
dr Izabela Olszak
Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut JęzykoznawstwaKatedra Językoznawstwa Stosowanego
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr
2025
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Learning styles and strategies of D/deaf and hard of hearing students in foreign language acquisition–a research report
["Style uczenia się i strategie studentów głuchych, słabosłyszących oraz niedosłyszących w przyswajaniu języków obcych – raport z badań"]
[w:] Frontiers of Education
Członkostwo w zespole recenzentów czasopisma naukowego
- Member of the journal's review team
[Członek zespołu recenzentów czasopisma ]
[w:] Humanities and Social Sciences
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji
- Organization of a guest lecture titled "Teachers vs. the Screen Generation. Time for Modern Methods in Education," Prof. Mario Pace, University of Malta.
[Organizacja i prowadzenie wykładu gościnnego pt." Nauczyciele kontra pokolenie ekranów. Czas na nowoczesne metody w edukacji", Prof. Mario Pace, Uniwersytet Maltański, Malta.]
Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego
- Prof. Mario Pace, University of Malta, Malta
- Prof. Heidrun Führer, University of Lund, Sweden
[Prof. Heidrun Führer, Lund University, Sweden]
Przyjęcie gościa z krajowego ośrodka naukowego
- Prof. Annamaria Cacchione, INDIRE, Italy
2024
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- The development of intercultural competence in English education. Teacher's perspective.
[Rozwijanie kompetencji interkulturowej w nauczaniu języka angielskiego. Perspektywa nauczyciela]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- “AI, will you help?” How learners use Artificial Intelligence when writing.
[„AI, pomożesz?” Jak uczniowie korzystają ze sztucznej inteligencji podczas pisania]
[w:] XLinguae - Developing Academic Students’ Writing Competence in the Generative AI Environment
[Rozwijanie kompetencji pisania u studentów w środowisku sztucznej inteligencji]
[w:] Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova - ARTIFICIAL INTELLIGENCE TOOLS IN ACADEMIC WRITING INSTRUCTION: EXPLORING THE POTENTIAL OF ON-DEMAND AI ASSISTANCE IN THE WRITING PROCESS
[NARZĘDZIA SZTUCZNEJ INTELIGENCJI W NAUCZANIU SPRAWNOŚCI PISANIA NA POZIOMIE AKADEMICKIM. BADANIE POTENCJAŁU WSPOMAGANIA PROCESU PISANIA W JĘZYKU OBCYM]
[w:] Roczniki Humanistyczne
Recenzja artykułu naukowego
- Review of “Fostering a ‘Human with AI’ Approach for Evaluating Writing Skills”
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Międzynarodowa konferencja naukowo-metodyczna Langskills - Uczenie się języków obcych przez osoby nie(do)słyszące
[Międzynarodowa konferencja naukowo-metodyczna Langskills - Uczenie się języków obcych przez osoby nie(do)słyszące ]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Nauczanie i uczenie się języków dzisiaj. Wyzwania i możliwości.
- Future language teachers in the generative AI environment. Roles, dangers and challenges.
[Przyszli nauczyciele języków w generatywnym środowisku AI. Role, zagrożenia i wyzwania.] - Style i strategie uczenia się języka obcego uczniów niesłyszących - raport z badań
- Affective Factors in the Process of Teaching Foreign Languages to Trilingual Students
- Navigating Challenges and Opportunities of Teaching and Learning Foreign Languages
[Radzenie sobie z wyzwaniami i możliwościami nauczania i uczenia się języków obcych] - Research on SL at English studies
[Badania nad metodą Service Learning na przykładze studentów filologii angielskiej]
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- Innovation in Language Learning - Language for Specific Purposes
[Innowacje w nauczaniu języków obcych - Języki dla celów specjalistycznych]
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- "Badania naukowe nad Service Learning na przykładzie filologii angielskiej KUL"
Organizacja konferencji
- Webinarium: "Service Learning - dydaktyka akademicka zaangażowana społecznie".
Stypendium w ramach programu Erasmus
- Training
[Wyjazd szkoleniowy]
Inny wyjazd naukowy
- Wizyta studyjna w Centrum Wsparcia Dydaktyki, Uniwersytet Jagielloński, Kraków
Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego
- Prof. Irena Masoit, Katedra Nowoczesnych Dydaktyk w Akademii Edukacji Uniwersytetu Witolda Wielkiego.
Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez MEiN
- „Najwyższa jakość doktorantów w Szkole Doktorskiej KUL w ramach Programu STER NAWA – umiędzynarodowienie szkół doktorskich.
Usługi dydaktyczne w kraju
- Seminarium dla nauczycieli: Nowoczesne metody nauczania języków
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda za najlepiej punktowaną publikację w 2024 r.
- Indywidualna nagroda II stopnia Rektora KUL
2023
Książka naukowa recenzowana
- On Reading in Trilingual Learners Conceptual, Educational and Pedagogical Arenas
[O czytaniu u uczniów trójjęzycznych w obszarach koncepcyjnym, edukacyjnym i pedagogicznym.]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- The Impact of Service-Learning on English Education. A Socio-Cultural Project as an Attempt to Increase Cultural Awareness
[Wpływ Service Learning (nauki przez służbę) na edukację angielską. Projekt społeczno-kulturalny jako próba zwiększenia świadomości kulturowej]
[w:] New Horizons in English Studies (ISSN: 2543-8980)
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Speaking Strategies of Bilingual Learners: Use and Potential Problems
[Strategie mówienia uczniów dwujęzycznych: zastosowanie i potencjalne problemy.]
Recenzja podręcznika akademickiego
- "Język angielski dla historyków"
Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez NCBiR
- "KUL- uczelnia bez barier"
2022
Recenzja artykułu naukowego
- Specificity of Teaching Vocabulary to Primary School Students with Asperger’s Syndrome in ELT: Case Studies
[Specyfika nauczania słownictwa uczniów szkół podstawowych z zespołem Aspergera w ELT: studia przypadków]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Speaking Skills in Bilingual Learners (Strategies mówienia w nauczaniu uczniów dwujęzycznych)
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- The Role of Psycholinguistic Factors in Teaching Speaking to Bilinguals
- Integrating Culture in Secondary Education. Project Ideas for Secondary Learners. (Integracja kultury w edukacji ponadpodstawowej.Pomysły projektów dla uczniów szkół średnich).
Wykonawca w realizowanym projekcie - organizacja międzynarodowa
- LANGSKILL- Learning styles and preferences of deaf and hard of hearing student
[LANGSKILL- Style i preferencje uczenia się uczniów niesłyszących i słabosłyszących]
Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu
- Prowadzenie warsztatów kulturowo-językowych dla uczniów szkół podstawowych
2021
Wykonawca w realizowanym projekcie - organizacja międzynarodowa
- "UNISERVITATE: Service-learning in Catholic Higher Education"
["UNISERVITATE: Uczenie się przez służbę w katolickim szkolnictwie wyższym”]
2018
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Learning Strategies in Reading Comprehension of Trilingual Advanced Learners: Comparing L2 and L3 Study Habits.(Strategie uczenia się czytania ze zrozumieniem u trójjęzycznych zaawansowanych uczniów: porównanie nawyków uczenia się w L2 i L3).
[Strategie uczenia się czytania ze zrozumieniem trójjęzycznych zaawansowanych uczniów: porównanie nawyków uczenia się L2 i L3.]
[w:] Rivista di Psicolinguistica Applicata-Journal of Applied Psycholinguistics
2015
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Exploring Factors that Influence Reading Comprehension Strategies among EFL Students. (Badanie czynników wpływających na strategie czytania ze zrozumieniem wśród uczniów EFL).
[(Badanie czynników wpływających na strategie czytania ze zrozumieniem wśród uczniów EFL).]