dr hab. Aneta Duda

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania
Katedra Kultury Medialnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.

2023

Prace licencjackie
  • Budowanie marki narodowej na przykładzie kampanii realizowanych przez Polską Fundację Narodową
  • Zmiana treści i form reklamy marki Max Factor
  • Budowanie marki osobistej Sławomira Mentzena na Facebooku w 2022 roku
  • Serwis YouTube jako narzędzie autopromocji Angeliki Trochonowicz i Łukasza Trochonowicza
  • Czynniki sukcesu rynkowego marki World Wrestling Entertainment
  • Znaczenie wybranych kampanii społecznych w promowaniu profilaktyki zdrowotnej
  • Specyfika i szanse rozwoju kobiecego dziennikarstwa sportowego na przykładzie relacji z meczów żużlowych prowadzonych przez Anitę Mazur i Marcelinę Rutkowską-Konikiewicz w latach 2019-2022
  • Znaczenie wybranych kampanii społecznych w promowaniu bezpieczeństwa drogowego
  • Funkcje profilu Ruchu Światło-Życie Archidiecezji Przemyskiej w roku 2020 i 2022 na portalu społecznościowym Facebook
  • Konta instagramowe Rihanny i Kylie Jenner jako źródło informacji rynkowej o markach kosmetycznych
  • Kreowanie wizerunku Jana Błachowicza na Instagramie w latach 2020-2021
Prace magisterskie
  • Natywna reklama internetowa na Facebooku - badania odbioru wśród studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej KUL
  • Obraz wojny rosyjsko-ukraińskiej w głównych wydaniach programów informacyjnych TVP i TVN
  • Obraz narkomanii w filmach "Requiem dla snu", "My, dzieci z dworca Zoo" oraz "Wolność jest darem Boga"

2022

Prace licencjackie
  • Zjawisko „kultury unieważniania” – analiza dyskursu wybranych społeczności internetowych
  • Strategia komunikacyjna przedsiębiorstwa na przykładzie kawiarni "Basiowe Słodyczko"
  • Techniki autopromocji celebrytów prowadzących pierwszą edycję programu "Usłyszcie nas".
  • Wizerunek celebrytów uczestniczących w XII edycji programu telewizyjnego „The Voice of Poland”
  • Obraz depresji na łamach „Faktu” w latach 2019-2021
  • Nowe trendy w promocji na przykładzie kampanii marki Samsung realizowanych w latach 2018-2021
  • Obraz konfliktu zbrojnego w Donbasie na przykładzie ukraińskich kanałów "1+1" i "Іnter" w 2021 roku
  • Czynniki sukcesu marketingowego marki Kinder
  • Techniki marketingu doświadczeń wykorzystywane w kreowaniu wizerunku marki Apple
  • Wizerunek Donalda Tuska upowszechniany w 2021 roku na łamach "Newsweeka" i "Do Rzeczy".
  • Wizerunki kobiet upowszechniane w reklamach wybranych marek kosmetycznych w 2021 roku
  • Budowanie marki osobistej Karola Wiśniewskiego w mediach społecznościowych w 2021 roku
Prace magisterskie
  • Autoprezentacja w mediach społecznościowych na przykładzie instagramowych kanałów podróżniczych Martyny Wojciechowskiej i Agnieszki Lal w trzecim kwartale 2021 roku.
  • Kreowanie wizerunku Charli D'Amelio i Marii Jeleniewskiej w serwisie społecznościowym TikTok w 2021 roku
  • Treści i formy reklamy natywnej w internetowych serwisach informacyjnych wp.pl i tvn24.pl w czwartym kwartale 2021 roku
  • Czynniki sukcesu kanałów instagramowych Anny Lewandowskiej, Weroniki Bielik i Weroniki Sowy
  • Advertorial w polskim i amerykańskim wydaniu "Vogue" w 2021 roku

2021

Prace licencjackie
  • Nowoczesne formy promocji marki Samsung
  • Kontekst społeczno-historyczny i funkcje kampanii społecznej „BohaterON - włącz historię"
  • Czynniki sukcesu rynkowego marki Coca-Cola
  • Lokowanie marki w grach komputerowych na przykładzie ,,Alan Wake”, ,,F1 2020” i ,,Grand Theft Auto V"
  • Techniki public relations wykorzystywane w kreowaniu wizerunku Wojsk Obrony Terytorialnej w latach 2017-2020.
  • Technika społecznego zaangażowania w kampaniach marek Coca-Cola, Carlsberg, CCC.
  • Kreowanie wizerunku osób niepełnosprawnych na przykładzie działalności Stowarzyszenia Osób Niepełnosprawnych „Krok za Krokiem” w Zamościu
  • Nowe trendy w marketingu na przykładzie reklamy natywnej
  • Znaczenie analityki Big data w marketingu cyfrowym
Prace magisterskie
  • "Techniki komercjalizacji muzyki popularnej na przykładzie promocji zespołu Stray Kids"

2020

Prace licencjackie
  • Wideobloging jako forma autoprezentacji na przykładzie lifestylowego kanału Anastasii Mironowej
  • Zastosowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu w kreowaniu wizerunku marki H&M, w okresie 2018-2019
  • Wykorzystywanie narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku marki Apple
  • Etyczne aspekty public relations na przykładzie działalności koncernów farmaceutycznych
  • Zmiana wizerunku dziecka upowszechnianego w reklamach na łamach "Newsweeka" w 2001, 2009 i 2019r
  • Reklama tradycyjna a reklama internetowa - podobieństwa i różnice
  • Techniki autopromocji kanałów "ATHLEAN-X" i "Gymshark" serwisu YouTube
  • Wizerunek kobiety w serialu "Zawsze warto"
  • Techniki marketingu sensorycznego stosowane w sklepach odzieżowych
  • Socjotechniki wykorzystywane w komunikacji promocyjnej marki Harry Potter
  • Komercjalizacja Świąt Bożego Narodzenia w reklamach telewizyjnych z 2019 roku
  • Wizerunek przedsiębiorstwa Ikea w opiniach mieszkańców Lublina
  • Promocyjne techniki natywne na przykladzie lokowania produktu w serialu "Teoria wielkiego podrywu"
  • Reklama społeczna „Uwaga Fonoholizm” w opiniach studentów KUL
Prace magisterskie
  • Rozwój kultury i mediów loklanych na przykładzie działalności Ośrodka Pracy Twórczej w Lubartowie
  • Obraz bohatera wojennego na podstawie filmów "Szeregowiec Ryan", "Cienka czerwona linia" i "Przełęcz ocalonych"
  • Specyfika promocyjna klubu żużlowego Motor Lublin
  • Obraz terroryzmu w polskich i ukraińskich tabloidach na przykładzie zamachów w Mogadiszu i Strasburgu w 2018 roku
  • Elementy kultury organizacyjnej przedstawione w serialach "Suits" i " Mad men"
  • Wizerunek Roberta Lewandowskiego na łamach polskich tabloidów w latach 2014-2019
  • Motywacyjna funkcja emocji w reklamie. Na przykładzie komunikacji marek Allegro, Skoda i Coca-Cola

2019

Prace licencjackie
  • Komunikacja wizualna koncernów Toyota i Ford
  • Wizerunek Kamila Stocha upowszechniany w TVP Sport w latach 2016-2018
  • Memy internetowe jako przejaw partycypacyjnej kultury cyfrowej
  • Czynniki skuteczności kampanii promocyjnych nagrodzonych w konkursie Effie 2017
  • Blog jako narzędzie kreowania wizerunku na przykładzie najpopularniejszych polskich blogerek modowych
  • Techniki propagandowe w kampanii wyborczej Petra Poroszenko w 2014 r.
  • Wizerunek Andrzeja Dudy upowszechniany w memach internetowych w latach 2015- 2018
  • Wykorzystywanie narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku Studia Tańca UDS
  • Techniki autopromocji wybranych blogerek modowych w serwisie "Instagram"
Prace magisterskie
  • Sponsoring w sporcie jako narzędzie kształtowania wizerunku przedsiębiorstw PKN Orlen, PGE i Grupy Lotos
  • Public relations w kształtowaniu wizerunku coworking
  • Autopromocja w serwisie Twitch. tv. Na przykładzie wybranych streamerów

2018

Prace licencjackie
  • Odpowiedzialność prawna za plagiat w sferze działalności artystycznej
  • Obraz opozycji w powojennej Polsce w tygodniku satyrycznym "Szpilki" w latach 1945-1947
  • Public relations a publicity - etyczne i pragmatyczne wymiary kreowania wizerunku na przykładzie wybranych celebrytów
  • Wizerunek klubu żużlowego "Motor Lublin" w świadomości lublinian w latach 2015 - 2018
  • Wizerunek Platformy Obywatelskiej po wyborach parlamentarnych w 2015 roku upowszechniony na łamach "Rzeczpospolitej" i "Gazety Wyborczej"
  • Kreowanie wizerunku Roberta Lewandowskiego przez agencję CK Sport Management w latach 2014-2017
  • Wizerunek papieża Franciszka kreowany na łamach "Newsweeka" i "Do Rzeczy" w kontekście Światowych Dni Młodzieży w 2016 roku
  • Wykorzystanie narzędzi PR na rynku pracy na przykładzie działań AIESEC
  • Funkcje wybranych artefaktów wykorzystywanych w reklamie
Prace magisterskie
  • Marketingowe aspekty utworzenia kawiarni w Lublinie
  • Zjawisko shoppingu w opiniach klientów Centrum Handlowego "Tarasy Zamkowe"
  • Public relations w kreowaniu wizerunku motocyklistów
  • Strategia promocyjna koncernu IKEA w latach 2000-2016
  • Czynniki atrakcyjności najpopularniejszych, rosyjskojęzycznych wideoblogów life-stylowych

2017

Prace licencjackie
  • Rola redaktor naczelnej Anny Wintour w budowaniu siły marki Vogue
  • Komercjalizacja piłki nożnej na przykładzie wybranych klubów sportowych
  • Komunikacja wizualna jako budowanie perswazyjności marki
  • Lokowanie produktu w serialu "Seks w wielkim mieście"
  • Projekt kampanii promocyjnej Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Czynniki zmiany identyfikacji wizualnej marek Pepsi, Renault i LEGO.
  • Czynniki atrakcyjności najpopularniejszego polskiego kanału YouTube dla graczy IsAmUxPompa
  • Logo culture, no logo, post logo - rola marek w życiu młodzieży na przykładzie badań wybranej grupy gimnazjalistów.
Prace magisterskie
  • Komercjalizacja blogosfery na przykładzie blogów modowych
  • Medialne wizerunki Ewy Kopacz i Beaty Szydło upowszechniane na łamach "Newsweeka", "Polityki" i "wSieci"
  • Zintegrowana komunikacja marketingowa na przykładzie firmy Netrix
  • Marketingowa strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie sieci salonów fryzjerskich

2016

Prace licencjackie
  • Funkcje kampanii społecznej na rzecz ochrony praw zwierząt
  • Socjotechniki wykorzystywane w programach rozrywkowych na przykładzie ,,Małych Gigantów"
  • Lokowanie marki w grach komputerowych na przykładzie "Need For Speed"
  • Blogi jako forma komunikowania biznesowego
  • Manipulacja dziennikarska na przykładzie advertoriali.
  • Wizerunek medialny Andrzeja Dudy kreowany w kampanii wyborczej na łamach "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej"
  • Tworzenie publicznego wizerunku i elementy "personal branding" na przykładzie blogów i publikacji Ewy Chodakowskiej i Anny Lewandowskiej
  • Wizerunek Kamila Durczoka kreowany na łamach wybranych tygodników opiniotwórczych w kontekście "afery mobbingowej"
  • Obraz śmierci Whitney Houston na łamach prasy i w wybranych serwisach internetowych
  • Public relations Kościoła Katolickiego na przykładzie Światowych Dni Młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem diecezji radomskiej
  • Rola Internetu w prezydenckiej kampani wyborczej Andrzeja Dudy
Prace magisterskie
  • Róznorodność kulturowa Lubelszczyzny w kreowaniu i promocji jej produktu turystycznego "POrt of eastern LAND"
  • Wizerunek Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy popularyzowany na łamach polskiej prasy w latach 1994, 2004, 2014.
  • Zmiana wartości upowszechnianych w polskiej reklamie na łamach tygodnika „Newsweek”
  • Rozgłos jako narzędzie tworzenia wizerunku wybranych organizacji i celebrytów.
  • Obiektywizm i wiarygodność lokalnej prasy: "Dwutygodnika Suwalskiego" w opiniach mieszkańców Suwałk.

2015

Prace licencjackie
  • Płeć a odbiór seksualnych treści reklamowych
  • Kultura alternatywna a konsumpcja - analiza zjawiska downshifting
  • Strategia rozwoju marki Zara w latach 2012-2014.
  • Funkcje i typy humoru w reklamach Telekomunikacji Polskiej, Plusa, Sprite.
  • Formy i treści reklamy niekonwencjonalnej
  • Wizerunek medialny Joanny Brodzik na podstawie seriali "Kasia i Tomek","Cisza nad rozlewiskiem" i wywiadów prasowych w 2002 i 2014 roku.
  • Socjotechniki sprzedaży bezpośredniej na przykładzie działań przedsiębiorstwa Amway.
  • Analiza kampanii wyborczej Andrzeja Mańki na przykładzie wyborów samorządowych w 2014 roku
  • Strategia komunikacji promocyjnej Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na lata 2014-2017
Prace magisterskie
  • Wykorzystanie narzędzi public relations w komunikacji promocyjnej marki Perła
  • Kampanie społeczne jako instrument kształtowania zachowań prospołecznych
  • Czynniki sukcesu rynkowego marki Mercedes-Benz .
  • Kreowanie wizerunku luksusowej marki na przykładzie marki samochodowej Lexus
  • Wzory zachowań konsumpcyjnych wśród kobiet na przykładzie klientek Galerii Handlowej Plaza
  • Wpływ kapitału zagranicznego na pozycję rynkową małych przedsiębiorstw w Polsce
  • Efektywność edukacji medialnej - badania dzieci z lubelskich przedszkoli
  • Funkcje marki luksusowej - badania uczniów klas pierwszych lubelskich szkół średnich.

2014

Prace licencjackie
  • Uwarunkowania socjalizacji konsumenckiej dzieci
  • Społeczny wizerunek kobiety w kampanii marki Dove.
  • Funkcje niekonwencjonalnej reklamy społecznej.
  • Elementy kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie Ikea.
  • Społeczna odpowiedzialność biznesu w działalności Procter & Gamble.
  • Społeczne znaczenie marek wśród dzieci klas VI zamojskich szkół podstawowych
  • Funkcje kampanii społecznych na rzecz zwierząt.
  • Socjotechniki wykorzystywane w komunikacji promocyjnej sieci komórkowej Play
  • Rola rzecznika prasowego katowickiej policji
  • Postrzeganie marek luksusowych przez gimnazjalistów województwa lubelskiego.
  • Społeczne znaczenie marek wśród dzieci klas I lubelskich szkół podstawowych
  • Niekonwencjonalne kampanie reklamowe w opiniach lubelskich studentów.
  • Kreowanie sloganów reklamowych i badanie ich efektywności dla nowotworzonej marki odzieżowej
  • Wykorzystanie erotyki w reklamie w opiniach lubelskich studentów
Prace magisterskie
  • Kreowanie postaw konsumpcyjnych przez "Twój Styl" i "Claudię" w 2013 r.
  • Reklama polityczna w procesie kreowania wizerunku partii politycznych na przykładzie wyborów parlamentarnych z 2011 roku.
  • Coaching jako efektywna forma wewnętrznego public relations na przykładzie działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo HorseSense.
  • Rola reklamy w strategii pozycjonowania marek na przykładzie koncernów Coca-Cola i Pepsi Cola
  • Marketing relacji jako perspektywiczna forma komunikacji biznesowej.
  • Strategie kampanii społecznych na przykładzie kampanii promujących profilaktykę zdrowotną.
  • Efektywność reklamy w wymiarze społecznym i ekonomicznym
  • Strategie komunikacji marek lokalnych na przykładzie Perła - Browary Lubelskie S.A.
  • Społeczność marki Harley-Davidson
  • Rola gier komputerowych w marketingu

2013

Prace licencjackie
  • Wykorzystanie blogów o modzie w marketingu przedsiębiorstw na przykładzie wybranych blogów.
  • Wizerunek Lublina kreowany przez serial pt."Wszystko przed nami".
  • Socjotechniki w debatach wyborczych na przykładzie telewizyjnych debat Baracka Obamy i Mitta Romney'a w kampanii prezydenckiej 2012.
  • Funkcje kampanii społecznej „Wytnij Hołubca”
  • Funkcje marek - badania uczniów klas pierwszych lubelskich szkół podstawowych.
  • Promocja pool bilardu w Polsce w oparciu o wybrane narzędzia public relations
  • Socjotechniki w kampanii prezydenckiej Barack'a Obamy w 2012 roku.
  • Kontrowersje wokół marketingu szeptanego.
  • Strategia promocji produktów turystycznych powiatu Radzyń Podlaski.
  • Rola humoru w reklamie marek Heyah, Żubr i Telekomunikacja Polska.
  • Funkcje kampanii społecznych promujących aktywność fizyczną.
  • Wizerunek Szpitala Wojewódzkiego im. Papieża Jana Pawła II w opiniach mieszkańców Zamościa.
  • Strategia public relations Centrum Wolontariatu w Lublinie
  • Centra handlowe i ich społeczne funkcje- na przykładzie Galerii Handlowej Olimp.
Prace magisterskie
  • Komercjalizacja portalu społecznościowego Facebook
  • Budowanie społeczności marek wśród dzieci.
  • Strategia marketingowa nowo powstałej agencji barmańskiej.
  • Lokowanie produktów w polskiej muzyce popularnej w opinii młodzieży lubelskich szkół średnich
  • Ewolucja wizerunku mężczyzny kreowanego w reklamach zamieszczonych w "Newsweeku" i "Wprost" w latach 2002 i 2012
  • Wykorzystanie narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku Powiatu Łęczyńskiego
  • Rola rzecznika prasowego wyższej uczelni.

2012

Prace licencjackie
  • Wykorzystanie narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku Suwalszczyzny.
  • Obraz dziennikarza upowszechniany na łamach dwutygodników w 2011 roku.
  • Obraz kobiety sukcesu upowszechniany na łamach "Claudii" i "Twojego Stylu" w 2011 r.
  • Wykorzystanie narzędzi public relations w aktywizacji młodzieży gminy Sieniawa
  • Kluczowe czynniki sukcesu wybranych marek globalnych
  • Kreowanie wizerunku partii politycznych w ,,Gazecie Wyborczej" i ,,Rzeczpospolitej" na przykładzie wyborów parlamentarnych w 2011 r.
  • Techniki perswazyjne najpopularniejszych reklam telewizyjnych.
  • Marketing BTL jako alternatywa dla tradycyjnej reklamy.
  • Kreowanie wizerunku marki za pomocą lokowania produktu w polskich serialach emitowanych w 2011 r.
  • Ideały kobiecego ciała upowszechniane w reklamie prasowej w 2011 roku.
  • Wykorzystanie narzędzi public relations w aktywizacji młodzieży gminy Susiec
  • Wykorzystanie narzędzi public relations w działaniach dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym w gminie Niemce
  • Idea społecznej odpowiedzialności biznesu - profity dla przedsiębiorców czy klientów?
Prace magisterskie
  • Product placement w trzech najpopularniejszych polskich komediach
  • Postawy młodzieży wobec reklam z udziałem celebrytów
  • Wykorzystanie e-marketingu w budowaniu wizerunku na przykładzie wybranych przedsiębiorstw

2010

Prace licencjackie
  • Kontrowersje wokół reklamy - krytyka zjawiska.
  • Wizerunek instytucji edukacyjnych na przykładzie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
  • Społeczne rozumienie terminu public relations wśród mieszkańców Lublina.
  • Rola mediów w zarządzaniu sytuacją kryzysową w działalności wybranych przedsiębiorstw.
  • Strategie komunikacji wybranych marek "kultowych".

2009

Prace licencjackie
  • Determinanty skuteczności humoru w reklamie
  • Wartości w reklamie prasowej prezentowane na łamach czasopism dla młodzieży
  • Ewolucja wizerunku kobiety w reklamie telewizyjnej
  • Skuteczność strategii promocyjnych wybranych marek kultowych
  • Funkcje muzyki w reklamie
  • Analiza porównawcza środków promocyjnych wybranych kategorii produktów
  • Zastosowanie emocji w reklamie
  • Kontrowersyjność treści i form reklamy społecznej

2008

Prace licencjackie
  • Sztuka i kicz w reklamie
  • Lokalna tożsamość w strategii promocji miasta Lublin
  • Moda w kulturze konsumpcji
  • Rola humoru w reklamie
  • Nowe media czynnikiem ewolucji komunikacji marketingowej

2007

Prace licencjackie
  • Świat wartości przedstawiany w reklamie – analiza zawartości reklam telewizyjnych z 2006 roku
  • Socjotechniki wykorzystywane w komunikowaniu reklamowym
  • Rola muzyki w reklamie telewizyjnej
  • Kampanie społeczne jako instrument kształtowania zachowań na przykładzie wybranych programów promocyjnych
  • Kreowanie marki poprzez symbole. Interpretacja semiotyczna wybranych strategii komunikacyjnych