Kazimierz Pierzchała

Ks. prof. dr hab. Kazimierz Pierzchała

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Ogólnej

Stanowisko: Profesor

2024

Prace licencjackie
  • Resocjalizacja twórcza jako element procesu zmiany rozwojowej skazanych w Polsce
  • Wpływ uzależnień na działania przestępcze
  • Praca osadzonych jako środek resocjalizacji w jednostkach penitencjarnych.
  • Związek przeżyć z dzieciństwa z psychiką seryjnego mordercy
  • Zjawisko przemocy i agresji wśród dzieci i młodzieży
  • Modus operandi jako jedna z cech identyfikująca sprawcę zabójstwa.
  • Role i zadania Samodzielnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji na przykładzie województwa lubelskiego
  • Związek między uzależnieniem od substancji psychoaktywnych a przestępczością
  • Analiza pedagogiczno-psychologiczna zeznań świadka w oparciu o przepisy procesu karnego
  • Sytuacja skazanych za przestępstwa z użyciem przemocy z artykułów 197, 200, 207 Kodeksu Karnego z 1997 roku
  • Społeczne postrzeganie byłych skazanych w społeczeństwie
  • Zjawisko agresji w środowisku osadzonych Aresztu Śledczego w Lublinie
  • Geneza i analiza procesu profilowania kryminalnego
  • Obraz sprawcy i osoby doświadczającej przemocy w środowisku młodzieżowym
  • Profile psychologiczne polskich seryjnych morderców oraz możliwości ich resocjalizacji

2023

Prace magisterskie
  • Arteterapia jako metoda rozwoju dzieci z rodzin niepełnych w świetle badań własnych
  • Bajkoterapia w pracy z dziećmi w opinii nauczycieli Przedszkola Niepublicznego Smerf w Warszawie
  • Praca resocjalizacyjna wychowawcy więziennego w opinii osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie
  • Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w opinii osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie
  • Kara śmierci w opinii członków Ruchu Światło-Życie
  • Uzależnienia osób odbywających karę pozbawienia wolności w opinii osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie
  • Obraz współczesnej młodzieży licealnej jako pedagogiczne i edukacyjne wyzwanie dla szkoły i rodziny w opinii pedagogów szkolnych
  • Funkcje edukacji osób pozbawionych wolności w procesie resocjalizacji na przykładzie Aresztu Śledczego w Lublinie
  • Resocjalizacja więźniów przez pracę w Areszcie Śledczym w Lublinie
  • Funkcjonowanie w roli ucznia młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych
  • Społeczne funkcjonowanie rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Studium przypadku
  • Hipoterapia w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Badanie opinii rodziców uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kęble

2022

Prace magisterskie
  • Edukacja włączająca uczniów ze spektrum autyzmu w szkołach ponadpodstawowych. Studium przypadku
  • Diagnoza i terapia dzieci z deficytem uwagi . Studium przypadku
  • Uzależnienie i profilaktyka uzależnień od substancji psychoaktywnych w opinii studentów
  • Terapia przez muzykę jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji
  • Funkcjonowanie osoby z niepełnosprawnością intelektualną w rodzinie z problemem alkoholowym w opinii przyszłych pedagogów

2021

Prace magisterskie
  • Identyfikacja i wzmacnianie zachowań pozytywnych dziecka ze spektrum autyzmu w środowisku szkolnym
  • Typy niedostosowania społecznego uczniów z zespołem Aspergera w środowisku szkolnym

2020

Prace licencjackie
  • Alkoholizm jako przejaw patologii społecznej
  • Narkomania jako przejaw demoralizacji w opinii uczniów lubelskich szkół średnich
  • Rola wolontariatu w procesie resocjalizacji w Zakładzie Karnym w Chełmie
  • Działalność Pogotowia Opiekuńczego w Lublinie w walce z patologiami społecznymi
  • Stosunek do kary śmierci w opinii społeczności wiejskiej na przykładzie miejscowości Maszki
  • Opieka nad zwierzętami jako metoda resocjalizacji na podstawie Aresztu Śledczego w Stawiszynie
  • Oddziaływanie wychowawcze grupy terapeutycznej wobec dzieci z ADHD na przykładzie poradni Sanus w Lublinie
  • Działalność Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie
  • Współczesne metody resocjalizacji skazanych w polskich zakładach karnych
  • Proces resocjalizacji nieletnich niedostosowanych społecznie na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Puławach
  • Resocjalizacja i formy terapii przestępców seksualnych
  • Funkcjonowanie podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną w Domu Pomocy Społecznej „Arka”. Studium przypadku
  • Młodzież zagrożona wykluczeniem społecznym w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Lublinie
Prace magisterskie
  • Realizacja roli społecznej ojca przez osadzonych w Zakładzie Karnym w Hrubieszowie
  • Oddziaływanie środków psychoaktywnych w opinii uczniów szkół średnich
  • Oddziaływania socjoterapeutyczne i ich skuteczność w pracy z młodzieżą na podstawie opinii nauczycieli Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Lublinie
  • Znaczenie socjoterapii w procesie uspołeczniania podopiecznych Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Lublinie w opinii pracowników.
  • Funkcjonowanie rodziny dotkniętej chorobą alkoholową w opinii studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Zachowania agresywne w opinii młodzieży szkolnej
  • Alkoholizm wśród mieszkanców województwa lubelskiego na przykładzie Szpitala Neuropsychiatrycznego im. prof. Mieczysława Kaczyńskiego w Lublinie
  • Zaangażowanie w działalność wolontariacką studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Skuteczność oddziaływań resocjalizacyjnych w opinii osadzonych Aresztu Śledczego w Lublinie

2019

Prace licencjackie
  • Znaczenie rodziny w procesie resocjalizacji osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie
  • Postawy młodzieży wobec narkomanii na podstawie badań w Środowiskowym Hufcu Pracy w Lublinie
  • Wspieranie rozwoju społecznego dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym. Studium przypadku
  • Relacje interpersonalne dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym i szkolnym na podstawie własnych badań empirycznych
  • Relacje matka-dziecko i ich znaczenie dla wyborów życiowych kobiet skazanych na karę pozbawienia wolności w Areszcie Śledczym w Lublinie. Studium przypadku
  • Profilaktyka społeczna i resocjalizacja w wybranych instytucjach państwowych i samorządowych w Świdniku
  • Wspomagające i alternatywne metody komunikacji dzieci z autyzmem. Studium przypadku
  • Umiejętności komunikacyjne osób z zespołem Aspergera. Studium przypadku
  • Metody psychoruchowego wspomagania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w wieku szkolnym w świetle badań własnych
  • Plany życiowe młodzieży niedostosowanej społecznie przebywającej w Środowiskowym Hufcu Pracy w Lublinie

2018

Prace licencjackie
  • Zagrożenia w świecie wirtualnym w świetle wybranych artykułów na przełomie lat 2017/2018
  • Program resocjalizacji skazanych i jego przebieg oraz oddziaływanie na osadzonego w świetle badań własnych
  • Proces resocjalizacji osadzonych na przykładzie podkultury więziennej w Areszcie Śledczym w Kielcach
  • Proces resocjalizacji w placówkach opiekuńczo-wychowawczych w opinii młodzieży I LO im. Władysława Jagiełły w Krasnymstawie
  • Alkoholizm młodzieży w opinii uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 im. Armii Krajowej w Zamościu
  • Problem przemocy w środowisku rodzinnym jako źródło zagrożenia egzystencji człowieka w opinii studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Narkomania jako czynnik kryminogenny w opinii lubelskiej młodzieży licealnej
  • Readaptacja społeczna młodzieży opuszczającej placówki resocjalizacyjne w ujęciu Marka Konopczyńskiego
  • Funkcjonowanie domu dziecka jako placówki opiekuńczo-wychowawczej w świetle dokumentacji Rodzinnego Domu Dziecka im. Serca Jezusa w Lublinie