dr hab. Tomasz Rokosz (prof. KUL)
Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Nauk o SztuceKatedra Etnomuzykologii i Hymnologii
Stanowisko: Profesor KUL
Wypromowane prace dyplomowe
2024
Prace magisterskie
- Dydaktyka gitarowa w koncepcji Tatiany Stachak
- Pamięć o tradycyjnym weselu ziemi rymanowskiej na przykładzie miejscowości Głębokie. Obrzęd i jego repertuar
- Problem folkloryzmu muzycznego na przykładzie Festiwalu Cassubia Cantat w Bytowie (2010-2022)
2023
Prace licencjackie
- Muzyka skrzypcowa polskiej proweniencji w Teksasie na przykładzie artystycznej działalności Briana Marshalla
- Obrzęd Iwana Kupała w okolicach Iwano-Frankiwska. Tradycja i jej przemiany w XX i XXI wieku
- Historia i działalność artystyczna zespołu Queen oraz jego wpływ na współczesną polską kulturę
- Recepcja muzycznej twórczości Hildegardy z Bingen w polskim piśmiennictwie po 1989 roku.
2022
Prace licencjackie
- Muzyka tradycyjna w twórczości Teatru Przedmieście w latach 2001-2018
- Funkcje instrumentów perkusyjnych w muzyce ludowej na przykładzie działalności wybranych zespołów folkowych w latach 2010-2020. Tradycja i zmiany
- Wpływ suki biłgorajskiej na tradycję ludową Lubelszczyzny w oparciu o działalność i dorobek artystyczny Kapeli Butrynów
- Obrzęd pieczenia korowaja na podstawie działalności Zespołu Śpiewaczo-Obrzędowego z Jakówek
- Działalność Kapeli Ludowej „Rymanowianie” i jej wpływ na lokalną kulturę ludową
Prace magisterskie
- Tradycyjne kolędowanie na Lubelszczyźnie w kontekście scenicznego folkloryzmu na przykładzie Ogólnopolskiego Przeglądu Zespołów i Grup Kolędniczych w Lublinie. Problem przemian praktyk kolędniczych oraz ich kulturotwórczy wpływ dla regionu
2021
Prace magisterskie
- Muzyka mieszczan żywieckich II połowie XX i na początku XXI wieku. Studium etnomuzykologiczne na podstawie materiałów źródłowych i własnych wywiadów terenowych
- Religijna kultura muzyczna praktykowana w Fundacji Jana Pawła II w Lublinie w latach 1994-2020
2020
Rozprawy doktorskie
- Ludowe śpiewy religijne w obrzędzie pogrzebowym Rzeszowiaków i Lasowiaków. Studium folklorystyczno-etnomuzykologiczne
Prace magisterskie
- Tradycja muzykujących rodzin na przykładzie zespołu Siostry Jeremiasza
- Kultura muzyczna Sanktuarium Matki Bożej Kębelskiej w Wąwolnicy. Tradycja i przemiany ludowej pobożności w II połowie XX i na początku XXI wieku
- Bronisław Piłsudski (1866-1918) jako badacz kultury i muzyki Ajnów. Aspekt biograficzny, antropologiczny i etnomuzykologiczny
- Działalność artystyczna Zespołu Pieśni i Tańca „Jawor” Uniwersytetu Przyrodniczego w Lublinie w latach 1960-2020. Analiza repertuaru muzyczno-tanecznego w kontekście zjawiska folkloryzmu
- Ludowe śpiewy religijne w obrzędzie pogrzebowym ze wsi Gąsiorowo (parafia Zuzela w diecezji łomżyńskiej). Analiza materiałów terenowych z lat 2019-2020
2019
Prace magisterskie
- Działalność zespołów i stowarzyszeń folklorystycznych w gminie Pawłosiów i jej wpływ na lokalną kulturę regionu
- Pieśni Maryjne w Sanktuarium Matki Boskiej Królowej Kaszub w Sianowie.
- Działalność Zespołu Pieśni i Tańca „Małe Podlasie” z Siemiatycz w kontekście przemian kultury ludowej. Muzyka, taniec, widowisko.
- Działalność artystyczna Zespołu Tańca Ludowego "Polesie" w kontekście zjawiska folkloryzmu
2018
Prace magisterskie
- Ludowe techniki skrzypcowej gry na Rzeszowszczyźnie, na przełomie XX i XXI w. Studium wybranych przypadków