prof. dr hab. Krystyna Chałas
Wydział Nauk Społecznych - Instytut PedagogikiKatedra Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii
Stanowisko: Profesor
2024
Książka naukowa recenzowana
- Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim. T. 5: Odpowiedzialność w kształceniu przyszłych nauczycieli
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- System kształcenia uczniów uzdolnionych w Polsce i jego efekty (studium przypadku liceów zrzeszonych w Towarzystwie Szkół Twórczych (TST)
- Edukacja aksjologiczna dziecka przez badania aktywizujące
- ACTIVITY-BASED RESEARCH AS A STRATEGY FOR AXIOLOGICAL EDUCATION AND EDUCATION TOWARDS VALUES
[BADANIA AKTYWNOŚCI JAKO STRATEGIA EDUKACJI AKSJOLOGICZNEJ I WYCHOWANIA KU WARTOŚCIOM] - Szkoła środowiskowa i szkoła w środowisku - dwie strategie rozwojowe szkoły wiejskiej i jej podmiotów
- Motivation for Self-Development and Formation of Professional Competence Under the Conditions of the Digital Economy
[Motywacja do samorozwoju i kształtowania kompetencji zawodowych w warunkach gospodarki cyfrowej]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Badania nad aksjologią szkoły – kierunki, problemy, orientacje metodologiczne
[w:] Roczniki Pedagogiczne
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Badania rozwojowe w pedagogice szkolnej – wybrane problemy, szanse i bariery
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Znaki wiary i pamięci. Tom IV. Edukacja przez projekty studentów pedagogiki KUL
- Funkcjonowanie szkoły i jej podmiotów wobec wyzwań cywilizacyjnych – teoria, badania, projektowanie zmian. Tom II
- Edukacja i wychowanie w przestrzeni aksjologicznej. Wybrane zagadnienia
2023
Książka naukowa recenzowana
- Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim, T. 4. Edukacja przez służbę przyszłych nauczycieli
- Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim, T. 3: Godność w kształceniu przyszłych nauczycieli
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Realizacja projektu "Znaki wiary i pamięci" w świetle wybranych teorii pedagogicznych
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- PRZYMIOTY OSOBY LUDZKIEJ W CENTRUM PROCESU RESOCJALIZACJI – PERSPEKTYWA OSIĄGNIĘĆ WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNYCH
[w:] Roczniki Pedagogiczne
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Znaki wiary i pamięci. Tom III. Edukacja przez projekty studentów pedagogiki KUL
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Młodzież w świecie wartości dziś
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Nowoczesne technologie szansą rozwoju i promocji przymiotów osoby ludzkiej: ucznia, nauczyciela i rodziców
- Integracja społeczna warunkiem pokonywania barier rozwojowych osób z niepełnosprawnościami
- Osoba dziecka i jej przymioty w centrum pracy pedagogicznej w klasie szkolnej zróżnicowanej kulturowo
2022
Książka naukowa recenzowana
- Aksjologiczny potencjał środowiska wiejskiego źródłem szans integralnego rozwoju i wielostronnej aktywności uczniów. T. I. Przyroda - Ekologia - Praca rolnika - Przedsiębiorczość - Kultura ludowa - Integracja społeczna
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Realizacja projektu „Znaki wiary i pamięci” w świetle wybranych teorii pedagogicznych
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- The Usage of Automated Information Systems for Database Management in General Secondary Education Institutions of Ukraine
[Wykorzystanie automatycznych systemów informacyjnych do zarządzania bazami danych w ogólnokształcących szkołach średnich Ukrainy]
[w:] International Journal of Computer Science and Network Security - Information Technology of Education in the Light of Vincent Ocon’s Theory of Multi Sided Personality Learning
[Technologie informacyjne edukacji w świetle teorii wielostronnego uczenia się Wincentego Okonia]
[w:] International Journal of Computer Science and Network Security
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Edukacja szkolna dla społeczeństwa obywatelskiego
- Serving others in the Light of Opportunities for Integral human development
[Służba drugiemu człowiekowi w świetle szans integralnego rozwoju człowieka]
Recenzja naukowa w czasopiśmie
- Janusz Mariański. Indywidualizacja religijna i moralna jako megatrend społeczno-kulturowy. Studium socjologiczne. Toruń: Wydawnictwo Adam Marszałek 2021 ss. 269
[w:] Społeczeństwo. Studia, prace badawcze i dokumenty z zakresu nauki społecznej Kościoła
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Edukacja przez projekty studentów pedagogiki KUL. Tom II. Znaki wiary i pamięci
Recenzja książki naukowej
- Godność ludzka i wychowanie progodnościowe. Refleksje socjologa
- Teściowie, synowe, zięciowie – razem, obok czy przeciwko sobie?
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Osoba i jej przymioty w centrum procesu resocjalizacji - perspektywa osiągnięć wychowawczo - dydaktycznych
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Nauczyciele, uczniowie, rodzice jako partnerzy komunikacji
2021
Książka naukowa recenzowana
- Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim T. 2. Prawda w kształceniu przyszłych nauczycieli
- Przygotowanie młodzieży szkolnej do budowania społeczeństwa obywatelskiego
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Praca człowieka płaszczyzną urzeczywistniania przymiotów osoby
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Godność człowieka źródłem celów wychowania i zadań szkoły
[w:] Roczniki Pedagogiczne
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Wartość prawdy czynnikiem wzmacniania bezpieczeństwa szkolnego/edukacyjnego
- Praca jako wartość moralna strukturalnym ogniwem procesu wychowawczo-dydaktycznego w szkole branżowej.
- Z warsztatu badawczego aksjologicznych podstaw edukacji szkolnej
- Wychowanie ku wartościom w nauczaniu Jana Pawła II-wymiar programowo-metodyczny (na podstawie listów, orędzi, homilii, przemówień skierowanych do młodzieży w latach 1978-2005)
- Poszukiwanie prawdy jako wspólna przestrzeń pracy nauczyciela akademickiego i studenta pedagogiki
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Funkcjonowanie szkoły i jej podmiotów wobec wyzwań cywilizacyjnych – teoria, badania, projektowanie zmian
2020
Książka naukowa recenzowana
- Przymioty osoby ludzkiej - edukacja aksjologiczna i wychowane ku wartościom. Elementy teorii i praktyki
- Nauczanie Jana Pawła II w procesie wychowawczo-dydaktycznym szkoły. T. I. Edukacja przez projekty drogą zgłębiania nauczania Jana Pawła II
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Miejsce i funkcje szkoły w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego
[w:] Roczniki Pedagogiczne - Rola osób dorosłych/wychowawców w rozwijaniu inteligencji moralnej dzieci i młodzieży
[w:] Edukacja Zawodowa i Ustawiczna : polsko-ukraiński rocznik naukowy
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Urzeczywistnianie wartości społecznych trajektorią służby Ojczyźnie
- Inteligencja moralna jako czynnik warunkujący integralny rozwój młodego człowieka
- Integracyjne wymiary badań w działaniu. Szanse i bariery kreowania procesu badawczego
- Edukacja aksjologiczna w wybranych katolickich systemach wychowawczo-dydaktycznych na pierwszym etapie edukacyjnym w świetle teorii społecznego uczenia się
- Godność człowieka źródłem rozszerzającego się horyzontu aksjologicznego
2019
Książka naukowa recenzowana
- Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim. Tom 1. Dydaktyka zaangażowana - z doświadczeń Katedry Dydaktyki i Edukacji Szkolnej KUL
- Niepodległość - implikacje pedagogiczne i edukacyjne
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Implikacje pedagogiczne problematyki godności
- Miejsce i funkcja godności człowieka w procesach wspomagania rozwoju patriotyzmu młodzieży
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Osoba punktem wyjścia i dojścia w edukacji wczesnoszkolnej
[w:] Roczniki Pedagogiczne - Integracja podmiotów edukacji w perspektywie aksjologicznej jako priorytetowe zadanie szkoły
[w:] Studia Paedagogica Ignatiana
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Wartość prawdy czynnikiem bezpieczeństwa szkolnego/edukacyjnego,
2018
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Introcepcja wartości moralnych jako zadanie i wyzwanie dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
[w:] LUBELSKI ROCZNIK PEDAGOGICZNY - Innovative schools in Poland – historical and contemporary aspects
[Szkoły innowacyjne w Polsce – aspekt historyczny i współczesny ]
[w:] EducA : International Journal of Catholic Education - Dydaktyczny wymiar integralnego rozwoju i wychowania osoby ucznia w świetle koncepcji Stefana Kunowskiego i Podstawy programowej
[w:] Roczniki Pedagogiczne - Edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom podstawą budowania szkoły jako wspólnoty życia, pracy i służby
[w:] Prima Educatione
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Godność ucznia - wartość zobowiązująca
- Uczenie się wartości - wybrane aspekty. Zarys zagadnienia
- Przyszłość należy do świadomych i aktywnych obywateli. Jakie kompetencje są im niezbędne? Jak skutecznie je kształtować? (Perspektywa aksjologiczna)
- Rodzina przestrzenią cierpienia
- Godność podmiotów edukacji jako czynnik budowania życia wartościowego i kreowania środowiska edukacyjnego
Artykuł nierecenzowany w czasopiśmie
- Od Redaktora Naukowego
[w:] Acta Iuris Stetinensis (Roczniki Prawnicze)
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Polska pedagogika wczesnoszkolna: teoria – badania – praktyka
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Godność jako wartość generująca strukturę aksjologiczną w procesie edukacji szkolnej
- Aksjologiczne podstawy nabywania kompetencji uczenia się przez całe życie - wybrane aspekty w kontekście ponowoczesności
- Osoba punktem wyjścia i dojścia w edukacji wczesnoszkolnej
- Człowiek w świecie wartości fundamentem społeczeństwa obywatelskiego
Udział w dyskusji panelowej na konferencji międzynarodowej
- W stronę kultury dawania – wartości humanistyczne, kulturowe i chrześcijańskie u podstaw kształcenia postaw wolontariackich dzieci i młodzieży
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Integracja podmiotów szkoły w perspektywie aksjologicznej jako priorytetowe zadanie
- Godność osoby w centrum edukacji wczesnoszkolnej – przestrzeń dydaktyczna i wychowawcza
2017
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Szanse urzeczywistniania wartości moralnych przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetle podstawy programowej
[w:] Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna - Przestrzeń aksjologiczna nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych w nowej podstawie programowej dla klas IV-VIII szkoły podstawowej
[w:] Roczniki Pedagogiczne - Od Redaktora Naukowego
[w:] Roczniki Pedagogiczne - Edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom misją nauczyciela
[w:] Rocznik Naukowy Duszpasterstwa Nauczycieli
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Kształtowanie orientacji na wartości społeczne warunkiem budowania wspólnot w mikro i makroskali
- Funkcja wzoru osobowego w edukacji aksjologicznej
- Godność zawodowa trajektorią w świat wartości (w aksjosferę) człowieka
Recenzja artykułu naukowego
- Dydaktyka ogólna i dydaktyki szczegółowe w polskiej myśli pedagogicznej – analiza wybranych problemów
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Dydaktyka "zaangażowana" w kształceniu studentów pedagogiki - wymiar teoretyczny i praktyczny
- Szanse urzeczywistniania wartości moralnych przez dziecko w wieku wczesnoszkolnym w świetle nowej podstawy programowej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Uczenie się wartości- wybrane aspekty
- Rodzina przestrzenią cierpienia i radości
Nagroda krajowa
- Nagroda "Feniks" Stowarzyszenia Wydawców Katolickich
Wyróżnienie krajowe
- Odznaka Honorowa "Zasłużony dla Województwa Lubelskiego"
Działalność odczytowa
- Program wychowawczy szkoły
- Edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom podstawą budowania szkoły jako wspólnoty życia, pracy, służby Ojczyźnie
- Wychowanie ku wartościom misją nauczyciela
2016
Książka naukowa recenzowana
- Cierpienie dzieci i młodzieży - aspekty aksjologiczne i dydaktyczne
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Badania w działaniu szansą innowacyjności w kształceniu akademickim i szkolnym
- Funkcje agosu w budowaniu aksjosfery wychowanka
- Cierpienie dzieci i młodzieży w świetle szansy integralnego ich rozwoju
- Predhovor
[Przedmowa] - Wartość osoby i wartość przyrody aksjologiczną podstawą pracy wychowawczo – dydaktycznej w świetle Encykliki „Laudato Si”
- Wprowadzenie. Człowiek - wartości - wychowanie - aksjologia pedagogiczna
- Wstęp
- Edukacja aksjologiczna i wychowanie ku wartościom w szkołach zrzeszonych w Ogólnopolskim Towarzystwie Gimnazjów Poszukujących z Małych Miast i Wsi
- Aksjologiczny zarys podstawy programowej dla szkoły podstawowej w ramach reformy edukacji 2016-2017
Hasło encyklopedyczne
- Dydaktyka wartości
- Godność rolnika
- Funkcje wartości w wychowaniu
- Kultura dawania
- Edukacja aksjologiczna
- Miłosierdzie (aspekt pedagogiczny)
- Introcepcja wartości
- Gospodarstwo rolne
- Aktywność aksjologiczna
- Wychowanie do odpowiedzialności
- Wychowanie ku wolności
- Wychowanie ku wartościom
- Wychowanie do pokoju
- Teorie wartości obiektywistyczne i subiektywistyczne
- Obiektywna hierarchia wartości
- Wartości narodowo-patriotyczne
- Tolerancja
- Struktury wartości
- Rodzina wiejska
- Praca dziecka na roli
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Pedagogika szkolna, wczesnoszkolna i przedszkolna. Teoria i praktyka. T.2. Wokół aktualnych problemów rozwoju szkoły
- Encyklopedia aksjologii pedagogicznej
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Wyzwania i zadania wychowawczo-dydaktyczne w świetle Encykliki Laudato Si
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Wartość osoby i wartość przyrody aksjologiczną podstawą pracy wychowawczo-dydaktycznej w świetle encykliki Laudato Si
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Funkcje agosu w budowaniu aksjosfery wychowanka
- Kształtowanie orientacji na wartości społeczne warunkiem budowania wspólnot w mikro i makro skali
- Godność podmiotów edukacji jako czynnik budowania życia wartościowego i kreowania środowiska edukacyjnego
2015
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Wprowadzenie
[w:] Roczniki Pedagogiczne
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Społeczno-kulturowe uwarunkowania wyboru i afirmacji wartości środowiskowych przez młodzież z gimnazjów wiejskich
- Doświadczenia graniczne młodzieży i towarzyszące im zmiany aksjologiczne inspiracją do pracy wychowawczo-dydaktycznej
- Cierpienie dzieci i młodzieży - perspektywa aksjologiczna - dydaktyczne zadania dla nauczycieli
- Autorska klasa teatralna szansą rozwijania twórczej aktywności ucznia i nauczyciela
- Gift - the culture of giving - professional acting - education
[Dar - kultura dawania - działanie - edukacja] - Badania w działaniu czynnikiem wielostronnego kształcenia i doskonalenia nauczycieli
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Doświadczenia graniczne młodzieży i towarzyszące im zmiany aksjologiczne inspiracją do pracy wychowawczo - dydaktycznej
- Introcepcja wartości moralnych jako zadanie i wyzwanie dla nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
- Badania w działaniu szansą innowacyjności w kształceniu akademickim i szkolnym
Organizacja konferencji krajowej
- Wychowanie do poszanowania i afirmacji godności człowieka celem i zadaniem wychowania
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Integracyjne wymiary badań w działaniu. Szanse i bariery kreowania procesu badawczego.
- Społeczno - kulturowe uwarunkowania wyboru i afirmacji wartości środowiskowych przez młodzież z gimnazjów wiejskich
- Rozwód rodziców źródłem cierpienia dziecka – rozmiar i dynamika zmian aksjologicznych
Organizacja konferencji
- Forum Szkół Poszukujących Sposobów Integralnego Rozwoju i Wychowania Osoby Ucznia,
Inne działania w zakresie popularyzacji nauki
- Seminarium wymiany doświadczeń dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego oraz srudentów
2014
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Technical culture and human axjosphere
[Kultura techniczna i aksjosfera człowieka]
[w:] Advances in Science and Technology-Research Journal - Od Redaktora Naukowego
[w:] Roczniki Pedagogiczne - Die Elementareziehung in Polen im Lichte der integralen Entwicklung und Erziehung
[Edukacja elementarna w Polsce w świetle integralnego rozwoju i wychowania]
[w:] KERYKS
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Godność osobowościowa człowieka starego źródłem wiedzy, doświadczeń i inspiracji dla młodego pokolenia
- Edukacja przez projekty - perspektywa aksjologiczna
- Wychowanie ku wartościom ponadczasowym zadaniem szkoły
- Moc integracyjna wybranych wartości w budowaniu struktur aksjologicznych
Hasło w leksykonie
- Edukacja aksjologiczna
- Wychowanie ku wartościom
- Integralny rozwój
- Introcepcja wartości
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Pedagogika szkolna, wczesnoszkolna i przedszkolna : teoria i praktyka. T. 1, Wokół aktualnych problemów wychowania i nauczania
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Cierpienie dzieci i młodzieży – rozmiar zjawiska, wychowawczo-dydaktyczne zadania dla nauczycieli - perspektywa aksjologiczna
Inne działania w zakresie popularyzacji nauki
- Seminarium wymiany doświadczeń dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego oraz srudentów
- Seminarium wymiany doświadczeń dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego oraz srudentów
2013
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Badania w działaniu nad rzeczywistością wiary edukacyjnym i metodologicznym wezwaniem dla pedagogiki katolickiej
[w:] Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae - Wprowadzenie od redaktora naukowego
[w:] Roczniki Pedagogiczne - Od Redaktora Naukowego
[w:] Roczniki Pedagogiczne
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Godność osoby źródłem transcendencji i czynnikiem jej rozwoju - perspektywa aksjologiczna
- Upbringing towards intensifing humanity - awaking a person in a person - as a basic task of a teacher
[Wychowanie do urzeczywistniania człowieczeństwa w człowieku jako podstawowe zadanie nauczyciela] - Kształtowanie tożsamości młodych Europejczyków priorytetowym zadaniem nauczycieli
Hasło w leksykonie
- introcepcia hodnôt
[introcepcja wartości] - integrálny rozvoj
[integralny rozwój] - axiologicke vzdelavanie
[aksjologiczne wychowanie] - Introcepcja wartości
- Edukacja aksjologiczna
- Rozwój integralny
Hasło słownikowe
- Edukacja aksjologiczna
- Funkcje wartości w wychowaniu
- Warstwy rozwojowe człowieka
- Struktura wychowawczego programu szkoły
- Program wychowawczy szkoły
- Norma personalistyczna
- Introcepcja wartości
- Integralny rozwój osoby
- Dynamizmy wychowania
- Doświadczenie aksjologiczne
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Edukacja przez projekty – perspektywa aksjologiczna
- Badania w działaniu czynnikiem wielostronnego kształcenia i doskonalenia nauczycieli
- Kształtowanie tożsamości młodych Europejczyków priorytetowym zadaniem nauczycieli /Perspektywa aksjologiczna/
- Godność osobowościowa człowieka starego źródłem wiedzy, doświadczeń i inspiracji dla młodego pokolenia.
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Godność osoby źródłem transcendencji i czynnikiem jej rozwoju-perspektywa personalistyczna.
- Wychowanie ku wartościom ponadczasowym zadaniem szkoły
2012
Książka naukowa recenzowana
- Optymalizacja szans edukacyjnych młodzieży gimnazjalnej - perspektywa aksjologiczna. Badania w działaniu
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Funkcia hodnôt a spoločenského dialógu
[Funkcja wartości w dialogu społecznym]
Redakcja działu czasopisma naukowego
- Redaktor Naukowy numeru 2
[w:] Roczniki Pedagogiczne
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Wychowanie do pogłębiania człowieczeństwa – wzbudzania osoby w osobie – jako pierwsze zadanie nauczyciela
Organizacja konferencji krajowej
- Kreowanie tożsamości szkoły katolickiej. Historia - Teraźnieszość - Przyszłość
2011
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Osoba i wartości ją opisujące jako źródło rozszerzającego się horyzontu wychowania
Odznaczenie krajowe państwowe
- Złoty Krzyż Zasługi
Organizacja konkursów i olimpiad
- Konkurs dla młodzieży. Młodzież jakiej nie znacie. W młodzieńczym życiu wypływam na głębię
2009
Książka naukowa recenzowana
- Wychowanie ku wartościom religijnym. Elementy teorii i praktyki. Tom 4
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Tożsamość postkonwencjonalna nauczyciela – między potrzebą, szansą, ucieczką, zagrożeniem
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Kreowanie tożsamości szkoły. Konteksty teoretyczne, poglądy, wyniki badań
- Kreowanie tożsamości szkoły. Konteksty historyczne, społeczno - kulturowe, edukacyjne
2008
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Kreowanie Tożsamości Szkoły. Historia - Teraźniejszość - Przyszłość.
2007
Książka naukowa recenzowana
- Wychowanie ku wartościom wiejskim jako szansa integralnego rozwoju wychowanka
Hasło słownikowe
- Vychorny system Marie Mantessoriovej
[System wychowawczy Marii Montessori]
2006
Książka naukowa recenzowana
- Wychowanie ku wartościom narodowo - patriotycznym. Elementy teorii i praktyki. Tom II