Links between types of value orientations and consumer behaviours. An empirical study [w:] PLoS One
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
Obowiązek czy samorealizacja? Przemiany postaw wobec wartości w społeczeństwie polskim w świetle koncepcji Helmuta Klagesa
2021
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
Die Macht der Ehre [Władza honoru]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
Compulsive and compensative buying among online shoppers: An empirical study [Kupowanie kompulsywne i kompensacyjne wśród kupujących online. Studium empiryczne] [w:] PLoS One
2020
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
Posłowie [Moi wielcy mistrzowie i nauczyciele w socjologii religii i socjologii moralności / Janusz Mariański]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
Compulsive Buying in Poland. An Empirical Study of People Married or in a Stable Relationship [w:] JOURNAL OF CONSUMER POLICY
Autonomia czy współzależność? Religijność a typy moralności młodzieży z Diecezji Tarnowskiej [w:] Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Nauk Społecznych z siedzibą w Lublinie
Recenzja artykułu naukowego
Preferencja wartości a jakość i trwałość małżeństwa
2019
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
Phenomenon of compensative and compulsive buying in Poland. A socio-economic study [Zjawisko kupowania kompensacyjnego i kompulsywnego w Polsce. Studium socjo-ekonomiczne] [w:] Economic and Environmental Studies
Kierownictwo realizowanego projektu - organizacja międzynarodowa
Ethics and Politics in the European Context
Działalność odczytowa
Sondaż w służbie rynku. O zastosowaniu badań socjologicznych w marketingu
2018
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
Moralność i społeczeństwo. Pola badawcze socjologii moralności
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
Polacy w centrach handlowych. między kupowaniem racjonalnym, kompensacyjnym i kompulsywnym [w:] Miesięcznik Marketing i Rynek
Młodzież w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym. Między konsumpcją racjonalną, kompensacyjną a kompulsywną [w:] Rocznik Lubuski
Socio-cultural Capital as a Factor Differentiating Students' Skills in the Field of Speech Reception and Creation as well as the Analysis and Interpretation of Cultural Texts [Kapitał społeczno-kulturowy czynnikiem różnicującym umiejętności uczniów w zakresie odbioru i tworzenia wypowiedzi oraz analizy i interpretacji tekstów kultury ] [w:] New Educational Review
Tłumaczenie książki naukowej
Paulina na plaży. Wprowadzenie do socjologii
Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego
Religion and religiosity: A Path to War or Peace [Religia i religijność: droga do wojny czy pokoju?] [w:] Polish Political Science Review
Zachowania krzywdzące z moralnego punktu widzenia w opinii uczniów szkół ponadpodstawowych [w:] Ethos. Kwartalnik Instytutu Jana Pawła II KUL - Lublin i Fundacji Jana Pawła II - Rzym
Nieprzestrzeganie normy prawdomówności i uczciwości jako problem społeczny [w:] Ethos. Kwartalnik Instytutu Jana Pawła II KUL - Lublin i Fundacji Jana Pawła II - Rzym
Redakcja naczelna publikacji naukowej
Paulina na plaży. Wprowadzenie do socjologii
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
Zjawisko kompensacyjnego i kompulsywnego kupowania w Polsce. Studium socjologiczne
Kierownictwo realizowanego projektu - organizacja międzynarodowa
Ethics and Politics in the European Context
2017
Recenzja artykułu naukowego
Moralność prospołeczna w wyobrażeniach i ocenach licealistów i studentów. Między nakazem a wyborem
Świadectwa bezdomności w społeczeństwie konsumpcyjnym
Recenzja w przewodzie habilitacyjnym
Wieloaspektowa analiza rozwodów
Interdyscyplinarna konceptualizacja zjawiska (post)nowoczesnej konsumpcji i jej socjotechnik
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
Młodzież w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym. Między konsumpcją racjonalną a zakupoholizmem
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
Młodzież w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym. Między konsumpcją racjonalną a zakupoholizmem
Kierownictwo złożonego projektu - organizacja krajowa
Compulsive Buying in the United States of America and in Poland. A comparative study [Compulsive Buying in the United States of America and in Poland. A Comparative Study]
Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego przez MEiN
Centrum Analiz Społecznych i Ekonomicznych
Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL
Projekt edukacyjny Instytutu Socjologii
Działalność odczytowa
Uzależnienia behawioralne
Sondaż w służbie rynku. O zastosowaniu badań socjologicznych w marketingu
Sondaż w służbie rynku. O zastosowaniu badań socjologicznych w marketingu
Uzależnienia behawioralne
2016
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
Religijność w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
Zastosowanie Magnitude scale jako narzędzia do pomiaru prestiżu społecznego. Na podstawie badań empirycznych w Polsce i Niemczech
Profesor wizytujący w zagranicznym ośrodku naukowym
Central European Exchange Program for University Studies, University of Vienna
Erasmus+ Staff Mobility for Teaching University of Massachusetts Boston
2015
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
Przemiany moralności w polskim społeczeństwie między mitem a rzeczywistością. W kręgu socjologii Janusza Mariańskiego [w:] Roczniki Nauk Społecznych