Renata Kołodziejczyk

dr Renata Kołodziejczyk

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Specjalnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr

2023

Prace dyplomowe
  • Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka w wieku przedszkolnym ze sprzężoną niepełnosprawnością w Ośrodku Rewalidacyjno- Wychowawczym Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka w wieku przedszkolnym ze sprzężoną niepełnosprawnością w Ośrodku Rewalidacyjno- Wychowawczym
  • Umiejętności społeczno- komunikacyjne uczniów klasy ósmej szkoły terapeutycznej.
  • Charakterystyka umiejętności komunikacyjnych uczennicy z dyslalią i zagrożeniem dysleksją oraz program działań wspierających
  • Charakterystyka umiejętności komunikacyjnych uczennicy z dyslalią i zagrożeniem dysleksją oraz program działań wspierających
  • Uwarunkowania komunikacyjne i społeczne uczennicy klasy III z Zespołem Aspergera
  • Wspieranie umiejętności społecznych ucznia z Zespołem Aspergera - ucznia siódmej klasy szkoły ogólnodostępnej.
  • Umiejętności komunikacyjne i funkcjonowanie społeczne dziewczynki niemówiącej z niepełnosprawnością intelektualną umiarkowaną i ruchową w klasie II ogólnodostępnej szkoły podstawowej

2022

Prace dyplomowe
  • Charakterystyka umiejętności komunikacyjnych w grupie przedszkolnej 6-latków ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz program działań wspierających
  • Charakterystyka komunikacji rówieśniczej w klasie drugiej szkoły podstawowej oraz program działań wpierających skuteczną komunikację w grupie
  • Charakterystyka umiejętności komunikacyjnych i działań wspierających ucznia z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym
  • Charakterystyka umiejętności komunikacyjnych dziecka ze spektrum autyzmu na tle grupy rówieśniczej oraz opracowanie programu działań wspierających komunikację ucznia komunikację ucznia
  • Wspomaganie komunikacji językowej dzieci 5-letnich z różnym typem zaburzeń rozwoju mowy - na podstawie wielokrotnego studium przypadku w przedszkolu integracyjnym
  • Specyfika sposobów komunikowania 21-letniego mężczyzny z ograniczonymi możliwościami komunikacyjnymi – studium przypadku. Propozycja działań wspierających proces komunikowania
  • Funkcjonowanie dziecka z mutyzmem wybiórczym w grupie przedszkolnej ogólnodostępnej - opis umiejętności komunikacyjnych dziecka
  • Charakterystyka porównawcza umiejętności komunikacyjnych ucznia klasy integracyjnej z niepełnosprawnością sprzężoną
  • Wspólna aktywność jako próba budowania komunikacji w grupie zróżnicowanej
  • Umiejętności komunikacyjne ucznia z autyzmem w oddziale przedszkolnym i określenie działań wspierających
  • Umiejętności komunikacyjne ucznia z autyzmem i niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasie piątej integracyjnej oraz program działań wspierających
  • Charakterystyka umiejętności komunikacyjnych i program działań wspierających w klasie specjalnej
  • Umiejętności komunikacyjne dziecka z mutyzmem selektywnym w wieku przedszkolnym na tle grupy rówieśniczej
  • Charakterystyka umiejętności komunikacyjnych grupy przedszkolnej ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Możliwości komunikacyjne uczennicy z niepełnosprawnością w stopniu lekkim
  • Charakterystyka umiejętności komunikacyjnych i program działań naprawczych w oddziale przedszkolnym specjalnym.
  • Program działań wspierających komunikację dzieci w spektrum autyzmu w grupie przedszkolnej 4-latków ze SPE. Zbiorowe studium przypadku

2021

Prace licencjackie
  • Postawy studentów pedagogiki wobec osób z zaburzeniami mowy
  • Metody wsparcia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
  • Planowanie kariery zawodowej przez studentów Pedagogiki specjalnej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem uczęszczających do klas integracyjnych szkoły podstawowej w opinii pedagogów
  • Rozwój umiejętności komunikacyjnych dzieci wychowujących się w rodzinach dysfunkcyjnych. Studium przypadku
  • Warsztat surdologopedy XXI wieku w świetle wypowiedzi terapeutów. Studium przypadku
  • Sytuacja szkolna ucznia z uszkodzonym słuchem w szkole ogólnodostępnej. Studium przypadku
  • Rozwój poznawczy dzieci z uszkodzonym słuchem w wieku przedszkolnym. Studium przypadku.

2020

Prace licencjackie
  • Relacje rówieśnicze dzieci z niepełnosprawnością w klasie integracyjnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej. Studium przypadku
  • Agresja i inne zachowania trudne u dzieci z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku
  • Funkcjonowanie społeczne dzieci ze spektrum autyzmu w grupie rówieśniczej w wieku przedszkolnym. Studium przypadku
  • Umiejętności komunikacyjne młodzieży z mózgowym porażeniem dziecięcym. Studium przypadku
  • Hipoterapia jako forma rehabilitacji osób z mózgowym porażeniem dziecięcym. Studium przypadku
  • Metody i formy pracy z uczniami z uszkodzonym słuchem na lekcjach języka obcego

2019

Prace licencjackie
  • Funkcjonowanie rodziny z dzieckiem z niepełnosprawnością. Studium przypadku
  • Funkcjonowanie społeczne dzieci z Zespołem Downa w wieku szkolnym. Studium przypadku
  • Realizacja pierwotnych założeń Ruchu Wiara i Światło w opini członków grupy "Apacze" w Lublinie. Studium przypadku
  • Życie jako wartość w obliczu prenatalnej diagnozy niepełnosprawności dziecka w opinii studentów
  • Rozwój emocjonalny dzieci z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku
  • Rozwój mowy dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, objętych programem wczesnego wspomagania rozwoju. Studium przypadku
  • Agresja i autoagresja dziecka z autyzmem w opinii rodziców i nauczycieli
  • Funkcjonowanie rodziny wychowującej dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym w aspekcie społecznym i emocjonalnym. Studium przypadku
  • Metody komunikacji dzieci ze spektrum autyzmu w wieku szkolnym. Studium przypadku
  • Problemy szkolne dziecka z FAS. Studium przypadku
  • Umiejętności komunikacyjne dzieci z autyzmem w wieku szkolnym. Studium przypadku

2015

Prace licencjackie
  • Niepowodzenia w funkcjonowaniu dziecka z ADHD w klasie szkolnej
  • Metoda Petö w terapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym w Stowarzyszeniu Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym "Krok za Krokiem" w Zamościu.
  • Dogoterapia w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ruchowo. Studium przypadku
  • Oddziaływanie różnych środowisk na funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa. Studium przypadku
  • Oddziaływanie środowiska przedszkolnego na funkcjonowanie dzieci z autyzmem w przedszkolu integracyjnym.Studium przypadku
  • Zaburzenia wymowy a trudności w kontaktach rówieśniczych dziecka. Studium przypadku
  • Znaczenie muzyki w terapii dzieci z niepełnosprawnością ruchową i intelektualną. Studium przypadku
  • Umiejętności komunikacyjne dzieci z Zespołem Downa. Studium przypadku
  • Społeczne przystosowanie dziecka z autyzmem w wieku przedszkolnym. Studium przypadku
  • Znaczenie wczesnej interwencji w rozwoju mowy dzieci z uszkodzonym narządem słuchu. Studium przypadku
  • Komunikowanie się dzieci z autyzmem w grupie rówieśniczej. Studium przypadku
  • Rozwój emocjonalno-społeczny dziecka z autyzmem. Studium przypadku
  • Rozwój mowy dzieci z uszkodzonym słuchem po wszczepieniu implantu ślimakowego. Studium przypadku
  • Funkcjonowanie społeczne dzieci ze spektrum autyzmu. Studium przypadku
  • Bariery osób pełnosprawnych w komunikacji z osobami niepełnosprawnymi.
  • Specyficzne zachowania dzieci z autyzmem wczesnodziecięcym. Studium przypadku
  • Umiejętności komunikacyjne dzieci w wieku szkolnym z Całościowym Zaburzeniem Rozwoju. Studium przypadku
  • Integracja Sensoryczna jako metoda wspomagająca rozwój umiejętności komunikacyjnych dzieci z autyzmem. Studium przypadku

2012

Prace licencjackie
  • Częstość występowania zaburzeń mowy u dzieci pięcio i sześcioletnich kończących edukację przedszkolną
  • Rozwój mowy w języku polskim dzieci bilingwalnych.Studium przypadku dwojga dzieci polsko- i angielskojęzycznych w wieku szkolnym
  • Mowa dziecka z uszkodzonym słuchem w wieku szkolnym. Studium przypadku.
  • Umiejętności komunikacyjne dzieci z autyzmem. Studia przypadków czworga dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Rola teatroterapii w funkcjonowaniu osób z upośledzeniem umysłowym na przykładzie Fundacji Teatroterapia Lubelska.
  • Rozwój mowy dziecka z zaburzoną artykulacją. Studium przypadku.
  • Sposoby komunikowania się osób z uszkodzonym słuchem w Polsce

2011

Prace magisterskie
  • Problemy osób niepełnosprawnych w rozumieniu młodzieży klas licealnych
  • Rola nauczyciela wspomagającego w nauczaniu dzieci niepełnosprawnych w szkołach integracyjnych
  • Kreowanie wizerunku osoby niepełnosprawnej w mediach na przykładzie wybranych reportaży