dr Izabela Olszak
Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut JęzykoznawstwaKatedra Językoznawstwa Stosowanego
Stanowisko: Asystent
2024
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- “AI, will you help?” How learners use Artificial Intelligence when writing.
[„AI, pomożesz?” Jak uczniowie korzystają ze sztucznej inteligencji podczas pisania]
[w:] XLinguae
Stypendium w ramach programu Erasmus
- Training
[Wyjazd szkoleniowy]
Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez MEiN
- „Najwyższa jakość doktorantów w Szkole Doktorskiej KUL w ramach Programu STER NAWA – umiędzynarodowienie szkół doktorskich.
Usługi dydaktyczne w kraju
- Seminarium dla nauczycieli: Nowoczesne metody nauczania języków
2023
Książka naukowa recenzowana
- On Reading in Trilingual Learners Conceptual, Educational and Pedagogical Arenas
[O czytaniu u uczniów trójjęzycznych w obszarach koncepcyjnym, edukacyjnym i pedagogicznym.]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- The Impact of Service-Learning on English Education. A Socio-Cultural Project as an Attempt to Increase Cultural Awareness
[Wpływ Service Learning (nauki przez służbę) na edukację angielską. Projekt społeczno-kulturalny jako próba zwiększenia świadomości kulturowej]
[w:] New Horizons in English Studies (ISSN: 2543-8980)
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Speaking Strategies of Bilingual Learners: Use and Potential Problems
[Strategie mówienia uczniów dwujęzycznych: zastosowanie i potencjalne problemy.]
Recenzja podręcznika akademickiego
- "Język angielski dla historyków"
Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez NCBiR
- "KUL- uczelnia bez barier"
2022
Recenzja artykułu naukowego
- Specificity of Teaching Vocabulary to Primary School Students with Asperger’s Syndrome in ELT: Case Studies
[Specyfika nauczania słownictwa uczniów szkół podstawowych z zespołem Aspergera w ELT: studia przypadków]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Speaking Skills in Bilingual Learners (Strategies mówienia w nauczaniu uczniów dwujęzycznych)
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- The Role of Psycholinguistic Factors in Teaching Speaking to Bilinguals
- Integrating Culture in Secondary Education. Project Ideas for Secondary Learners. (Integracja kultury w edukacji ponadpodstawowej.Pomysły projektów dla uczniów szkół średnich).
Wykonawca w realizowanym projekcie - organizacja międzynarodowa
- LANGSKILL- Learning styles and preferences of deaf and hard of hearing student
[LANGSKILL- Style i preferencje uczenia się uczniów niesłyszących i słabosłyszących]
Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu
- Prowadzenie warsztatów kulturowo-językowych dla uczniów szkół podstawowych
2021
Wykonawca w realizowanym projekcie - organizacja międzynarodowa
- "UNISERVITATE: Service-learning in Catholic Higher Education"
["UNISERVITATE: Uczenie się przez służbę w katolickim szkolnictwie wyższym”]
2018
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Learning Strategies in Reading Comprehension of Trilingual Advanced Learners: Comparing L2 and L3 Study Habits.(Strategie uczenia się czytania ze zrozumieniem u trójjęzycznych zaawansowanych uczniów: porównanie nawyków uczenia się w L2 i L3).
[Strategie uczenia się czytania ze zrozumieniem trójjęzycznych zaawansowanych uczniów: porównanie nawyków uczenia się L2 i L3.]
[w:] Rivista di Psicolinguistica Applicata-Journal of Applied Psycholinguistics
2015
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Exploring Factors that Influence Reading Comprehension Strategies among EFL Students. (Badanie czynników wpływających na strategie czytania ze zrozumieniem wśród uczniów EFL).
[(Badanie czynników wpływających na strategie czytania ze zrozumieniem wśród uczniów EFL).]