dr hab. Grzegorz Adamczyk
Wydział Nauk Społecznych - Instytut Nauk SocjologicznychKatedra Socjologii Ekonomicznej i Cyfrowej
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.
2022
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Links between types of value orientations and consumer behaviours. An empirical study
[w:] PLoS One
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Obowiązek czy samorealizacja? Przemiany postaw wobec wartości w społeczeństwie polskim w świetle koncepcji Helmuta Klagesa
2021
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Die Macht der Ehre
[Władza honoru]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Compulsive and compensative buying among online shoppers: An empirical study
[Kupowanie kompulsywne i kompensacyjne wśród kupujących online. Studium empiryczne]
[w:] PLoS One
2020
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Posłowie [Moi wielcy mistrzowie i nauczyciele w socjologii religii i socjologii moralności / Janusz Mariański]
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Compulsive Buying in Poland. An Empirical Study of People Married or in a Stable Relationship
[w:] JOURNAL OF CONSUMER POLICY - Autonomia czy współzależność? Religijność a typy moralności młodzieży z Diecezji Tarnowskiej
[w:] Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Nauk Społecznych z siedzibą w Lublinie
Recenzja artykułu naukowego
- Preferencja wartości a jakość i trwałość małżeństwa
2019
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Phenomenon of compensative and compulsive buying in Poland. A socio-economic study
[Zjawisko kupowania kompensacyjnego i kompulsywnego w Polsce. Studium socjo-ekonomiczne]
[w:] Economic and Environmental Studies
Kierownictwo realizowanego projektu - organizacja międzynarodowa
- Ethics and Politics in the European Context
Działalność odczytowa
- Sondaż w służbie rynku. O zastosowaniu badań socjologicznych w marketingu
2018
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Moralność i społeczeństwo. Pola badawcze socjologii moralności
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Polacy w centrach handlowych. między kupowaniem racjonalnym, kompensacyjnym i kompulsywnym
[w:] Miesięcznik Marketing i Rynek - Młodzież w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym. Między konsumpcją racjonalną, kompensacyjną a kompulsywną
[w:] Rocznik Lubuski - Socio-cultural Capital as a Factor Differentiating Students' Skills in the Field of Speech Reception and Creation as well as the Analysis and Interpretation of Cultural Texts
[Kapitał społeczno-kulturowy czynnikiem różnicującym umiejętności uczniów w zakresie odbioru i tworzenia wypowiedzi oraz analizy i interpretacji tekstów kultury ]
[w:] New Educational Review
Tłumaczenie książki naukowej
- Paulina na plaży. Wprowadzenie do socjologii
Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego
- Religion and religiosity: A Path to War or Peace
[Religia i religijność: droga do wojny czy pokoju?]
[w:] Polish Political Science Review - Zachowania krzywdzące z moralnego punktu widzenia w opinii uczniów szkół ponadpodstawowych
[w:] Ethos. Kwartalnik Instytutu Jana Pawła II KUL - Lublin i Fundacji Jana Pawła II - Rzym - Nieprzestrzeganie normy prawdomówności i uczciwości jako problem społeczny
[w:] Ethos. Kwartalnik Instytutu Jana Pawła II KUL - Lublin i Fundacji Jana Pawła II - Rzym
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Paulina na plaży. Wprowadzenie do socjologii
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Zjawisko kompensacyjnego i kompulsywnego kupowania w Polsce. Studium socjologiczne
Kierownictwo realizowanego projektu - organizacja międzynarodowa
- Ethics and Politics in the European Context
2017
Recenzja artykułu naukowego
- Moralność prospołeczna w wyobrażeniach i ocenach licealistów i studentów. Między nakazem a wyborem
- Świadectwa bezdomności w społeczeństwie konsumpcyjnym
Recenzja w przewodzie habilitacyjnym
- Wieloaspektowa analiza rozwodów
- Interdyscyplinarna konceptualizacja zjawiska (post)nowoczesnej konsumpcji i jej socjotechnik
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Młodzież w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym. Między konsumpcją racjonalną a zakupoholizmem
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Młodzież w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym. Między konsumpcją racjonalną a zakupoholizmem
Kierownictwo złożonego projektu - organizacja krajowa
- Compulsive Buying in the United States of America and in Poland. A comparative study
[Compulsive Buying in the United States of America and in Poland. A Comparative Study]
Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego przez MEiN
- Centrum Analiz Społecznych i Ekonomicznych
Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL
- Projekt edukacyjny Instytutu Socjologii
Działalność odczytowa
- Uzależnienia behawioralne
- Sondaż w służbie rynku. O zastosowaniu badań socjologicznych w marketingu
- Sondaż w służbie rynku. O zastosowaniu badań socjologicznych w marketingu
- Uzależnienia behawioralne
2016
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Religijność w polskim społeczeństwie konsumpcyjnym
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Zastosowanie Magnitude scale jako narzędzia do pomiaru prestiżu społecznego. Na podstawie badań empirycznych w Polsce i Niemczech
Profesor wizytujący w zagranicznym ośrodku naukowym
- Central European Exchange Program for University Studies, University of Vienna
- Erasmus+ Staff Mobility for Teaching University of Massachusetts Boston
2015
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Przemiany moralności w polskim społeczeństwie między mitem a rzeczywistością. W kręgu socjologii Janusza Mariańskiego
[w:] Roczniki Nauk Społecznych