Izabela Olszak

dr Izabela Olszak

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Językoznawstwa
Katedra Językoznawstwa Stosowanego

Stanowisko: Asystent


2024


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • “AI, will you help?” How learners use Artificial Intelligence when writing.
    [„AI, pomożesz?” Jak uczniowie korzystają ze sztucznej inteligencji podczas pisania]
    [w:] XLinguae

Stypendium w ramach programu Erasmus

  • Training
    [Wyjazd szkoleniowy]

Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez MEiN

  • „Najwyższa jakość doktorantów w Szkole Doktorskiej KUL w ramach Programu STER NAWA – umiędzynarodowienie szkół doktorskich.

Usługi dydaktyczne w kraju

  • Seminarium dla nauczycieli: Nowoczesne metody nauczania języków

2023


Książka naukowa recenzowana

  • On Reading in Trilingual Learners Conceptual, Educational and Pedagogical Arenas
    [O czytaniu u uczniów trójjęzycznych w obszarach koncepcyjnym, edukacyjnym i pedagogicznym.]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • The Impact of Service-Learning on English Education. A Socio-Cultural Project as an Attempt to Increase Cultural Awareness
    [Wpływ Service Learning (nauki przez służbę) na edukację angielską. Projekt społeczno-kulturalny jako próba zwiększenia świadomości kulturowej]
    [w:] New Horizons in English Studies (ISSN: 2543-8980)

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Speaking Strategies of Bilingual Learners: Use and Potential Problems
    [Strategie mówienia uczniów dwujęzycznych: zastosowanie i potencjalne problemy.]

Recenzja podręcznika akademickiego

  • "Język angielski dla historyków"

Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez NCBiR

  • "KUL- uczelnia bez barier"

2022


Recenzja artykułu naukowego

  • Specificity of Teaching Vocabulary to Primary School Students with Asperger’s Syndrome in ELT: Case Studies
    [Specyfika nauczania słownictwa uczniów szkół podstawowych z zespołem Aspergera w ELT: studia przypadków]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Speaking Skills in Bilingual Learners (Strategies mówienia w nauczaniu uczniów dwujęzycznych)

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • The Role of Psycholinguistic Factors in Teaching Speaking to Bilinguals
  • Integrating Culture in Secondary Education. Project Ideas for Secondary Learners. (Integracja kultury w edukacji ponadpodstawowej.Pomysły projektów dla uczniów szkół średnich).

Wykonawca w realizowanym projekcie - organizacja międzynarodowa

  • LANGSKILL- Learning styles and preferences of deaf and hard of hearing student
    [LANGSKILL- Style i preferencje uczenia się uczniów niesłyszących i słabosłyszących]

Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu

  • Prowadzenie warsztatów kulturowo-językowych dla uczniów szkół podstawowych

2021


Wykonawca w realizowanym projekcie - organizacja międzynarodowa

  • "UNISERVITATE: Service-learning in Catholic Higher Education"
    ["UNISERVITATE: Uczenie się przez służbę w katolickim szkolnictwie wyższym”]

2018


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Learning Strategies in Reading Comprehension of Trilingual Advanced Learners: Comparing L2 and L3 Study Habits.(Strategie uczenia się czytania ze zrozumieniem u trójjęzycznych zaawansowanych uczniów: porównanie nawyków uczenia się w L2 i L3).
    [Strategie uczenia się czytania ze zrozumieniem trójjęzycznych zaawansowanych uczniów: porównanie nawyków uczenia się L2 i L3.]
    [w:] Rivista di Psicolinguistica Applicata-Journal of Applied Psycholinguistics

2015


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Exploring Factors that Influence Reading Comprehension Strategies among EFL Students. (Badanie czynników wpływających na strategie czytania ze zrozumieniem wśród uczniów EFL).
    [(Badanie czynników wpływających na strategie czytania ze zrozumieniem wśród uczniów EFL).]