dr Agnieszka Amilkiewicz-Marek
Wydział Nauk Społecznych - Instytut PedagogikiKatedra Pedagogiki Specjalnej
Stanowisko: Asystent
2025
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Rodzice jako uczestnicy procesu oceny funkcjonalnej
2024
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Uczeń z zespołem nerczycowym a obszary oczekiwanego wsparcia
- Komunikacja skoncentrowana na pacjencie jako potrzeba pacjentów z zespołem nerczycowym i ich opiekunów
Prezentacja na konferencji krajowej
- Ćwiczenia logopedyczne „mogą smakować” – ocena i stymulacja sprawności aparatu artykulacyjnego w chorobach rzadkich. Warsztaty
2023
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Zaburzenia mowy i języka
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Choroba przewlekła jako punkt zwrotny w życiu dziecka/ucznia i jego systemu
Staż finansowany ze środków UE
- Abroad internship
[ Zagraniczny staż dydaktyczny]
Kierownictwo złożonego projektu finansowanego z budżetu KUL
- Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci/pacjentów z chorobą przewlekłą oraz ich rodzin (0677)
2022
Książka naukowa recenzowana
- Standardy przebiegu oceny funkcjonalnej oraz planowania wsparcia edukacyjno-specjalistycznego w przypadku wystąpienia następujących trudności: uszkodzenie słuchu; dysfunkcja wzroku; specyficzne zaburzenia uczenia się; zaburzenia rozwoju mowy i języka; zaburzenia rozwoju intelektualnego; zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD); zaburzenia zachowania i emocji
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Promentors – Promoting Mentors’ Work in Education. Analiza założeń oraz efektów projektu
[w:] Roczniki Pedagogiczne - Wsparcie rozwoju religijnego uczniów z chorobą przewlekłą na przykładzie dzieci z zespołem nerczycowym
[w:] Seminare. Poszukiwania naukowe
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Mentoring needs in and for inclusive education among teachers, special pedagogues and special education students
[Potrzeby mentoringu w edukacji włączającej nauczycieli, pedagogów specjalnych i studenci pedagogiki specjalnej]
Prezentacja na konferencji międzynarodowej
- Parents role in the mentoring process of new teachers: The case of Poland.
[Rola rodziców w procesie mentoringu nowych nauczycieli: przykład z Polski]
Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym z funduszy UE
- Landskill
- Service Learning
Działalność odczytowa
- Organizacja ze studentami zajęć w ramach Service Learning dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w Niepublicznej Szkole Podstawowej Świętego Jana Bosko w Lublinie
- Organizacja ze studentami zajęć w ramach Service Learning dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi w Szkole Podstawowej nr 33 w Lublinie
Działania promocyjne na rzecz Uniwersytetu
- Współpraca z instytucjami, placówkami oświatowymi oraz prowadzącymi je organami
2021
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Rola szkoły w profilaktyce i hamowaniu progresji przewlekłych chorób nerek u dzieci
[w:] Roczniki Pedagogiczne - Kompetencje społeczno-emocjonalne uczniów z trudnościami i niepowodzeniami szkolnymi – badanie pilotażowe z zastosowaniem modelu TROS-KA.
[w:] Niepełnosprawność. Dyskursy pedagogiki specjalnej
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Pandemia i zdalne nauczanie jako wyzwanie – perspektywa rodziców
- Ta sama choroba a różne doświadczenia szkolne - uczniowie z zespołem nerczycowym na pierwszym etapie kształcenia
- Rola rodziców w edukacji zdalnej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach trzecich
- Uczeń z przewlekłą chorobą nerek "incognito" w szkole ogólnodostępnej
Recenzja naukowa w czasopiśmie
- [Rec.] Ewa Domagała-Zyśk, Aleksandra Borowicz, Renata Kołodziejczyk, Klaudia Martynowska (red.), Oblicza życia. Księga jubileuszowa Profesor Doroty Kornas-Bieli, Lublin: Episteme 2021, ss. 1010
[w:] Roczniki Pedagogiczne
Prezentacja na konferencji międzynarodowej
- Community Model of Teacher-Mentoring–a supporting network with parents’ participation
[Społeczny model mentoringu nauczycielskiego – sieć wspierająca z udziałem rodziców]
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Ocenianie jako (de)motywator dla ucznia zdolnego
Wykonawca w złożonym projekcie finansowanym z funduszy UE
- Promentors
Wykonawca w realizowanym projekcie finansowanym przez MEiN
- Współudział w opracowywaniu standardów przebiegu oceny funkcjonalnej oraz planowania wsparcia edukacyjno-specjalistycznego
2019
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Ćwiczenia logopedyczne mogą smakować
2018
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Ta sama choroba a różne doświadczenia edukacyjne uczniów edukacji wczesnoszkolnej
Prezentacja na konferencji krajowej
- Wartość życia w rodzinie doświadczającej choroby przewlekłej
- Wczesna diagnoza logopedyczna u dzieci z zespołem nerczycowym jako czynnik chroniący w profilaktyce parasygmatyzmu interdentalnego
2017
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Uczeń z przewlekłą chorobą nerek „incognito” w szkole masowej
- Doświadczenia rodzica dziecka z przewlekłą chorobą nerek – zespół nerczycowy
2016
Członkostwo w innej organizacji krajowej
- Polskie Towarzystwo Logopedyczne