dr Agata Celińska-Miszczuk

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Psychologii
Katedra Psychologii Ogólnej

Stanowisko: Asystent


2023


Skrypt dydaktyczny

  • Repozytorium wiedzy i doświadczeń Centrum Dydaktyki Akademickiej KUL

Kurs e-learningowy

  • Psychologia szkoleń i rozwoju zawodowego
  • Dydaktyka akademicka
  • Pomoc psychologiczna online 2022/2023

Udział w festiwalu nauki

  • Ja i grupa. Wpływ układu przestrzeni na integrację i edukację grupy
  • Matura, charakter (i czas). Spraw, by czas nie gonił Was
  • Matura bez stresu - z charakterem. Jak wzmocnić Swoje możliwości?
  • Geny czy wychowanie? O charakterze (i temperamencie) słów kilka

Działalność odczytowa

  • Pewne „szkolenie” o tym, co dzisiaj nie jest „w cenie”

2022


Kurs e-learningowy

  • Etyka zawodu psychologa 2022/2023

Udział w festiwalu nauki

  • Przed egzaminem - o zarządzeniu zadaniami i czasem
  • Empatyczna komunikacja w praktyce. Komunikacja to nie pojedynek – rozmawiaj bez przemocy
  • Poznaj Swoje moce, ogarnij słabości... chwila poznania Twojego stylu funkcjonowania
  • Jak wykorzystać stres do realizacji własnych możliwości? Słowo o sile charakteru

Działalność odczytowa

  • Jak wykorzystać Moodle w pracy dydaktyka?

2021


Udział w festiwalu nauki

  • Kartkówki czy wolny czas… Walczysz z charakterem? Walka nie będzie konieczna
  • Egzamin czy niepokój? Twój wybór (jest konieczny?)
  • Matura z charakterem. Jak - poza dobrym przygotowaniem – wzmocnić Swoje możliwości?
  • Stres w szkole. Jak wykorzystać jego i swoją moc? Słowo o sile charakteru
  • Geny czy wychowanie? O charakterze (i temperamencie) słów kilka

Działalność odczytowa

  • Etyczne aspekty pracy z bliskimi osoby chorej psychicznie. Perspektywa charakterologiczna

2020


Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda indywidualna IV stopnia za za przedsięwzięcia które spowodowały istotną poprawę warunków pracy dydaktycznej i wyników kształcenia oraz wybitną działalność organizacyjno-społeczną i popularyzację nauki przyznana przez Rektora Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II, Ks. prof. dr hab. Mirosława Kalinowskieg

2019


Udział w festiwalu nauki

  • Spokojnie o maturze? Można...Tylko jak?
  • Znów odłożyłem na potem, znów nie zdążyłem.. o prokrastynacji inaczej

2018


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Od wychowania do samo-kształtowania. Znaczenie rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Agresja - refleksja nad zjawiskiem w kontekście charakterologicznym
    [w:] Cywilizacja

Działalność odczytowa

  • Etyczne aspekty pracy z bliskimi osoby chorej psychicznie. Perspektywa charakterologiczna

2017


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Pracownik jako podmiot. Upodmiotowienie w organizacji
  • Macierzyństwo w XXI wieku. Zamiast zakończenia
  • Szanse i ograniczenia w doświadczeniu matki. O znaczeniu rozważania macierzyństwa z perspektywy psychologii osoby
  • Kształtowanie i rozwój wzajemnej relacji z dzieckiem w pierwszych latach jego życia (o podwalinach charakteru człowieka)

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Perspektywa podmiotowa a problem nadwagi i otyłości - znaczenie współdziałania osoby i otoczenia w procesie odchudzania
    [w:] Polskie Forum Psychologiczne

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Macierzyństwo - szanse i ograniczenia. Perspektywa psychologii osoby

2016


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • "Być dzieckiem, kiedy mama jest zaradna". Teraźniejszość oraz przyszłość dziecka z perspektywy matek dzieci przedszkolnych
  • Wartości ważne w wykonywaniu zawodu psychologa (z perspektywy przyszłych psychologów). Wyniki wstępnych badań empirycznych

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Od wychowania do „samo-kształtowania”. Znaczenie rodziny w formowaniu charakteru dziecka

Działalność odczytowa

  • Charakter a radzenie sobie z życiowymi trudnościami. Słowo o sile człowieka..

2015


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Zaufanie wobec psychologa. Kluczowe wyznaczniki etyczne powierniczej pracy psychologicznej.
  • Trudności i cele życiowo znaczące osób na progu dorosłości. Wstępne badania studentów

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • William Stern (1878-1938) – człowiek z charakterem
    [w:] Horyzonty Psychologii
  • Motywować - zachęcać, inspirować : refleksja o procesie uczenia motywacji : perspektywa charakterologiczna
    [w:] Katecheta

Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • "Jakiegoś mnie, Panie Boże, stworzył, takiego masz?" : czyli o tym, "co", kiedy i w jaki sposób może decydować o nas samych
    [w:] Katecheta

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • The character strengths of obese people in social perception. Empirical research

Udział w festiwalu nauki

  • Projekt nr K061/2015 - Eureka?! Nim coś wynajdziesz, odnajdź dziś w sobie... wulkan energii – dynamizm w Tobie! O temperamencie, charakterze i o zarządzaniu nimi słów kilka
  • Projekt nr K191/2015 - Sukces niejedno ma imię... nadasz mu Twoje? Słowo o sile człowieka

Inne działania w zakresie popularyzacji nauki

  • Psycholog wobec bliskich człowieka chorego psychicznie – aspekty etyczne praktyki psychologicznej

2014


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Miejsce charakteru w strukturze psychicznej młodego człowieka
  • Rola mądrości i wiedzy w doświadczaniu życiowego spełnienia. Perspektywa charakterologiczna

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Ciało a psyche – perspektywa jakościowa i ilościowa w poznawaniu relacji body-mind
    [w:] Horyzonty Psychologii

Hasło encyklopedyczne

  • Zaufanie

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • „Być dzieckiem, kiedy mama jest zaradna…” Teraźniejszość oraz przyszłość dziecka z pespektywy matek dzieci przedszkolnych
  • Cele znaczące życiowo i trudności osób na progu dorosłości. Badania empiryczne studentów

2013


Książka naukowa recenzowana

  • Oblicza otyłości : interdyscyplinarne ujęcie

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Opis typologiczny w badaniach empirycznych. Inspiracja współczesnej psychologii?
  • Perspektywa personalistyczna w psychologii – próba odpowiedzi na wyzwanie indywidualności
  • Samopomoc? Blogi, grupy wsparcia i przyjaciele jako źródła wsparcia
  • Nastolatek otyły. Czy otyłość obciążą dorastanie?
  • Zamiast wstępu. Czyli kilka słów o Barbie i fast foodach
  • Wartości w działaniu osób o odmiennych typach charakteru

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Komunikacja w rodzinie: od interakcji do osobowej relacji (personalistyczna perspektywa)
    [w:] PAEDAGOGIA CHRISTIANA
  • Client Welfare and the Client. What and Whether to Define?
    [Dobro odbiorcy usług psychologicznych a odbiorca tych usług. "Co" i "czy" definiować?]
    [w:] Roczniki Psychologiczne
  • Dobro odbiorcy usług psychologicznych a odbiorca tych usług: "Co" i "czy" definiować?
    [w:] Roczniki Psychologiczne

Hasło encyklopedyczne

  • Styl życia : 1. Aspekt psychologiczny
  • Typ w psychologii
  • Stern William

Artykuł popularnonaukowy w wydawnictwie zbiorowym

  • O charakterze i życiowym spełnieniu
  • Zamiast zakończenia, czyli kilka rad dla nauczycieli, rodziców, mężów i żon
  • Siła dotyku

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Pieniądze szczęścia nie dają? A wykształcenie? Rola mądrości i wiedzy w doświadczaniu życiowego spełnienia. Perspektywa psychologów pozytywnych
  • „Siła charakteru” osób synergicznych i zabezpieczających siebie. Empiryczne badania studentów
  • Kim jesteś? Kim chcę byś było? Charakter matek a oczekiwania wobec dziecka

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Miejsce charakteru w strukturze psychicznej młodego człowieka
  • Funkcja Uczucia i Myślenia w podejmowaniu decyzji przez osoby o odmiennych typach charakteru.

Udział w festiwalu nauki

  • Podejmując decyzje, postrzegając innych... kierować się sercem czy rozumem? Rozwaga z perspektywy psychologii pozytywnej
  • Projekt numer 426 - Rozwaga charakter... oręż wobec wyzwań dzisiejszej rzeczywistości?

2012


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Współdziałanie warunkiem wolności? Ujęcie Williama Sterna (Od modelu interakcyjnego do modelu ludzkiego działania)
  • Charakter w badaniach empirycznych. Orientacja na współdziałanie z innymi i zabezpieczanie siebie
  • Orientacja na współdziałanie z innymi - zabezpieczanie siebie a wartości realizowane w działaniu. Empiryczne badania studentów
  • Rozwój charakteru rozwojem osoby. Inspiracje dla wspierających dzieci i młodzież w procesie wychowania

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Realizacja siebie vs. dostosowanie siebie do innych. Czy wybór jest konieczny? (Przegląd wstępnych badań empirycznych)

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Współczesne nurty w badaniach społecznych, psychologicznych, cywilizacyjnych

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Diagnoza wartości ukierunkowujących działanie
  • William Stern – człowiek z charakterem

Udział w festiwalu nauki

  • Czy wiesz jak udzielić potrzebującemu podstawowej pierwszej pomocy? 1 edycja
  • Życie „bez emocji“. Zanurzenie w mroku i ciszy?
  • Emocje, uczucia, nastroje. Kolory, światła, dźwięki? (1 edycja)

2011


Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Rozwój osoby w ujęciu W. Sterna
  • Charakter w badaniach empirycznych (orientacja na współdziałanie z innymi i zabezpieczanie siebie)
  • Współdziałanie warunkiem wolności? Ujęcie W. Sterna

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Orientacja na współdziałanie z innymi lub zabezpieczanie siebie a wartości realizowane w działaniu. Empiryczne badania studentów
  • Ciało a psyche – perspektywa jakościowa i ilościowa w poznawaniu relacji body-mind
  • Agresywność młodzieży – uwarunkowania osobowościowe a uwarunkowania charakterologiczne

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji krajowej

  • Zdrowie i Profilaktyka

Prezentacja na konferencji krajowej

  • „Twoje dłonie przemawiają do mnie szeptem ”. Znaczenie dotyku w rozwoju dziecka

Udział w festiwalu nauki

  • Patrzeć na świat przez różowe okulary? Warto. Tylko jak?
  • Kierując się sercem czy rozumem? Czyli rzecz o postrzeganiu innych i podejmowaniu decyzji
  • Klasówka? Egzamin? Jak zdawać, żeby zdać?

2009


Hasło encyklopedyczne

  • Nieświadomość

2006


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Characterological Correlates of Temporal Competence (Korelaty charakterologiczne kompetencji temporalnych)

2005


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Characterological Correlates of Temporal Competence (Korelaty charakterologiczne kompetencji temporalnych)