prof. dr hab. Krystyna Chałas
Wydział Nauk Społecznych - Instytut PedagogikiKatedra Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii
Stanowisko: Profesor
Wypromowane prace dyplomowe
2022
Rozprawy doktorskie
- Urzeczywistnianie wartości odpowiedzialności przez młodzież szkolną jako czynnik warunkujący osiągnięcia edukacyjne. Studium teoretyczno-empiryczne
Prace magisterskie
- Aktywność sportowa uczniów a ich osiągnięcia edukacyjne na przykładzie badań w wybranych szkołach gminy Gorzyce
- Samoocena uczniów a ich osiągnięcia edukacyjne na przykładzie badań w wybranych szkołach powiatu chełmskiego
- Aktywność muzyczna uczniów a ich osiągnięcia edukacyjne na przykładzie badań w Szkole Podstawowej nr 1 im. Jana Pawła II w Bełżycach
- Społeczno - kulturowe i historyczne uwarunkowania edukacji aksjologicznej w rodzinie na przykładzie badań wybranych rodzin w województwie lubelskim
- Obszary i przyczyny stresu szkolnego u młodzieży na przykładzie badań w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Specyfika wychowania ku wartościom w rodzinach wielodzietnych w ocenie młodych dorosłych na podstawie badań rodzin województwa lubelskiego
2020
Rozprawy doktorskie
- Urzeczywistnianie wartości moralnych a osiągnięcia edukacyjne uczniów szkół średnich. Badania w województwie lubelskim
- Aktywność młodzieży szkolnej w sieci internetowej w świetle Stefana Kunowskiego koncepcji integralnego rozwoju i wychowania (Badania w województwie lubelskim)
Prace magisterskie
- Urzeczywistnianie wartości wolności przez dzieci i młodzież szkolną z wybranych szkół województwa lubelskiego
- System wychowawczo-dydaktyczny Marii Montessori jako czynnik wyzwalania podmiotowości dziecka. Badania w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Urzeczywistnianie wartości odpowiedzialności przez dzieci i młodzież szkolną z wybranych szkół województwa lubelskiego
- Rozwijanie kompetencji społecznych i obywatelskich w Skautingu. Badania na terenie województwa lubelskiego i mazowieckiego
- System pedagogiczny na etapie edukacji wczesnoszkolnej w świetle szans integralnego rozwoju i wychowania dziecka we wspomnieniach studentów pedagogiki KUL
2019
Rozprawy doktorskie
- Działalność twórcza młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięcia edukacyjne. Badania w województwie lubelskim
- Struktura sytuacji edukacyjnych w nauczaniu informatyki a osiągnięcia uczniów
Prace licencjackie
- Adaptacja dziecka trzyletniego w przedszkolu w ocenie rodziców i nauczycieli
- Zajęcia pozalekcyjne jako czynnik warunkujący rozwijanie zainteresowań uczniów klas VII w Szkole Podstawowej nr 2 im. Jana Kochanowskiego w Lublinie
- Znaczenie bajek animowanych w rozwoju społecznym dzieci w wieku przedszkolnym w opinii ich rodziców
- Rozwijanie podmiotowości uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej w opinii nauczycieli
- Znaczenie rodziny w rozwoju emocjonalnym dziecka w wieku wczesnoszkolnym w opinii rodziców wybranych szkół powiatu biłgorajskiego
- Znaczenie zabaw w rozwoju społecznym dziecka w wieku przedszkolnym w opinii rodziców i nauczycieli w świetle badań własnych
- Znaczenie bajek w rozwoju emocjonalnym dziecka w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli wybranych przedszkoli województwa lubelskiego
- Znaczenie kar i nagród w wychowaniu dzieci w wieku przedszkolnym w opinii ich rodziców
- Znaczenie wycieczek szkolnych w rozwoju emocjonalnym uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli wybranych szkół lubelskich
- Skuteczne sposoby motywowania dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej w opinii uczniów i nauczycieli wybranych szkół województwa lubelskiego
- Stosowane formy rozwijania uzdolnień muzycznych uczniów na etapie edukacji wczesnoszkolnej w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Trudności komunikacyjne uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli wybranych lubelskich szkół podstawowych
- Współpraca rodziców z nauczycielami w edukacji wczesnoszkolnej
Prace magisterskie
- Mądrość jako wartość w procesie wychowawczo-dydaktycznym szkoły. Na podstawie badań w wybranych szkołach województwa lubelskiego i mazowieckiego
- Wychowanie ku wartościom w programach wychowawczo-profilaktycznych. Na przykładzie wybranych szkół w województwie lubelskim i mazowieckim
2018
Prace magisterskie
- Tolerancja jako wartość w percepcji młodzieży szkolnej. Badania w województwie lubelskim
- Poczucie osamotnienia nauczycieli i uczniów w procesie edukacji szkolnej. Badania w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Wychowanie do miłości w rodzinie i szkole w świetle badań w województwie lubelskim
- Wychowanie do twórczości w edukacji wczesnoszkolnej. Badania w wybranych szkołach województwa lubelskiego i mazowieckiego
2017
Prace magisterskie
- Wychowanie religijne w rodzinie i szkole. Badania młodzieży w województwie lubelskim
- Zjawisko buntu wśród młodzieży gimnazjalnej. Badania w województwie lubelskim
- Poczucie szczęścia a osiągnięcia szkolne młodzieży. Na podstawie badań przeprowadzonych w województwie lubelskim
2016
Rozprawy doktorskie
- Środowiskowe wartości w planach życiowych uczniów wiejskich szkół ponadgimnazjalnych na Lubelszczyźnie
- Metoda projektów jako czynnik optymalizujący szanse edukacyjne uczniów gimnazjów wiejskich. Badania w województwie lubelskim
Prace magisterskie
- Sposoby urzeczywistniania wartości estetycznych przez młodzież gimnazjalną z wybranych szkół województwa lubelskiego.
- Gotowość emocjonalno-społeczna dzieci sześcio-letnich do podjęcia nauki szkolnej w wybranych przedszkolach lublelskich.
- Zjawisko cierpienia wśród dzieci i młodzieży. Na przykładzie badań w szkołach w Kocku.
- Społeczno-kulturowe uwarunkowania wyboru i odrzucania wartości moralnych. Na przykładzie badań w wybranych szkołach gimnazjalnych województwa lubelskiego
- Edukacja 6-latków w ocenie rodziców. Na przykładzie badań w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Zjawisko empatii u dzieci w wieku przedszkolnym. (Na przykładzie badań w wybranych przedszkolach chełmskich)
2015
Prace dyplomowe
- xxx
- „WYCHOWANIE DO TOLERANCJI NA PIERWSZYM ETAPIE EDUKACJI W ZESPOLE PLACÓWEK OŚWIATOWYCH W TRAWNIKACH”
- xxx
- xxx
- „STOSUNEK RODZICÓW DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM DO AKTUALNYCH ZMIAN W SYSTEMIE OŚWIATY. NA PRZYKŁADZIE BADAŃ W PRZEDSZKOLU NR 59 W LUBLINIE”
- „REALIZACJA INNOWACJI PEDAGOGICZNYCH W WYCHOWANIU PRZEDSZKOLNYM (NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH PRZEDSZKOLI W LUBLINIE)”
- „ROZWIJANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH DZIECI W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ (NA PODSTAWIE BADAŃ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 7 W LUBLINIE”
- „ROZWIJANIE ZACIEKAWIEŃ CZYTELNICZYCH DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (NA PRZYKŁADZIE PRZEDSZKOLA NR 50 W LUBLINIE)”
- xxx
- xxx
- „WYCHOWANIE DO POSZANOWANIA RODZINY W WYBRANYM PRZEDSZKOLU”
- „WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE NA PIERWSZYM ETAPIE EDUKACYJNYM W SZKOLE PODSTAWOWEJ W BŁAŻKU”
- „ADAPTACJA DZIECKA DO WARUNKÓW PRZEDSZKOLNYCH W OPINII NAUCZYCIELI. NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH PRZEDSZKOLI W ŚWIDNIKU”
- „ROZWIĄZYWANIE TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZYCH W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ. (NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 16 W WARSZAWIE)”
Prace magisterskie
- Wychowanie religijne i społeczne w Ruchu Światło-Życie. Na podstawie badań w diecezji sandomierskiej.
- Urzeczywistnianie wartości pokoju przez młodzież szkolną (Badania młodzieży - uczestników konkursu "W moim młodzieńczym życiu staram się budować kulturę pokoju")
- Związki przyjacielskie jako czynnik warunkujący osiągnięcia edukacyjne młodzieży szkolnej. Na podstawie badań w wybranych szkołach gimnazjalnych województwa lubelskiego.
- Poszanowanie godności drugiego człowieka przez młodzież licealną wybranych szkół województwa podkarpackiego.
2014
Prace dyplomowe
- ROZWIJANIE KOMPETENCJI KLUCZOWYCH DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM (NA PRZYKŁADZIE PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO W OSTROWIE LUBELSKIM
- „WYCHOWANIE DO WOLNOŚCI W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ. (NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 51 IM. JANA PAWŁA II W LUBLINIE)”
Prace magisterskie
- Doświadczanie cierpienia przez młodzież szkolną jako czynnik zmiany preferowanej hierarchii wartości. (Badania w wybranych szkołach województwa podkarpackiego).
- Preferowana hierarchia wartości a styl życia młodzieży gimnazjalnej
- Uzdolnienia uczniów jako czynnik różnicujący preferowaną hierarchię wartości. (Na przykładzie badań w wybranych szkołach podstawowych województwa lubelskiego).
- Społeczno - kulturowe uwarunkowania osiągnięć edukacyjnych uczniów uzdolnionych. (Na przykładzie badań w wybranych szkołach podstawowych województwa lubelskiego).
- Aktywność dzieci i młodzieży szkolnej na portalach społecznościowych w świetle szans i zagrożeń integralnego rozwoju.
- Osobowościowe uwarunkowania trudności wychowawczych (Badania w wybranych gimnazjach w powiecie parczewskim)
- Aktywność kulturalna młodzieży gimnazjalnej a preferowana hierarchia wartości. (Na przykładzie badań w wybranych szkołach gimnazjalnych województwa lubelskiego)
- Dzieciństwo jako czynnik warunkujący osiągnięcia szkolne w opinii młodzieży gimnazjalnej.(Na przykładzie Gimnazjum nr 2 w Łukowie.)
- Urzeczywistnianie wartości moralnych przez młodzież gimnazjalną. (Na przykładzie badań w wybranych szkołach województwa mazowieckiego).
- Tradycja i nowoczesność w pracy dydaktycznej nauczycieli wybranych szkół województwa lubelskiego
2013
Prace dyplomowe
- Kształtowanie postaw prozdrowotnych w edukacji wczesnoszkolnej (Na przykładzie Szkoły Podstawowej im. K. Namysłowskiego w Wierzbie)
- Zaciekawienia czytelnicze dzieci w młodszym wieku szkolnym (Na przykładzie Zespołu Szkół im. gen. A. Chruściela ps. „Monter” w Gniewczynie Łańcuckiej)
- Niepowodzenia dydaktyczne u dzieci w wieku wczesnoszkolnym (Na przykładzie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Bełżycach)
- Metoda projektów w wychowaniu przedszkolnym czynnikiem wspomagającym wielostronny rozwój dziecka Na przykładzie projektu „Przedszkole bez zabawek”
- Trudności wychowawcze w edukacji wczesnoszkolnej (Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego)
- Literatura dla dzieci przedszkolnych źródłem wartości wychowawczych
- Sytuacje lękowe u dzieci w edukacji wczesnoszkolnej w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Wychowanie dziecka w młodszym wieku szkolnym w szkole katolickiej (Na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 6 Sióstr Niepokalanek w Warszawie)
- Zazdrość u dzieci sześcioletnich, uczęszczających do przedszkola
- Rola babci i dziadka w kształtowaniu hierarchii wartości dzieci w wieku przedszkolnym
- Dojrzałość szkolna 5latków a wymagania szkolne (Na przykładzie Przedszkola nr 43 w Lublinie)
- Funkcje gier i zabaw w edukacji przedszkolnej w opinii nauczycieli Przedszkola nr 4 w Lubartowie
- Technologia informacyjna w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej (Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego)
- Ideał nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opinii uczniów i rodziców
- Specyfika relacji rówieśniczych w szkole katolickiej na przykładzie Prywatnej Szkoły Podstawowej Sióstr Niepokalanek w Warszawie
Prace licencjackie
- Realizacja terapii logopedycznej w wybranych przedszkolach województwa podkarpackiego.
- Wychowanie uczniów ku wartościom wiejskim w szkole podstawowej i gimnazjum w Tarnawie Dolnej.
- Styl życia preferowany przez młodzież pierwszych klas IV Liceum Ogólnokształcącego im. Stefanii Sempołowskiej w Lublinie.
- Pozycja społeczna uczniów z dysleksją w klasie szkolnej Zespołu Szkół im. Jana Pawła II w Bełżycach
- Wychowanie patriotyczne w Szkole Podstawowej im. Wydarzeń Września w Czartowczyku.
- Specyfika trudności wychowawczych dzieci i młodzieży w szkołach gminy Narol.
- Funkcjonowanie dziecka z ADHD w środowisku szkolnym.
- Realizacja wychowania przez sztukę w ośrodku nr 1 "Teatr" Fundacji Szczęśliwe Dzieciństwo w Lublinie.
- Zjawisko agresji w wybranych szkołach podstawowych w gminie Bełżyce.
- Wychowanie muzyczne jako czynnik warunkujący rozwój psychofizyczny dziecka w wieku przedszkolnym w ocenie nauczycieli wybranych przedszkoli województwa lubelskiego.
Prace magisterskie
- Wychowanie przez pracę w wybranych gimnazjach województwa mazowieckiego
- Teatr jako czynnik zmiany preferowanej i urzeczywistnianej hierarchii wartości < aktorów>, ( Na przykładzie studenckiego Teatru ITP)
- Zniewolenie wartościami materialnymi wśród dzieci i młodzieży.
- Zjawisko asertywności w kontaktach rówieśniczych.(Na przykładzie wybranych szkół w wojewódzctwie lubelskim).
- Społeczno-kulturowe uwarunkowania zachowań prospołecznych dzieci w wieku przedszkolnym (Na podstawie badań przeprowadzonych w Przedszkolu Publicznym nr 84 w Lublinie).
2012
Prace dyplomowe
- xxx
- xxx
- xxx
- xxx
- xxx
- xxx
- xxx
Prace magisterskie
- Zjawisko stresu w edukacji szkolnej dzieci i młodzieży. (Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego)
- Innowacje pedagogiczne w klasach I - III w wybranych szkołach podstawowych województwa lubelskiego
- Sposoby urzeczywistniania wartości przez młodzież gimnazjalną i licealną (Badania świadectw laureatów konkursu "Moją młodość buduję potęgą dobra")
- Postawy dzieci i młodzieży szkolnej wobec Ojczyzny
- Projekty edukacyjne jako czynnik dynamizowania dydaktycznej funkcji szkoły (Na przykładzie Publicznego Gimnazjum nr 1 im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Łańcucie)
- Przygotowywanie uczniów w klasach I - III do życia w społeczeństwie obywatelskim.
- Edukacja domowa dzieci w młodszym wieku szkolnym w wybranych rodzinach województwa mazowieckiego
- Specyfika wychowania w rodzinie podhalańskiej
2011
Rozprawy doktorskie
- System wychowawczo-dydaktyczny Marii Montessori w świetle teorii integralnego rozwoju i wychowania dziecka w młodszym wieku szkolnym
Prace magisterskie
- Wychowanie artystyczne w wybranych szkołach podstawowych województwa lubelskiego
- Miejsce rodziny w hierarchii wartości młodzieży gimnazjalnej
- Uspołecznienie młodzieży gimnazjalnej
- Integracja szkoły z rodziną ucznia w wybranych szkołach podstawowych województwa lubelskiego
- Wartość przyjaźni w życiu dzieci i młodzieży z wybranych szkół województwa podlaskiego
- Aktywność aksjologiczna młodzieży gimnazjalnej
- Rozumienie i urzeczywistnianie wartości wolności i odpowiedzialności przez dzieci i młodzież szkolną
- Hierarchia wartości młodzieży gimnazjalnej zaangażowanej w oglądanie seriali telewizyjnych
- Godność dziecka w relacjach nauczyciel - uczeń
2010
Prace magisterskie
- Osiągnięcia szkolne dzieci z rodzin niepełnych czasowo
- Sytuacja wychowawcza rodzin z emigracją zarobkową
- Aktywność młodzieży gimnazjalnej w czasie wolnym w aspekcie urzeczywistniania wartości
- Konflikty między uczniami w klasie szkolnej
- Animacja kulturalna w wybranych gimnazjach powiatu koneckiego
- Rozwój moralny młodzieży gimnazjalnej w świetle teorii Kohlberga (Na przykładzie wybranych gimnazjów województwa lubelskiego)
- Zabawa okresu dzieciństwa w ocenie dorastającej młodzieży
- Trudności siedmioletnich dzieci w adaptacji szkolnej
- Wychowanie patriotyczne w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (Na przykładzie wybranych szkół powiatu lubartowskiego)
- Aspiracje młodzieży i ich realizacja. (Na przykładzie badań młodzieży polskiej a litewskiej)
- Nieśmiałość jako przyczyna trudności w funkcjonowaniu uczniów w środowisku szkolnym (Na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 32 w Lublinie)
2009
Prace magisterskie
- Rozumienie i urzeczywistnianie miłości przez dzieci i młodzież szkolną na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego
- Stosowanie gier i zabaw w przedszkolu w aspekcie integralnego rozwoju dziecka (Na przykładzie oddziału przedszkolnego w SP nr 47 w Lublinie).
- Adaptacja dziecka 3-letniego w przedszkolu na przykładzie Przedszkola nr 15 w Puławach.
- Rozwijanie twórczej aktywności dzieci w wieku przedszkolnym. (Na przykładzie wybranych przedszkoli województwa lubelskiego)
- Szkolne doświadczenia źródłem lęku ucznia.
- Rozumienie i urzeczywistnianie wartości sprawiedliwości przez dzieci w wieku przedszkolnym.
- Działalność autonomiczna nauczycieli (Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego)
- Sytuacje trudne występujące w codziennym życiu gimnazjalistów i sposoby ich rozwiązywania.
- Stosowanie zasady indywidualizacji w nauczaniu wczesnoszkolnym w aspekcie wyników nauczania.
- Filozofia dialogu źródłem wskazań wychowawczych teoretycznie i praktycznie zorientowanych.
- Twórczość plastyczna dzieci w w wieku wczesnoszkolnym.
- Integracja ucznia z alergią pokarmową w środowisku szkolnym i rodzinnym.
- Urzeczywistnianie miłości wychowawczej w procesie dydaktycznym
- Role pełnione przez uczniów w klasie, a ich aspiracje edukacyjno-zawodowe. (Na przykładzie uczniów szkół gimnazjalnych województwa lubelskiego)
- Rozumienie i urzeczywistnianie wartości dobra przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym.
- Baśń i bajka stosowana w procesie wychowawczo - dydaktycznym w kl.I-III jako nośnik wartości.
- Zjawisko ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym (na przykładzie wybranych przedszkoli w Lublinie)
- Praca opiekuńczo - wychowawcza w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej.
- Praca z uczniem zdolnym w klasach młodszych. Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego i mazowieckiego.
- Pedagogiczna działalność świetlicy środowiskowej (Na przykładzie świetlicy środowiskowej "Promyk Dnia" w Chęcinach)
- Praca samowychowawcza młodzieży szkolnej. Motywy i sposoby działania.
- Zjawisko konfliktu uczeń-nauczyciel (Na przykładzie wybranych gimnazjów w Radomiu)
2008
Prace dyplomowe
- xxx
Prace magisterskie
- Zachowania wobec wartości uczniów sprawiających trudności wychowawcze
- Dyscyplina w procesie lekcyjnym. (Na przykładzie badań szkół w Radzyniu Podlaskim).
- Rozumienie wartości wolności przez młodzież w wybranych liceach zamojskich.
- Podstawy tolerancyjne w klasie szkolnej wobec uczniów innych narodowości.
- Wychowanie przez sztukę w nauczaniu zintegrowanym (na przykładzie Szkoły Podstawowej w Łukowej).
- Rozumienie odpowiedzialności i jej urzeczywistnianie przez uczniów gimnazjum.
- Integracja nauczania i wychowania w procesie lekcyjnym.
- Praca wychowawczo-dydaktyczna szkoły wiejskiej (na przykladzie gimnazjum w Mnikowie)
- Urzeczywistnianie dobra przez dzieci i młodzież.
- Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej.
- Innowacje pedagogiczne podejmowane przez szkoły zrzeszone w Towarzystwie Gimnazów Poszukujących z Małych Miast i Wsi w latach 2000 - 2006
- Wychowawcza rola muzyki w życiu młodzieży studenckiej.
- Obraz własnego "ja" a strategie rozwiązywania przez uczniów problemów. (Na przykładzie wybranych lubelskich szkół gimnazjalnych).
- Urzeczywistnianie odpowiedzialności przez dzieci i młodzież.
- Rodzina wiejska źródłem wiedzy i wartości.
- Wychowanie ku wartościom w rodzinie i szkole
- Podmiotowość ucznia w klasie szkolnej.
- Obszary funkcjonowania ukrytego programu (na przykładzie szkół puławskich).
2007
Prace magisterskie
- Wykorzystanie tekstu literackiego na zajęciach z dziećmi w klasach I-III w Szkole Podstawowej.
- Praca z dziećmi uzdolnionymi matematycznie w klasach I-III.
- Metody i formy rozwijania aktywności czytelniczej u dzieci w szkole podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego Nr 7 w Lublinie.
- Wychowanie moralne w klasie szkolnej w wybranych gimnazjach miasta Lublina
- Wartości religijne podstawą wychowania w rodzinach żydowskich
- Młodzież wobec wartości - miłość, wolność, odpowiedzialność
- Postawy nauczycieli wobec innowacji pedagogicznych (Na przykładzie wybranych szkół powiatu biłgorajskiego)
- Wychowanie ku wartościom w wybranych liceach ogólnokształcących miasta Lublina.
- Problem przemocy i agresji dzieci w młodszym wieku szkolnym na przykładzie Szkoły Podstawowej w Kolechowicach.
- Wychowanie w kulturze regionu na przykładzie Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Muszynie.
- Problem agresji u dzieci w młodszym wieku szkolnym na przykładzie Szkoły Podstawowej Nr 1 w Parczewie.
- Wychowawczo-formacyjna funkcja Katolickiego Stowarzyszenia Młodzieży na przykładzie KSM Archidiecezji Lubelskiej
- Wspieranie rozwoju dziecka w młodszym wieku szkolnym poprzez współpracę z rodzicami na przykładzie Publicznej Szkoły Podstawowej w Andrzejowie.
- Postawy opozycyjno-buntownicze młodzieży gimnazjalnej a jej stosunek do nauki szkolnej
- Środowisko rodzinne a przygotowanie dzieci 6-letnich do podjęcia nauki szkolnej.
- Wartości jako przedmiot zainteresowań młodzieży gimnazjalnej.
- Dziecko z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim jako problem pedagogiczny. Studium przypadku dziecka ze Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Makowie Mazowieckim.
- Kształtowanie umiejętności dodawania i odejmowania w klasie I.
- Nadpobudliwość psychoruchowa dzieci w wieku wczesnoszkolnym jako przyczyna ich trudności i niepowodzeń w nauce.
- Aktywność młodzieży szkolnej w urzeczywistnianiu wartości i antywartości (Na przykładzie czterech publicznych szkół gimnazjalnych na terenie województwa lubelskiego
- Praca grupowa dzieci w procesie dydaktycznym w nauczaniu zintegrowanym (na przykładzie Szkoły Podstawowej w Leszkowicach).
- Wpływ subkultury klubowej i muzyki house na poszczególne sfery rozwoju człowieka
- Poziom umiejętności społecznych dziecka w młodszym wieku szkolnym.
- Praca z dzieckiem z dziecięcym porażeniem mózgowym jako problem pedagogiczny - wiek przedszkolny i wczesnoszkolny (studium przypadku).
2006
Prace magisterskie
- Kultura ludowa w procesie wychowawczo-dydaktycznym wybranych szkół powiatu parczewskiego
- Zainteresowania gimnazjalistów ze szkół miejskich i wiejskich
- Wychowanie ku wartościom w szkole wiejskiej (na przykładzie Szkoły Podstawowej w Sławatyczach)
- Osobowościowe i środowiskowe uwarunkowania zachowań agresywnych młodzieży gimnazjalnej w wybranych szkołach warszawskich
- Godność rolnika w procesie wychowania w rodzinie i szkole wiejskiej
- Motywująca rola szkoły w rozwijaniu zainteresowań u młodzieży
- Wartości wsi jako szansa integralnego rozwoju w opinii podmiotów szkoły w Urszulinie
- Rola pedagoga szkolnego w procesie wychowawczo-profilaktycznym (na przykładzie publicznych szkół ponadgimnazjalnych w Lublinie)
- Hierarchia preferowanych wartości przez gimnazjalistów ze szkół wiejskich i miejskich
- Zadania nauczyciela wiejskiego przed i w trakcie reformy oświaty
- Rola wartości moralnych w życiu człowieka w opinii gimnazjalistów.
- Uczeń akceptowany i uczeń nieakceptowany w klasie szkolnej
- Specyfika kształcenia przyrodniczego w szkole wiejskiej (Na przykładzie Zespołu Szkół w Tucznej).
- Czas wolny dziecka wiejskiego - przeszłość i teraźniejszość
- Zjawisko nietolerancji wśród dzieci w młodszym wieku szkolnym wobec rówieśników
- Zabawa jako metoda pracy w świetlicy szkolnej (Na przykładzie wybranych świetlic w woj. lubelskim).
- Specyfika wychowania dziecka w rodzinie wiejskiej.
- Zjawisko problemów wychowawczych w wybranych publicznych i niepublicznych szkołach lubelskich.
- Kierowanie wychowawcze w wybranych szkołach województwa lubelskiego.
2005
Prace magisterskie
- Wartości środowiska wiejskiego preferowane i urzeczywistniane przez uczniów Szkoły Podstawowej w Rzeczycy Długiej.
- Zjawisko niedostosowania społecznego u dzieci przebywających w świetlicy szkolnej. Na przykładzie świetlicy funkcjonującej w PSP nr 11 w Stalowej Woli.
- Sytuacja wychowawcza w rodzinie a osiagnięcia szkolne uczniów.
- Praca wychowawczo-dydaktyczna w klasach integracyjnych. (Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego).
- Przyczyny trudności i niepowodzeń szkolnych uczniów w nauczaniu zintegrowanym. (Na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 3 w Biłgoraju).
- Magic Circle jako metoda wspierająca rozwój kompetencji społecznych uczniów.
- Zagrożenia dla prawidłowego pełnienia funkcji wychowawczej rodziny wiejskiej.
- Zaangazowanie uczniów gimnazjum w urzeczywistnianie wartości wiejskich(na przykładzie Gimnazjum Publicznego nr 1 w Zbydniowie).
- Podstawy altruistyczne młodzieży gimnazjalnej i licealnej w wybranych szkołach Bielska - Białej.
- Przewidywane a faktyczne osiągnięcia uczniów w świetle wymagań szkolnych w szkołach gimnazjalnych.
- Wyrównywanie szans edukacyjnych młodzieży gimnazjalnej w szkołach zrzeszonych w Towarzystwie Gimnazjów Poszukujących z Małych Miast i Wsi.
- Rola wartości wiejskich w życiu młodego człowieka w opinii młodzieży Publicznego Liceum Ogólnokształcącego w Grębowie.
2004
Prace magisterskie
- Podmiotowość nauczyciela w procesie edukacji.
- Postawy rodzicielskie ojców i matek w środowisku wiejskim a osiągnięcia szkolne ich dzieci.
- Aborcja i eutanazja jako aspekty wychowania moralnego i światopoglądu uczniów liceów ogólnokształcących.
- Podmiotowość rodziców w procesie edukacji szkolnej.
- Problemy szkolne uczniów szkół podstawowych w Stalowej Woli.
- Wartości młodzieży gimnazjalnej wobec oferty czasopism młodzieżowych.
- Sposoby spędzania czasu wolnego przez gimnazjalistów wybranych szkół województwa lubelskiego.
- Formy i przejawy agresji nastolatków w filmach młodzieżowych i ich aspekt wychowawczy w opinii nauczycieli.
- Wzór osobowy nauczyciela i wychowawcy w opinii uczniów wybranych gimnazjów województwa lubelskiego.
- Koncepcje pracy wychowawczo-dydaktycznej klas szkolnych w wizji przyszłościowych działań studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego.
- Mity a rzeczywistość na temat skali uzależnień wśród uczniow szkół podstawowych i gimnazjów.
- Podmiotowość nauczyciela w procesie edukacyjnym szkoły
- Proces dydaktyczny jezyka angielskiego w wybranych szkołach województwa lubelskiego.
- Wychowanie ku wartościom w podstawowych dokumentach reformującej się szkoły.
- Agresja wśrod dzieci a postawy ojców i matek.
- Forma i treść oceny opisowej a program nauczania
- Postawy rodziców wobec dalszej edukacji swoich dzieci.
- Postulowany a rzeczywisty model funkcji opiekuńczej szkoły.
- Problemy szkolne uczniów wybranych gimnazjów woj. podkarpackiego.
- Podmiotowość wychowanków w wybranych szkołach woj. podkarpackiego.
- Szkoła w ocenie uczniow klas VI na przykładzie wybranych szkół woj. małopolskiego.
- Edukacja podmiotowa w szkole podsawowej (na przykł. szkół miasta Mielec).
- Problemy pedagogiczne nauczycieli w aspekcie procesu reformowania szkoły.
- Trudnoci wychowawcze w pracy z dziećmi klas I-III.
- Rodzice wobec problemow szkolnych swoich dzieci.
- wartości edukacyjne prac domowych w procesie dydaktycznym w wybranych szkołach podstawowych.
- Specyfika procesu dydaktyczno - wychowawczego w klasach integracyjnych ( na przykładzie szkoły podstawowej w Dębicy)
- Plan rozwoju szkoły a zarządzanie jakością procesu wychowawczo - dydaktycznego.
- Szanse edukacyjne dzieci z klas integracyjnych na przykł.SP nr 4 im.kard.S.Wyszyńskiego z oddziałami inegracyjnymi w Chełmie.
- Młodzież szkół średnich i wyższych wobec zjawiska tolerancji.
- Realizacja podstawowych funkcji szkoły wiejskiej w opinii rodziców.
2003
Prace magisterskie
- Stopień przygotowania do podjęcia pracy w opinii uczniów szkół zawodowych (na przykladzie wybranych szkół zawodowych i technicznych w Radomiu).
- Terapeutyczne walory muzyki w pracy z dziećmi z upośledzeniem umysłlowym.
- Podmiotowość uczniów w procesie edukacyjnym szkoły. (Na przykładzie wybranych szkół radomskich).