Dominika Bugno-Narecka

dr Dominika Bugno-Narecka

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Literaturoznawstwa
Katedra Literatury i Kultury Amerykańskiej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr


2023


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Cabinet of curiosities as a Transhistorical and Intermedial Phenomenon
  • Między pronoją a paranoją – dystopijny panoptykon "Kręgu"

2022


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Beyond Language: On Intermediality (and Multimodality) in Literature
    [w:] Lublin Studies in Modern Languages and Literature

2021

  • Silence and Media Encounters in Noah Hawley's "Before the Fall"
    [Silence and Media Encounters in Noah Hawley’s "Before the Fall"]
    [w:] Roczniki Humanistyczne

  • Recenzja naukowa w czasopiśmie

    • Tadeusz Pióro & Marek Paryż (eds), Thomas Pynchon. Warsaw: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2018: 256 pp.
      [w:] Orbit: A Journal of American Literature

    2020


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Ekphrastic Historiographic Metafiction – Enfolding Word, Image and History
      [w:] Lublin Studies in Modern Languages and Literature
    • Unveiling Ekphrasis on the Screen
      [Unveiling Ekprasis on the Screen]
      [w:] Revista VIS

    2019


    Książka naukowa recenzowana

    • (Neo)baroque Ekphrasis in Contemporary Fiction
      [(Neo)barokowe ekfrazy we współczesnej fikcji]

    2017


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Neobaroque performance in Miranda Glover’s Masterpiece
      [w:] Explorations: A Journal of Language and Literature
    • Blurring the Boundaries: Ekphrasis as a Fold
      [w:] Aletria : Revista de Estudos de Literatura

    2014


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Food (and) war in Gravity's Rainbow.
      [Food (and) war in Gravity's Rainbow]

    2013

  • American Narrative of the Return to the “Peripheries” in Bernard Malamud’s "Pictures of Fidelman" and Alejo Carpentier’s "Concierto Barroco"
  • Europe Decentralised in Salman Rushdie's "The Enchantress of Florence," Bernard Malamud's "Pictures of Fidelman" and Alejo Carpentier's "Concierto Barroco"

  • 2012

  • Arcadia – the Theatre of Death
    [Arkadia - teatr śmierci]