Przygotowanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego z języka polskiego w świetle podstawy programowej z 2008 roku. Studium przypadku
2018
Prace licencjackie
Eros i Tanatos jako dwie siły sprawcze w najnowszej literaturze o Zagładzie.
Prace magisterskie
Wizerunek rapera w internecie na przykładzie Piotra Siary pseudonim KęKę
Jak rozmawiać o Zagładzie na lekcjach języka polskiego w klasach IV-VI Szkoły Podstawowej po roku 2010 na podstawie serii wydawniczej: „Wojny dorosłych – historie dzieci"
Antropologia według Adolfa Rudnickiego. Kreacje wizerunków bohaterów w tomie Lato
Użycie techniki poklatkowej w filmie dokumentalnym.
2017
Rozprawy doktorskie
Kształtowanie kompetencji komunikacyjnych w tekstach werbalnych w sytuacjach oficjalnych w szkole ponadgimnazjalnej w kontekście nowej formuły egzaminu maturalnego (od roku szkolnego 2014/2015)
Kategoria Zagłady w szkolnym dyskursie polonistycznym po roku 2009
(na przykładzie prozy Idy Fink i Irit Amiel)
Środowisko cyfrowe w edukacji polonistycznej na etapie ponadgimnazjalnym
Pozaliterackie teksty kultury wobec kształtowania kompetencji komunikacyjno-tekstowej uczniów gimnazjum od roku szkolnego 2009/2010
Edukacja kulturalna w polonistycznym procesie dydaktycznym w gimnazjum od roku 2009
Prace magisterskie
Kapitał kulturowy młodzieży w edukacji polonistycznej na III etapie edukacyjnym
Fotografia jako tekst kultury w polonistycznym procesie dydaktycznym na poziomie szkoły ponadgimnazjalnej (2012-2015)
2016
Prace magisterskie
Ponowoczesność i Zagłada. O świecie przedstawionym w powieści "Noc żywych Żydów" Igora Ostachowicza
2015
Rozprawy doktorskie
Czytelnictwo obowiązkowych lektur w gimnazjum od roku 2009
Pamięć o Zagładzie jako kategoria nadrzędna w prozie dzieci Holokaustu
Prace magisterskie
Teksty kultury popularnej (opowiadanie z nurtu historical fiction, komiks, film) w nauczaniu o Zagładzie na lekcjach języka polskiego w gimnazjum
Metonimizacja świata w prozie Piotra Szewca
Świat toposów kulturowych w poezji socrealistycznej Arnolda Słuckiego
2014
Rozprawy doktorskie
Zasada indywidualizacji w kształceniu uczniowskich kompetencji analityczno-interpretacyjnych na lekcjach języka polskiego w gimnazjum od 2009/2010
Problematyka wielokulturowości w kształceniu polonistycznym w gimnazjum. Monografia zagadnienia.
Dydaktyczna aktywność sieciowa nauczycieli polonistów na poziomie gimnazjalnym
Prace magisterskie
"Pamiętnik pisany w stodole" Henryka Grynberga jako dramat diarystyczny.
Wybrany utwór detektywistyczny na lekcjach języka polskiego w gimnazjum.
Diaspora i syjonizm w twórczości Miny Silberman
Kobiecość w prozie Ruth Baum.
2013
Prace magisterskie
Kryteria oceny e-podręczników do języka polskiego
Zamknięta w świecie Zagłady. O prozie Idy Fink.
Portrety Żydówek w twórczości Renaty Jabłońskiej
Zamknięty we własnej cielesności. O twórczości Leo Lipskiego
Kategoria pamięci w twórczości Miriam Akavii
Portret wygnanej w wierszach Anny Frajlich
2012
Rozprawy doktorskie
„Warsztaty Polonistyczne” (1992-2001) edukacyjny kwartalnik dla nauczycieli języka polskiego. Ujęcie interdyscyplinarne
Prace magisterskie
Kształtujący model oceniania na lekcjach języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej
Praktyczne wykorzystanie przedmiotowego systemu oceniania przez nauczycieli języka polskiego w gimnazjum
Desakralizacja jako kategoria porządkująca świat przedstawiony w prozie Józefa Baua.
Lublin na lekcjach języka polskiego w gimnazjum
Popularyzacja czytelnictwa w gimnazjum.
Kultura popularna jako kategoria edukacyjna w świetle nowej podstawy programowej w gimnazjum
Egzamin zewnętrzny z języka polskiego w części humanistycznej w gimnazjum w latach 2002 - 2012.
Spór o szkolny kanon lektur w latach 2006 - 2009 jako dyskurs publiczny
Nowe lektury - nowe wyzwania w świetle polonistycznej podstawy programowej w gimnazjum z roku 2008
2011
Rozprawy doktorskie
Sposoby funkcjonowania polskiej literatury najnowszej w szkole ponadgimnazjalnej w latach 1989-2009
Głosy pozytywistów w „kwestii żydowskiej”. O zbiorze Z jednego strumienia. Szesnaście nowel przez dziesięciu autorów (z przedmową Elizy Orzeszkowej)
Prace magisterskie
Wiara religijna jako kategoria aksjologiczna w edukacji polonistycznej w świetle nowej podstawy programowej do gimnazjum
Studium o istocie rzeczy w poezji Zbigniewa Herberta
Problem dysgrafii w szkole podstawowej na lekcjach języka polskiego (w klasach IV-VI). Studium przypadków.
Wokół recenzji polonistycznych podręczników dla klasy I gimnazjum do nowej podstawy programowej w roku szkolnym 2009/2010
Rola i znaczenie narracji plastycznej w podręcznikach do języka polskiego dla klasy pierwszej gimnazjum (w roku szkolnym 2009/2010)
2010
Prace magisterskie
Hermeneutyka Paula Ricoeura. Interpretacja wierszy na lekcjach języka polskiego w liceum.
Motywy chrześcijańskie w prozie Henryka Grynberga
W kręgu problematyki dysortografii w szkole podstawowej. Od teorii do praktyki... Studium przypadku.
Paradygmaty biblijne w książce Bogdana Wojdowskiego "Chleb rzucony umarłym".
Żydowskie życie literackie we Lwowie na podstawie dziennika "Chwila" z lat 1929-1933
Indywidulaizacja procesu nauczania w edukacji polonistycznej na przykładzie innowacyjnego programu "Akademia Przyszłości" Stowarzyszenia WIOSNA
Wpływ dramy na przeżycie estetyczne i odbiór dzieła literackiego w szkole podstawowej.
Analiza dokumentów oświatowych . Obecność pojęcia "integracji międzyprzedmiotowej " w podstawie programowej z roku 1999 i 2008.
Twórczość ks. Jana Twardowskiego na lekcjach języka polskiego. Analiza wybranych programów nauczania oraz podręczników.
Wykorzystanie technologii informacyjnej na lekcjach języka polskiego na poziomie gimnazjalnym.
Motyw miasta w poezji Anny Frajlich.
Dramat - tekst literacki czy sceniczny w świadomości uczniów i nauczycieli na lekcajch języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej po roku 2003.
Kształtowanie kompetencji językowych uczniów szkół podstawowych (klas IV-VI). Problemy, badania, wnioski.
2009
Prace magisterskie
Motyw gry z okupantem w opowiadaniach Anny Ćwiakowskiej.
Getto warszawskie jako Axis Mundi. Desakralizacja świata żydowskiego w powieści Bogdana Wojdowskiego 'Chleb rzucony umarłym'
"Polska poezja najnowsza na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej"
Ilustracje w podręcznikach do języka polskiego w gimnazjum jako środek dydaktyczny.
Topos ziemi obiecanej w tomie opowiadań "Obrazki izraelskie" Józefa Kornbluma
Obraz Getta Łódzkiego w literaturze polsko-żydowskiej na podstawie "Kroniki" Henryka Grynberga.
Pamięć o Zagładzie jako kategoria nadrzędna w opowiadaniach Michała Głowińskiego.
2008
Rozprawy doktorskie
Modele gatunkowe kołysanki w literaturze polskiej, żydowskiej i polsko-żydowskiej przełomu XIX i XX wieku
Prace magisterskie
Wokół problemu ponowoczesności w kształceniu polonistycznym w nowym liceum. Analiza programów i podręczników.
Świadkowie Zagłady. Bohaterowie utworów Irit Amiel.
Postacie kobiece w twórczości Violi Wein.
Chronologia czy achronologia, czyli wokół historii literatury w nowym liceum. Analiza programów i podręczników.
Kanon czy kanony literackie? O lekturach w liceum (1998-2005).
Składnia dobrze czy źle obecna na lekcjach języka polskiego na poziomie szkoły podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej. Analiza programów i podręczników.
"Główne polonistyczne tematy reformy systemu edukacyjnego od roku szkolnego 1998/1999 do 2007/2008 w "Polonistyce" i w "Zeszytach Szkolnych".
Metodyka Stanisława Bortnowskiego. O interdyscyplinarnym modelu nauczania języka polskiego.
Hermeneutyka na użytek szkoły. Jak uczyć analizy i interpretacji wierszy w nowym liceum?
2007
Prace magisterskie
Interdyscyplinarny charakter szkolnej polonistyki. Przegląd publikacji dydaktycznych ogłoszonych na łamach "Warsztatów Polonistycznych" w latach 1992-2001.
Pozytywizm po reformie szkoły polskiej z 1998 r.
Autorytet nauczyciela polonisty we współczesnej szkole. Studium przypadku.
Koncepcja, model i metody nauczania języka polskiego w Prywatnym Gimnazjum i Liceum im. ks. K. Gostyńskiego.
Wizerunek Żyda w zbiorze Elizy Orzeszkowej "Z jednego strumienia".
Kształcenie i wychowanie przez baśń na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej.
"Uczeń jako kreator listy lektur na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej - 'analiza dokumentów oświatowych i studium empiryczne".
2006
Prace magisterskie
Wiedza o teatrze na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej, gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej.
Tematyka żydowska na lekcjach języka polskiego w szkole gimnazjalnej i ponadgimnazjalnej po roformie szkolnictwa w 1998 roku.
Egzamin maturalny z języka polskiego po reformie systemu szkolnictwa (1998-2005)
Technologia informacyjna jako narzędzie nauczania języka polskiego na poziomie ponadgimnazjalnym.
Projekt nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego do języka polskiego na tle wybranych dokumentów normalizujących polski system szkolnictwa w latach 1981-2005.
Miejsce i rola filmu jako narzędzia dydaktycznego w edukacji polonistycznej w szkole ponadgimnazjalnej.
Warsztat interdyscyplinarny nauczyciela polonisty na przykładzie scenariuszy lekcji z kwartalnika "Zeszyty Szkolne".
Cierpienie, starość, śmierć, czyli trudne tematy na lekcjach języka polskiego w szkole ponadgimnazjalnej.