członkostwo w komitecie redakcyjnym czasopisma naukowego
- redaktor tematyczny zajmujący się działem "politologia i stosunki międzynarodowe"
[w:] Roczniki Nauk Społecznych
Udział w konferencji międzynarodowej
- Wybory parlamentarne na Ukrainie w 2012 roku. Perspektywy polityki wewnętrznej i zagranicznej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Lubelska samorządowa kampania wyborcza 2010 roku na łamach prasy lokalnej i regionalnej
- Studenci politologii wobec problemu aktywności politycznej młodzieży
- Magdalena Gąsior-Marek kontra Joanna Mucha. Lubelskie dzienniki wobec konfliktu kandydatek do Sejmu w 2011 roku
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
- Czy młodzież jest podmiotem współczesnej polityki?
Udział w konferencji krajowej
- V Ogólnopolska Konferencja Akademickich Ośrodków Politologicznych
Wygłoszenie referatu na konferencji
- Kobieta w polityce
- Reklama polityczna w parlamentarnej kampanii wyborczej 2012 roku na Ukrainie
Wyjazd na terenowe stanowisko badawcze
- międzynarodowy obserwator z ramienia RP w trakcie wyborów parlamentarnych na Ukrainie w 2012 roku
2011
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Rola tygodników opiniotwórczych w kształtowaniu tożsamości politycznej w Polsce w latach 1990-2005
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Język propagandy politycznej. Analiza wystąpień Donalda Tuska
- Człowiek – kandydat w wyborach jako produkt specjalistów od marketingu politycznego
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej
- Panel: Współczesne media - miejsce dominacji jednej ideologii czy pole konfrontacji różnorodnych światopoglądów
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda indywidualna IV stopnia Rektora KUL
2010
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Kategorie treściowe w publikacjach dotyczących prezydenckiej kampanii wyborczej z 2005 roku. Analiza dzienników: „Gazeta Wyborcza” i „Rzeczpospolita”
- Reklama wyborcza na łamach wybranych tygodników społeczno-politycznych w okresie prezydenckich kampanii wyborczych w Polsce w latach 1990-2005
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Reklama w społeczeństwie. Społeczeństwo w reklamie
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Wizerunek czy program? Kategorie treściowe w publikacjach dotyczących prezydenckiej kampanii wyborczej w 2010 r. Analiza tygodników: ”Polityka”, „Newsweek”, „Wprost”
2009
Książka naukowa recenzowana
- Analiza ofert pracy z dodatku „Praca” „Nowej Trybuny Opolskiej” z 2008 roku
- Analiza ofert pracy z dodatku „Praca” „Nowej Trybuny Opolskiej” w latach 2003, 2006-2008
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Kategorie treściowe w publikacjach dotyczących prezydenckiej kampanii wyborczej z 2005 roku. Analiza tygodników: „Polityka”, „Wprost”, „Tygodnik Solidarność”
Organizacja konferencji krajowej
- Reklama - między teorią a praktyką
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Reklama polityczna na łamach wybranych tygodników społeczno-politycznych w okresie prezydenckich kampanii wyborczych
- Analiza ofert pracy z poniedziałkowego dodatku Praca NTO z lat 2003, 2006, 2007 i 2008
2008
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Media częściowo aktywnym aktorem sceny politycznej
Artykuł nierecenzowany w wydawnictwie zbiorowym
- Analiza ofert pracy z poniedziałkowego dodatku „Praca” do „NTO” z 2007 r.
Członkostwo w krajowej organizacji o charakterze naukowym
- Polskie Towarzystwo Komunikacji Społecznej
2007
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Analiza ofert pracy z poniedziałkowego dodatku „Praca” do „NTO” z lat 2003 i 2006
2004
Recenzja naukowa w czasopiśmie
- Anna Młynarska-Sobaczewska, Wolność informacji w prasie
[w:] Studia Medioznawcze
2000
Książka naukowa nierecenzowana
- Wizerunek Wałęsy w świetle jego wypowiedzi