dr hab. Imelda Chłodna-Błach (prof. KUL)

Wydział Filozofii - Instytut Filozofii
Katedra Filozofii Kultury i Podstaw Retoryki

Stanowisko: Profesor KUL


2023


Książka naukowa recenzowana

  • Retoryka w dydaktyce akademickiej. Perspektywa pedagogiczno-filozoficzna

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Free Will in the Trap of Determinism. EXISTENTIAL SUPPORT FOR PEOPLE IN CRISIS
    [w:] Człowiek w Kulturze

2022

  • Czy nieprzemijająca wartość edukacji klasycznej dziś?
    [w:] Człowiek w Kulturze
  • The Aristotelian and Thomistic conception of magnanimity (magnanimitas) in the context of integral human development
    [w:] Studia Gilsoniana

  • 2021

  • O obecność retoryki w edukacji
    [w:] Człowiek w Kulturze

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Edukacja a kultura

    2020


    Książka naukowa recenzowana

    • From Paideia to High Culture. A Philosophical-Anthropological Approach
      [Od Paidei do kultury wysokiej. Filozoficzno-antropologiczne podstawy sporu o kulturę]

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Godność człowieka
      [w:] Ateneum Kapłańskie

    2019

  • The cultural role of the university. A philosophy of culture approach
    [w:] Ethos. Kwartalnik Instytutu Jana Pawła II KUL - Lublin i Fundacji Jana Pawła II - Rzym

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • U podstaw rozumienia kultury. Kulturotwórcza rola uniwersytetu katolickiego w myśli Mieczysława A. Krąpca OP

    2018


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Wychowanie do cywilizacji: jaka filozofia edukacji?
      [w:] Człowiek w Kulturze
    • Od geniuszu do wielkoduszności. Rola kultury w wychowaniu do patriotyzmu
      [w:] Fides, Ratio et Patria. Studia toruńskie

    2017

  • Uniwersytet katolicki w myśli św. Jana Pawła II i J. Ratzingera
    [w:] Człowiek w Kulturze

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Cnoty moralne i teologiczne w służbie wychowania rodzinnego

    2016


    Książka naukowa recenzowana

    • Od paidei do kultury wysokiej. Filozoficzno-antropologiczne podstawy sporu o kulturę

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Kobieta w świecie współczesnym. Na kanwie rozważań Stefana kardynała Wyszyńskiego
      [w:] Cywilizacja

    2015

  • Solidarność jako troska społeczna – antidotum na totalitaryzm
    [w:] Człowiek w Kulturze

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Ojciec profesor Mieczysław Albert Krąpiec i lubelska szkoła filozoficzna

    2014


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • The Crisis of American Education and Reforms Proposals According to Allan Bloom
      [Kryzys edukacji amerykańskiej i propozycje jego naprawy w ujęciu Allana Blooma]
      [w:] Studia Gilsoniana
    • José Ortega y Gasset – życie i dzieło
      [w:] Człowiek w Kulturze
    • Szkolnictwo poza państwem – przeszłość i przyszłość
      [w:] Cywilizacja

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Nauczanie jako służba - na kanwie rozważań św. Tomasza z Akwinu
    • Wpływ koncepcji edukacji na kulturę społeczeństwa

    2013


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Wpływ koncepcji edukacji na kulturę społeczeństwa
      [w:] Cywilizacja

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Integralny rozwój człowieka właściwym zadaniem kultury i edukacji
    • Wychowanie ku pełnemu człowiekowi? Antropologiczna nauka o wychowaniu Rudolfa Steinera