Małgorzata Puchalska-Wasyl

dr hab. Małgorzata Puchalska-Wasyl (prof. KUL)

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Psychologii
Katedra Psychologii Osobowości

Stanowisko: Profesor KUL

2023

Prace magisterskie
  • Dialogi wewnętrzne ze zmarłymi i ich rola w przeżywaniu żałoby
  • Elastyczność w radzeniu sobie, wsparcie społeczne i afektywne miary dobrostanu u uchodźców wojennych z Ukrainy
  • Stres mniejszościowy, dialogi wewnętrzne i dobrostan psychologiczny u osób nieheteroseksualnych
  • Dialog wewnętrzny a doświadczenie rozłąki z bliskimi. Badania uchodźców wojennych z Ukrainy

2022

Prace magisterskie
  • Retrospektywna ocena postaw rodzicielskich, prężność psychiczna i motywacja osiągnieć u młodych dorosłych
  • Perfekcjonizm, mówienie do siebie i kompetencje interpersonalne u młodych dorosłych
  • Wewnętrzna aktywność dialogowa, a radzenie sobie ze stresem i dobrostan u młodych dorosłych
  • Retrospektywna ocena postaw rodzicielskich, prężność psychiczna i prywatna samoświadomość wśród młodych dorosłych
  • Temperament i mówienie do siebie a motywacja osiągnięć u sportowców
  • Mówienie do siebie, obraz ciała i perfekcjonizm kobiet z nadwagą lub otyłością w procesie odchudzania
  • Osobowościowe uwarunkowania procesu dekonwersji u młodzieży
  • Elastyczność, religijne radzenie sobie i przystosowanie psychiczne młodzieży do choroby nowotworowej
  • Mądrość w ujęciu Webstera, dobrostan i wewnętrzne dialogi. Badania osób dorosłych
  • Lęk, mówienie do siebie i ocena komunikatów partnera a satysfakcja z małżeństwa. Badania kobiet we wczesnej dorosłości
  • Mówienie do siebie, wartości i nadzieja na sukces a osiągnięcia i zainteresowania młodzieży

2021

Prace magisterskie
  • Osobowościowe uwarunkowania percepcji choroby terminalnej i śmierci rodzica u osób we wczesnej dorosłości
  • Skłonności perfekcjonistyczne a lęk i samoocena u młodych dorosłych
  • Tożsamościowe uwarunkowania procesu dekonwersji u młodzieży
  • Konfrontacja w dialogach wewnętrznych a mądrość w ujęciu Igora Grossmanna
  • Empatia, potrzeba poznawczego domknięcia i mądrość u osób we wczesnej i średniej dorosłości
  • Rola wczesnych nieadaptacyjnych schematów dla kształtowania się tożsamości oraz dobrostanu u młodzieży
  • Wewnętrzna aktywność dialogowa, perfekcjonizm i kompetencje społeczne u osób we wczesnej dorosłości
  • Wewnętrzna aktywność dialogowa, dobrostan i mądrość u osób we wczesnej i średniej dorosłości
  • Integracja w dialogach wewnętrznych a mądrość w ujęciu Igora Grossmanna

2020

Prace magisterskie
  • Perspektywa temporalna, dobrostan i wewnętrzna aktywność dialogowa u młodych dorosłych
  • Ciemna triada a satysfakcja seksualna u młodych dorosłych
  • Rozbieżność między realnym a idealnym obrazem siebie, lęk egzystencjalny i poczucie sensu życia u młodych dorosłych
  • Prokrastynacja, motywacja osiągnięć i lokalizacja kontroli u młodych dorosłych
  • Dialogi wewnętrzne, mądrość i perspektywa temporalna we wczesnej i średniej dorosłości
  • Wewnętrzna aktywność dialogowa u osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • Jakość życia i lokalizacja kontroli u młodzieży z diagnozą epilepsji
  • Wewnętrzna aktywność dialogowa, autentyczność i integracja tożsamości. Badania osób, które uczestniczyły w psychoterapii indywidualnej
  • Potrzeba domknięcia poznawczego, wewnętrzna aktywność dialogowa i mądrość. Badania osób we wczesnej i średniej dorosłości
  • Wewnętrzna aktywność dialogowa a dobrostan u osób o różnym poziomie autentyczności
  • Narcyzm a jakość życia adolescentów

2019

Prace magisterskie
  • Retrospektywna ocena postaw rodzicielskich a style humoru i poczucie szczęścia u młodych dorosłych
  • Samoocena, radzenie sobie w sytuacjach trudnych a mówienie do siebie u adolescentów
  • Wewnętrzna aktywność dialogowa a doświadczane emocje u osób o różnym nasileniu poczucia samotności
  • Zachowania zakupowe a tożsamość i cechy osobowości u osób w okresie adolescencji
  • Wewnętrzna aktywność dialogowa a ocena własnej choroby u kobiet chorych na anoreksję
  • Egocentryzm młodzieńczy, samoocena a zachowania problemowe u adolescentów
  • Ocena własnej choroby, prężność i wewnętrzna aktywność dialogowa u kobiet z rozpoznaniem nowotworu piersi lub narządów rodnych
  • Retrospektywna ocena postawy ojca a relacja z Bogiem u księży Kościoła Rzymskokatolickiego
  • Egocentryzm adolescencyjny, tożsamość i wewnętrzna aktywność dialogowa u młodzieży
  • Struktura rozbieżności Ja a wstyd i poczucie winy u osób uzależnionych
  • Retrospektywna ocena postaw rodzicielskich, a inteligencja emocjonalna i mówienie do siebie u młodych dorosłych
  • Retrospektywna ocena postaw rodziców a poczucie własnej skuteczności i lęk przed wystąpieniami publicznymi u artystów muzyków

2018

Prace magisterskie
  • Koncepcja siebie i jakość życia młodzieży posiadającej rodzeństwo z niepełnosprawnością intelektualną
  • Obraz siebie i samoocena a poczucie samotności u młodych kobiet chorych na trądzik pospolity
  • Więzi rodzinne a reakcje emocjonalne młodzieży w sytuacji rozłąki emigracyjnej
  • Perspektywa temporalna a nadzieja na sukces i orientacja pozytywna u młodych dorosłych
  • Zasoby osobiste i poczucie sensu życia u wolontariuszy z różnym stażem pracy
  • Postawy rodzicielskie a zachowania problemowe u młodzieży z placówek opiekuńczo-wychowawczych
  • Więzi rodzinne a obraz siebie i stany emocjonalne u dziewcząt z zaburzeniami odżywiania
  • Postawy rodzicielskie a inteligencja emocjonalna i wewnętrzne dialogi u młodych dorosłych
  • Charakterystyka funkcjonowania społecznego młodych kobiet z syndromem gotowości anorektycznej
  • Funkcjonowanie psychospołeczne u młodzieży po próbach samobójczych
  • Temperamentalne uwarunkowania zachowań ryzykownych u zawodowych kierowców
  • Style humoru i koncepcja siebie u wolontariuszy Fundacji "Dr Clown"
  • Relacja z ojcem a funkcjonowanie emocjonalne kobiet we wczesnej i średniej dorosłości
  • Wsparcie społeczne a poczucie jakości życia młodzieży z uszkodzeniem słuchu