dr hab. Aneta Duda

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania
Katedra Kultury Medialnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.


2022


Książka naukowa recenzowana

  • Brandcasting na przykładzie reklamy natywnej i advertorialu. Teoria i badania

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Minimaliści - konsumujący mniej czy inaczej?
    [w:] Kultura Współczesna. Teoria, Interpretacje, Praktyka

2021

  • Przykazania właściwego stosunku do mediów Ojca Profesora Leona Dyczewskiego a komunikacja marketingowa
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych

  • 2020

  • Medialne reprezentacje biedy
    [w:] Roczniki Kulturoznawcze
  • The Phenomenon of Downshifting in Central and Eastern European Countries: Case Studies from Poland, the Czech Republic, and Slovakia
    [The Phenomenon of Downshifting in Central and Eastern European Countries: Case Studies from Poland, the Czech Republic, and Slovakia]
    [w:] Journal of Economic Sociology-Ekonomicheskaya Sotsiologiya
  • Kompetencje medialne – próba pomiaru
    [w:] Studia Medioznawcze
  • Ruch degrowth – zmiana społeczna? Pytania o sukces życiowy ( studia przypadków )
    [w:] Kultura Współczesna. Teoria, Interpretacje, Praktyka

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Prasa regionalna i ogólnopolska o produktach lokalnych

    2019


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Dyskurs blogów modowych – między kooperacją a kooptacją
      [w:] Autobiografia. Literatura. Kultura. Media

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Nowe trendy w komunikacji marketingowej na przykładzie "branded gaming". Opinie o komercjalizacji gier

    Organizacja konferencji międzynarodowej

    • Medialne reprezentacje emocji i ich implikacje

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • Dyskurs blogów modowych – od samoekspresji do autopromocji

    Kierownictwo złożonego projektu finansowanego z budżetu KUL

    • Downshifting-postsumpcja? Motywy i bilanse zmian stylów życiowych (ujęcie procesualne) oraz medialny dyskurs o zjawisku
    • Brandcasting w mediasferze na przykładzie wybranych mediów społecznościowych

    Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

    • Brandcasting w mediasferze na przykładzie wybranych mediów społecznościowych
    • Medialne socjotechniki marki – hybrydyzacja dyskursu

    Nagroda wewnętrzna

    • Nagroda indywidualna II stopnia za całokształt osiągnięć dydaktycznych i naukowych

    Organizacja konkursów i olimpiad

    • Olimpiada Wiedzy o Mediach

    2018


    Książka naukowa recenzowana

    • Medialne socjotechniki Brandcastingu. Hybrydyzacja - Uwiarygadnianie - Zadaniowość

    Rozdział w recenzowanej książce naukowej

    • Granice reklamy

    2017


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Wartości Polaków a wartości upowszechniane w polskiej reklamie prasowej
    • Wstęp
    • Znaczenia konsumpcji dla młodzieży
    • Uwarunkowania i znaczenia zachowań konsumpcyjnych dzieci w odniesieniu do markowych zabawek
    • Obraz ekologii na łamach tygodników opini

    Redakcja naczelna publikacji naukowej

    • Medialne ramy tożsamości. T. 3

    Recenzja artykułu naukowego

    • Sacrodesign – język sacrum czy profanum?
    • Konsumpcjonizm - nową religią współczesnego człowieka?

    2016


    Książka naukowa recenzowana

    • Konsumpcja. Teorie i badania

    Rozdział w recenzowanej książce naukowej

    • Medialne reprezentacje ekologii – analiza dyskursu tygodników opinii

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Prasa kobieca - między advertorialem a informacją.
      [w:] Naukowy Przegląd Dziennikarski
    • Produkty lokalne w prasie regionalnej i ogólnopolskiej
      [w:] Region Lubelski
    • Zmiany wartości w reklamie na podstawie analizy tygodników „Polityka” i „Newsweek”
      [w:] PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Wstęp. Medialne reprezentacje kultury

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • Zmiany wartości w reklamie na podstawie analizy tygodników „Polityka” i „Newsweek”.

    Organizacja konferencji krajowej

    • Medialne ramy tożsamości

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Medialne reprezentacje ekologii – analiza dyskursu tygodników opinii
    • Downshifting – alternatywa poza systemem?

    2015


    Książka naukowa recenzowana

    • Medialne reprezentacje kultury: społeczeństwo, polityka, promocja

    Rozdział w recenzowanej książce naukowej

    • Reklama w socjalizacji konsumenckiej dziecka. Ewaluacja zajęć z edukacji medialnej
    • Alternatywne rynki lokalne w dobie globalizacji. Szkic do strategii promocji lokalnych sieci produkcji i dystrybucji żywności
    • „Autentyczność” komunikacji promocyjnej marki Dove - analiza „Kampanii na Rzecz Prawdziwego Piękna”

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Analiza dziecięcego dyskursu o markach
      [w:] Zeszyty Prasoznawcze

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Symbole religijne i duchowość w reklamie

    Odznaczenie krajowe państwowe

    • Medal Komisji Edukacji Narodowej

    2014


    Rozdział w recenzowanej książce naukowej

    • Tożsamościowe dyskursy konsumpcyjne w polskiej, kolorowej prasie kobiecej

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Społeczne znaczenia marek wśród dzieci
      [w:] Miesięcznik Marketing i Rynek
    • Czym się bawić? : funkcje marek dla dzieci : raport z badań siedmiolatków
      [w:] Kultura i Edukacja

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Logo culture, no logo czy post logo? Pozaideologiczne wymiary marki – raport z badań gimnazjalistów

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • Consumer Identity Discourses in Polish Women's Magazines
      [Tożsamościowe dyskursy konsumpcyjne na łamach prasy kobiecej]

    2013


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Strategie oporu konsumenckiego – dezercja z rynku czy współpraca
      [w:] Lublin, Kultura i Społeczeństwo
    • Socjotechniki marki w kontekście teorii kultury konsumenckiej i kontestujących ją ruchów społecznych
      [w:] Forum Socjologiczne

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Kultura konsumpcji - badania postaw Polaków

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • Funkcje marek dla dzieci
    • Culture of Consumption: Poles‘ Consumer Attitudes
      [Kultura konsumpcji - badania polskich konsumentów]

    2012


    Rozdział w recenzowanej książce naukowej

    • Kompetencje w odczytywaniu reklamy
    • Public relations w samorządzie - marketingowa skuteczność czy demokratyczne komunikowanie
    • The role of the Internet in the Polish Parliamentary Elections in 2011
      [Rola Internetu w polskiej kampanii wyborczej w 2011 r.]

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Pragmatycy i ideowcy. Konfrontacja stylów uprawiania polskiej polityki
    • Proceedings in Electronic International Interdisciplinary Conference
      [Raport z Międzynarodowej Interdyscyplinarnej Konferencji EIIC 2012]

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • Public Relations in Poland in the light of results of empirical studies
    • Electronic International Interdisciplinary Conference
      [Rola Internetu w polskiej kampanii wyborczej w 2011 r.]

    Organizacja konferencji krajowej

    • Wyzwania i zagrożenia współczesnej reklamy

    Stypendium w ramach programu Erasmus

    • LLP-Erasmus Programme
      [Organisational Design, IT Solution and Creativity, Trends & Predictions in Communications, Marketing, Public Relations]

    Stypendium Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego

    • wyjazd stypendialny TP KUL
      [TP KUL scholarship]
    • scholarship TP KUL
      [stypendium TP KUL]

    Staż finansowany ze środków UE

    • Staż sukcesem naukowca
    • Transfer wiedzy szansą biznesu

    Usługi eksperckie w kraju

    • Program e-public relations dla zwiększenia konkurencyjnosci firmy
    • Projekt działań SEM (social engagement marketing) dla zwiększenia konkurencyjności firmy PR „KREATOR” na rynku regionalnym.

    2011


    Rozdział w recenzowanej książce naukowej

    • Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Kontrowersje wokół reklamy. Próba podsumowania społecznej krytyki tego zjawiska
      [w:] Roczniki Nauk Społecznych

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Biznesowe narzędzia ICT w sektorze publicznym-diagnoza i rekomendacje. Koncepcja rozwiązania informatycznego dla wybranego urzędu 23

    Staż finansowany ze środków UE

    • Nauka dla biznesu, biznes dla nauki
    • Nauka-Biznes
    • Transfer innowacji

    Usługi eksperckie w kraju

    • ICT w administracji samorządowej
    • Opracowanie koncepcji e-platformy edukacyjno-konsultingowej
    • Strategia wdrożenia projektu innowacyjnego dla nowatorskich metod nauczania

    2010


    Książka naukowa recenzowana

    • Język mitu w reklamie

    Rozdział w recenzowanej książce naukowej

    • Znaczenie komunikacji wewnętrznej dla funkcjonowania urzędu
    • Public relations miast i regionów

    Artykuł w wydawnictwie zbiorowym

    • Wioski tematyczne - wspólnotowy wymiar sukcesu
    • Jarmarki - lekcje historii miast i regionów
    • Sienkiewiczowska stolica kultury w powiecie łukowskim

    Redakcja naczelna publikacji naukowej

    • Public relations miast i regionów

    Organizacja konferencji krajowej

    • Public relations w samorządach

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Dylematy PR samorządowego. Region jako produkt rynkowy? Obywatel jako konsument?
    • Wioski tematyczne – wspólnotowy wymiar sukcesu
    • Globalne formaty reklamy telewizyjnej

    2009


    Rozdział w recenzowanej książce naukowej

    • Public relations - informacja?

    Organizacja konferencji krajowej

    • Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w administracji samorządowej

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • E-administracja - wzmacnianie potencjału instytucjonalnego w ramach Priorytetu V. Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki

    Kierownictwo realizowanego projektu finansowane funduszy UE

    • Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w administracji samorządowej

    2008


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • (Nie)zapomniany język mitu w arkadyjskiej retoryce reklamy
    • Rola mitów w reklamowym dyskursie kultowych marek

    Recenzja naukowa w czasopiśmie

    • Rodzina-media-dziecko
      [w:] Kwartalnik Pedagogiczny

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • Rola mitów w reklamowym dyskursie kultowych marek

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • (Nie)zapomniany język mitu w arkadyjskiej retoryce reklamy

    Kierownictwo realizowanego projektu finansowane funduszy UE

    • Zarządzanie informacją i komunikacją public relations w administracji samorządowej

    Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego przez MEiN

    • Współczesne mity społeczne upowszechniane w dyskursie reklamowym

    2007


    Rozdział w recenzowanej książce naukowej

    • Kulturowe i międzykulturowe konteksty reklamy

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Globalne strategie reklamowe w przestrzeni wielokulturowej
      [w:] Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny

    Rozdział w podręczniku akademickim

    • Instytucja społecznie zaangażowana

    Wykonawca realizowanego projektu finansowanego z funduszy UE

    • Zarządzanie projektami społecznymi

    2006


    Rozdział w recenzowanej książce naukowej

    • Świat wartości przedstwaiony w reklamie

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Pragmatycy i ideowcy - konfrontacja stylów uprawiania polityki na polskiej scenie politycznej

    Kierownictwo realizowanego projektu finansowane funduszy UE

    • Bliżej klienta - Public relations w instytucjach rynku pracy

    2005


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Reklama w teorii kultury - przegląd wybranych stanowisk
      [w:] Kultura i Edukacja

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Świat wartości przedstawiony w reklamie - analiza zawartości reklam prasowych z 2004 roku