dr Karolina Krzysztofik

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Psychologii
Katedra Psychologii Pracy, Organizacji i Rehabilitacji Psychospołecznej

Stanowisko: Asystent


2024


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Sensory Experiences Questionnaire – 3.0 – Polish Version – Factorial Structure and Correlations With Temperamental Traits
    [w:] Advances in Cognitive Psychology

2023

  • Selected Personality Traits and Employment as the Predictors of the Intensity of Psychosocial Problems Experienced by Chronically Ill Patients
    [Wybrane osobowe cechy oraz zatrudnienie jako predyktory nasilenia problemów psychospołecznych odczuwanych przez osoby z chorobą przewlekła]
    [w:] International Journal of Environmental Research and Public Health

  • Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Polska wersja Kwestionariusza Doświadczeń Sensorycznych 3.0 - struktura czynnikowa i związki z cechami temperamentu
    • System Oceny Zachowań Adaptacyjnych - ABAS 3

    2022


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Emotion Recognition in Children With Autism Spectrum Disorder. Does Level of Sensory Responsiveness Matter?
      [Rozpoznawanie emocji u dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Czy poziom reaktywności sensorycznej ma znaczenie?]
      [w:] Advances in Cognitive Psychology
    • The Function of Occupational Activity for Health as Perceived by Chronically Ill People
      [Funkcja aktywności zawodowej dla zdrowia spostrzegana przez osoby chore przewlekle]
      [w:] International Journal of Environmental Research and Public Health

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Zmysły szeroko otwarte - percepcja osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świetle współczesnych koncepcji neuropoznawczych

    Prezentacja na konferencji krajowej

    • Zabawa w udawanie u dzieci ze spektrum autyzmu - czy reaktywność sensoryczna ma znaczenie?

    2021


    Książka naukowa recenzowana

    • Reaktywność sensoryczna i teoria umysłu. Zróżnicowane uwarunkowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD)

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • The role of speech comprehension in the early stages of theory of mind development in children with ASD
      [Rola rozumienia mowy we wczesnych etapach rozwoju teorii umysłu u dzieci z ASD]
      [w:] Psychologia Rozwojowa
    • Rozumienie mowy jako moderator związku rozpoznawania emocji z nasileniem symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD)
      [w:] Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia,

    2019

  • Seksualność a przebieg procesów integracji sensorycznej u młodych osób z ASD - wzajemne relacje i implikacje praktyczne
    [w:] Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Psychologica

  • 2018

  • Związek poziomu rozwoju zabawy w udawanie z nasileniem symptomów autyzmu u dzieci z ASD w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym
    [w:] Roczniki Pedagogiczne
  • Narzędzia pomiaru nasilenia syndromu autyzmu i wybranych procesów neuropoznawczych u osób z ASD
    [w:] Psychiatria Polska

  • 2016


    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z zaburzeniami z autystycznego spektrum (ASD) –teoretyczne podstawy i praktyczne wskazania
    • Dylematy etyczne w refleksji nad sytuacją osób z niepełnosprawnością intelektualną

    2015


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Udział teorii integracji sensorycznej w wyjaśnianiu przebiegu procesów neuropoznawczych u osób z autyzmem
      [w:] Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Psychologica

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Wybrane mechanizmy neuropoznawcze u osób z autyzmem - metodologia pomiaru

    2014

  • Zaburzenia procesów przetwarzania sensorycznego u dzieci z autyzmem - przegląd literatury

  • 2013


    Artykuł nierecenzowany w czasopiśmie

    • Co słyszy dziecko z autyzmem? Zaburzenia przetwarzania słuchowego u pięcioletniego chłopca z autyzmem
      [w:] Integracja Sensoryczna