dr Paweł Fortuna

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Psychologii
Katedra Psychologii Eksperymentalnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr


2024


Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Kompetencje przyszłości

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Od badań nad percepcją AI do koncepcji potocznej antropologii

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda im. Ks prof. Zdzisława Chlewińskiego za znaczące osiągnięcie publikacyjne w obiegu międzynarodowym

2023


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Positive cyberpsychology as a field of study of the well-being of people interacting with and via technology
    [Cyberpsychologia pozytywna jako dziedzina badań dobrostanu ludzi wchodzących w interakcje z technologią i za jej pośrednictwem]
    [w:] Frontiers in Psychology
  • Moral subjectivity and the moral status of artificial intelligence – a philosophical and psychological perspective
    [Podmiotowość moralna i status moralny sztucznej inteligencji. Perspektywa filozoficzna i psychologiczna.]
    [w:] Ethos. Kwartalnik Instytutu Jana Pawła II KUL - Lublin i Fundacji Jana Pawła II - Rzym
  • Title The relationship between anthropocentric beliefs and the moral status of a chimpanzee, humanoid robot, and cyborg person: the mediating role of the assignment of mind and soul
    [Związek przekonań antropocentrycznych ze statusem moralnym szympansa, humanoidalnego robota i osoby cyborga: mediacyjna rola przypisania umysłu i duszy]
    [w:] CURRENT PSYCHOLOGY
  • Luxury Consumption and the Dark Triad of Personality
    [Konsumpcja dóbr luksusowych a ciemna triada osobowości]
    [w:] JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH
  • Robots onboard? Investigating what individual predispositions and attitudes influence the reactions of museums’ employees towards the adoption of social robots
    [w:] Museum Management and Curatorship
  • Hej, robocie, umysł nie wystarczy, aby dołączyć do społeczności moralnej! Wpływ przyporządkowania umysłu i duszy robotowi humanoidalnemu na jego status moralny
    [w:] Roczniki Psychologiczne

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Dusza w potocznej antropologii: przyczynek do identyfikacji typów ontologicznej architektury naiwnego spirytualizmu

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Affording Imagination and Virtual Reality. The impact of virtual art experience on the perception of imaginative affordances
    [Afordowanie wyobraźni i VR]
  • Positive cyberpsychology: Human well-being in the era of the digital revolution
    [Cyberpsychologia pozytywna: Dobrostan w erze cyfryzacji]

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Pozytywna psychologia edukacji: Nauczanie jako poszerzanie kanału podziwu dla piękna
  • Dusza w potocznej antropologii: przyczynek do identyfikacji typów ontologicznej architektury naiwnego spirytualizmu
  • Psychologia pozytywna w czasach rewolucji cyfrowej
  • Alicja po drugiej stronie interfejsu: Refleksja nad "Hybrydowym Self"
  • Cyberpsychologia pozytywna w biznesie: jasna strona interakcji człowieka ze sztuczną inteligencją
  • Świadomość ma znaczenie. Badania porównawcze percepcji umysłów robotów humanoidalnych i zwierząt w kontekście nadawania im statusu moralnego

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • Jest pięknie? ChatGPT, (nie)wiedza i doświadczenie estetyczne

Inny wyjazd naukowy

  • Wizyta Studyjna u prof. J. Bermudeza

Wykonawca w złożonym projekcie - organizacja międzynarodowa

  • Religious and cultural sources of folk anthropologies and their influence on the reception of the idea of transhumanism
    [Religijne i kulturowe źródła potocznych antropologii i ich wpływ na recepcje idei transhumanizmu]

Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez MEiN

  • Nauka dla Społeczeństwa II: Kreatywny Twórca Przyszłości. Być sprytniejszym od chatbota

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Wzmacnianie podziwu dla piękna dzięki interakcji własnej z dziełami sztuki

Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym z budżetu KUL

  • Afordowanie wyobraźni w wirtualnej rzeczywistości

Działalność odczytowa

  • Moralne aspekty oceniania
  • Psycholog w świecie sztucznej inteligencji - itinerarium poznawczo-behawioralne

2022


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Co się kryje za modnym hasłem dla ekspertów i laików: Reprezentacja „sztucznej inteligencji” w umysłach informatyków i laików
    [w:] Europe's Journal of Psychology
  • "Rasa drapieżców" w cyberświecie. Wstęp do analizy zjawiska
    [w:] STAN RZECZY
  • Twórcy mają znaczenie. Percepcja i wycena dzieł sztuki stworzonych przez ludzi, cyborgi i humanoidalne roboty
    [w:] Empirical Studies of the Arts
  • Human-machine trans roles conflict in the organisation: how sensitive are customers to intelligent robots replacing the human workforce?
    [Konflikt ról człowiek-maszyna w organizacji: jak wrażliwi są klienci na inteligentne roboty zastępujące ludzką siłę roboczą?]
    [w:] International Journal of Consumer Studies
  • Someone like me: The role of consumer brand engagement and social identification in the perception of luxury brand users
    [Ktoś taki jak ja: Rola zaangażowania konsumentów w markę i identyfikacji społecznej w percepcji użytkowników marek luksusowych]
    [w:] Journal of Consumer Behaviour
  • Social Media in the Future: Under the Sign of Unicorn...
    [Media społecznościowe w przyszłości: Pod znakiem jednorożca...]
    [w:] Studia Humanistyczne AGH
  • The empowerment of artificial intelligence in post-digital organizations: Exploring human interactions with supervisory AI
    [Empowerment sztucznej inteligencji w organizacjach postcyfrowych: Badanie interakcji ludzi z nadzorczą sztuczną inteligencją]
    [w:] Human Technology
  • Barriers of human and nonhuman agents’ integration in positive hybrid systems: The Relationship between the anthropocentrism, artificial intelligence anxiety, and attitudes towards humanoid robots
    [Bariery integracji agentów ludzkich i nieludzkich w pozytywnych systemach hybrydowych: związek między antropocentryzmem, lękiem przed sztuczną inteligencją i postawami wobec humanoidalnych robotów]
    [w:] Journal for Perspectives of Economic Political and Social Integration, Journal for Mental Change.
  • Towards Turing Test 2.0—Attribution of Moral Status and Personhood to Human and Non-Human Agents
    [Towards Turing Test 2.0—Attribution of Moral Status and Personhood to Human and Non‑Human Agents]
    [w:] Postdigital Science and Education ISSN 2524-4868

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Wzmacnianie społeczeństwa: Cyberpsychologia pozytywna a transhumanizm
  • Mam nadzieję, że nie jesteś algorytmem: Pokonywanie psychologicznych barier akceptacji sztucznych jednostek jako wyzwanie dla menadżerów
  • Duchowość nie-ludzkich agentów. Wpływ przypisywania umysłu i duszy robotom humanoidalnym na ich status moralny

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Dobrostan umysłu rozszerzonego: (Nie)uniknione partnerstwo psychologii pozytywnej i nowych technologii
  • Moralna funkcja oceniania i jej wpływ na rozwój człowieka
  • Sztuczna inteligencja a sztuka generatywna
  • Mentalny power bank: Przeciwdziałanie zmęczeniu empatią
  • Modyfikacja pojęcia "kapitał ludzki" w czasie cyfrowej rewolucji - analiza psychologiczna
  • Co wynika z tego, że ktoś wierzy w istnienie umysłu i duszy? - Badania eksperymentalne
  • Idea cyberpsychologii pozytywnej
  • Czy diabeł ubiera się u Prady? Konsumpcja luksusu i ciemna triada osobowości

Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej

  • Mistrzowie i młodzi - wymiana doświadczeń

Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym przez NCN

  • Antropomorfizm jako strategia poznawania Innych Umysłów

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Antropocentryzm a status moralny

Nagroda krajowa

  • Nagroda Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej "Pozytyw 2022"

2021


Książka naukowa recenzowana

  • Optimum. Idea cyberpsychologii pozytywnej

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • A(I)rtist or Counterfeiter? Artificial Intelligence as (D)Evaluating Factor on the Art Market
    [Artysta czy fałszerz? Sztuczna inteligencja jako czynnik dewaluujący na rynku sztuki]
    [w:] JOURNAL OF ARTS MANAGEMENT LAW AND SOCIETY
  • The structure and correlates of anthropocentrism as a psychological construct
    [Struktura i korelaty antropocentryzmu jako konstruktu psychologicznego]
    [w:] CURRENT PSYCHOLOGY

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Nie, no tak..., czyli droga do prawdy z Piotrem Francuzem
  • Sztuka odpowiedzialnej wyobraźni: Lekcje sztucznej inteligencji
  • Wstęp
  • Wspólnota umysłów: koncepcja poznania rozproszonego jako perspektywa badań psychologicznych

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Piękno umysłów. Pamięci profesora Piotra Francuza.

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Turing Test 2.0: Attribution of Moral Status and Personhood to Humans, Animals, Cyborgs, Social Robots, and Algorithms
    [Test Turinga 2.0: Przypisywanie statusu moralnego i osobowości ludziom, zwierzętom, cyborgom, robotom społecznym i algorytmom]
  • Turing Test 2.0: Attribution of Moral Status and Personhood to Humans, Animals, Cyborgs, Social Robots, and Algorithms
    [Test Turinga 2.0: Przypisywanie statusu moralnego i osobowości ludziom, zwierzętom, cyborgom, robotom społecznym i algorytmom]

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Artyści czy hochsztaplerzy? Recepcja obrazów wykonanych przez człowieka, robota i cyborga - badania eksperymentalne
  • Idea cyberpsychologii pozytywnej
  • Sztuczna inteligencja a prawdziwe szczęście: Co zrobić, żeby technologia sprzyjała dobrostanowi?

2020


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Psychologia w marketingu
  • Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy
  • Wstęp [Psychologia biznesu. Psychologia w biznesie]

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Psychologia biznesu. Psychologia w biznesie

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Sophia po drugiej stronie lustra: społeczna recepcja obrazów samoświadomej sztucznej inteligencji. Raport z badań

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Sophia – pierwsza dama fałszywej emergencji? Humanoidalność robotów a antropocentryzm
  • Antropocentryzm jako konstrukt psychologiczny
  • Transhumanizm: Przekraczanie ograniczeń przez wzmocnienie poznawcze

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Efektywność prezentowania antropomorficznego wizerunku marki dla przyswajania przez konsumentów technologii wykorzystujących sztuczną inteligencję

2019


Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Uwalniamy kreatywność
    [w:] Charaktery

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Psychologia pozytywna w nowoczesnej edukacji językowej

Organizacja konferencji krajowej

  • V Konferencja "Ludzka Twarz Biznesu"

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Biała perswazja. Ja wywierać wpływ bez manipulacji?
  • Mówią, że jesteś dobry w "Personal branding Mix"
  • Od nadczłowieka do postczłowieka. Kino, psychologia i rzeczywistość
  • Jeśli powtarzasz pacjentowi bez skutku 100 razy, to kto tutaj się nie uczy?
  • Wzmacnianie motywacji osiągnięć: pięć wymiarów regulacji lęku przed porażką

Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej

  • "Zadania psychologa biznesu"

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Pozytywna psychologia biznesu: Jak budować przewagę konkurencyjną?

Wyróżnienie krajowe

  • Wyróżnienie "Książka dla trenera 2018"

Realizacja wystawy naukowo-artystycznej

  • „Iwan Pawłow jako koneser sztuki”. Katia Sokołowa-Zyzak

2018


Książka naukowa recenzowana

  • Sprzedaż bez sprzedawania. Psychologia dobrego wpływu na klienta

Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Jak żyć z narcyzem i mieć spokój
    [w:] Charaktery
  • Weg Damit!
    [Precz z tym!]
    [w:] Psychologie und Leben
  • Nie trzeba być doskonałym, by być
    [w:] Charaktery

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Komiksowe wprowadzenie do statystyki

Recenzja podręcznika akademickiego

  • Komiksowe wprowadzenie do statystyki

Organizacja konferencji krajowej

  • Konferencja "Ludzka Twarz Biznesu"

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Trening 2.0 Jak wyleczyć szkolenia handlowców ze schizofrenii
  • SUKCES MENTALNY: Niezależność myślenia w świecie modnych trendów
  • Narcyzm i perfekcjonizm: Maski potrzaski kultury organizacyjnej
  • Psychologia biznesu: Przywództwo
  • Motywacja osiągnięć uczniów
  • Zarządcy klimatu organizacyjnego
  • Filmowy leksykon psychologii biznesu
  • Motywacja osiągnięć uczniów
  • Pozytywna psychologia biznesu: Jak pomnażać bogactwo i nie ubożeć?

Udział w konferencji krajowej

  • Pozytywna psychologia biznesu: Jak pomnażać bogactwo i nie ubożeć?
  • Zarządcy klimatu organizacyjnego
  • Narcyzm i perfekcjonizm: Maski potrzaski kultury organizacyjnej
  • Trening 2.0 Jak wyleczyć szkolenia handlowców ze schizofrenii
  • SUKCES MENTALNY: Niezależność myślenia w świecie modnych trendów

Nagroda krajowa

  • Nagroda Teofrasta dla "Filmowego Leksykonu Psychologii" za najlepszą popularnonaukową książkę psychologiczną 2017
  • Nagroda "Książka dla trenera 2017" Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę "Filmowy leksykon psychologii"

2017


Książka naukowa recenzowana

  • Filmowy leksykon psychologii

Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Jak się ogarnąć i nie zwariować?
    [w:] Charaktery

Recenzja książki naukowej

  • Cisza
  • Skuteczny trening sprzedaży

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • "Wstrząs egzystencjalny. "Milczenie" Shusaku Endo i Martina Scorsese"
  • Czego możemy nauczyć się od zwierząt?
  • Jak żyć, żeby żyć?
  • Design thinking w imadle korporacyjnych namiętności
  • Pomyśl prawdę: Wystarczy być człowiekiem
  • Design thinking w pracy office managera

Udział w festiwalu nauki

  • XIV Lubelski Festiwal Nauki

2016


Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Пробуждение «спящих рыцарей»
    [Budzenie "Śpiących rycerzy"]
    [w:] Кадровый менеджмент
  • Pozytywna psychologia porażki. Jak z cytryn zrobić lemoniadę
    [w:] Firmy Rodzinne
  • Jak z porażki zrobić sukces
    [w:] Charaktery

Recenzja książki naukowej

  • The Human Side of Science
  • Nie myśl, że NLP zniknie

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Psychologia uczenia się na bazie porażek

Organizacja konferencji krajowej

  • Ludzka Twarz Biznesu III

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Uczenie się na bazie doświadczeń
  • Jak skutecznie rozmawiać z pacjentem o jego chorobie?
  • Naturalna psychologia biznesu
  • W świecie iluzji HR

Nagroda krajowa

  • Nagroda Teofrasta miesięcznika "Charaktery" dla Animal Rationale. Jak zwierzęta mogą nas inspirować? Rodzina, edukacja, biznes za najlepszą psychologiczną książkę naukową 2015 roku.
  • Nagroda "Dobry czas" dziekana Wydziału Zamiejscowego w Chorzowie Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu za książkę "Animal Rationale. Jak zwierzęta mogą nas inspirować? Rodzina, edukacja, biznes".

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda Lubelski Akant Przedsiębiorczości: Osobowość środowiska naukowego wspierająca przedsiębiorczość

2015


Książka naukowa recenzowana

  • Subiektywna psychologia biznesu
  • Animal rationale : jak zwierzęta mogą nas inspirować? : rodzina, edukacja, biznes

Skrypt dydaktyczny

  • Psychologia Marketingu

Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Słynne eksperymenty i ich nieludzcy bohaterowie
    [w:] Psychologia dziś
  • Zwierzęce inspiracje
    [w:] Psychologia dziś

Artykuł w wydawnictwie zbiorowym

  • Między Syzyfem a Ikarem. W poszukiwaniu złotego środka dla polskich skrzydeł

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Naturalna psychologia biznesu

Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej

  • Kultura porażki i sukcesu z różnych punktów widzenia

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Recepta na sukces w farmacji

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • Plaster na rany
  • Sprzedaż w czasach cyfrowej rewolucji
  • Lęk przed zmianą - przyjaciel czy wróg?

Wykład gościnny w krajowym ośrodku naukowym

  • Rozwojowe przygody

2014


Książka naukowa recenzowana

  • Metafory i analogie w szkoleniach

Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Oglądaj świat w 3D
    [w:] Charaktery

Recenzja książki naukowej

  • Daruj sobie

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Między Syzyfem a Ikarem. W poszukiwaniu złotego środka dla polskich skrzydeł
  • Uczenie się na bazie porażek

Udział w dyskusji panelowej na konferencji krajowej

  • Szkolenia oparte na dowodach

Nagroda krajowa

  • Nagroda "Książka dla Trenera 2013" Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę "Metafory i analogie w szkoleniach"

2013


Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Zasada nieporównywalności. Jak odróżnić się od konkurencji?
    [w:] Szef sprzedaży

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Mądrość różowego człowieka

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Perswazja narracyjna
  • Powiedz TAK, a potem myśl
  • Smart Calling: Skuteczna sprzedaż przez telefon

Organizacja konferencji krajowej

  • Ludzka Twarz Biznesu. Biznes oparty na wartościach

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Nadzieja to nie wszystko: Osobliwości działań celowych
  • Jak zmierzyć swoje życie? O różnych twarzach sukcesu...
  • Biznes bez ściemy
  • Między HR, a rzeczywistością
  • Doświadczenie porażki z perspektywy psychologii pozytywnej

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Ludzka Twarz Biznesu. Biznes oparty na wartościach

Udział w dyskusji panelowej na konferencji

  • Paradoks wyboru

Wykład gościnny w krajowym ośrodku naukowym

  • NLS – Afrodyzjak paradygmatu przemocy

Nagroda krajowa

  • Nagroda Teofrasta miesięcznika Charaktery za najlepszą psychologiczną książkę naukową 2012 roku

2012


Książka naukowa recenzowana

  • Pozytywna psychologia porażki : jak z cytryn zrobić lemoniadę

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Meandry samorozwoju: Między psychobiznesem a psychologią biznesu
    [w:] Kwartalnik Naukowy Uczelni Vistula

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Nieintencjonalny wpływ reklam: Święty Mikołaj, Photoshop i przestrzeń publiczna

Hasło encyklopedyczne

  • Psychologia zarządzania
  • Psychologia reklamy i zachowań konsumenckich

Książka popularyzująca naukę

  • Passion for Juggling
    [Pasja żonglowania]

Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Nauka żonglowania jako metafora rozwoju osobistego
    [w:] Klanza. Pismo pedagogów i animatorów

Recenzja książki naukowej

  • Pułapki myślenia
  • Paradoks wyboru

Nagroda krajowa

  • Nagroda "Książka dla Trenera 2011" Polskiego Towarzystwa Trenerów Biznesu za książkę "Perswazja w pracy trenera"

2011


Książka naukowa recenzowana

  • Perswazja w pracy trenera

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Wspomnienie o Włodzimierzu Sedlaku w setną rocznicę urodzin
    [w:] Roczniki Psychologiczne

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Negocjacje w nauce
  • Negocjacje w nauce

Artykuł popularnonaukowy w wydawnictwie zbiorowym

  • Wspomnienie o Włodzimierzu Sedlaku, twórcy elektromagnetycznej teorii życia, w 100. rocznicę urodzin

2010


Książka naukowa recenzowana

  • Studium przypadku w praktyce szkoleniowej

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • The effect of the third person in Internet

2009


Książka naukowa recenzowana

  • Przygotowanie szkolenia

Książka popularyzująca naukę

  • Jak być lepszym szefem. Inspiracje psychologiczne

2008


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Skoro jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle?
    [w:] Psychologia Społeczna
  • O tolerancji, psychobiznesie i odpowiedzialności
    [w:] Psychologia społeczna

2007


Książka naukowa recenzowana

  • Obrona przed wpływem telewizji. Psychologiczne mechanizmy obrony przed perswazyjnym wpływem telewizji

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Czy można neutralizować manipulacyjny wpływ telewizji? Eksperymentalne badania psychologiczne
  • Zmiana przekonań w wyimaginowanym świecie. Rola wyobraźni w perswazji narracyjnej
  • Rola nastroju w komunikacji perswazyjnej. Kierunki badań
  • Wpływ instrukcji wyobrażeniowej i narracyjnej formy komunikatu na skuteczność reklamy prasowej
  • Istotne znaczenie nieistotnych „ozdobników”: wpływ informacji kontekstowej na postawę wobec treści wiadomości telewizyjnej

2006


Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Pomocne studium przypadków minionych
    [w:] Charaktery
  • Sens i nonsens komunikacji niewerbalnej
    [w:] Insajder

2005


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Zachowania niewerbalne w komunikacji kaznodziejskiej

Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Przed oczyma wyobraźni
    [w:] Charaktery
  • Poznaję twój głos
    [w:] Charaktery
  • Żonglowanie sprzyja mózgowi
    [w:] Charaktery
  • Zanieczyszczony umysł
    [w:] Charaktery
  • O rozumieniu tv informacji – wnioski
    [w:] Zeszyty Telewizyjne

2004


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Perswazyjne oddziaływanie telewizji. Możliwości obrony

Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Negocjacyjna obrona ceny
    [w:] Zarządzanie i Rozwój
  • Zachodnio- i wschodnioeuropejskie podejście do zarządzania czasem pracy
    [w:] Zarządzanie i Rozwój
  • Trudny dialog. Negocjacje pracodawców ze stroną społeczną
    [w:] Zarządzanie i Rozwój
  • Negocjacyjne gry wojenne. Jak nie dać się sprowokować?
    [w:] Zarządzanie i Rozwój

2003


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Preferencje wokalne w strukturze głosu kaznodziejskiego. Psychologiczne badania empiryczne.
    [w:] Przegląd Homiletyczny

Artykuł nierecenzowany w czasopiśmie

  • Spór rozstrzyga się w umyśle. Negocjacje jako walka
    [w:] Edukacja Prawnicza
  • Spór rozstrzyga się w umyśle. Negocjować znaczy zrozumieć
    [w:] Edukacja Prawnicza
  • Spór rozstrzyga się w umyśle. Negocjacje jako rozwiązywanie problemów
    [w:] Edukacja Prawnicza
  • Spór rozstrzyga się w umyśle. Biała perswazja
    [w:] Edukacja Prawnicza

2000

  • Jak można stracić na szkoleniach: Nastawienie pracowników do szkolenia
    [w:] Zeszyty Naukowe ZPSB Firma i Rynek
  • Jak można stracić na szkoleniach: Osoba trenera
    [w:] Zeszyty Naukowe ZPSB Firma i Rynek

  • Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

    • Osobliwości czasu pracy
      [w:] Praca i Ty

    1999


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Zapamiętywanie treści telewizyjnych programów informacyjnych: studium psychologiczne
    • Wokalne elementy struktury przekazu telewizyjnego

    1998


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Psychologiczne aspekty doktryny i misji regionalnych ośrodków telewizji publicznej
      [w:] Journal of Mental Changes

    1996


    Członkostwo w innej organizacji krajowej

    • Stowarzyszenie Autorów ZAiKS