Elżbieta Błotnicka-Mazur

dr Elżbieta Błotnicka-Mazur

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Nauk o Sztuce
Katedra Historii Sztuki

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr

2023

Prace licencjackie
  • Modernizm versus socrealizm w Polsce - na wybranych przykładach projektów architektonicznych Marka Leykama
  • Pojęcie sztuki "prymitywnej" i specyficzne sposoby jej prezentacji w polskim wystawiennictwie na podstawie wybranych przykładów

2022

Prace licencjackie
  • Maria Jarema a surrealizm - na wybranych przykładach dzieł
  • Między historią a wyobraźnią. Jan Matejko – wieszcz narodowy czy artysta? Analiza obrazu „Konstytucja 3 Maja 1791 roku”
  • Demokratyczny charakter sztuki optycznej i kinetycznej – na wybranych przykładach
  • Akt: relacja pomiędzy widzem a modelką, czy wojeryzm z ukrycia? „Wielkie kąpiące się” Paula Cézanne’a vs „Panny z Awinionu” Pabla Picassa
Prace magisterskie
  • Obraz i muzyka. Pop-artowe okładki płyt winylowych - wybrane aspekty
  • Twórczość filmowa Braci Quay a film awangardowy. Zagadnienie materialności na wybranych przykładach

2021

Prace licencjackie
  • Erotyka z elementami groteski w twórczości Brunona Schulza i Stanisława Ignacego Witkiewicza - na wybranych przykładach
  • Cielesność i konsumpcjonizm w sztuce polskich artystek z lat 70. XX wieku: Aliny Szapocznikow, Marii Pinińskiej-Bereś i Barbary Falender - na wybranych przykładach
Prace magisterskie
  • Wizerunek kobiety w chińskim plakacie propagandowym ery maoizmu 1949-1976 - wybrane aspekty

2020

Prace licencjackie
  • Wpływ prerafaelitów na sztukę secesji angielskiej - wybrane zagadnienia
  • Moda 1900 -1914 na wybranych przykładach portretów żony Józefa Mehoffera

2019

Prace licencjackie
  • Przemiany w sposobie obrazowania kobiety fatalnej w sztuce drugiej połowy dziewiętnastego wieku. Analiza wybranych przykładów
  • Współczesny patriotyzm w polskich muralach na wybranych przykładach

2016

Prace licencjackie
  • Tadeusz Makowski na Salonach paryskich w latach 1912 - 1932
  • Sztuka w mieście - Skulptur Projekte Münster
  • Wpływ Paula Gauguina na twórczość Władysława Ślewińskiego
  • Styl nadświdrzański (1880-1939) przemiany konstrukcji i formy na wybranych przykładach.
  • Relacje między brytyjską i polską sztuką lat dziewięćdziesiątych i wczesnych dwutysięcznych w kontekście wystawy "British British Polish Polish: Sztuka krańców Europy, długie lata 90. i dziś" - wybrane problemy
  • Granice sztuki współczesnej. Aspekt artystyczny, społeczny i prawny.
  • „Pejzaż" człowieka w rzeźbie współczesnej na wybranych przykładach twórczości Adama Myjaka
  • Współczesne tendencje w projektowaniu wnętrz.Wybrane problemy.
  • Ludowość w sztuce polskiej prezentowanej na wystawach światowych w 1925 i 1937 roku.

2015

Prace licencjackie
  • Zwyczaje, obrzędy i wierzenia ludności wiejskiej w malarstwie artystów polskich w 2 poł. XIX i pocz. XX w.
  • Ikonografia i symbolika nagrobków na przykładzie cmentarza rzymskokatolickiego przy ulicy Lipowej w Lublinie
  • Hans Makart - wybrane aspekty twórczości
  • Życie i twórczość Iwana Kluna w kontekście dziejów awangardy rosyjskiej. Suprematyzm a Sztuka Koloru.
  • Twórczość Ewy Partum na tle sztuki konceptualnej, krytycznej i feministycznej w Polsce
  • Światło i forma. Fotorafia portretowa Alfreda Stieglitza - studium przypadku
  • Ambalaże w twórczości Tadeusza Kantora
  • Rzeźba konstruktywistyczna w Polsce. Artyści, ich inspiracje i teorie a dzieła. M. Szczuka, T. Żarnowerówna i K. Kobro.