mgr Izabela Batyra

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Językoznawstwa
Katedra Językoznawstwa Porównawczego Angielsko-Polskiego

Stanowisko: Asystent


2024


Udział w konferencji międzynarodowej

  • Global Teachers’ Festival 2024: 1. Brave Steps, Bright Horizons: Teacher Strategies for Supporting Resilience in English Language Learners, 2. How the Languages We Speak Shape the Ways We Think
    [Światowy Festiwal Nauczycieli 2024: 1. Odważne kroki, jasne horyzonty: strategie nauczycieli wspierające odporność uczniów języka angielskiego 2. Jak języki, którymi mówimy, kształtują sposób, w jaki myślimy]
  • Beyond Digital with Oxford. Oxford Placement test – accurate and reliable test to check the students’ English level.
    [Beyond Digital with Oxford. Oxford Placement Test – elektroniczny i rzetelny test sprawdzający poziom języka angielskiego uczniów]
  • Global Teachers’ Festival 2024, 1: Breaking the Silence: 10 Ways to Empower Students to Express Themselves, 2: Parents on Board: Ideas to Involve Parents in their Child’s Learning
    [Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Przerywanie ciszy: 10 sposobów na umożliwienie uczniom wyrażania siebie, 2: Rodzice na pokładzie: pomysły na zaangażowanie rodziców w naukę ich dziecka]
  • Global Teachers’ Festival 2024, 1: Let the Inside Out: Empowering Emotional Expression in the Classroom, 2: Let's Make Some Noise about Bullying: Prevent and Manage Classroom Bullying
    [Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Let the Inside Out: wzmacnianie ekspresji emocjonalnej w klasie, 2: Zróbmy trochę hałasu na temat znęcania się: zapobiegaj znęcaniu się w klasie i zarządzaj tym problemem]
  • Global Teachers’ Festival 2024, 1: Everyone Makes Progress Here!, 2: Tried and Tested: How to Assess Project-work
    [Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Tutaj każdy robi postępy!, 2:Wypróbowane i przetestowane: jak oceniać pracę nad projektem ]
  • Global Teachers’ Festival 2024, 1: My Experience: Putting Grammar in Context (Dave Spencer), 2: What's the Future for Grammar in the Classroom? (Penny Ur)
    [Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Moje doświadczenie: umieszczanie gramatyki w kontekście (Dave Spencer), 2: Jaka jest przyszłość gramatyki w klasie? (Penny Ur)]
  • Global Teachers’ Festival 2024, 1: From Wonder to Wisdom: The Power of Wondering, 2: Ideation in the YL Classroom: Generating, Developing and Sharing Creative Ideas
    [Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Od cudu do mądrości: moc zastanawiania się, 2: Generowanie, rozwijanie i dzielenie się kreatywnymi pomysłami w klasach 1-3 na lekcjach języka angielskiego]
  • Global Teachers’ Festival 2024, 1: The Adventures of the Young Grammar Detectives, 2: Exam Preparation Made Fun for Youngsters!
    [Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Przygody młodych detektywów gramatycznych, 2: Przygotowanie do egzaminu to świetna zabawa dla najmłodszych!]
  • Global Teachers’ Festival 2024, 1: Developing an Academic Mindset, 2: Fostering Change through Youth Empowerment and Global Connections
    [Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1: Rozwijanie akademickiego sposobu myślenia, 2: Wspieranie zmian poprzez wzmacnianie pozycji młodzieży i globalne powiązania]
  • Global Teachers’ Festival 2024, 1: Begin at the Beginning: Using Story to Introduce New Topics, 2: Activate Schema: Using Life Experience to Maximise Learning
    [Światowy Festiwal Nauczycieli 2024, 1:Zacznij od początku: wykorzystanie historyjki do wprowadzania nowych tematów, 2: Aktywuj schemat: wykorzystanie doświadczenia życiowego w celu maksymalizacji uczenia się ]
  • GLOBAL TEACHERS’ FESTIVAL 2024: 1: Online Assessment For and As Learning, 2: Unlock the Potential of ChatGPT for Language Teaching
    [GLOBALNY FESTIWAL NAUCZYCIELI 2024: 1. Ocenianie online w procesie uczenia i jako forma nauki, 2. Jak Odblokować potencjał ChatGPT w Nauczaniu języków obcych.]

Udział w konferencji krajowej

  • Praca ze studentem neurotypowym, 3-godzinne szkolenie
  • Plusy dodatnie, plusy ujemne: Matura 2025+
  • 1.Navigating the Challenges of Teaching Advanced Levels for the Extended Matura 2025+ 2.From Testing to Teaching. How to Develop Reading and Listening Skills for Matura 2025+ 3.The Presentation of New Publications
    [1. Radzenie sobie z wyzwaniami nauczania na poziomie zaawansowanym do matury rozszerzonej 2025+ 2. Od testowania do nauczania. Jak rozwijać umiejętność czytania i słuchania do matury 2025+ 3. Prezentacja nowości wydawniczych ]
  • Writing Begins with a Single Sentence. From Micro- to Macro-writing for Extended Matura.
    [Pisanie zaczyna się od jednego zdania. Od mikro do makropisania w przygotowaniu do matury rozszerzonej.]
  • 1. Navigating the Challenges of Teaching Advanced Levels for the Extended Matura 2025+ 2. From Testing to Teaching. How to Develop Reading and Listening Skills for Matura 2025+
    [1. Radzenie sobie z wyzwaniami nauczania poziomów zaawansowanych do matury rozszerzonej 2025+ 2. Od testowania do nauczania. Jak rozwijać umiejętność czytania i słuchania do matury 2025+]
  • Matura ustna? – challenge accepted!
    [Matura ustna? - wyzwanie przyjęte!]
  • Teach positively – but why and how? From positive psychology to positive language education and not only.
    [Uczyć pozytywnie – ale dlaczego i jak? Od psychologii pozytywnej do pozytywnej edukacji (nie tylko) językowej.]

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • How to ”Kill” a 100 Vocabulary Items in 90 Minutes to Prepare to the Basic/Extended Matura Exam. A 90-Minute Workshop for the Matura Learners.
    [Jak szybko nauczyć się 100 słówek w 90 minut, aby przygotować się do matury podstawowej/rozszerzonej. 90-minutowe warsztaty dla maturzystów.]

2023


Udział w konferencji międzynarodowej

  • English Through the Ages - 180 Years of New Vocabulary, Bringing Ancient Communication to the Modern Age
    [Angielski na przestrzeni wieków - 180 lat nowego słownictwa, wprowadzanie starożytnej komunikacji do epoki nowożytnej]
  • Educating Adults Day- Integrated Skills to Support Academic Study, Professional Development: A Core Element Of Teacher Effectiveness,Beyond 21st Century Skills: Embracing Skill Longevity
    [Dzień Edukacji Dorosłych: Zintegrowane umiejętności wspierające naukę, Rozwój zawodowy: kluczowy element efektywności nauczyciela,Wyjście poza umiejętności XXI wieku: wykorzystanie długowieczności umiejętności ]

Udział w konferencji krajowej

  • Zwiększanie widoczności uniwersytetu: Wykorzystanie mocy rozwiązań Elsevier RI (Scopus, SciVal, etc.).
  • Powrót do źródeł. Źródła i materiały tworzące bazy ScienceDirect i Scopus. Konferencja on-line.
  • Scopus - wyszukuj, odkrywaj i bądź na bieżąco ze światową literaturą naukową.
  • Methodological Conference: Together We Can!
    [Konferencja metodyczna pt. Together We Can!]
  • "Radzenie sobie w sytuacjach trudnych, szczególnie ze studentami w spektrum autyzmu"
  • Twój profil autora w bazie Scopus - instrukcja krok po kroku.
  • Udział w konferencji on-line zorganizowanej przez Elsevier

Udział w konferencji

  • Szkolenie z poodnoszenia świadomości o niepełnosprawnościach dla pracowników dydaktycznych (projekt 3.5.5), Moduł 2
  • Service Learning for Academic Teachers
  • Szkolenie pn. „Warsztaty z emisji głosu z elementami retoryki” dla pracowników dydaktycznych (projekt 3.5.2)

Członkostwo w komitecie lub komisji

  • Członek komisji do przeprowadzenia kontroli procesu dyplomowania na kierunku Filologia romańska, studia I i II stopnia na WNH

Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu

  • Dni otwarte Filologii Angielskiej KUL 'Let's Meet'

2022


Książka

  • Batyra, I. (2022) 'Tomik poezji i zbiór krótkich opowiadań inspirowany miłością, przyjaźnią i życiem'. Część II - ostatnia.

Udział w konferencji międzynarodowej

  • Balancing Grammar Accuracy and Fluency
    [Równoważenie dokładności gramatycznej i płynności]
  • Learning for themselves: putting the learner in the driver’s seat
    [Uczenie się dla siebie: umieszczenie ucznia na miejscu kierowcy]
  • Developing Visual Literacy in the language classroom (Kieran Donaghy )
    [Rozwijanie umiejętności wizualnych na lekcjach języka obcego (Kieran Donaghy )]

Udział w konferencji krajowej

  • „ZARZĄDZANIE SOBĄ” W PRACY NAUCZYCIELA – ENERGIA, MOTYWACJA, POSTAWA
  • Tackling some Common Challenges of Distance Teaching and Learning
    [Radzenie sobie z niektórymi typowymi wyzwaniami związanymi z nauczaniem i uczeniem się na odległość.]
  • Collaboration in a positive learning environment
    [Współpraca w pozytywnym środowisku uczenia się.]
  • TOGETHER TO GET THERE. How to help the new generation of 4th graders learn better.
    [Dotrzeć tam razem. Jak pomóc nowemu pokoleniu uczniów klas czwartych uczyć się lepiej.]
  • Yeah but ... No, but ...The real language of opinions
    [Tak, ale... Nie, ale...Prawdziwy język opinii]
  • MATURA 2015 vs 2023: CHANGES THAT REALLY MATTER IN YOUR CLASSROOM

2021


Kurs e-learningowy

  • PRAKTYKA CIĄGŁA-PEDAGOGICZNA, 20.03.2021-29.05.2021
  • Podstawowe zagadnienia dydaktyki nauczania jezyków obcych (konwersatorium)

Książka

  • Batyra, I. (2021) 'Tomik poezji i zbiór krótkich opowiadań inspirowany miłością, przyjaźnią i życiem'.

2019


Udział w konferencji krajowej

  • School with a vision and competences of the future, How vocabulary is learned
    [Szkoła z wizją i kompetencje przyszłości, jak uczyć się słownictwa]
  • Get your students talking
    [Jak rozwijać kompetencje komunikatywne na zajęciach ze studentami]
  • Core Curriculum 2018 and 2012 - in-depth comparative analysis, Towards MATURA 2023 – the way UP
    [Podstawa programowa 2018 a 2012 – pogłębiona analiza porównawcza, Towards MATURA 2023 – the way UP]

2018

  • Keeping an open mind about new open tasks in egzamin ósmoklasisty
    [Nowe zadania otwarte na egzaminie ósmoklasisty]

  • 2017


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • How to Integrate the Practical English Syllabus with English beyond the Classroom
      [Jak zintegrować program praktycznej nauki języka angielskiego z nauką języka poza kontekstem uczelnianym]

    Udział w konferencji

    • English at new primary school
      [Język angielski w nowej szlole podstawowej]

    Nagroda wewnętrzna

    • Nagroda przyznana za uzyskanie oceny wyróżniającej za wybitną działalność naukowo-dydaktyczną w latach 2015/16

    2016


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Learner Autonomy Outside the Higher Primary EFL Classroom in Rural Poland: the Study Based On Polish Higher Primary EFL Learners
      [Autonomia ucznia w kontekście pozaszkolnym na obszarze wiejskim w Polsce na podstawie badań przeprowadzonych w klasach V i VI szkoły podstawowej na lekcjach języka angielskiego]
      [w:] Currents : a Journal of Young English Philology Thought and Review
    • The Influence of Personality and Social Background upon the Portrait of an Autonomous Language Learner: The Study of Higher Primary Foreign Language Learners
      [Osobowość oraz środowisko społeczne jako czynniki wpływające na portret ucznia autonomicznego w oparciu o badania w klasach piątych oraz szóstych szkoły podstawowej]
      [w:] Roczniki Humanistyczne
    • The Perspective on Learner Autonomy in Real Teachers' Practices in the Context of Higher Primary Polish Efl Education
      [Autonomia ucznia z perspektywy nauczyciela i autentycznej praktyki nauczycielskiej w kontekście polskiej klasy obcojęzycznej szkoły podstawowej]
      [w:] Roczniki Humanistyczne

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • Human Animal - Animal in Human. An English course book for veterinary specialists, A2-B1 level, demo version.
      [Ludzkie zwierze - zwierze w ludzkiej skórze. Prezentacja podręcznika do nauki języka angielskiego dla specjalistów z dziedziny nauk weterynaryjnych.]

    Prezentacja na konferencji międzynarodowej

    • The Importance and Effectiveness of Nonverbal Acts of Communication in the EFL Classroom. An Overview of the Empirical Studies
      [Znaczenie oraz skuteczność komunikacji niewerbalnej w kontekście klasy języka obcego. Przegląd badań empirycznych ]

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • How to Motivate Students to Integrate the Practical English Syllabus with English beyond the Classroom
      [Jak zmotywować studentów do zintegrowania pracy w klasie z praca w warunkach poza uczelnianych na przykładzie praktycznej nauki języka nagielskiego]

    Udział w konferencji krajowej

    • How to manage conflicts in the EFL classroom.
      [Nauczyciel w opałach, czyli zarządzanie sytuacjami trudnymi i konfliktowymi.]
    • Login: Success, Password: Language. Use of English in the upper secondary clasroom
      [Uczenie się języka a sukces u uczniów szkoły średniej.]
    • Supporting primary learners through formative assessment: the why, the what and the how
      [Ocenianie kształtujące w szkole podstawowej.]
    • A short stroll down memory lane... On memorising and revising wisely
      [Krótka przechadzka po paśmie pamięci. Skuteczne zapamiętywanie i utrwalanie.]
    • E=mc2, a czy...VIP + OK + 5C = skuteczny nauczyciel?
    • Motivate to communicate authenticity in the language classroom.
      [Jak zmotywować uczniów do komunikacji językiem autentycznym w klasie języka angielskiego.]

    2015


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Activating Higher Primary Learners through Introducing Systematic Autonomous Behaviour in and beyond the EFL Classroom
      [Aktywowanie uczniów klas piątych oraz szóstych do nauki języka angielskiego poprzez wdrożenie systematycznych zachowań autonomicznych na lekcjach języka angielskiego oraz poza klasą]
    • The Use of Language Learning Strategies in Teaching Speaking Skills
      [Zastosowanie strategii językowych w nauczaniu sprawności mówienia na lekcjach języka angielskiego]

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • Activating higher primary learners through introducing systematic autonomous behaviour in and beyond the EFL classroom.
      [Aktywowanie uczniów klas 5-6 szkoły podstawowej poprzez wprowadzenie systematycznych zachowań autonomicznych w klasie języka angielskiego jako języka obcego oraz poza nią. ]
    • Supporting an Autonomous Learning Environment in a Higher Primary Foreign Language Classroom.
      [Rozwój autonomii w starszych klasach szkoły podstawowej na lekcjach języka angielskiego. ]

    Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej

    • 2nd International ESP Conference
      [ II Międzynarodowa Konferencja poświęcona językowi specjalistycznemu]

    Udział w konferencji międzynarodowej

    • What have you got to say for yourself?
      [Co masz do powiedzenia na swoje usprawiedliwienie?]
    • Did you hear what I said?
      [Usłyszałes co powiedziałam?]
    • I want to teach better! How to develop one's professional teaching career.
      [Chcę uczyć jeszcze lepiej! Doskonalenie zawodowe dla nauczycieli języka angielskiego. ]

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Recent Trends in Teaching English to Young Foreign Language Learners
      [Ostatnie trendy w nauczaniu języka angielskiego uczniów klas 1-3.]
    • Human Animal-Animal in Human: on an English course book for veterinary science specialists A2-B1 level - demo version
      [Ludzkie zwierze - zwierze w ludzkiej skórze. Wersja demo podręcznika do nauki języka angielskiego dla lekarzy weterynarzy na poziomie A2 - B1.]
    • Recent Trends in Teaching English to Young Foreign Language Learners-an interactive presentation
      [Ostatnie trendy w nauczaniu języka angielskiego uczniów klas 1-3. ]

    Udział w konferencji krajowej

    • Difficult language learners or learners with special educational needs?
      [Trudny uczeń na lekcji języka angielskiego, czy uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi?]
    • Writing a tool for examining and ...thinking
      [Pisanie jako narzędzie wykorzystywane do egzaminowania i myślenia.]
    • Heading for the first exam in English
      [Zmierzając w kierunku pierwszego egzaminu z języka angielskiego.]
    • Let's phrase it - with upper-primary learners.
      [Rozwijanie kompetencji frazeologicznej u starszych uczniów szkoły podstawowej.]
    • Contexts and co-texts - for the exam and well beyond
      [Kontekst i tekst - przygotowanie do egzaminu]
    • Empathetic and inclusive teaching - how to motivate teenage students
      [Jak zmotywować nastolatków do nauki języka angielskiego ]
    • Hands-on how - with a new shape of the coursebook?!
      [Nowy podrecznik do nauki języka angielskiego dla klas 1-3.]

    2014


    Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej

    • First International IATEFL Poland ESP SIG Conference
      [I Międzynarodowa Konferencja IATEFL w Polsce poświęcona nauczaniu języka specjalistycznego.]

    Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej

    • Linguistic Competence in the Academic System of Education.
      [Poświadczenie Kompetencji Językowych w Akademickim Systemie Kształcenia.]

    Udział w konferencji krajowej

    • Matura 2015 from the inside.
      [Matura 2015 od kuchni.]
    • Flexible teaching, or how to motivate students who struggle to see the relevance of English to their own lives
      [Jak zmotywować uczniów do nauki angielskiego, gdy nie czują potrzeby nauki języka.]
    • Texts and contexts in teaching towards writing in the new 'matura'
      [Teks i kontekst w nauczaniu sprawności pisania w przygotowaniu do nowej matury.]
    • Are you listening to me? Listening comprehension as a key competence in preparations for sprawdzian szóstoklasisty
      [Czy ty mnie słuchasz? Słuchanie ze zrozumieniem jako kluczowa kompetencja w przygotowaniu do sprawdzianu szóstoklasisty.]
    • Effective grammar teaching. Inspiring ways of teaching grammar for matura 2015 and beyond.
      [Efektywne nauczanie gramatyki. Inspirujące sposoby uczenia gramatyki w przygotowaniu do matury i nie tylko.]
    • Team up for the best results.
      [Praca zespołowa w osiąganiu najlepszych wyników w nauce.]
    • Successful whole-class teaching: managing the unmanageable.
      [Jak osiągnąć sukces w zarządzaniu całą klasą języka obcego.]
    • Oxford Explorers: Teaching the Whole Child
      [Podejście holistyczne w nauczaniu języka angielskiego dzieci.]
    • Towards 'sprawdzian szóstoklasisty' - cognitive and linguistic development
      [Zmierzając ku sprawdzianowi szóstoklasisty - rozwój poznawczy i językowy]

    Tworzenie programu studiów

    • Program studiów niestacjonarnych I stopnia, IFA, rok akademicki 2015/2016
    • Program studiów niestacjonarnych II stopnia, Filologia angielska na lata 2014-2015
    • Program studiów niestacjonarnych II stopnia, IFA, na rok akademicki 2015/2016

    2013


    Udział w konferencji krajowej

    • 1. Children gamifield. 2. Wise digitalization. 3. Bunishing butterflies - preparing for the sprawdzian szóstoklasisty.
      [1. Dziecięcy plac zabaw. 2. Mądra cyfryzacja. 3. Przygotowanie do sprawdzianu szóstoklasisty.]
    • 1. How to teach young learners - from theory to practice. 2.Using visuals as an effective way of teaching adolescent learners. 3. Successful strategies preparing junior high learners to the final exam.
      [1. Od teorii do praktyki w nauczaniu uczniów szkoły podstawowej. 2. Wykorzystanie pomocy wizualnych jako magnes w nauczaniu nastolatków. 3. Strategie osiągania sukcesu w przygotowaniu do egzaminu gimnazjalnego z języka angielskiego.]
    • 1. Achieving your objectives. 2. CAE speaking test preparation - give your students the edge. 3. Secret service - business skills and customer care.
      [1. Osiąganie celów. 2. Przygotowanie do ustnego testu CAE. 3. Tajne służby - umiejętności biznesowe i pomoc techniczna.]
    • English aces from a Polish class. Realization of a new curriculum in the context of preparation to a junior high leaving exam.
      [Angielskie asy z polskiej klasy. Realizacja wymagań podstawy programowej w kontekście przygotowań do sprawdzianu szóstoklasisty.]
    • Let me tell you a story
      [Bajki na lekcjach języka angielskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej.]
    • 1. Activating foreign language learners. The effecive use of learners' potential, brain and personality. 2. The meaning of interaction in the lower primary classes. Preaching to the converted? Not necessarily... 3. Meet the grade four challenge. A travel kit for teachers setting off for a journey with the class of pupils.
      [1. Aktywacja uczniów na lekcjach języków obcych. Umysł i osobowość w procesie uczenia się języka - efektywne wykorzystanie potencjału ucznia. 2. Pojęcie interakcji w klasach 1-3 na lekcjach języka angielskiego. 3. Zestaw podróżnika dla nauczycieli wybierających się w podroż z klasą uczniów języka obcego.]
    • B-learning - let's go for it!
      [Uczmy się - do dzieła!]
    • Matura 2015. The latest changes.
      [Matura 2015. Wszystko o zmianie.]
    • Insight into reading: the small print and the big picture
      [Istota czytania na lekcjach języka angielskiego - mały druk, duży obraz.]
    • Connecting with English
      [Łączenie się z językiem angielskim]
    • On speaking terms.
      [Istota kompetencji mówienia na lekcjach języka angielskiego.]
    • 1. Relax, take it easy and teach smart towards the final exam. 2. Structure it up! Teaching with the teacher in mind.
      [1. Efektywne przygotowanie uczniów do egzaminów końcowych z języka angielskiego. 2. Jak mądrze nauczać.]
    • English gets real.
      [Angielskiego da się nauczyć. ]

    Tworzenie programu studiów

    • Program studiów stacjonarnych I stopnia, Filologia angielska na lata 2013-2014
    • Program studiów niestacjonarnych II stopnia, Filologia angielska na lata 2013-2014
    • Program studiów stacjonarnych II stopnia, Filologia angielska na lata 2013-2014

    Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu

    • Promocja Studiów Niestacjonarnych I i II stopnia w roku 2013

    2012


    Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej

    • Using songs during English lessons as a source of motivation for children and teenagers towards learning English.
      [Piosenki na lekcji angielskiego jako żródło motywacji do nauki dla dzieci i młodzieży.]
    • Let's connect teachers with students - how to motivate learners to study English.
      [Jak budować dobre relacje z uczniami i zwiększać ich motywację do nauki. ]

    Udział w konferencji krajowej

    • 1. Making the right noise! Discipline in a primary classroom. 2. Getting the right writing right. 3. Testing times: coping with exam stress. 4. Widen your career paths with English for professionals.
      [1. Dyscyplina w szkole podstawowej na lekcji języka angielskiego. 2. Jak dobrze pisać po angielsku. 3. Jak radzić sobie ze stresem podczas egzaminu z języka angielskiego. 4. Poszerzanie ścieżek kariery z angielskim dla biznesu.]
    • 1. Go with the flow. Promoting cooperative learning in lower primary classes. 2. Introducing the new curriculum with the course 'Evolution'. 3. Slowly and surely! Introducing language in the 4th grade and beyond.
      [1. Promowanie uczenia kooperatywnego w klasach 1-3 na lekcjach języka angielskiego. 2. Nowa Podstawa Programowa - główne założenia i ich realizacja w kursie 'Evolution'. 3. Wprowadzanie języka obcego w klasie IV szkoły podstawowej oraz poza klasą.]
    • 7th Methodological Conference IATEFL Poland
      [VII Konferencja Metodyczna IATEFL Poland]
    • 1. How to work with 6-year-old learners. 2. How to test young learners of English - theory and practice. 3. How to prepare higher primary learners to English exams.
      [1. Metody pracy z 6-latkami podczas lekcji języka angielskiego. 2. Zasady testowania dzieci młodszych - teoria i praktyka. 3. Przygotowanie do egzaminu językowego w starszych klasach szkoły podstawowej.]
    • 1. The culture of English speaking countries in the matura exam. 2. Effective vocabulary techniques.
      [1. Kultura krajów anglojęzycznych z perspektywy egzaminu maturalnego. 2. Techniki ułatwiające zapamiętywanie słownictwa.]
    • 1. Adventurous thinking. 2. In their shoes: discovering English and the world through upper-primary eyes.
      [1. Myślenie pełne przygód. 2. Odkrywanie języka angielskiego poprzez pryzmat podręczników na poziomie B2.]
    • 1. The importance of words. 2. New curriculum in a course 'Gateway' and the compendium for matura learners. 3. Testing times. Structuring an effective teaching programme for upper-secondary learners.
      [1. Istota nauki słownictwa 2. Nowa Podstawa Programowa - główne założenia i ich realizacja w kursie 'Gateway' i nowym repetytorium maturalnym. 3. Efektywny program nauczania licealistów.]

    Tworzenie programu studiów

    • Program studiów niestacjonarnych II stopnia, Filologia angielska, 2012-2013

    2011


    Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej

    • The 12th International Conference on Management in Language Education. New Directions of Growth in a Modern Language School.
      [12 Międzynarodowa Konferencja z Zarządzania Językiem w systemie kształcenia. Nowe kierunki w nowoczesnych szkołach językowych.]

    Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej

    • Special edition of 'Kapelusze lektora'
      [Kapelusze lektora, wydanie specjalne.]
    • IATEFL Poland Methodological Conference.
      [Konferencja metodyczna zorganizowana przez IATEFL Poland.]

    Udział w konferencji krajowej

    • 1. Developing the speaking skill in preparation to new matura exam 2. How to activate junior high English learners.
      [1. Nowe rozwiązania na nową maturę - rozwijanie płynności wypowiedzi ustnych na lekcjach języka angielskiego. 2. Od strony biernej do strony czynnej...ucznia, czyli jak aktywizować gimnazjalistów na lekcjach języka angielskiego. ]
    • 1. Assessment for busy teachers. 2. Optimising homework and exam preparation with MyEnglish Lab. 3. Being natural.
      [1. Formy oceniania uczniów dla zapracowanych nauczycieli. 2. Optymalizacja pracy domowej oraz przygotowywania do egzaminów z MyEnglish Lab. 3. Jak być naturalnym?]
    • 1. International integration in a young learners classroom. 2. Look and listen - multisensory method of teaching English grammar to higher primary learners.
      [1. Spójrz na świat... - integracja międzyprzedmiotowa na lekcjach języka angielskiego w klasach 1-3 szkoły podstawowej. 2. Zobacz, posłuchaj, zrób - metoda wielozmysłowa w nauczaniu gramatyki w klasach starszych szkoły podstawowej.]
    • Leading the way in digital education.
      [Edukacja cyfrowa na lekcjach języka angielskiego.]
    • 1. Learning through stories. 2. Learning about the world through English. 3. How can we help young teens to write in English.
      [1. Uczenie się języka angielskiego poprzez historyjki. 2. Uczenie się o świecie poprzez angielski. 3. Jak pomóc młodym nastolatkom pisać po angielsku.]
    • 1. The important changes in the junior high leaving exam of English. 2. The voice of reason - on skilful and creative lesson planning in gimnazjum. 3. What do our learners want to tell us? - all about (in)effective communication in and beyond the EFL classroom. 4. Broadly speaking - on making students more confident speakers.
      [1. Egzamin gimnazjalny 2011/12 - kluczowe zmiany. 2. Głos rozsądku - umiejętne i kreatywne planowanie lekcji jezyka angielskiego w gimnazjum 3. Co nasi uczniowie chcieliby nam powiedzieć...? o (nie)skutecznej komunikacji w klasie i poza nią. 4. Jak uczynić z uczniów pewnych siebie mówców?]

    Udział w konferencji

    • 1. The important changes in the junior high exam of English 2011/2012. 2. Recycling is good for you: teaching vocabulary in a truly active way. 3. Swimming at the deep end: functional language in the exam environment.
      [1. Egzamin gimnazjalny 2011/12 - kluczowe zmiany. 2. Recykling jako aktywny sposób uczenia słownictwa. 3. Język użytkowy w środowisku egzaminacyjnym.]

    2010


    Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu

    • Promocja oraz koordynowanie studiów podyplomowych w zakresie przygotowania pedagogicznego dla studentów Filologii Angielskiej II stopnia, którzy nie rozpoczęli ścieżki pedagogicznej na studiach I stopnia Filologia Angielska.

    2009


    Udział w konferencji krajowej

    • Communication first. The case for or against grammar?
      [Komunikacja najpierw - za, czy przeciw nauczaniu gramatyki?]
    • The junior high leaving exam and the curriculum
      [Egzamin gimnazjalny a nowa Podstawa Programowa]
    • Powtórki z pomysłem, zadania egzaminacyjne jako gry komunikacyjne dla gimnazjalistów.
    • 1. Interactive white board on English lessons. 2. Teaching grammar communicatively as an effective way of preparing learners to matura exam.
      [1. Użycie tablicy interaktywnej na zajęciach z języka angielskiego. 2. Gramatyka w ujęciu komunikatywnym jako skuteczne przygotowanie do egzaminu maturalnego.]
    • Teaching - testing - tracking progress.
      [Nauczanie - testowanie - śledzenie postepów.]
    • How to prepare interesting lessons for matura students.
      [Egzamin z życia czyli jak tworzyć ciekawe lekcje powtórzeniowe dla maturzystów.]
    • 1. New curriculum in young learners classroom. 2. Integration of early eduaction with English lessons based on the course New Happy House.
      [1. Nowa Podstawa Programowa w klasach I-III. 2. Integracja tematyki objętej edukacją wczesnoszkolną z zajęciami języka angielskiego na podstawie kursu New Happy House.]
    • Upstream Goes Interactive with 21st Century Technology, Interactive Whiteboard Demo Lesson.
      [Oprogramowanie do tablicy interaktywnej do kursu Upstream - wersja demonstracyjna.]
    • Discover the Interactive Power of Access, Interactive Whiteboard Demo Lesson.
      [Wersja demonstracyjna oprogramowania do tablicy interaktywnej na podstawie kursu "Access"]
    • 1. Interactive white board on English lessons. 2. Developing motivation in higher primary English learners
      [1. Zajęcia z języka angielskiego z użyciem tablicy interaktywnej. 2. Rozwijanie motywacji do nauki języka obcego w klasach IV-VI szkoły podstawowej.]

    Udział w konferencji

    • Making connections - how to help our students engage with texts.
      [Jak zaangażować uczniów w czytanie teksów. ]

    Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu

    • Promocja studiów niestacjonarnych I i II stopnia, Filologia Angielska

    2008


    Udział w konferencji krajowej

    • Primary Teaching with a Touch of Magic!

    2007


    Inny wyjazd naukowy

    • Współpraca z Morehampton Language Institute Irlandia w latach 2007 – 2009

    2005


    Udział w konferencji krajowej

    • Uczenie się języka a akwizycja języka obcego.