dr Marta Buk-Cegiełka
Wydział Nauk Społecznych - Instytut PedagogikiKatedra Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr
Wypromowane prace dyplomowe
2025
Prace dyplomowe
- Współpraca szkół z instytucjami kultury na przykładzie wspólnych działań Publicznej Szkoły Podstawowej im. Józefa Brandta w Orońsku i Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku. Studium przypadku.
2024
Prace dyplomowe
- Cnota jako środek do osiągnięcia kalolaghatia w ujęciu Arystotelesa.
- Funkcjonowanie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i współpraca ich rodziców z placówkami oświatowymi.
- Przygotowanie studentów-przyszłych nauczycieli w zakresie higieny głosu.
Prace magisterskie
- Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym ze środowiska wiejskiego i miejskiego
- Funkcjonowanie dziecka z chorobą przewlekłą uczęszczającego do drugiego poziomu oddziału Montessori
- Pedagogia na I etapie edukacyjnym w Zespole Szkolno-Przedszkolnym im. Tadeusza Kościuszki w Wojsławicach-Kolonii
- Wypalenie zawodowe nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli
- Rozwijanie twórczości plastycznej dziecka w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli wybranych szkół województwa lubelskiego
- Znaczenie bajek w rozwoju emocjonalnym dziecka w wieku wczesnoszkolnym w opinii rodziców
- Aktywność muzyczna dzieci w wieku wczesnoszkolnym ze szkół wiejskich a ich osiągnięcia edukacyjne w opinii rodziców
- Zastosowanie technologii informacyjno- komunikacyjnych w edukacji wczesnoszkolnej w opinii studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej KUL
- Monografia pedagogiczna Bazy Terenowej "Leśne Przedszkole Puszczyk" w Białymstoku
- Rozwój społeczno-emocjonalny dzieci w wieku wczesnoszkolnym z Ukrainy w sytuacji wojny w opinii rodziców
- Znaczenie edukacji muzycznej w rozwoju emocjonalnym dziecka w wieku wczesnoszkolnym w opinii rodziców
2023
Prace dyplomowe
- Nauczanie zdalne-problemy uczniów, nauczycieli i rodziców podczas pandemii Covid-19
- Mobbing w szkole-przyczyny. Przyczyny, skutki, sposoby zapobiegania.
- Znaczenie zabawy w rozwoju społeczno-emocjonalnym dziecka w wieku wczesnoszkolnym.
- Funkcjonowanie ucznia zdolnego w opinii nauczycieli
- Rola nauczyciela wspomagającego w procesie kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Znaczenie literatury dziecięcej w przezwyciężaniu trudności wychowawczych dzieci w wieku przedszkolnym.
- Korzyści i zagrożenia mediów społecznościowych na przykładzie TIK TOKA.
- Nauczyciele wspomagający o relacjach z rodzicamii uczniów ze spwcjalnymi potrzebami edukacyjnymi
- Ryzyko zażywania środków psychoaktywnych w szkole.
- Funkcjonowanie ucznia szczególnie zdolnego w szkole w świetle literatury oraz wyników badań własnych.
2022
Prace dyplomowe
- Motywacja i metody aktywizujące w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej.
- Stosowanie nagród i kar w wychowaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym
- Praca z uczniem zdolnym w nauczaniu chemii-analiza wybranych metod dydaktycznych
- Leworęczność u uczniów w wieku wczesnoszkolnym
- Rozwijanie koncepcji matematycznych w systemie wychowawczo-dydaktycznym Marii Montessori
- Agresja i przemoc jako zjawiska występujące w szkole
- Sposoby radzenia sobie ze stresem szkolnym wśród uczniów szkoły średniej
- Historia sztuki w szkołach średnich. Problemy współczesnej edukacji.
- Profilaktyka zdrowia psychicznego i ocena jej skuteczności przez uczniów szkół ponadpodstawowych
- Strategie nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie Przedszkola Niepublicznego Akademia Przedszkolaczka w Lublinie.
- Gry dydaktyczne w edukacji historycznej uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej.
- Preferowane kompetencje doradcy zawodowego w zakresie etyki i wychowania w świetle literatury przedmiotu
2021
Prace dyplomowe
- Wybrane metody i techniki stosowane w nauczaniu języka rosyjskiego.
- Znaczenie edukacji szkolnej w kształtowaniu pstaw prozdrowotnych uczniów szkół ponadpodstawowych.
- Narzedzia Pozytywnej Dyscypliny, a zachowania trudne dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu-użyteczność metody w opinii kadry przedszkola integracyjnego stosującego Pozytywną Dyscyplinę.
Prace licencjackie
- Funkcjonowanie III Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Broniewskiego w Ostrowcu Świętokrzyskim. Monografia pedagogiczna
- Oddziaływanie stresu szkolnego na zachowanie i wyniki w nauce uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii rodziców
- Motywowanie uczniów do nauki w edukacji wczesnoszkolnej w powiecie bialskim
- Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym w Lublinie
- Ideał nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opinii uczniów klas trzecich szkoły podstawowej w Iłży i studentów pedagogiki KUL
- Preferowane wartości nauczycieli w wybranych przedszkolach Lublina
- Samokształcenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na podstawie badań w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Błędy wychowawcze rodziców i ich konsekwencje w procesie edukacji wczesnoszkolnej uczniów w opinii nauczycieli
- Aktywność w czasie wolnym dzieci w wieku wczesnoszkolnym na podstawie badań w Szkole Podstawowej w Gorzycach
- Integracja dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach I-III szkoły podstawowej w opinii nauczycieli i rodziców
- Znaczenie nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej w opinii rodziców uczniów powiatu stalowowolskiego
- Zaangażowanie rodziców w edukację dzieci w wieku wczesnoszkolnym na podstawie badań w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Znaczenie zabawy w integralnym rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym na podstawie badań w wybranych placówkach województwa lubelskiego
- Agresja wśród dzieci w wieku przedszkolnym i sposoby jej zapobiegania w wybranych placówkach Lublina
2020
Prace licencjackie
- Rola rodziny w wychowaniu do miłości dzieci w wieku przedszkolnym. Na podstawie badań w wybranych przedszkolach w Lublinie
- Edukacja w szkole muzycznej a osiągnięcia uczniów w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli
- Zachowania agresywne dzieci w wieku przedszkolnym
- Oczekiwania rodziców wobec nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
- Wychowanie do patriotyzmu w edukacji wczesnoszkolnej
- Funkcjonowanie ucznia z dysleksją w edukacji wczesnoszkolnej. Studium przypadku
- Znaczenie zabawy w integralnym rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
- Znaczenie systemu wychowawczo - dydaktycznego Marii Montessori w rozwoju psychicznym dzieci w wieku przedszkolnym
- Znaczenie czytelnictwa w integralnym rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym
- Rozwijanie zainteresowań dzieci w wieku wczesnoszkolnym w środowisku wiejskim i miejskim
2018
Prace licencjackie
- Wychowanie do odpowiedzialności na pierwszym etapie edukacyjnym w wybranych szkołach w województwie lubelskim
- Funkcjonowanie ucznia zdolnego w klasie szkolnej w opinii nauczycieli wybranych szkół podstawowych w Kraśniku
- Wykształcenie i praca rodziców, jako czynniki warunkujące sposób zagospodarowywania czasu wolnego przez dzieci z klasy 1-3 Szkoły Podstawowej w Czerniejowie
- Wychowanie do bezpieczeństwa na pierwszym etapie edukacyjnym w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Udział rodziny w urzeczywistnianiu wartości moralnych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetle opinii rodziców w Szkole Podstawowej numer 11 w Lublinie
- Role przypisywane wolontariuszom przez dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wybranych przedszkoli i szkół województwa lubelskiego
- Ruch Światło-Życie jako środowisko wychowawcze dzieci w wieku szkolnym w świetle badań we wspólnotach Archidiecezji Lubelskiej
- Środowiskowe uwarunkowania szans edukacyjnych dzieci w wieku wczesnoszkolnym na przykładzie badań w wybranych szkołach podstawowych powiatu kraśnickiego
- Wycieczki szkolne jako element procesu dydaktyczno - wychowawczego edukacji wczesnoszkolnej w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Stosowanie gier i zabaw w edukacji matematycznej w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Stosowanie metody projektów w edukacji wczesnoszkolnej. Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego
2017
Prace dyplomowe
- xxxx
- STORYTELLING W NAUCZANIU JĘZYKA ANGIELSKIEGO DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM
- GRY I ZABAWY W NAUCZANIU JĘZYKA ANGIELSKIEGO DZIECI SZEŚCIOLETNICH
Prace licencjackie
- Znaczenie gier komputerowych w rozwoju społeczno-emocjonalnym dziecka w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli wybranych szkół w Lublinie
- Sposoby rozwijania zainteresowań i pasji uczniów klas III szkoły podstawowej. W opinii nauczycieli wybranych szkół w powiecie lubelskim.
- Sposoby rozwijania twórczej aktywności literackiej ucznia w wieku wczesnoszkolnym w wybranych szkołach lubelskich
- Adaptacja dziecka trzyletniego w przedszkolu w opinii nauczycieli wybranych przedszkoli w Lublinie
- Znaczenie organizacji czasu wolnego w rozwoju społeczno – emocjonalnym dziecka w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli wybranych przedszkoli w Lublinie
- Zabawa jako forma terapii dzieci z autyzmem. Analiza problematyki na podstawie programów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
- Autorytet nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opinii dzieci i ich rodziców wybranych szkół podstawowych w Lublinie.
- Kształtowanie pozytywnego wizerunku osoby z niepełnosprawnością wśród dzieci na przykładzie Przedszkola Niepublicznego z Oddziałami Integracyjnymi im. bł. Bolesławy Lament w Lublinie
- Sytuacje stresujące w pracy zawodowej nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w wybranych szkołach w Lublinie
- Trudności edukacyjne dzieci w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli lubelskich szkół podstawowych.
- Wykorzystanie zabaw i gier dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej na podstawie badań
2016
Prace dyplomowe
- CZAS POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU A DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
- CZAS POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU A DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
- ADAPTACJA DZIECKA TRZYLETNIEGO W PRZEDSZKOLU W OPINII RODZICÓW
- ROZWIJANIE AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM, UCZĘSZCZAJĄCYCH DO ŚWIETLICY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 W ŚWIDNIKU
- FORMY AKTYWNOŚCI MUZYCZNEJ DZIECI STOSOWANE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ PRZEZ NAUCZYCIELI WYBRANYCH SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO
- SPOSOBY ROZWIJANIA AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM
- PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH UCZNIÓW KLAS 1-3 W OPINII NAUCZYCIELI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BOISKACH I SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DZIERZKOWICACH WOLI
- ROZWIJANIE AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM
- NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W OCZACH DZIECKA W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM
- OCZEKIWANIA RODZICÓW WOBEC KOMPETENCJI NAUCZYCIELA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO NA PRZYKŁADZIE ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W WOJSŁAWICACH
- WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE UCZNIÓW KLAS III NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 29 IM. ADAMA MICKIEWICZA W LUBLINIE
- AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA DZIECI CZTERO I PIĘCIOLETNICH W ŚRODOWISKU WIEJSKIM W OPINII ICH RODZICÓW
- Znaczenie i funkcja zainteresowań sportem i rekreacja w czasie wolnym uczniów klas III
- AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA UCZNIÓW KLASY II NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JÓZEFA IGNACEGO KRASZEWSKIEGO W WISZNICACH
- ZACIEKAWIENIA CZYTELNICZE DZIEWCZĄT I CHŁOPCÓW KLASY III NA PRZYKŁADZIE ZESPOŁU SZKÓŁ NR 4 IM. JANA PAWŁA II W KRASNYMSTAWIE
- SPOSOBY SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO PRZEZ UCZNIÓW KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŚRODOWISKU WIEJSKIM I MIEJSKIM NA PODSTAWIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KOWALINIE I SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 IM. MARII SKŁODOWSKIEJ CURIE W KRAŚNIKU
- ZNACZENIE NAGRÓD I KAR DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM W OPINII ICH RODZICÓW
- METODY I FORMY WYCHOWANIA KULTURALNO-ESTETYCZNEGO DZIECKA W PRZEDSZKOLU
- ROLA ZABAWY W ROZWOJU DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W OPINII NAUCZYCIELI W WYBRANYCH PRZEDSZKOLACH W ŚWIDNIKU
- SPOSOBY DYSCYPLINOWANIA UCZNIÓW W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W LUBLINIE
- ZAINTERESOWANIA CZYTELNICZE DZIECI OŚMIOLETNICH I DZIEWIĘCIOLETNICH - UCZNIÓW KLAS TRZECICH SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 W ŚWIDNIKU
Prace licencjackie
- Sposoby rozwijania zainteresowań uczniów w wieku gimnazjalnym na podstawie badań w Gimnazjum nr 1 w Bełżycach
- Adaptacja dziecka trzyletniego w wybranych przedszkolach lubelskich
- Funkcjonowanie dziecka autystycznego w klasie szkolnej. Studium przypadku
- Zasady savoir-vivre wśród uczniów klas III na podstawie badań w Szkole Podstawowej w Zwierzyńcu
- Znaczenie nagród i kar w wychowaniu dzieci przedszkolnych w opinii ich rodziców
- Wypalenie zawodowe nauczycieli gimnazjum w świetle badań własnych
- Trudności wychowawcze uczniów szkół gimnazjalnych
- Oczekiwania rodziców wobec przedszkola na przykładzie badań w Ostrowcu Świętokrzyskim
- Rozwój zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie powiatu tomaszowskiego
- Wychowanie patriotyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Na przykładzie wybranych szkół podstawowych w Lublinie
- Znaczenie mediów w wychowaniu moralnym dzieci w wieku przedszkolnym w opinii rodziców i nauczycieli
- Autorytety uczniów pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego. Na podstawie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Mazowszanach
2015
Prace dyplomowe
- „FORMY AKTYWNOŚCI MUZYCZNEJ DZIECI PREFEROWANE I STOSOWANE PRZEZ NAUCZYCIELI W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ, NA PODSTAWIE BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH W GMINIE NIEDRZWICA DUŻA”
- „STOSOWANIE NAGRÓD I KAR PRZEZ RODZICÓW WOBEC DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM NA PODSTAWIE BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W PRZEDSZKOLU W ZABIELU”
- „AKTYWNOŚĆ TEATRALNA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM”
- „TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ MATEMATYKI U DZIECI W KLASACH I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W POWIECIE PARCZEWSKIM”
- „FORMY I METODY PRACY Z DZIEĆMI PREFEROWANE PRZEZ NAUCZYCIELI ŚWIETLICY SZKOLNEJ NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 5 W ŚWIDNIKU”
- „UMIEJĘTNOŚCI ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ DZIECI 6 I 7 LETNICH NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 11 W PUŁAWACH”
- „WYPALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI KLAS 1-3 NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH SZKÓŁ LUBELSKICH”
- „SYTUACJA SZKOLNA UCZNIÓW KLAS I-III Z RODZIN DYSFUNKCYJNYCH W OPINII NAUCZYCIELI”
- „PRZYGOTOWANIE DZIECI PIĘCIOLETNICH DO NAUKI CZYTANIA I PISANIA (NA PODSTAWIE BADAŃ W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH PRZY SZKOŁACH PODSTAWOWYCH W LUBLINIE)”
- „WYKORZYSTANIE METODY PROJEKTÓW W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ NA PODSTAWIE WYBRANYCH SZKÓŁ GMINY OPOLE LUBELSKIE”
- „ZACIEKAWIENIA CZYTELNICZE DZIEWCZĄT I CHŁOPCÓW KLAS III NA PRZYKŁADZIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GMINIE LUDWIN”
- „TRUDNOŚCI W PISANIU UCZNIÓW KLAS III NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ROZKOPACZEWIE”
- „POSTAWY RODZICIELSKIE WŚRÓD RODZICÓW UCZNIÓW ZDOLNYCH I PRZEJAWIAJĄCYCH TRUDNOŚCI W NAUCE KL. I-III NA PODSTAWIE BADAŃ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W TUSZOWIE”
- „ROZWIJANIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM NA PRZYKŁADZIE PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W SKIERBIESZOWIE ORAZ PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 14 W ZAMOŚCIU”
- „ZNACZENIE BAŚNI I BAJEK W ROZWOJU DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W OPINII RODZICÓW DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH DO NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA JĘZYKOWEGO „BAJKOWY RAJ” Z ODDZIAŁEM INTEGRACYJNYM W ŁUKOWIE”
- „WSPÓŁPRACA PRZEDSZKOLA Z RODZICAMI. NA PRZYKŁADZIE PRZEDSZKOLA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 36 W LUBLINIE”
2014
Prace dyplomowe
- SPOSOBY WSPOMAGANIA PRZEZ RODZICÓW ROZWOJU SAMODZIELNOŚCI DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM NA PODSTAWIE BADA
- ZNACZENIE LITERATURY DLA DZIECI W PROCESIE OSIĄGANIA DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ NA PODSTAWIE WYNIKÓW BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH POWIATU OPOLSKIEGO
- ROZWÓJ EMOCJONALNY DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM PRZEBYWAJĄCYCH W PIECZY ZASTĘPCZEJ NA TERENIE POWIATU ŁĘCZYŃSKIEGO
- NAUCZANIE DOMOWE W OPINII WYBRANYCH RODZIN WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO
- Oczekiwania rodziców wobec przedszkoli niepublicznych
- POZIOM SAMOOCENY UCZNIÓW W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM UCZĘSZCZAJĄCYCH DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ
- SPOSOBY ROZWIJANIA AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W OPINII NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA NR 12 W LUBLINIE
- SPOSOBY SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO W ŚWIETLICY SZKOLNEJ PRZEZ UCZNIÓW KLAS I-III NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 7 W LUBLINIE IM. KS. JANA TWARDOWSKIEGO
- INTEGRACJA PLASTYKI Z INNYMI OBSZARAMI DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ PRZEDSZKOLA PRZEZ NAUCZYCIELI WYBRANYCH PRZEDSZKOLI MIASTA LUBLIN
- SPOSOBY SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO PRZEZ DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM NA PODSTAWIE BADAŃ PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD ICH RODZICÓW
- ZACIEKAWIENIA LITERACKIE DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W LUBLINIE
- BOHATEROWIE BAJKI AUTA, JAKO WZORCE OSOBOWE CHŁOPCÓW W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
- ZNACZENIE ZABAWY DLA WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU DZIECKA W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ W OPINII RODZICÓW I NAUCZYCIELI
- ALTERNATYWNE FORMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W OPINII RODZICÓW I NAUCZYCIELI
- FUNKCJE RODZINY W ROZWOJU EMOCJONALNYM DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM - NA PODSTAWIE BADAŃ RODZICÓW DZIECI LUBELSKICH PRZEDSZKOLI
- REALIZACJA TREŚCI EDUKACJI ZDROWOTNEJ W WYCHOWANIU PRZEDSZKOLNYM NA PRZYKŁADZIE PRZEDSZKOLI W GMINIE SPICZYN
2013
Prace dyplomowe
- Sylwetka nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
- Osiągnięcia uczniów klas III szkoły podstawowej w zakresie pisania na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 51 im. Jana Pawła II w Lublinie
- Sposoby spędzania czasu wolnego przed dzięki w wieku wczesnoszkolnym pochodzące ze środowiska miejskiego i wiejskiego
- Bajki telewizyjne a rozwój społeczny dzieci w wieku siedmiu lat na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 51 im. Jana Pawła w Lublinie
- Wpływ zajęć muzyczno – ruchowych na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym w opinii nauczyciela
- Zachowania agresywne dzieci w klasach III na przykładzie szkoły podstawowej w Wisznicach
- Wychowanie przedszkolne a wychowanie domowe w rozwoju dzieci z terenów wiejskich i miejskich w percepcji rodziców
- Funkcjonowanie dziecka z rodziny dysfunkcyjnej w szkole Studium przypadku
- Zabawy dydaktyczne w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
- Rozwój fizyczny uczniów klas I a środowisko życia
- Umiejętności matematyczne dzieci pięcio i sześcioletnich na przykładzie przedszkoli na terenie województwa lubelskiego
- Rodzaje bajek i baśni wykorzystywanych wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych szkołach województwa lubelskiego
- Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci ze środowiska wiejskiego na przykładzie Szkoły Podstawowej im. Stefana Czarnieckiego w Gołębiu
- Znaczenie bajek animowanych w życiu dziecka w wieku przedszkolnym
- Reklamy preferowane przez uczniów klas II szkoły podstawowej na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 45 im. Zbigniewa Herberta w Lublinie
- Rozwój dziecka siedmioletniego, a dojrzałość szkolna Evolution of a seven-year old child and school readiness
- Działania profilaktyczne realizowane przez szkołę – opinie i oczekiwania rodziców uczniów Szkoły Podstawowej Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej w Lublinie
- Funkcjonowanie społeczno – emocjonalne w przedszkolu dzieci sześcioletnich
- Wykorzystanie Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w edukacji przedszkolnej
- Obraz świetlicy szkolnej w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnej na podstawie badań w ZS Niemce
- Obraz osób niepełnosprawnych widziany oczami dzieci w wieku wczesnoszkolnym
2012
Prace dyplomowe
- Postępowanie rodziców wobec zachowań trudnych wychowawczo u dzieci w wieku przedszkolnym
- Zainteresowania czytelnicze uczniów w wieku wczesnoszkolnym na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Chełmie
- Rozwijanie aktywności twórczej dziecka w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczyciela szkoły podstawowej nr 2 w Lublinie