dr hab. Grzegorz Adamczyk (prof. KUL)

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Nauk Socjologicznych
Katedra Socjologii Ekonomicznej i Cyfrowej

Stanowisko: Profesor KUL


2025


Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Absencja młodzieży na lekcjach religii: wyniki socjologicznych badań jakościowych

2024


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Pathological Buying on the rise? Compensative and compulsive buying in Poland in the pre- and (Post-)pandemic times
    [w:] PLoS One

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Is there really a consumer society? Between myth and reality

2023


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Counterfeit brands and Machiavellianism: Consequences of counterfeit use for social perception
    [w:] Journal of Retailing and Consumer Services

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Pathological Buying on the Rise? Compensative and Compulsive Buying in Poland in the Pre- and (Post-)pandemic Times

Stypendium w ramach programu Erasmus

  • Program Erasmus+ Szkolnictwo Wyższe - Akcja 1 "Mobilność" w roku akademickim 2022/2023

Działalność odczytowa

  • Etyka zawodowa a etos zawodu. Próba socjologicznej typologii

2022


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Links between types of value orientations and consumer behaviours. An empirical study
    [w:] PLoS One

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Obowiązek czy samorealizacja? Przemiany postaw wobec wartości w społeczeństwie polskim w świetle koncepcji Helmuta Klagesa

Stypendium w ramach programu CEEPUS

  • CEEPUS III Mobility Grant

Przyjęcie gościa z zagranicznego ośrodka naukowego

  • Prof. Igor Bahovec

2021


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Die Macht der Ehre
    [Władza honoru]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Compulsive and compensative buying among online shoppers: An empirical study
    [Kupowanie kompulsywne i kompensacyjne wśród kupujących online. Studium empiryczne]
    [w:] PLoS One

Stypendium w ramach programu CEEPUS

  • CEEPUS III Mobility Grant

2020


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Posłowie [Moi wielcy mistrzowie i nauczyciele w socjologii religii i socjologii moralności / Janusz Mariański]

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Compulsive Buying in Poland. An Empirical Study of People Married or in a Stable Relationship
    [w:] JOURNAL OF CONSUMER POLICY
  • Autonomia czy współzależność? Religijność a typy moralności młodzieży z Diecezji Tarnowskiej
    [w:] Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Nauk Społecznych z siedzibą w Lublinie

Recenzja artykułu naukowego

  • Preferencja wartości a jakość i trwałość małżeństwa

2019


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Phenomenon of compensative and compulsive buying in Poland. A socio-economic study
    [Zjawisko kupowania kompensacyjnego i kompulsywnego w Polsce. Studium socjo-ekonomiczne]
    [w:] Economic and Environmental Studies

Stypendium w ramach programu CEEPUS

  • CEEPUS III Mobility Grant

Kierownictwo realizowanego projektu - organizacja międzynarodowa

  • Ethics and Politics in the European Context

Działalność odczytowa

  • Sondaż w służbie rynku. O zastosowaniu badań socjologicznych w marketingu

2018


Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Moralność i społeczeństwo. Pola badawcze socjologii moralności

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Socio-cultural Capital as a Factor Differentiating Students' Skills in the Field of Speech Reception and Creation as well as the Analysis and Interpretation of Cultural Texts
    [Kapitał społeczno-kulturowy czynnikiem różnicującym umiejętności uczniów w zakresie odbioru i tworzenia wypowiedzi oraz analizy i interpretacji tekstów kultury ]
    [w:] New Educational Review
  • Polacy w centrach handlowych. między kupowaniem racjonalnym, kompensacyjnym i kompulsywnym
    [w:] Miesięcznik Marketing i Rynek
  • Młodzież w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym. Między konsumpcją racjonalną, kompensacyjną a kompulsywną
    [w:] Rocznik Lubuski

Tłumaczenie książki naukowej

  • Paulina na plaży. Wprowadzenie do socjologii

Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego

  • Nieprzestrzeganie normy prawdomówności i uczciwości jako problem społeczny
    [w:] Ethos. Kwartalnik Instytutu Jana Pawła II KUL
  • Zachowania krzywdzące z moralnego punktu widzenia w opinii uczniów szkół ponadpodstawowych
    [w:] Ethos. Kwartalnik Instytutu Jana Pawła II KUL
  • Religion and religiosity: A Path to War or Peace
    [Religia i religijność: droga do wojny czy pokoju?]
    [w:] Polish Political Science Review

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Paulina na plaży. Wprowadzenie do socjologii

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Zjawisko kompensacyjnego i kompulsywnego kupowania w Polsce. Studium socjologiczne

Kierownictwo realizowanego projektu - organizacja międzynarodowa

  • Ethics and Politics in the European Context

2017


Recenzja artykułu naukowego

  • Świadectwa bezdomności w społeczeństwie konsumpcyjnym
  • Moralność prospołeczna w wyobrażeniach i ocenach licealistów i studentów. Między nakazem a wyborem

Recenzja w przewodzie habilitacyjnym

  • Wieloaspektowa analiza rozwodów
  • Interdyscyplinarna konceptualizacja zjawiska (post)nowoczesnej konsumpcji i jej socjotechnik

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Młodzież w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym. Między konsumpcją racjonalną a zakupoholizmem

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Młodzież w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym. Między konsumpcją racjonalną a zakupoholizmem

Kierownictwo złożonego projektu - organizacja krajowa

  • Compulsive Buying in the United States of America and in Poland. A comparative study
    [Compulsive Buying in the United States of America and in Poland. A Comparative Study]

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego przez MEiN

  • Centrum Analiz Społecznych i Ekonomicznych

Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL

  • Projekt edukacyjny Instytutu Socjologii

Działalność odczytowa

  • Uzależnienia behawioralne
  • Sondaż w służbie rynku. O zastosowaniu badań socjologicznych w marketingu
  • Sondaż w służbie rynku. O zastosowaniu badań socjologicznych w marketingu
  • Uzależnienia behawioralne

2016


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Religijność w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Zastosowanie Magnitude scale jako narzędzia do pomiaru prestiżu społecznego. Na podstawie badań empirycznych w Polsce i Niemczech

Profesor wizytujący w zagranicznym ośrodku naukowym

  • Central European Exchange Program for University Studies, University of Vienna
  • Erasmus+ Staff Mobility for Teaching University of Massachusetts Boston

2015


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Przemiany moralności w polskim społeczeństwie między mitem a rzeczywistością. W kręgu socjologii Janusza Mariańskiego
    [w:] Roczniki Nauk Społecznych