Sylwia Niewczas

mgr Sylwia Niewczas

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Językoznawstwa
Katedra Językoznawstwa Stosowanego

Stanowisko: Asystent


2023


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Positive psychology in foreign language learning and teaching. The case of older adults.
    [Psychologia pozytywna w glottodydaktyce. Kontekst uczenia się polskich seniorów. ]
    [w:] Roczniki Humanistyczne

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • The teachers’ perspective on teaching languages to Polish seniors with regards to old age (glotto-)stereotypes
    [Perspektywa lektorów na nauczanie języków obcych polskich seniorów w kontekście glottostereotypów]
  • Tematyczna analiza motywacji, doświadczeń i oczekiwań polskich seniorów uczących się języka angielskiego
  • What helps and what disturbs third-age language learning- the students’ perspective.
    [Co pomaga, a co przeszkadza w nauce języka angielskiego w wieku późnej dorosłości?]
  • Glotto- stereotypes and third age language learning- the teacher's perspective.
    [Perspektywa lektorów na nauczanie języków obcych polskich seniorów w kontekście glottostereotypów]

2022


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Nauka języków obcych u osób w wieku senioralnym- przegląd nurtów badawczych i postulaty badawcze
    [w:] Acta Neophilologica

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Psychologia pozytywna w glottodydaktyce – kontekst nauczania/uczenia się seniorów

Recenzja naukowa w czasopiśmie

  • Międzykulturowość czy transkulturowość? – nowy głos w dyskusji na temat dydaktyki kultury polskiej w refleksyjnym nauczaniu języka polskiego jako obcego
    [w:] Roczniki Humanistyczne

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Korzyści z nauki języków obcych i ćwiczeń skupionych na utrwalaniu wiedzy w wieku senioralnym

2021


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Wykorzystanie podcastów w rozwijaniu sprawności słuchania u seniorów uczących się języka angielskiego
    [w:] Języki Obce w Szkole

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Referat: "Wykorzystanie podcastów do rozwijania umiejętności słuchania w języku angielskim wśród seniorów"
  • Zastosowanie psychologii pozytywnej w glottogeragogice- kontekst nauczania/ uczenia się seniorów.
  • Psychologia pozytywna w nauczaniu/ uczeniu się języków obcych- kontekst uczenia się seniorów.

Wspólna realizacja badań naukowych z ośrodkiem zagranicznym

  • Współpraca z drugim promotorem z zagranicznego ośrodka (Uniwersytet Groningen)