dr Agnieszka Amilkiewicz-Marek

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Specjalnej

Stanowisko: Asystent


2025


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Rodzice jako uczestnicy procesu oceny funkcjonalnej

2024


Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Uczeń z zespołem nerczycowym a obszary oczekiwanego wsparcia
  • Komunikacja skoncentrowana na pacjencie jako potrzeba pacjentów z zespołem nerczycowym i ich opiekunów

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Ćwiczenia logopedyczne „mogą smakować” – ocena i stymulacja sprawności aparatu artykulacyjnego w chorobach rzadkich. Warsztaty

2023


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Zaburzenia mowy i języka

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Choroba przewlekła jako punkt zwrotny w życiu dziecka/ucznia i jego systemu

Staż finansowany ze środków UE

  • Abroad internship
    [ Zagraniczny staż dydaktyczny]

Kierownictwo złożonego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci/pacjentów z chorobą przewlekłą oraz ich rodzin (0677)

2022


Książka naukowa recenzowana

  • Standardy przebiegu oceny funkcjonalnej oraz planowania wsparcia edukacyjno-specjalistycznego w przypadku wystąpienia następujących trudności: uszkodzenie słuchu; dysfunkcja wzroku; specyficzne zaburzenia uczenia się; zaburzenia rozwoju mowy i języka; zaburzenia rozwoju intelektualnego; zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD); zaburzenia zachowania i emocji

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Promentors – Promoting Mentors’ Work in Education. Analiza założeń oraz efektów projektu
    [w:] Roczniki Pedagogiczne
  • Wsparcie rozwoju religijnego uczniów z chorobą przewlekłą na przykładzie dzieci z zespołem nerczycowym
    [w:] Seminare. Poszukiwania naukowe

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Mentoring needs in and for inclusive education among teachers, special pedagogues and special education students
    [Potrzeby mentoringu w edukacji włączającej nauczycieli, pedagogów specjalnych i studenci pedagogiki specjalnej]

Prezentacja na konferencji międzynarodowej

  • Parents role in the mentoring process of new teachers: The case of Poland.
    [Rola rodziców w procesie mentoringu nowych nauczycieli: przykład z Polski]

Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym z funduszy UE

  • Landskill
  • Service Learning

Działalność odczytowa

  • Organizacja ze studentami zajęć w ramach Service Learning dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w Niepublicznej Szkole Podstawowej Świętego Jana Bosko w Lublinie
  • Organizacja ze studentami zajęć w ramach Service Learning dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w Szkole Podstawowej nr 33 w Lublinie

Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu

  • Współpraca z instytucjami, placówkami oświatowymi oraz prowadzącymi je organami

2021


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Rola szkoły w profilaktyce i hamowaniu progresji przewlekłych chorób nerek u dzieci
    [w:] Roczniki Pedagogiczne
  • Kompetencje społeczno-emocjonalne uczniów z trudnościami i niepowodzeniami szkolnymi – badanie pilotażowe z zastosowaniem modelu TROS-KA.
    [w:] Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Pandemia i zdalne nauczanie jako wyzwanie – perspektywa rodziców
  • Ta sama choroba a różne doświadczenia szkolne - uczniowie z zespołem nerczycowym na pierwszym etapie kształcenia
  • Rola rodziców w edukacji zdalnej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach trzecich
  • Uczeń z przewlekłą chorobą nerek "incognito" w szkole ogólnodostępnej

Recenzja naukowa w czasopiśmie

  • [Rec.] Ewa Domagała-Zyśk, Aleksandra Borowicz, Renata Kołodziejczyk, Klaudia Martynowska (red.), Oblicza życia. Księga jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli, Lublin: Episteme 2021, ss. 1010
    [w:] Roczniki Pedagogiczne

Prezentacja na konferencji międzynarodowej

  • Community Model of Teacher-Mentoring–a supporting network with parents’ participation
    [Społeczny model mentoringu nauczycielskiego – sieć wspierająca z udziałem rodziców]

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Ocenianie jako (de)motywator dla ucznia zdolnego

Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym z funduszy UE

  • Promentors

Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez MEiN

  • Współudział w opracowywaniu standardów przebiegu oceny funkcjonalnej oraz planowania wsparcia edukacyjno-specjalistycznego

2019


Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Ćwiczenia logopedyczne mogą smakować

2018


Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Ta sama choroba a różne doświadczenia edukacyjne uczniów edukacji wczesnoszkolnej

Prezentacja na konferencji krajowej

  • Wartość życia w rodzinie doświadczającej choroby przewlekłej
  • Wczesna diagnoza logopedyczna u dzieci z zespołem nerczycowym jako czynnik chroniący w profilaktyce parasygmatyzmu interdentalnego

2017


Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Uczeń z przewlekłą chorobą nerek „incognito” w szkole masowej
  • Doświadczenia rodzica dziecka z przewlekłą chorobą nerek – zespół nerczycowy

2016


Członkostwo w innej organizacji krajowej

  • Polskie Towarzystwo Logopedyczne