dr hab. Aneta Duda

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania
Katedra Kultury Medialnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.


2018


Książka naukowa recenzowana

  • Medialne socjotechniki Brandcastingu. Hybrydyzacja - Uwiarygadnianie - Zadaniowość

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Granice reklamy

2017


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Wstęp
  • Wartości Polaków a wartości upowszechniane w polskiej reklamie prasowej
  • Znaczenia konsumpcji dla młodzieży
  • Obraz ekologii na łamach tygodników opini
  • Uwarunkowania i znaczenia zachowań konsumpcyjnych dzieci w odniesieniu do markowych zabawek

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Medialne ramy tożsamości. T. 3

2016


Książka naukowa recenzowana

  • Konsumpcja. Teorie i badania

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Medialne reprezentacje ekologii – analiza dyskursu tygodników opinii

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Produkty lokalne w prasie regionalnej i ogólnopolskiej
    [w:] Region Lubelski
  • Zmiany wartości w reklamie na podstawie analizy tygodników „Polityka” i „Newsweek”
    [w:] PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU
  • Prasa kobieca - między advertorialem a informacją.
    [w:] Naukowy Przegląd Dziennikarski

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Wstęp. Medialne reprezentacje kultury

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Zmiany wartości w reklamie na podstawie analizy tygodników „Polityka” i „Newsweek”.

Organizacja konferencji krajowej

  • Medialne ramy tożsamości

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Downshifting – alternatywa poza systemem?

2015


Książka naukowa recenzowana

  • Medialne reprezentacje kultury: społeczeństwo, polityka, promocja

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Reklama w socjalizacji konsumenckiej dziecka. Ewaluacja zajęć z edukacji medialnej
  • „Autentyczność” komunikacji promocyjnej marki Dove - analiza „Kampanii na Rzecz Prawdziwego Piękna”
  • Alternatywne rynki lokalne w dobie globalizacji. Szkic do strategii promocji lokalnych sieci produkcji i dystrybucji żywności

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Analiza dziecięcego dyskursu o markach
    [w:] Zeszyty Prasoznawcze

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Symbole religijne i duchowość w reklamie

Odznaczenie krajowe państwowe

  • Medal Komisji Edukacji Narodowej

2014


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Tożsamościowe dyskursy konsumpcyjne w polskiej, kolorowej prasie kobiecej

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Społeczne znaczenia marek wśród dzieci
    [w:] MARKETING I RYNEK
  • Czym się bawić? : funkcje marek dla dzieci : raport z badań siedmiolatków
    [w:] Kultura i Edukacja

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Logo culture, no logo czy post logo? Pozaideologiczne wymiary marki – raport z badań gimnazjalistów

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Consumer Identity Discourses in Polish Women's Magazines
    [Tożsamościowe dyskursy konsumpcyjne na łamach prasy kobiecej]

2013


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Strategie oporu konsumenckiego – dezercja z rynku czy współpraca
    [w:] Lublin, Kultura i Społeczeństwo
  • Socjotechniki marki w kontekście teorii kultury konsumenckiej i kontestujących ją ruchów społecznych
    [w:] Forum Socjologiczne

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Kultura konsumpcji - badania postaw Polaków

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Funkcje marek dla dzieci
  • Culture of Consumption: Poles‘ Consumer Attitudes
    [Kultura konsumpcji - badania polskich konsumentów]

2012


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Kompetencje w odczytywaniu reklamy
  • The role of the Internet in the Polish Parliamentary Elections in 2011
    [Rola Internetu w polskiej kampanii wyborczej w 2011 r.]
  • Public relations w samorządzie - marketingowa skuteczność czy demokratyczne komunikowanie

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Proceedings in Electronic International Interdisciplinary Conference
    [Raport z Międzynarodowej Interdyscyplinarnej Konferencji EIIC 2012]
  • Pragmatycy i ideowcy. Konfrontacja stylów uprawiania polskiej polityki

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Electronic International Interdisciplinary Conference
    [Rola Internetu w polskiej kampanii wyborczej w 2011 r.]
  • Public Relations in Poland in the light of results of empirical studies

Organizacja konferencji krajowej

  • Wyzwania i zagrożenia współczesnej reklamy

Stypendium w ramach programu Erasmus

  • LLP-Erasmus Programme
    [Organisational Design, IT Solution and Creativity, Trends & Predictions in Communications, Marketing, Public Relations]

Stypendium Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego

  • wyjazd stypendialny TP KUL
    [TP KUL scholarship]
  • scholarship TP KUL
    [stypendium TP KUL]

Staż finansowany ze środków UE

  • Transfer wiedzy szansą biznesu
  • Staż sukcesem naukowca

Usługi eksperckie w kraju

  • Projekt działań SEM (social engagement marketing) dla zwiększenia konkurencyjności firmy PR „KREATOR” na rynku regionalnym.
  • Program e-public relations dla zwiększenia konkurencyjnosci firmy

2011


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Kontrowersje wokół reklamy. Próba podsumowania społecznej krytyki tego zjawiska
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Biznesowe narzędzia ICT w sektorze publicznym-diagnoza i rekomendacje. Koncepcja rozwiązania informatycznego dla wybranego urzędu 23

Staż finansowany ze środków UE

  • Nauka dla biznesu, biznes dla nauki
  • Transfer innowacji
  • Nauka-Biznes

Usługi eksperckie w kraju

  • Opracowanie koncepcji e-platformy edukacyjno-konsultingowej
  • ICT w administracji samorządowej
  • Strategia wdrożenia projektu innowacyjnego dla nowatorskich metod nauczania

2010


Książka naukowa recenzowana

  • Język mitu w reklamie

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Public relations miast i regionów
  • Znaczenie komunikacji wewnętrznej dla funkcjonowania urzędu

Artykuł w wydawnictwie zbiorowym

  • Jarmarki - lekcje historii miast i regionów
  • Wioski tematyczne - wspólnotowy wymiar sukcesu
  • Sienkiewiczowska stolica kultury w powiecie łukowskim

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Public relations miast i regionów

Organizacja konferencji krajowej

  • Public relations w samorządach

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Wioski tematyczne – wspólnotowy wymiar sukcesu
  • Dylematy PR samorządowego. Region jako produkt rynkowy? Obywatel jako konsument?
  • Globalne formaty reklamy telewizyjnej

2009


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Public relations - informacja?

Organizacja konferencji krajowej

  • Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w administracji samorządowej

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • E-administracja - wzmacnianie potencjału instytucjonalnego w ramach Priorytetu V. Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

Kierownictwo realizowanego projektu finansowane funduszy UE

  • Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w administracji samorządowej

2008


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Rola mitów w reklamowym dyskursie kultowych marek
  • (Nie)zapomniany język mitu w arkadyjskiej retoryce reklamy

Recenzja naukowa w czasopiśmie

  • Rodzina-media-dziecko
    [w:] Kwartalnik Pedagogiczny

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Rola mitów w reklamowym dyskursie kultowych marek

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • (Nie)zapomniany język mitu w arkadyjskiej retoryce reklamy

Kierownictwo realizowanego projektu finansowane funduszy UE

  • Zarządzanie informacją i komunikacją public relations w administracji samorządowej

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego przez MNiSW

  • Współczesne mity społeczne upowszechniane w dyskursie reklamowym

2007


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Kulturowe i międzykulturowe konteksty reklamy

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Globalne strategie reklamowe w przestrzeni wielokulturowej
    [w:] Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny

Rozdział w podręczniku akademickim

  • Instytucja społecznie zaangażowana

Wykonawca realizowanego projektu finansowanego z funduszy UE

  • Zarządzanie projektami społecznymi

2006


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Świat wartości przedstwaiony w reklamie

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Pragmatycy i ideowcy - konfrontacja stylów uprawiania polityki na polskiej scenie politycznej

Kierownictwo realizowanego projektu finansowane funduszy UE

  • Bliżej klienta - Public relations w instytucjach rynku pracy

2005


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Reklama w teorii kultury - przegląd wybranych stanowisk
    [w:] Kultura i Edukacja

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Świat wartości przedstawiony w reklamie - analiza zawartości reklam prasowych z 2004 roku