dr Anna Badora

Wydział Nauk Społecznych i Technicznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr


2025


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Edukacja przez służbę czynnikiem dynamizującym aktywność twórczą osoby, w procesie kształcenia przyszłych nauczycieli edukacji elementarnej
    [w:] Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce

2024


Książka naukowa recenzowana

  • Kształtowanie kompetencji kluczowych w edukacji matematycznej i przyrodniczej uczniów klas I-III w świetle teorii integralnego rozwoju człowieka

2023

  • Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim T.4 Edukacja przez służbę przyszłych nauczycieli

  • Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Uczeń zdolny w środowisku i społeczności lokalnej
      [w:] Państwo i Społeczeństwo
    • Self-Activity of Preschool Children During Social Isolation Caused by the COVID-19 Pandemic, as Declared by Their Parents
      [Samoaktywność dzieci w wieku przedszkolnym w okresie izolacji społecznej wywołanej pandemią COVID-19 według deklaracji rodziców]
      [w:] Edukacja Elementarna w Teorii i Praktyce

    2022


    Książka naukowa recenzowana

    • Aksjologiczny potencjał środowiska wiejskiego źródłem szans integralnego rozwoju i wielostronnej aktywności uczniów

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Podmiotowość dziecka a jego uzdolnienia twórcze- rozważania teoretyczno- empiryczne- wskazania praktyczne

    Redakcja naczelna publikacji naukowej

    • Zdolności i uzdolnienia dziecka na pierwszym etapie edukacyjnym. Teoria- badania- innowacyjne rozwiązania pedagogiczne

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • Funkcje teatru w procesie wychowawczo- dydaktycznym młodzieży

    2021


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Expected and implemented skills, knowledge and attitudes of mentors in the light of Stefan Kunowski's theory of integral development in the opinion of education students
      [Oczekiwane i realizowane umiejętności, wiedza i postawy mentorów w świetle teorii integralnego rozwoju Stefana Kunowskiego w opinii studentów pedagogiki]
      [w:] Kwartalnik Naukowy Fides et Ratio
    • Twórczość jako zadanie osoby
      [w:] Roczniki Pedagogiczne

    Organizacja konferencji krajowej

    • Nauczyciel i jego praca wobec wyzwań współczesności
    • Ogólnopolskie Forum Doktorantów

    Udział w festiwalu nauki

    • Polisensoryczne doświadczanie świata

    Organizacja konkursów i olimpiad

    • Dzieckiem być

    2020


    Książka naukowa recenzowana

    • Nauczanie Jana Pawła II w procesie wychowawczo-dydaktycznym szkoły. T.II. Nauczanie Jana Pawła II w procesie lekcyjnym

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Potencjał cyberprzestrzeni dla rozwoju zdolności osoby do tworzenia w ocenie studentów pedagogiki
      [w:] Roczniki Pedagogiczne

    2019


    Książka naukowa recenzowana

    • Działalność twórcza młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięcia edukacyjne