Klaudia Martynowska

dr Klaudia Martynowska

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Specjalnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr


2023


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • La beauté des émotions des enfants : l'intelligence émotionnelle
    [Vers une école maternelle inclusive.]
  • Le Fonctionnement de l'école maternelle en Pologne : réalité et enjeux.

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • ‘With a Little Help from My Friends’: Emotional Intelligence, Social Support, and Distress during the COVID-19 Outbreak
    [w:] International Journal of Environmental Research and Public Health

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda za najlepiej punktowaną publikację naukową rok 2023

2022


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Sex differences in self-perceived employability and self-motivated strategies for learning in Polish first-year students
    [w:] PLoS One
  • Self-Perceived Employability Scale – Polish Adaptation
    [w:] The New Educational Review
  • Wonder Is the Beginning of Wisdom. The Socratic Method in a Qualitative Study of Leadership in Family Firms
    [w:] Journal for Perspectives of Economic Political and Social Integration, Journal for Mental Change.

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • International Research Conference Mentoring in teacher training - Agents, Aspects, Aspirations.
    [Międzynarodowa Konferencja Naukowa Mentoring in teacher training - Agents, Aspects, Aspirations.]

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda za najlepiej punktowaną publikację 2022

2021


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Ojciec w roli założyciela firmy rodzinnej – o przywództwie przedsiębiorczym w relacjach rodzinnych.
  • Chronić się przed wirusem czy ukryć przed światem? Noszenie masek ochronnych jako doświadczenie psychiczne w dobie pandemii COVID-19

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Employability of University Students: Introduction of the Concept and the Psychometric Propertiesof the Polish Self-Perceived Employability Scale
    [w:] Przegląd Badań Edukacyjnych

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • MOEC International Conference: equal opportunities for child's development in kindergarten: theory-diagnosis-practice
    [Równe szanse rozwoju w przedszkolu: teoria-diagnoza-praktyka]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Religiosity as a coping resource during the COVID-19 crisis among Catholic University
  • The beauty of child’s emotions Emotional Intelligence – conceptual and practical review

2020


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Perceived stress and well-being of Polish migrants in the UK after Brexit vote
    [Stres i dobrostan psychiczny polskich imigrantów w Wielkiej Brytanii po głosowaniu Brexit]
    [w:] PLoS One
  • Faith conquers all? Demographic and psychological resources and their associations with academic performance among religious college students
    [w:] British Journal of Religious Education

Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego

  • HERMANN GMEINER’S HUMANISTIC CONCEPT
    [w:] Roczniki Pedagogiczne

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Noszenie masek ochronnych jako doświadczenie psychiczne
  • Psychologiczny i edukacyjny kontekst doświadczeń studentów w czasie pandemii wirusa SARS-CoV-2 i choroby COVID-19

Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego

  • Prof. Yuri Plyska - The National University of Ostroh Academy
    [Prof. Yuri Plyska - The National University of Ostroh Academy ]

Kierownictwo złożonego projektu finansowanego przez NCN

  • Psychologiczne uwarunkowania postrzegania własnej zatrudnialności przez studentów pokolenia iGeneration - wyjazd konsultacyjny.

Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym z budżetu KUL

  • Psychopedagogiczne korelaty postrzegania własnej zatrudnialności (self-perceived employability) przez studentów pierwszego roku

Usługi dydaktyczne w kraju

  • Prowadzenie zajęć "Psychopatologia rozwoju" na studiach podyplomowych Oligofrenopedagogiki KUL

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda za najlepszą publikację naukową

2019


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Business Run by Family or Family Run by Business? The Role of Entrepreneurial Leadership and Job Crafting in Developing Entrepreneurial Behaviour of Future Successors
    [Biznes prowadzony przez rodzinę czy rodzina prowadzona przez firmę? Rola przywództwa przedsiębiorczego i tworzenia miejsc pracy w rozwijaniu zachowań przedsiębiorczych przyszłych następców]
  • IIntegracja koncepcji autentycznego przywództwa w zawodzie nauczycieli wczesnego dzieciństwa: przegląd literatury

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • The role of leadership and emotional intelligence in enhancing communication in family businesses
    [Rola przywództwa i inteligencji emocjonalnej w procesie komunikacji w firmach rodzinnych ]
    [w:] Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio
  • Effective Organizational Culture of Family Firms –the Perspective of Future Successors: a Qualitative Study
    [Efektywna kultura organizacyjna firm rodzinnych z perspektywy przyszłych sukcesorów. Badanie jakościowe]
    [w:] Roczniki Pedagogiczne

Tłumaczenie tekstów wymagających kompetencji naukowych

  • Książka z okazji nadania tytułu Doktora Honoris Causa dla Prof. Johna Ravena

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Odporność psychiczna, religijność a sukces akademicki studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego

Udział w konferencji krajowej

  • Odporność psychiczna i kapitał psychologiczny a sukces akademicki studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego

Stypendium w ramach programu Erasmus

  • Staff mobility for teaching at Università degli Studi di Bari Aldo Moro)
    [Wyjazd szkoleniowo-dydaktyczny w Università degli Studi di Bari Aldo Moro]

Staż finansowany ze środków krajowych

  • Fundamentals of University Teaching and Tutoring - Masters of Didactics
    [Mistrzowie Dydaktyki]

Wspólna realizacja badań naukowych z ośrodkiem zagranicznym

  • Demograficzne i psychologiczne uwarunkowania osiągnięć akademickich studentów uczelni religijnych.

Wykonawca realizowanego projektu finansowanego z funduszy UE

  • More Opportunities for Every Child: early detection of child difficulties in kindergarten

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Uniwersytet w dobie przemian: o religijności i potrzebie kształcenia przyszłych nauczycieli w zakresie radzenia sobie ze stresem

Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym z budżetu KUL

  • Odporność psychiczna i kapitał psychologiczny a sukces akademicki studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego

2018


Kurs e-learningowy

  • Psychologia rozwoju i wychowania
  • Pedagogical leadership
    [Pedagogical Leadership (wykład) ]

Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie

  • Postaw dobrze żagle. Jak radzić sobie ze stresem
    [w:] Droga do Bierzmowania

Tłumaczenie tekstów wymagających kompetencji naukowych

  • European Questionnaire for Job Analysis (EQJA)
  • European Questionnaire for Job Analysis (EQJA) *** KOPIA ***

Tłumaczenie ustne podczas spotkań naukowych

  • Wykład Prof. Ilya Sinitsky: Mathematics in kindergarten – what we need to do and not to do?
  • Tłumaczenie wykładów Prof. Leehu Zysberga dla studentów pedagogiki
  • International Scientific Conference "Polish early school education: theory-research-practice"
    [Tłumaczenia ustne dla zagranicznych prelegentów]

Recenzja książki naukowej

  • Kimberly S. Young, Cristiano NABUCO DE ABREU, Internet Addiction: A Handbook and Guide to Evaluation and Treatment, New Jersey: Johan Wiley&Sons 2011 (Klaudia Martynowska)

Recenzja artykułu naukowego

  • The Analysis of Problem Areas in Parent-Adolescent Relationships: A Pilot Probe

Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej

  • Duchowość dziecka – wybrane konteksty wychowawcze i dydaktyczne

Udział w zawarciu umowy z zagranicznym ośrodkiem naukowym

  • Koordynator współpracy naukowej z Gordon College of Education, Haifa, Izrael

Wspólna realizacja badań naukowych z ośrodkiem zagranicznym

  • Odporność psychiczna a pozytywny kapitał psychologiczny. Korelaty akademickich osiągnięć u przyszłych nauczycieli w Polsce i Izraelu.

Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego

  • Przyjęcie studentów z Wydziału Antropologii Uniwersytetu w Kopenhadze, Dania

Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym z funduszy UE

  • Przemoc domowa w sytuacji niepełnosprawności intelektualnej. Stan obecny oraz model wsparcia dla rodzin z dorosłą osobą z niepełnosprawnością intelektualną (DONI)

Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym przez MEiN

  • Mistrzowie Dydaktyki

Udział w festiwalu nauki

  • Projekt: Prenatalna "szkoła życia" przed urodzeniem
  • Projekt: Życie - Lubię to! Jak uzależnienie od sieci zmienia Twój świat?

2017


Członkostwo w międzynarodowej organizacji o charakterze naukow

  • American Psychological Association

2016


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Emocje - piękno i zagadka ludzkiej natury. Inteligencja emocjonalna, stres a poczucie szczęscia
  • Stres zawodowy w pracy funkcjonariuszy Służby Więziennej- przegląd literatury.
  • Rola norm społecznych i rodzinnych w firmie rodzinnej. Perspektywa międzykulturowa.
  • Pochodzenie społeczne i system wartości a postawa wobec sportu

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Business run by family or family run by business? The role of leadership and proactive behavior in addressing interpersonal conflict in family businesses.

2015


Członkostwo w międzynarodowej organizacji o charakterze naukow

  • Network of Interdisciplinary Research in Family Firms

2014


Staż finansowany ze środków UE

  • Internship at the University of Seville - the Erasmus + programme
    [Staż naukowy w ramach programu Erasmus +]

2013


Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Piękno i zagadka ludzkich emocji. Inteligencja emocjonalna, stres a poczucie szczęścia.