Małgorzata Ganczar

dr hab. Małgorzata Ganczar

Wydział Prawa, Prawa Kanonicznego i Administracji - Instytut Nauk Prawnych
Katedra Publicznego Prawa Gospodarczego

Stanowisko: Asystent

2020

Prace licencjackie
  • Zadania samorządu terytorialnego w zakresie udzielania pomocy społecznej
  • Pozycja ustrojowa Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
  • Bezpieczeństwo dokumentów publicznych
  • Zmiana imienia i nazwiska na gruncie prawa krajowego
  • Sposoby nabycia obywatelstwa polskiego na tle prawa międzynarodowego
  • Zatrudnianie pracowników w jednostce samorządu terytorialnego
  • Ochrona danych osobowych w oświacie
  • Powiat w systemie samorządu terytorialnego

2019

Prace licencjackie
  • Ochrona konsumentów jako zadanie samorządu terytorialnego
  • Naruszenie prawa karnego przez funkcjonariuszy publicznych
  • Budżet gminy-planowanie i realizacja
  • Formy przeciwdziałania korupcji w jednostkach samorządu terytorialnego
  • Akty prawa miejscowego
  • Zarządzanie kryzysowe w gminie na przykładzie gminy Szydłowiec
  • Ustrój samorządu województwa
  • Zadania samorządu terytorialnego w zakresie aktywizacji osób bezrobotnych na przykładzie powiatu janowskiego
  • Ochrona danych osobowych w gminie
  • Projekty rozwojowe w gminie Urszulin w latach 2008-2018
  • Gmina jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego
  • Zadania samorządu terytorialnego w zakresie udzielania pomocy społecznej
  • Wybory samorządowe na przykładzie gminy Mircze

2018

Prace licencjackie
  • Referendum jako forma demokracji bezpośredniej
  • Kontrola i nadzór nad samorządem terytorialnym
  • Ustrój samorządu województwa
  • Zarządzanie kryzysowe w gminie
  • Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego
  • Administracyjno-prawne uwarunkowania utrzymania czystości i porządku w gminie
  • Zadania gminy w zakresie planowania przestrzennego
  • Gmina jako podstawowa jednostka samorządu terytorialnego
  • Organy gminy
  • Zadania organów województwa w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i porządku publicznego
  • Struktura organizacyjna samorządu gminy
  • Zadania samorządu terytorialnego w zakresie udzielania pomocy społecznej

2016

Prace licencjackie
  • Zasady ogólne postępowania administracyjnego
  • Postępowanie dowodowe na gruncie Kodeksu Postępowania Administracyjnego
  • Doręczenia i wezwania w postępowaniu administracyjnym
  • Decyzja administracyjna
  • Organy prowadzące postępowanie administracyjne
  • Organizacja społeczna w postępowaniu administracyjnym
  • Rozstrzygnięcia w postępowaniu administracyjnym
  • Postępowanie odwoławcze od decyzji administracyjnej
  • Terminy w postępowaniu administracyjnym
  • Strona postępowania administracyjnego
  • Stwierdzenie nieważności decyzji administracyjnej
  • Tryby nadzwyczajne w postępowaniu administracyjnym
  • Decyzja administracyjna
Prace magisterskie
  • Czyny nieuczciwej konkurencji w świetle prawa polskiego i unijnego
  • Postępowanie w sprawie koncentracji przedsiębiorstw
  • Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
  • Nieuczciwa reklama w świetle prawa polskiego i unijnego
  • Tajemnica przedsiębiorstwa w świetle prawa polskiego i unijnego
  • Znaki towarowe i oznaczenia geograficzne w świetle prawa polskiego i unijnego
  • Postępowanie przed Prezesem Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie nadużywania pozycji dominującej
  • Porozumienia antykonkurencyjne jako praktyki naruszające konkurencyjność przedsiębiorców

2015

Prace licencjackie
  • Decyzja, postanowienie, ugoda w ogólnym postępowaniu administracyjnym
  • Instytucja skarg i wniosków w postępowaniu administracyjnym
  • Dowód w postępowaniu administracyjnym
  • Postępowanie administracyjne w sprawie pozwolenia na budowę
  • Postępowanie odwoławcze w ogólnym postępowaniu administracyjnym
  • Strony postępowania administracyjnego
  • Właściwość w postępowaniu administracyjnym
  • Zasady ogólne postępowania administracyjnego
  • Kontrola decyzji administracyjnej
  • Rejestracja akt stanu cywilnego
  • Wznowienie postępowania administracyjnego
  • Tryby nadzwyczajne w postępowaniu administracyjnym
Prace magisterskie
  • Koncesja jako forma reglamentacji działalności gospodarczej
  • System zarządzania kryzysowego w Polsce – aspekty administracyjnoprawne
  • Zarządzanie dokumentami elektronicznymi w administracji publicznej - aspekty administracyjno-prawne
  • Pracodawca jako administrator danych osobowych
  • Dostęp do usług elektronicznych administracji publicznej dla osób niepełnosprawnych
  • Działalność gospodarcza jednostek samorządu terytorialnego
  • Funkcjonowanie rejestrów publicznych na przykładzie KRS
  • Ograniczenia w prawie dostępu do informacji publicznej
  • Funkcjonowanie systemu zamówień publicznych w jednostkach wojskowych
  • Funkcjonowanie Systemu Informacji Schengen w Polsce
  • Ochrona konsumenta przy pomocy środków publicznoprawnych
  • Ochrona prawna działalności twórczej w internecie
  • Elektroniczna platforma usług administracji publicznej
  • Prawne aspekty informatyzacji postępowania sądowego w Polsce
  • Administracyjnoprawne aspekty nadania oraz zmiany imienia i nazwiska
  • Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych
  • Usługi elektronicznej administracji publicznej dla obywateli
  • Status prawny pracownika samorządowego

2014

Prace magisterskie
  • Zarządzanie systemami informatycznymi w administracji publicznej
  • Prawne aspekty funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej
  • Wdrażanie idei e-Government w jednostkach samorządu terytorialnego na przykładzie Gminy Zamość
  • Obowiązki administracji publicznej w zakresie udostępniania informacji
  • Informatyzacja wymiaru sprawiedliwości na przykładzie wydziałów Sądu Rejonowego
  • Przetwarzanie danych osobowych przez Policję
  • Dostęp do informacji publicznej w prawie międzynarodowym
  • Komunikacja elektroniczna w postępowaniu administracyjnym i podatkowym
  • Prawne aspekty dokonywania zamówień publicznych przy użyciu środków komunikacji elektronicznej
  • Ewidencja ludności jako przykład funkcjonowania rejestrów publicznych
  • Administracyjno-prawne aspekty funkcjonowania rejestrów publicznych na przykładzie Krajowego Rejestru Sądowego
  • Ograniczenia prawa dostępu do informacji publicznej

2013

Prace magisterskie
  • Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych
  • Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych
  • Wykorzystanie podpisu elektronicznego w administracjii publicznej
  • Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej
  • KRS jako przykład funkcjonowania rejestrów publicznych
  • Prawne aspekty rozwoju bankowości elektronicznej
  • Prawne aspekty zarządzania kryzysowego w Polsce
  • Obowiązki administracji publicznej w zakresie ochrony danych osobowych w służbie zdrowia
  • Obowiązki administracji publicznej w zakresie udostępniania informacji
  • Wdrażanie elektronicznej administracji publicznej w Polsce
  • Administracyjno-prawne aspekty dostępu do informacji publicznej
  • Administracyjno-prawne aspekty ochrony danych osobowych
  • Prawno-administracyjne aspekty funkcjonowania pieniądza elektronicznego
  • Prawne aspekty bankowości elektronicznej

2012

Prace magisterskie
  • Administracyjno-prawne aspekty funkcjonowania rejestrów publicznych na przykładzie Krajowego Rejestru Sądowego
  • Środki komunikacji elektronicznej w postępowaniu administracyjnym
  • Prawne aspekty rozwoju bankowości elektronicznej
  • Wpływ społeczeństwa informacyjnego na funkcjonowanie administracji publicznej
  • Prawne aspekty dostępu do informacji publicznej
  • Zasada równości w dostępie do usług społeczeństwa informacyjnego
  • Ograniczenie dostępu do informacji publicznej
  • Administracyjno-prawne aspekty zarządzania danymi osobowymi w przedsiębiorstwie

2011

Prace magisterskie
  • Administracyjnoprawne aspekty ochrony danych osobowych
  • Ochrona danych osobowych w postępowaniu administracyjnym
  • Krajowy Rejestr Sądowy jako przykład funkcjonowania rejestrów publicznych
  • Administracyjno-prawne aspekty dostępu do informacji ustawowo chronionych
  • Administracja publiczna wobec prawa nowych technologii komunikacyjno-informacyjnych
  • Działalność gospodarcza z wykorzystaniem Internetu
  • Administracyjno-prawne aspekty zarządzania informacją w administracji publicznej
  • Prawne aspekty funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej
  • Rejestry publiczne tworzone w formie systemów informatycznych
  • Wpływ gospodarki elektronicznej na podejmowanie i prowadzenie działalności gospodarczej
  • Prawne aspekty wpływu środków komunikacji elektronicznej na prowadzenie działalności gospodarczej
  • Wpływ społeczeństwa informacyjnego na reformę administracji publicznej
  • Prawne aspekty funkcjonowania bankowości elektronicznej
  • Obieg dokumentów elektronicznych w procedurze administracyjnej
  • Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców
  • Dostęp do informacji w prawie międzynarodowym
  • Administracyjnoprawne aspekty stosowania podpisu elektronicznego
  • Charakter prawny dokumentu elektronicznego w administracji publicznej
  • Funkcjonowanie podpisu elektronicznego w administracji publicznej
  • Zarządzanie przestrzenne z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej
  • Prawne aspekty ograniczenia dostępu do informacji publicznej
  • Administracyjno-prawne aspekty informatyzacji administracji publicznej
  • Prawne aspekty funkcjonowania podpisu elektronicznego w administracji publicznej
  • Wdrażanie idei Społeczeństwa Informacyjnego w Polsce na tle prawa wspólnotowego
  • Administracyjno-prawne aspekty udostępniania informacji w administracji publicznej
  • Prawne i praktyczne aspekty funkcjonowania E-urzędu

2010

Prace licencjackie
  • Ochrona środowiska w gminie na przykładzie gminy Markuszów
  • Administracyjnoprawne instrumenty gospodarki odpadami niebezpiecznymi
  • Administracyjnoprawne instrumenty postępowania z organizmami genetycznie zmodyfikowanymi
  • Administracyjnoprawne instrumenty wspierania zrównoważonej turystyki
  • Administracyjnoprawne instrumenty ochrony parków krajobrazowych
  • Odpowiedzialność administracyjna w prawie ochrony środowiska
Prace magisterskie
  • Funkcjonowanie rejestrów publicznych na przykładzie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców
  • Administracyjno-prawne aspekty ograniczenia dostępu do informacji publicznej
  • Administracyjnoprawne instrumenty ochrony mórz przed zanieczyszczeniami
  • Administracyjno-prawne instrumenty ochrony Morza Bałtyckiego
  • Administracyjnoprawne Instrumenty Planowania i Programowania Ochrony Środowiska
  • Administracyjnoprawne instrumenty ochrony wód
  • Administracyjnoprawne instrumenty Ochrony Środowiska w Działalności Gospodarczej
  • Administracyjno-prawne aspekty wdrażania Europejskiej Sieci Ekologicznej Natura 2000
  • Obowiązki administracji publicznej w zakresie informatyzacji
  • Administracyjnoprawne instrumenty ochrony lasów
  • Prawne aspekty zarządzania kryzysowego w Polsce
  • Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych
  • Dostęp do informacji publicznej
  • Informatyzacja administracji publicznej na przykładzie e-deklaracji
  • Administracyjnoprawne instrumenty ochrony środowiska w planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym
  • Wpływ społeczeństwa informacyjnego na funkcjonowanie jednostek samorządu terytorialnego
  • Charakter prawny dokumentu elektronicznego
  • Wpływ środków komunikacji elektronicznej na prowadzenie działalności gospodarczej
  • Prawne aspekty licytacji elektronicznej
  • Wykorzystanie podpisu elektronicznego w administracji publicznej
  • Ochrona informacji niejawnych w administracji publicznej
  • Komunikacja elektroniczna w procedurze administracyjnej
  • Funkcjonowanie rejestrów publicznych na przykładzie PESEL 2
  • Prawne aspekty funkcjonowania podpisu elektronicznego w administracji publicznej
  • Prawne aspekty funkcjonowania rejestrów publicznych
  • Administracyjno-prawne aspekty zarządzania danymi osobowymi
  • Udostępnianie danych osobowych przez administrację publiczną
  • Dokument elektroniczny w administracji publicznej
  • Obowiązki administracji publicznej w zakresie udostępniania informacji
  • Administracyjno-prawne aspekty dostępu do informacji publicznej
  • Obowiązki jednostek samorządu terytorialnego w zakresie elektronicznej administracji publicznej
  • Prawne aspekty rozwoju bankowości elektronicznej
  • Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych
  • Zarządzanie informacją w administracji publicznej
  • Elektroniczna platforma usług administracji publicznej
  • Administracyjnoprawne instrumenty ochrony klimatu
  • Administracyjno-prawne aspekty ochrony danych osobowych
  • Prawne aspekty oddziaływania społeczeństwa informacyjnego na rozwój regionalny

2009

Prace licencjackie
  • Prawne aspekty dostępu do informacji ustawowo chronionych
  • Instytucja pieniądza elektronicznego
  • Krajowy Rejestr Sądowy jako przykład rejestrów publicznych
  • Wpływ informatyzacji administracji publicznej na procedurę administracyjną
  • Prawne aspekty archiwizacji dokumentów w administracji publicznej
  • Administracyjno-prawne aspekty zarządzania informacją w administracji publicznej
  • Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców jako przykład funkcjonowania rejestrów publicznych
  • Obowiązki administracji publicznej w zakresie ochrony danych osobowych
Prace magisterskie
  • Wpływ idei społeczeństwa informacyjnego na postępowanie podatkowe
  • Wykonywanie Zadań Publicznych z wykorzystaniem Instytucji Partnerstwa Publiczno-Prywatnego
  • Prawne aspekty wpływu technologii informacyjno-komunikacyjnej na prowadzenie działalności gospodarczej
  • Wpływ zmian sytuacji na rynku pracy na prawny system ubezpieczeń społecznych
  • Zadania organów jednostek samorządu terytorialnego w zakresie dostępu do informacji publicznej
  • Zadania administracji publicznej w kształtowaniu gospodarki przestrzennej
  • Ograniczenie dostępu do informacji publicznej
  • Prawne aspekty wymiany informacji między urzędami administracji publicznej

2008

Prace licencjackie
  • Administracyjno-prawne aspekty funkcjonowania Rejestru Usług Medycznych
  • Wdrażanie idei e-Govermentu w jednostkach samorządu terytorialnego
  • Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w zamówieniach publicznych
  • Wykorzystanie środków komunikacji elektronicznej w organizacji i zarządzaniu szkołą
  • Administracyjno-prawne aspekty funkcjonowania podpisu elektronicznego
  • Zarządzanie systemami informatycznymi w administracji publicznej
  • Zadania policji w ramach Układu z Schengen
  • Charakter prawny dokumentu elektronicznego
  • Prawne aspekty funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej
  • Charakter prawny informatyzacji administracji publicznej
  • Archiwizacja dokumentów administracji publicznej

2007

Prace licencjackie
  • Rola eGovernmentu w reformowaniu administracji publicznej
  • Dostęp do informacji będący w posiadaniu jednostek samorządu terytorialnego
  • Dostęp do informacji publicznej w prawie międzynarodowym
  • Prawne aspekty funkcjonowania baz danych w administracji publicznej
  • Prawne aspekty zarządzania kryzysowego w Polsce
  • Dostęp do informacji publicznej w samorządzie terytorialnym na przykładzie gminy Międzyrzec Podlaski
  • Prawne aspekty funkcjonowania Biuletynu Informacji Publicznej
  • Charakter prawny dokumentu elektronicznego
  • Podstawy prawne aukcji elektronicznej.
  • Ochrona danych osobowych będących w posiadaniu administracji publicznej
  • Rola "płatnika" w sprawnym funkcjonowaniu systemu ubezpieczeń społecznych w Polsce
  • Prawne aspekty funkcjonowania rejestrów publicznych.
  • Prawne aspekty funkcjonowania podpisu elektronicznego w administracji publicznej
  • Prawne aspekty dokonywania zamówień publicznych przy użyciu środków elektronicznych
  • Archiwizacje dokumentów elektronicznych w administracji publicznej
  • Informatyzacja administracji publicznej na przykładzie e-podatków
  • Aspekty prawne dostępu do informacji publicznej