
dr hab. Justyna Szulich-Kałuża (prof. KUL)
Wydział Nauk Społecznych - Instytut Dziennikarstwa i ZarządzaniaKatedra Komunikacji Wizualnej i Nowych Mediów
Stanowisko: Profesor KUL
Wypromowane prace dyplomowe
2023
Prace magisterskie
- Obraz Lublina w fotografii dokumentalnej wybranych fotografów XX i XXI wieku
- Kreowanie wizerunku artysty muzycznego na przykładzie członków zespołu Queen
- Obraz kryzysu afgańskiego w relacjach CNN, Fox News i Al-Dżaziry z lat 2021-2022
- Ewolucja radzieckiego kina propagandowego na przykładzie wybranych filmów wojennych
- Stereotypy kobiet na łamach wybranych czasopism kobiecych w latach 2019-2021
- Stereotypy polskiej prowincji w filmach i serialach nominowanych do Polskiej Nagrody Filmowej „Orły" w latach 2017-2022
2022
Prace magisterskie
- Formy narracji o fikcyjnym świecie w grach wideo na przykładzie Dragon Age Inquisition
- Obraz konfliktu w redakcji Programu Trzeciego Polskiego Radia w 2020 roku w wybranych materiałach medialnych
- Sposób przedstawiania wydarzeń i postaci biblijnych w serialach „The Choisen”, „Biblia”. Analiza porównawcza
- Infantylizm na Instagramie na wybranych przykładach 2020-2022
- Różnorodność transmisji piłkarskich rozgrywek europejskich lig w wybranych stacjach telewizyjnych w latach 2010-2021 - analiza porównawcza
2021
Prace magisterskie
- Obraz młodzieży w filmach wojennych "Miasto 44", "Kamienie na szaniec", "Furia" i "Dunkierka"
- Systemy komunikacji wizualnej w polskich portach lotniczych na przykładzie Portu Lotniczego im. Fryderyka Chopina i Mazowieckiego Portu Lotniczego Warszawa-Modlin.
2020
Prace magisterskie
- Filmowe obrazy nazizmu i komunizmu w wybranych europejskich produkcjach dokumentalnych powstałych po 2000 roku
- Narzędzia kreowania polityki migracyjnej w wybranych europejskich kampaniach społecznych z lat 2015-2019
- SPOSOBY POPULARYZACJI TURYSTYKI W PROGRAMACH PODRÓŻNICZYCH "BOSO PRZEZ ŚWIAT" I "LOS ESPAÑOLES POR EL MUNDO" - ANALIZA PORÓWNAWCZA
- Wizualizacje emocji na fotografiach konkursowych World Press Photo w latach 2009-2018
2019
Prace magisterskie
- Wzory pełnienia kobiecych ról społecznych w filmach nagrodzonych Oskarem w latach 2010-2018
- Formy komunikacji z użytkownikiem w kulturze uczestnictwa na podstawie vlogów Krzysztofa Gonciarza
2018
Prace magisterskie
- Formy popularyzacji e-sportu
- Sposoby kreacji antybohatera w literaturze i filmie na przykładzie Hannibala Lectera
- Przejawy i formy kultury obnażania na portalach społecznościowych: Facebook i Instagram
- Obraz superbohatera na podstawie wybranych ekranizacji komiksów wytwórni DC Comics i Marvel Comics
- Formy i funkcje muzyki filmowej Hansa Zimmera w wybranych filmach
- Prawa i opowiązki dziennikarza w zakresie ochrony praw człowieka na przykładzie wybranych programów społeczno- interwencjnych
2017
Prace licencjackie
- Funkcja edukacyjna kanału YouTube na przykładzie videobloga "Polimaty" Radosława Kotarskiego.
- Podtrzymywanie więzi z bliskimi przez kanały komunikacji pośredniej na podstawie wywiadów z uczestnikami wymiany ERASMUS i AIESEC
- Prasowy obraz rezygnacji Benedykta XVI w wybranych polskich tygodnikach opiniotwórczych
- Nowe formy ewangelizacji na przykładzie videobloga o. Adama Szustaka "#jeszcze5minutek"
- Synod o rodzinie w dyskursie prasowym Gazety Wyborczej
- Obraz kobiet związanych z mafią w materiałach dziennikarskich Ewy Ornackiej
- Elementy świata grozy w ekranizacjach powieści „Lśnienie” Stephena Kinga
- Różnice i bariery międzykulturowe w programie Wojciecha Cejrowskiego "Boso przez świat: Ziemia Święta"
- Cechy wybranych bohaterów w filmach Stanleya Kubricka
- Różnorodność modeli rodziny w filmach "Listy do M" i "Listy do M 2"
Prace magisterskie
- Motyw dziennikarskiej manipulacji w filmach "Informator", "Wolny strzelec" oraz "Pierwsza strona"
- Filmowe kreacje zła w twórczości Quentina Tarantino
- "Dyskurs o uchodźcach w wybranych mediach społecznościowych w latach: 2015-2016."
- Media jako narzędzia kreowania wizerunku współczesnych celebrytów
- Popkulturowe formy wyrażania polskiego patriotyzmu
- Style życia propagowane w programach lifestylowch na przykładzie "Pytanie na śniadanie" i "Dzień dobry TVN"
- Role kobiety w Islamie w publikacjach magazynu National Geographic. Analiza porównawcza wydań polskich i amerykańskich
- Portrety kobiet w horrorach na przykładzie filmów: "Naznaczony", "Obecność", "Sierociniec" i "Inni"
2016
Prace licencjackie
- Style komunikacji medialnej Alexa Fergusona w latach 2005-2013
- Symbolika świąt Bożego Narodzenia w wybranych reklamach audiowizualnych
- Archetypy kobiecości w mitologii greckiej upowszechniane w magazynie "Zwierciadło"
- Formy promocji zdrowego stylu życia na podstawie aktywności medialnej Ewy Chodakowskiej i Anny Lewandowskiej
- Obraz dziennikarza w polskich serialach "Samo Życie" oraz "Singielka"
- Obraz dziennikarza śledczego ukazany w trylogii Millenium Stiega Larssona
- Motywy i formy w twórczości Andrzeja Stasiuka
Prace magisterskie
- Medialny wizerunek EURO 2012 na łamach "Przeglądu Sportowego"
- Świat wartości w animowanych filmach wytwórni The Walt Disney Company
- Symbolika w fabule "Dekalogu" Krzysztofa Kieślowskiego
- Kobiece ciało w fotografii: między ukazaniem piękna a uprzedmiotowieniem
- Proces islamizacji Europy w dyskursie prasowym polskich tygodników opiniotwórczych z lat 2010-2015.
2015
Prace licencjackie
- Wizerunek Papieża Franciszka w polskich tygodnikach opiniotwórczych: "Polityka", "Newsweek", "Do Rzeczy, "wSieci" w latach 2013-2014
- Dyskusja o gender na łamach tygodników : "Gość Niedzielny", "Newsweek", "Polityka" w latach: 2012-2014
- Relacja lekarz - pacjent w serialu "Lekarze" i na podstawie badań w Poradni Zdrowia KUL - analiza porównawcza.
- Funkcja terapeutyczna tańca w filmach "Step up", "Wytańczyć marzenia" oraz "Billy Elliot"
- Product placement jako narzędzie komunikacji marketingowej w serialu "Prawo Agaty".
- Obraz społeczeństwa rosyjskiego w reportażach Barbary Włodarczyk pt. "Szerokie tory"
- Blog jako narzędzie kreowania wizerunku- na przykładzie blogów modowych: macademiangirl.com i mrvintage.pl.
- Specyfika przekazu treści religijnych w felietonach Szymona Hołowni.
- Wielość kultur i religii w reportażach Martyny Wojciechowskiej z cyklu ,,Kobieta na krańcu świata".
- Style komunikacji medialnej Josepa Guardioli i José Mourinho w latach 2010-2012 – analiza porównawcza.
Prace magisterskie
- Wizerunek Unii Europejskiej na portalach społecznościowych YouTube i Facebook w 2014 roku.
- Aspekty retoryczne w wybranych przemówieniach prezydenta Baracka Obamy
- Cechy dziennikarstwa podróżniczego na przykładzie twórczości literackiej Wojciecha Cejrowskiego i Beaty Pawlikowskiej
2014
Prace licencjackie
- Product placement jako narzędzie komunikacji marketingowej na przykładzie serialu „Przepis na życie”
- Wizerunek medialny Marszu Niepodległości 2013 w stacji TVN.
- Hip-hop w wybranych programach telewizyjnych- komercjalizacja czy estetyzacja sztuki ulicy.
- Fenomen kanału Max Kolonko - MaxTV w serwisie YouTube
- Cechy dziennikarstwa motoryzacyjnego w Polsce na przykładzie wybranych programów w stacji TVN Turbo
- Inspiracje literaturą anglo-amerykańską w tekstach utworów zespołu Iron Maiden
- Sukcesy i porażki reprezentacji polskich siatkarzy na Mistrzostwach Europy (2009) i Świata (2010) na łamach "Przeglądu Sportowego".
- Fenomen popularności tanecznych programów telewizyjnych w Polsce, na podstawie programu "You Can Dance".
- Treść i forma publikacji o abdykacji Benedykta XVI na stronach deon.pl i onet.pl
- Portal społecznościowy Twitter jako nowy kanał komunikacyjny i informacyjny dziennikarzy sportowych
- "Nowy feminizm" w nauczaniu Jana Pawła II
- Dziennikarskie formy przekazu treści kulturowych w programie "Boso przez świat"
- Świat wartości upowszechniony w serii filmów animowanych: "Shrek", "Shrek II", "Shrek Trzeci" i "Shrek Forever".
- Obraz kobiety w czasopiśmie „Familia” w latach 2008-2011
- Wybrane skandale w biografii Britney Spears- analiza skutków
Prace magisterskie
- Pasje kobiet w reportażach Martyny Wojciechowskiej z cyklu "Kobieta na krańcu świata"
- Obraz kibica w wybranych filmach dokumentalnych z lat 2003-2012.
- Wizerunek Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II w opinii jego studentów i wykładowców oraz uczestników Uniwersytetu Trzeciego Wieku.
2013
Prace licencjackie
- Wizerunek afrykańskich władców w reportażach literackich Ryszarda Kapuścińskiego.
- Prasa drukowana czy elektroniczna - preferencje studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
- Obrazy wojny w nagradzanych fotoreportażach na przełomie XX i XXI wieku
- Cechy dziennikarstwa kulinarno-podróżniczego Roberta Makłowicza
- Obraz kobiet na podstawie tryptyku filmowego Krzysztofa Kieślowskiego: ,,Trzy Kolory"
- Treść i forma kategorii: "Książki" i "Literatura" na portalach Wiadomości24 i Infotuba w roku 2012.
- Cechy kampanii wyborczej do parlamentu ukraińskiego w 2012 roku na podstawie artykułów z " ............................."
2011
Prace licencjackie
- Obraz katastrofy smoleńskiej kreowany na łamach ,,Newsweek Polska" w okresie od 10 kwietnia do 10 października 2010 roku
- Ewolucja pism o grach komputerowych w Polsce na podstawie czasopisma "Cd-Action" z lat 1996, 2000, 2004, 2008 i 2011.
- Dyskusja o zapłodnieniu in-vitro w czasopismach Newsweek Polska, Polityka i Gość Niedzielny w latach 2008 - 2010
- Obraz Kościoła katolickiego w Newsweek Polska w latach 2006 - 2009
- Rola rzecznika prasowego w kreowaniu wizerunku klubu sportowego Górnik Łęczna S.A.
- Odbiór socjotechnik w wybranych reklamach telewizyjnych sieci Play wśród studentów uczelni lubelskich
- Model rzecznika prasowego w opinii studentów Dziennikarstwa i Politologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
2010
Prace magisterskie
- Rola marketingu społecznego w działalności NSZZ Solidarność Regionu Środkowowschodniego w latach 2001-2008
- Wizerunek myśliwego w świadomości mieszkańców Chełma
- Rola mediów w edukacji na przykładzie Gimnazjum nr 8 w Chełmie
- Wzory zachowań kibiców sportowych wybranych klubów piłkarskich Lubelszczyzny
- Promowanie kultury w prasie na przykładzie "Wprost" i "Newsweek" w latach 2007 - 2009
- Koncepcja "nowych ubogich" w zglobalizowanym świecie w ujęciu Zygmunta Baumana
- Treść i forma reklamy społecznej w Polsce
- Wartości życiowe i aspiracje edukacyjne maturzystów na przykładzie IV Liceum Ogólnokształcącego w Chełmie
- Wartość patriotyzmu w społeczeństwie globalnym
- Społeczny odbiór filmu "Popiełuszko - wolność jest w nas" w prasie polskiej w roku 2009
- Rola Internetu w kształtowaniu postaw młodzieży gimnazjalnej
2009
Prace magisterskie
- Internet jako środek komunikacji młodzieży w społeczeństwie globalnym
- Wzór kobiecości upowszechniany na łamach "Wysokich Obcasów" w latach 2006 - 2008
- Rola Internetu w edukacji osób niepełnosprawnych
- Męskie i kobiece kody komunikacyjne
- Czas wolny osób bezrobotnych z terenu powiatu krasnostawskiego
- Funkcje socjalizacyjne czasopism dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym na przykładzie "Świerszczyka" z 2007 roku
- Formy komunikowania w Internecie
- Kształtowanie tożsamości dziecka w wieku przedszkolnym w rodzinie
- Role społeczne kobiet lansowane w prasie kobiecej - Na podstawie analizy miesięcznika "Zwierciadło" z 2007 roku
- Rola książki w życiu młodzieży licealnej Lublina
- Kultura studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II i Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej
- Wartości i cele życiowe w programach telewizji publicznej - na przykładzie programu "Spotkajmy się" emitowanego w 2008 roku
2008
Prace magisterskie
- Socjologiczne aspekty funkcjonowania mediów w rodzinie.
- Rola edukacji w społeczeństwie informacyjnym
- Eutanazja dylemat życia i śmierci w opinii młodzieży XVIII Liceum Ogólnokształcącego w Lublinie.
- Modele wychowania do mediów w świadomości rodziców dzieci klas czwartych wybranych szkół podstawowych Lublina i Kraśnika.
- Stereotyp kobiety kreowany w reklamie telewizyjnej - na przykładzie stacji TVN w roku 2007
- Współczesny ideał kobiecości w opinii studentów na podstawie badań w uczelniach warszawskich
- Funkcja socjalizacyjna warsztatów terapii zajęciowej na przykładzie Warsztatów Terapii Zajęciowej przy Integracyjnym Stowarzyszeniu Osób Niepełnosprawnych "Prometeusz" w Chełmie
- Hierarchia wartości życiowych młodzieży liceów ogólnokształcących w Chełmie i w Warszawie.
- Tożsamość etniczno-kulturowa Ormian na terenie południowo - wschodniej Polski
- Obraz kobiety w reklamie telewizyjnej na przykładzie wybranych reklam pierwszego i drugiego programu Telewizji Polskiej pochodzących z 2007 r.
- Różnorodność postaw patriotycznych Polaków na podstawie analizy publikacji tygodnika "Polityka" w latach 1989 - 2003.
- Współczesny ideał męskości w opinii studentek uczelni warszawskich
- Media elektroniczne - korzyści i zagrożenia społeczne.
2007
Prace magisterskie
- Amerykańskie wzory kulturowe w polskich mediach po 1989 roku na podstawie analizy zawartości tygodnika "Wprost"
- Rehabilitacja społeczna i zawodowa osób niepełnosprawnych
- Rola mediów w kształtowaniu kultury globalnej
- Model rodziny kierowany w polskich mediach w latach 2000-2006 - na przykładzie miesięcznika "Twój styl"
- Przemiany krupiowskiej obrzędowości weselnej na przykładzie miejscowości Kadzidło
- Książka jako produkt komercyjny- na przykladzie serii książek o Harrym Potterze
- Wpływ czynników kulturowych na zjawisko Coming Out we współczesnych społeczeństwach
- Rola kultury osobistej w środowisku pracy policjantów i przedsiębiorców
- Miejsce wartości witalnych w kulturze popularnej
- Przejawy kultury lokalnej na przykładzie miasta Biłgoraj
- Rola książki w życiu młodzieży licealnej Kraśnika
- Wizerunek ciała kobiecego w kulturze polul;arnej na przykładzie czasopism: "Twój Styl" i "Przyjaciółka"w latach 2005-2006
- Kultura obyczajowa współczesnych Żydów w Nowym Jorku
- Tożsamość społeczno- kulturowa mieszkańców Kurowa
- Stereotypy wybranych narodów Unii Europejskiej wśród licealistów warszawskich
- Reklama dziecięca w telewizji publicznej- jej treść i funkcjonowanie
- Funkcja socjalizacyjna telewizyjnych programow dla dzieci - na podstawie analizy zawartości programu "Domisie"
2006
Prace magisterskie
- Godność człowieka chorego w nauczaniu Jana Pawła II
- Rola książki w życiu młodzieży licealnej miasta Dęblina
- Modele wychowania do mediów w świadomości rodziców dzieci klas IV wybranych szkół podstawowych Zamościa i Werbkowic
- Obraz pracownika socjalnego w świadomości osób korzystających z pomocy społecznej w Gminie Kozienice