Izabela Olszak

dr Izabela Olszak

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Językoznawstwa
Katedra Językoznawstwa Stosowanego

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr


2025


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Learning styles and strategies of D/deaf and hard of hearing students in foreign language acquisition–a research report
    ["Style uczenia się i strategie studentów głuchych, słabosłyszących oraz niedosłyszących w przyswajaniu języków obcych – raport z badań"]
    [w:] Frontiers of Education

Członkostwo w zespole recenzentów czasopisma naukowego

  • Member of the journal's review team
    [Członek zespołu recenzentów czasopisma ]
    [w:] Humanities and Social Sciences

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji

  • Organization of a guest lecture titled "Teachers vs. the Screen Generation. Time for Modern Methods in Education," Prof. Mario Pace, University of Malta.
    [Organizacja i prowadzenie wykładu gościnnego pt." Nauczyciele kontra pokolenie ekranów. Czas na nowoczesne metody w edukacji", Prof. Mario Pace, Uniwersytet Maltański, Malta.]

Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego

  • Prof. Mario Pace, University of Malta, Malta
  • Prof. Heidrun Führer, University of Lund, Sweden
    [Prof. Heidrun Führer, Lund University, Sweden]

Przyjęcie gościa z krajowego ośrodka naukowego

  • Prof. Annamaria Cacchione, INDIRE, Italy

2024


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • The development of intercultural competence in English education. Teacher's perspective.
    [Rozwijanie kompetencji interkulturowej w nauczaniu języka angielskiego. Perspektywa nauczyciela]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • “AI, will you help?” How learners use Artificial Intelligence when writing.
    [„AI, pomożesz?” Jak uczniowie korzystają ze sztucznej inteligencji podczas pisania]
    [w:] XLinguae
  • Developing Academic Students’ Writing Competence in the Generative AI Environment
    [Rozwijanie kompetencji pisania u studentów w środowisku sztucznej inteligencji]
    [w:] Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova
  • ARTIFICIAL INTELLIGENCE TOOLS IN ACADEMIC WRITING INSTRUCTION: EXPLORING THE POTENTIAL OF ON-DEMAND AI ASSISTANCE IN THE WRITING PROCESS
    [NARZĘDZIA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI W NAUCZANIU SPRAWNOŚCI PISANIA NA POZIOMIE AKADEMICKIM. BADANIE POTENCJAŁU WSPOMAGANIA PROCESU PISANIA W JĘZYKU OBCYM]
    [w:] Roczniki Humanistyczne

Recenzja artykułu naukowego

  • Review of “Fostering a ‘Human with AI’ Approach for Evaluating Writing Skills”

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Międzynarodowa konferencja naukowo-metodyczna Langskills - Uczenie się języków obcych przez osoby nie(do)słyszące
    [Międzynarodowa konferencja naukowo-metodyczna Langskills - Uczenie się języków obcych przez osoby nie(do)słyszące ]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Nauczanie i uczenie się języków dzisiaj. Wyzwania i możliwości.
  • Future language teachers in the generative AI environment. Roles, dangers and challenges.
    [Przyszli nauczyciele języków w generatywnym środowisku AI. Role, zagrożenia i wyzwania.]
  • Style i strategie uczenia się języka obcego uczniów niesłyszących - raport z badań
  • Affective Factors in the Process of Teaching Foreign Languages to Trilingual Students
  • Navigating Challenges and Opportunities of Teaching and Learning Foreign Languages
    [Radzenie sobie z wyzwaniami i możliwościami nauczania i uczenia się języków obcych]
  • Research on SL at English studies
    [Badania nad metodą Service Learning na przykładze studentów filologii angielskiej]

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Innovation in Language Learning - Language for Specific Purposes
    [Innowacje w nauczaniu języków obcych - Języki dla celów specjalistycznych]

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • "Badania naukowe nad Service Learning na przykładzie filologii angielskiej KUL"

Organizacja konferencji

  • Webinarium: "Service Learning - dydaktyka akademicka zaangażowana społecznie".

Stypendium w ramach programu Erasmus

  • Training
    [Wyjazd szkoleniowy]

Inny wyjazd naukowy

  • Wizyta studyjna w Centrum Wsparcia Dydaktyki, Uniwersytet Jagielloński, Kraków

Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego

  • Prof. Irena Masoit, Katedra Nowoczesnych Dydaktyk w Akademii Edukacji Uniwersytetu Witolda Wielkiego.

Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez MEiN

  • „Najwyższa jakość doktorantów w Szkole Doktorskiej KUL w ramach Programu STER NAWA – umiędzynarodowienie szkół doktorskich.

Usługi dydaktyczne w kraju

  • Seminarium dla nauczycieli: Nowoczesne metody nauczania języków

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda za najlepiej punktowaną publikację w 2024 r.
  • Indywidualna nagroda II stopnia Rektora KUL

2023


Książka naukowa recenzowana

  • On Reading in Trilingual Learners Conceptual, Educational and Pedagogical Arenas
    [O czytaniu u uczniów trójjęzycznych w obszarach koncepcyjnym, edukacyjnym i pedagogicznym.]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • The Impact of Service-Learning on English Education. A Socio-Cultural Project as an Attempt to Increase Cultural Awareness
    [Wpływ Service Learning (nauki przez służbę) na edukację angielską. Projekt społeczno-kulturalny jako próba zwiększenia świadomości kulturowej]
    [w:] New Horizons in English Studies (ISSN: 2543-8980)

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Speaking Strategies of Bilingual Learners: Use and Potential Problems
    [Strategie mówienia uczniów dwujęzycznych: zastosowanie i potencjalne problemy.]

Recenzja podręcznika akademickiego

  • "Język angielski dla historyków"

Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez NCBiR

  • "KUL- uczelnia bez barier"

2022


Recenzja artykułu naukowego

  • Specificity of Teaching Vocabulary to Primary School Students with Asperger’s Syndrome in ELT: Case Studies
    [Specyfika nauczania słownictwa uczniów szkół podstawowych z zespołem Aspergera w ELT: studia przypadków]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Speaking Skills in Bilingual Learners (Strategies mówienia w nauczaniu uczniów dwujęzycznych)

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • The Role of Psycholinguistic Factors in Teaching Speaking to Bilinguals
  • Integrating Culture in Secondary Education. Project Ideas for Secondary Learners. (Integracja kultury w edukacji ponadpodstawowej.Pomysły projektów dla uczniów szkół średnich).

Wykonawca w realizowanym projekcie - organizacja międzynarodowa

  • LANGSKILL- Learning styles and preferences of deaf and hard of hearing student
    [LANGSKILL- Style i preferencje uczenia się uczniów niesłyszących i słabosłyszących]

Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu

  • Prowadzenie warsztatów kulturowo-językowych dla uczniów szkół podstawowych

2021


Wykonawca w realizowanym projekcie - organizacja międzynarodowa

  • "UNISERVITATE: Service-learning in Catholic Higher Education"
    ["UNISERVITATE: Uczenie się przez służbę w katolickim szkolnictwie wyższym”]

2018


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Learning Strategies in Reading Comprehension of Trilingual Advanced Learners: Comparing L2 and L3 Study Habits.(Strategie uczenia się czytania ze zrozumieniem u trójjęzycznych zaawansowanych uczniów: porównanie nawyków uczenia się w L2 i L3).
    [Strategie uczenia się czytania ze zrozumieniem trójjęzycznych zaawansowanych uczniów: porównanie nawyków uczenia się L2 i L3.]
    [w:] Rivista di Psicolinguistica Applicata-Journal of Applied Psycholinguistics

2015


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Exploring Factors that Influence Reading Comprehension Strategies among EFL Students. (Badanie czynników wpływających na strategie czytania ze zrozumieniem wśród uczniów EFL).
    [(Badanie czynników wpływających na strategie czytania ze zrozumieniem wśród uczniów EFL).]