Agnieszka Łukasik-Turecka

dr hab. Agnieszka Łukasik-Turecka (prof. KUL)

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Nauk o Polityce i Administracji
Katedra Systemów Politycznych i Komunikowania Międzynarodowego

Stanowisko: Profesor KUL

2023

Prace magisterskie
  • Postrzeganie władz państwowych Rzeczypospolitej Polskiej w kontekście bezpieczeństwa w mediach społecznościowych
  • Fake news jako zagrożenie bezpieczeństwa państwa w opinii użytkowników mediów społecznościowych.
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych w kreacji wizerunku Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej na przykładzie Wojsk Lądowych
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych przez Wojska Obrony Terytorialnej na przykładzie Facebooka
  • Wojna hybrydowa na granicy polsko-białoruskiej w nowych mediach
  • Nowe media jako czynnik bezpieczeństwa publicznego w Polsce w dobie pandemii COVID-19
  • Kreowanie bezpieczeństwa społecznego w przekazach medialnych dotyczących pandemii COVID-19 w Polsce

2022

Prace magisterskie
  • Rola mediów społecznościowych w dobie pandemii COVID-19
  • Postrzeganie zagrożeń w cyberprzestrzeni przez młodych ludzi w Polsce
  • Komunikowanie kryzysowe na przykładzie awarii w oczyszczalni ścieków "Czajka" w 2020 roku
  • Relacje między systemem medialnym a bezpieczeństwem państwa. Wybrane zagadnienia
  • Medialny wymiar terroryzmu samobójczego w XXI wieku

2021

Prace magisterskie
  • Wykorzystanie mediów społecznościowych w działaniach prewencyjnych Policji w Polsce na przykładzie Facebooka
  • Fake news jako współczesne zagrożenie dla porządku publicznego w Polsce w XXI wieku
  • Rola mediów w zarządzaniu kryzysowym na przykładzie województw lubelskiego i podkarpackiego
  • Media jako czynnik zachowania bezpieczeństwa w odniesieniu do przestępstw kryminalnych w XXI wieku w Polsce
  • Rola mediów społecznościowych w sytuacjach kryzysowych na przykładzie Polski
  • Wykorzystanie nowych mediów w działaniach prewencyjnych Państwowej Straży Pożarnej w Polsce
  • Medialny obraz korupcji w Polsce w XXI wieku
  • Rola mediów w redukowaniu skutków klęsk żywiołowych w Polsce po 1989 roku

2015

Prace licencjackie
  • Narzędzia komunikowania politycznego samorządowej kampanii wyborczej 2014 roku w Lublinie
  • Profile kandydatów na Prezydenta Miasta Lublin na Facebooku w samorządowej kampanii wyborczej 2014 roku
  • Internet jako narzędzie komunikowania politycznego w samorządowej kampanii wyborczej na Lubelszczyźnie w 2014 roku
  • Wizerunek Władimira Putina na łamach polskich tygodników opiniotwórczych w dobie kryzysu ukraińskiego
  • Internetowa reklama wyborcza w kampanii do Parlamentu Europejskiego w 2014 roku w Polsce
  • Zewnętrzna reklama wyborcza w trakcie samorządowej kampanii wyborczej w 2014 roku w Lublinie
  • Reklama komercyjna a reklama polityczna i wyborcza. Analiza porównawcza
  • Telewizyjna reklama wyborcza na przykładzie spotów emitowanych w TVP Lublin w trakcie samorządowej kampanii wyborczej w 2014 roku
  • Wizerunek Dmitrija Miedwiediewa na łamach polskich tygodników opiniotwórczych w okresie jego prezydentury.

2013

Prace licencjackie
  • Kreowanie wizerunku medialnego Władimira Putina
  • Parlamentarna kampania wyborcza partii: Platforma Obywatelska oraz Prawo i Sprawiedliwość w 2007 roku.
  • Parlamentarna kampania wyborcza 2005 roku w Polsce
  • Parlamentarna kampania wyborcza partii Prawo i Sprawiedliwość w 2011 roku.
  • Audytywna reklama wyborcza na przykładzie spotów emitowanych w Programie III Polskiego Radia w parlamentarnej kampanii wyborczej 2011 roku
  • Marketing polityczny w prezydenckiej kampanii wyborczej Baracka Obamy w 2012 roku
  • Kształtowanie się przywództwa politycznego na przykładzie Janusza Palikota
  • Wizerunek medialny Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego przed i po katastrofie smoleńskiej

2012

Prace licencjackie
  • Kampania wyborcza partii "Polska Jest Najważniejsza" w VI okręgu wyborczym w wyborach parlamentarnych 2011 roku
  • Wizerunek medialny Andrzeja Leppera i Janusza Palikota. Analiza porównawcza
  • Wizerunek medialny Janusza Palikota
  • Marketing polityczny w prezydenckiej kampanii wyborczej Baracka Obamy w 2008 roku
  • Parlamentarna kampania wyborcza 2011 roku na łamach wybranych tygodników opiniotwórczych
  • Metody i techniki marketingowe zastosowane w prezydenckiej kampanii wyborczej Richarda Nixona w 1968 roku
  • Komunikacja niewerbalna w prezydenckiej kampanii wyborczej 2005 roku
  • Wizerunek medialny Donalda Tuska
  • Wizerunek Platformy Obywatelskiej w kampanii parlamentarnej 2011. Analiza wybranych tygodników
  • Kobiety w polityce. Analiza porównawcza wizerunku medialnego Magdaleny Gąsior-Marek i Joanny Muchy
  • Wpływ katastrofy smoleńskiej na prezydencką kampanię wyborczą w 2010 roku