Ks. prof. dr hab. Kazimierz Pierzchała
Wydział Nauk Społecznych - Instytut PedagogikiKatedra Pedagogiki Ogólnej
Stanowisko: Profesor
- Kontakt
- Dorobek
- Rozkład zajęć
- Konsultacje
- Więcej informacji
- Dydaktyka
- Prace dyplomowe
- Pełnione funkcje
- Strona WWW
Wypromowane prace dyplomowe
2024
Prace licencjackie
- Resocjalizacja twórcza jako element procesu zmiany rozwojowej skazanych w Polsce
- Wpływ uzależnień na działania przestępcze
- Praca osadzonych jako środek resocjalizacji w jednostkach penitencjarnych.
- Związek przeżyć z dzieciństwa z psychiką seryjnego mordercy
- Zjawisko przemocy i agresji wśród dzieci i młodzieży
- Modus operandi jako jedna z cech identyfikująca sprawcę zabójstwa.
- Role i zadania Samodzielnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji na przykładzie województwa lubelskiego
- Związek między uzależnieniem od substancji psychoaktywnych a przestępczością
- Analiza pedagogiczno-psychologiczna zeznań świadka w oparciu o przepisy procesu karnego
- Sytuacja skazanych za przestępstwa z użyciem przemocy z artykułów 197, 200, 207 Kodeksu Karnego z 1997 roku
- Społeczne postrzeganie byłych skazanych w społeczeństwie
- Zjawisko agresji w środowisku osadzonych Aresztu Śledczego w Lublinie
- Geneza i analiza procesu profilowania kryminalnego
- Obraz sprawcy i osoby doświadczającej przemocy w środowisku młodzieżowym
- Profile psychologiczne polskich seryjnych morderców oraz możliwości ich resocjalizacji
2023
Prace magisterskie
- Arteterapia jako metoda rozwoju dzieci z rodzin niepełnych w świetle badań własnych
- Bajkoterapia w pracy z dziećmi w opinii nauczycieli Przedszkola Niepublicznego Smerf w Warszawie
- Praca resocjalizacyjna wychowawcy więziennego w opinii osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie
- Funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w opinii osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie
- Kara śmierci w opinii członków Ruchu Światło-Życie
- Uzależnienia osób odbywających karę pozbawienia wolności w opinii osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie
- Obraz współczesnej młodzieży licealnej jako pedagogiczne i edukacyjne wyzwanie dla szkoły i rodziny w opinii pedagogów szkolnych
- Funkcje edukacji osób pozbawionych wolności w procesie resocjalizacji na przykładzie Aresztu Śledczego w Lublinie
- Resocjalizacja więźniów przez pracę w Areszcie Śledczym w Lublinie
- Funkcjonowanie w roli ucznia młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w świetle badań własnych
- Społeczne funkcjonowanie rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Studium przypadku
- Hipoterapia w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi. Badanie opinii rodziców uczniów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kęble
2022
Prace magisterskie
- Edukacja włączająca uczniów ze spektrum autyzmu w szkołach ponadpodstawowych. Studium przypadku
- Diagnoza i terapia dzieci z deficytem uwagi . Studium przypadku
- Uzależnienie i profilaktyka uzależnień od substancji psychoaktywnych w opinii studentów
- Terapia przez muzykę jako metoda wspomagająca proces resocjalizacji
- Funkcjonowanie osoby z niepełnosprawnością intelektualną w rodzinie z problemem alkoholowym w opinii przyszłych pedagogów
2021
Prace magisterskie
- Identyfikacja i wzmacnianie zachowań pozytywnych dziecka ze spektrum autyzmu w środowisku szkolnym
- Typy niedostosowania społecznego uczniów z zespołem Aspergera w środowisku szkolnym
2020
Prace licencjackie
- Alkoholizm jako przejaw patologii społecznej
- Narkomania jako przejaw demoralizacji w opinii uczniów lubelskich szkół średnich
- Rola wolontariatu w procesie resocjalizacji w Zakładzie Karnym w Chełmie
- Działalność Pogotowia Opiekuńczego w Lublinie w walce z patologiami społecznymi
- Stosunek do kary śmierci w opinii społeczności wiejskiej na przykładzie miejscowości Maszki
- Opieka nad zwierzętami jako metoda resocjalizacji na podstawie Aresztu Śledczego w Stawiszynie
- Oddziaływanie wychowawcze grupy terapeutycznej wobec dzieci z ADHD na przykładzie poradni Sanus w Lublinie
- Działalność Specjalistycznych Ośrodków Wsparcia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie
- Współczesne metody resocjalizacji skazanych w polskich zakładach karnych
- Proces resocjalizacji nieletnich niedostosowanych społecznie na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Puławach
- Resocjalizacja i formy terapii przestępców seksualnych
- Funkcjonowanie podopiecznych z niepełnosprawnością intelektualną w Domu Pomocy Społecznej „Arka”. Studium przypadku
- Młodzież zagrożona wykluczeniem społecznym w Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii w Lublinie
Prace magisterskie
- Realizacja roli społecznej ojca przez osadzonych w Zakładzie Karnym w Hrubieszowie
- Oddziaływanie środków psychoaktywnych w opinii uczniów szkół średnich
- Oddziaływania socjoterapeutyczne i ich skuteczność w pracy z młodzieżą na podstawie opinii nauczycieli Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Lublinie
- Znaczenie socjoterapii w procesie uspołeczniania podopiecznych Młodzieżowego Ośrodka Socjoterapii w Lublinie w opinii pracowników.
- Funkcjonowanie rodziny dotkniętej chorobą alkoholową w opinii studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
- Zachowania agresywne w opinii młodzieży szkolnej
- Alkoholizm wśród mieszkanców województwa lubelskiego na przykładzie Szpitala Neuropsychiatrycznego im. prof. Mieczysława Kaczyńskiego w Lublinie
- Zaangażowanie w działalność wolontariacką studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
- Skuteczność oddziaływań resocjalizacyjnych w opinii osadzonych Aresztu Śledczego w Lublinie
2019
Prace licencjackie
- Znaczenie rodziny w procesie resocjalizacji osadzonych w Areszcie Śledczym w Lublinie
- Postawy młodzieży wobec narkomanii na podstawie badań w Środowiskowym Hufcu Pracy w Lublinie
- Wspieranie rozwoju społecznego dzieci z autyzmem w wieku przedszkolnym. Studium przypadku
- Relacje interpersonalne dziecka z zespołem Aspergera w środowisku rodzinnym i szkolnym na podstawie własnych badań empirycznych
- Relacje matka-dziecko i ich znaczenie dla wyborów życiowych kobiet skazanych na karę pozbawienia wolności w Areszcie Śledczym w Lublinie. Studium przypadku
- Profilaktyka społeczna i resocjalizacja w wybranych instytucjach państwowych i samorządowych w Świdniku
- Wspomagające i alternatywne metody komunikacji dzieci z autyzmem. Studium przypadku
- Umiejętności komunikacyjne osób z zespołem Aspergera. Studium przypadku
- Metody psychoruchowego wspomagania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w wieku szkolnym w świetle badań własnych
- Plany życiowe młodzieży niedostosowanej społecznie przebywającej w Środowiskowym Hufcu Pracy w Lublinie
2018
Prace licencjackie
- Zagrożenia w świecie wirtualnym w świetle wybranych artykułów na przełomie lat 2017/2018
- Program resocjalizacji skazanych i jego przebieg oraz oddziaływanie na osadzonego w świetle badań własnych
- Proces resocjalizacji osadzonych na przykładzie podkultury więziennej w Areszcie Śledczym w Kielcach
- Proces resocjalizacji w placówkach opiekuńczo-wychowawczych w opinii młodzieży I LO im. Władysława Jagiełły w Krasnymstawie
- Alkoholizm młodzieży w opinii uczniów Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 3 im. Armii Krajowej w Zamościu
- Problem przemocy w środowisku rodzinnym jako źródło zagrożenia egzystencji człowieka w opinii studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
- Narkomania jako czynnik kryminogenny w opinii lubelskiej młodzieży licealnej
- Readaptacja społeczna młodzieży opuszczającej placówki resocjalizacyjne w ujęciu Marka Konopczyńskiego
- Funkcjonowanie domu dziecka jako placówki opiekuńczo-wychowawczej w świetle dokumentacji Rodzinnego Domu Dziecka im. Serca Jezusa w Lublinie