dr Marta Buk-Cegiełka

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr

2024

Prace dyplomowe
  • Cnota jako środek do osiągnięcia kalolaghatia w ujęciu Arystotelesa.
  • Funkcjonowanie dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i współpraca ich rodziców z placówkami oświatowymi.
  • Przygotowanie studentów-przyszłych nauczycieli w zakresie higieny głosu.

2023

Prace dyplomowe
  • Nauczanie zdalne-problemy uczniów, nauczycieli i rodziców podczas pandemii Covid-19
  • Mobbing w szkole-przyczyny. Przyczyny, skutki, sposoby zapobiegania.
  • Znaczenie zabawy w rozwoju społeczno-emocjonalnym dziecka w wieku wczesnoszkolnym.
  • Funkcjonowanie ucznia zdolnego w opinii nauczycieli
  • Rola nauczyciela wspomagającego w procesie kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
  • Znaczenie literatury dziecięcej w przezwyciężaniu trudności wychowawczych dzieci w wieku przedszkolnym.
  • Korzyści i zagrożenia mediów społecznościowych na przykładzie TIK TOKA.
  • Nauczyciele wspomagający o relacjach z rodzicamii uczniów ze spwcjalnymi potrzebami edukacyjnymi
  • Ryzyko zażywania środków psychoaktywnych w szkole.
  • Funkcjonowanie ucznia szczególnie zdolnego w szkole w świetle literatury oraz wyników badań własnych.

2022

Prace dyplomowe
  • Motywacja i metody aktywizujące w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej.
  • Stosowanie nagród i kar w wychowaniu dzieci w wieku wczesnoszkolnym
  • Praca z uczniem zdolnym w nauczaniu chemii-analiza wybranych metod dydaktycznych
  • Leworęczność u uczniów w wieku wczesnoszkolnym
  • Rozwijanie koncepcji matematycznych w systemie wychowawczo-dydaktycznym Marii Montessori
  • Agresja i przemoc jako zjawiska występujące w szkole
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem szkolnym wśród uczniów szkoły średniej
  • Historia sztuki w szkołach średnich. Problemy współczesnej edukacji.
  • Profilaktyka zdrowia psychicznego i ocena jej skuteczności przez uczniów szkół ponadpodstawowych
  • Strategie nauczania języka obcego dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie Przedszkola Niepublicznego Akademia Przedszkolaczka w Lublinie.
  • Gry dydaktyczne w edukacji historycznej uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej.
  • Preferowane kompetencje doradcy zawodowego w zakresie etyki i wychowania w świetle literatury przedmiotu

2021

Prace dyplomowe
  • Wybrane metody i techniki stosowane w nauczaniu języka rosyjskiego.
  • Znaczenie edukacji szkolnej w kształtowaniu pstaw prozdrowotnych uczniów szkół ponadpodstawowych.
  • Narzedzia Pozytywnej Dyscypliny, a zachowania trudne dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu-użyteczność metody w opinii kadry przedszkola integracyjnego stosującego Pozytywną Dyscyplinę.
Prace licencjackie
  • Funkcjonowanie III Liceum Ogólnokształcącego im. Władysława Broniewskiego w Ostrowcu Świętokrzyskim. Monografia pedagogiczna
  • Oddziaływanie stresu szkolnego na zachowanie i wyniki w nauce uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii rodziców
  • Motywowanie uczniów do nauki w edukacji wczesnoszkolnej w powiecie bialskim
  • Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku przedszkolnym w Lublinie
  • Ideał nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opinii uczniów klas trzecich szkoły podstawowej w Iłży i studentów pedagogiki KUL
  • Preferowane wartości nauczycieli w wybranych przedszkolach Lublina
  • Samokształcenie nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na podstawie badań w wybranych szkołach województwa lubelskiego
  • Błędy wychowawcze rodziców i ich konsekwencje w procesie edukacji wczesnoszkolnej uczniów w opinii nauczycieli
  • Aktywność w czasie wolnym dzieci w wieku wczesnoszkolnym na podstawie badań w Szkole Podstawowej w Gorzycach
  • Integracja dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w klasach I-III szkoły podstawowej w opinii nauczycieli i rodziców
  • Znaczenie nauczyciela w edukacji wczesnoszkolnej w opinii rodziców uczniów powiatu stalowowolskiego
  • Zaangażowanie rodziców w edukację dzieci w wieku wczesnoszkolnym na podstawie badań w wybranych szkołach województwa lubelskiego
  • Znaczenie zabawy w integralnym rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym na podstawie badań w wybranych placówkach województwa lubelskiego
  • Agresja wśród dzieci w wieku przedszkolnym i sposoby jej zapobiegania w wybranych placówkach Lublina

2020

Prace licencjackie
  • Rola rodziny w wychowaniu do miłości dzieci w wieku przedszkolnym. Na podstawie badań w wybranych przedszkolach w Lublinie
  • Edukacja w szkole muzycznej a osiągnięcia uczniów w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli
  • Zachowania agresywne dzieci w wieku przedszkolnym
  • Oczekiwania rodziców wobec nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
  • Wychowanie do patriotyzmu w edukacji wczesnoszkolnej
  • Funkcjonowanie ucznia z dysleksją w edukacji wczesnoszkolnej. Studium przypadku
  • Znaczenie zabawy w integralnym rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
  • Znaczenie systemu wychowawczo - dydaktycznego Marii Montessori w rozwoju psychicznym dzieci w wieku przedszkolnym
  • Znaczenie czytelnictwa w integralnym rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym
  • Rozwijanie zainteresowań dzieci w wieku wczesnoszkolnym w środowisku wiejskim i miejskim

2018

Prace licencjackie
  • Wychowanie do odpowiedzialności na pierwszym etapie edukacyjnym w wybranych szkołach w województwie lubelskim
  • Funkcjonowanie ucznia zdolnego w klasie szkolnej w opinii nauczycieli wybranych szkół podstawowych w Kraśniku
  • Wykształcenie i praca rodziców, jako czynniki warunkujące sposób zagospodarowywania czasu wolnego przez dzieci z klasy 1-3 Szkoły Podstawowej w Czerniejowie
  • Wychowanie do bezpieczeństwa na pierwszym etapie edukacyjnym w wybranych szkołach województwa lubelskiego
  • Udział rodziny w urzeczywistnianiu wartości moralnych dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetle opinii rodziców w Szkole Podstawowej numer 11 w Lublinie
  • Role przypisywane wolontariuszom przez dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym z wybranych przedszkoli i szkół województwa lubelskiego
  • Ruch Światło-Życie jako środowisko wychowawcze dzieci w wieku szkolnym w świetle badań we wspólnotach Archidiecezji Lubelskiej
  • Środowiskowe uwarunkowania szans edukacyjnych dzieci w wieku wczesnoszkolnym na przykładzie badań w wybranych szkołach podstawowych powiatu kraśnickiego
  • Wycieczki szkolne jako element procesu dydaktyczno - wychowawczego edukacji wczesnoszkolnej w wybranych szkołach województwa lubelskiego
  • Stosowanie gier i zabaw w edukacji matematycznej w wybranych szkołach województwa lubelskiego
  • Stosowanie metody projektów w edukacji wczesnoszkolnej. Na przykładzie wybranych szkół województwa lubelskiego

2017

Prace dyplomowe
  • xxxx
  • STORYTELLING W NAUCZANIU JĘZYKA ANGIELSKIEGO DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM I WCZESNOSZKOLNYM
  • GRY I ZABAWY W NAUCZANIU JĘZYKA ANGIELSKIEGO DZIECI SZEŚCIOLETNICH
Prace licencjackie
  • Znaczenie gier komputerowych w rozwoju społeczno-emocjonalnym dziecka w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli wybranych szkół w Lublinie
  • Sposoby rozwijania zainteresowań i pasji uczniów klas III szkoły podstawowej. W opinii nauczycieli wybranych szkół w powiecie lubelskim.
  • Sposoby rozwijania twórczej aktywności literackiej ucznia w wieku wczesnoszkolnym w wybranych szkołach lubelskich
  • Adaptacja dziecka trzyletniego w przedszkolu w opinii nauczycieli wybranych przedszkoli w Lublinie
  • Znaczenie organizacji czasu wolnego w rozwoju społeczno – emocjonalnym dziecka w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli wybranych przedszkoli w Lublinie
  • Zabawa jako forma terapii dzieci z autyzmem. Analiza problematyki na podstawie programów edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej
  • Autorytet nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opinii dzieci i ich rodziców wybranych szkół podstawowych w Lublinie.
  • Kształtowanie pozytywnego wizerunku osoby z niepełnosprawnością wśród dzieci na przykładzie Przedszkola Niepublicznego z Oddziałami Integracyjnymi im. bł. Bolesławy Lament w Lublinie
  • Sytuacje stresujące w pracy zawodowej nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w wybranych szkołach w Lublinie
  • Trudności edukacyjne dzieci w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli lubelskich szkół podstawowych.
  • Wykorzystanie zabaw i gier dydaktycznych w edukacji wczesnoszkolnej na podstawie badań

2016

Prace dyplomowe
  • CZAS POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU A DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
  • CZAS POBYTU DZIECKA W PRZEDSZKOLU A DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
  • ADAPTACJA DZIECKA TRZYLETNIEGO W PRZEDSZKOLU W OPINII RODZICÓW
  • ROZWIJANIE AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM, UCZĘSZCZAJĄCYCH DO ŚWIETLICY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 W ŚWIDNIKU
  • FORMY AKTYWNOŚCI MUZYCZNEJ DZIECI STOSOWANE W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ PRZEZ NAUCZYCIELI WYBRANYCH SZKÓŁ WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO
  • SPOSOBY ROZWIJANIA AKTYWNOŚCI TWÓRCZEJ DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM
  • PRZYCZYNY NIEPOWODZEŃ SZKOLNYCH UCZNIÓW KLAS 1-3 W OPINII NAUCZYCIELI SZKOŁY PODSTAWOWEJ W BOISKACH I SZKOŁY PODSTAWOWEJ W DZIERZKOWICACH WOLI
  • ROZWIJANIE AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM
  • NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ W OCZACH DZIECKA W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM
  • OCZEKIWANIA RODZICÓW WOBEC KOMPETENCJI NAUCZYCIELA WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO NA PRZYKŁADZIE ODDZIAŁU PRZEDSZKOLNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH IM. TADEUSZA KOŚCIUSZKI W WOJSŁAWICACH
  • WYCHOWANIE PATRIOTYCZNE UCZNIÓW KLAS III NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 29 IM. ADAMA MICKIEWICZA W LUBLINIE
  • AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA DZIECI CZTERO I PIĘCIOLETNICH W ŚRODOWISKU WIEJSKIM W OPINII ICH RODZICÓW
  • Znaczenie i funkcja zainteresowań sportem i rekreacja w czasie wolnym uczniów klas III
  • AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA UCZNIÓW KLASY II NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. JÓZEFA IGNACEGO KRASZEWSKIEGO W WISZNICACH
  • ZACIEKAWIENIA CZYTELNICZE DZIEWCZĄT I CHŁOPCÓW KLASY III NA PRZYKŁADZIE ZESPOŁU SZKÓŁ NR 4 IM. JANA PAWŁA II W KRASNYMSTAWIE
  • SPOSOBY SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO PRZEZ UCZNIÓW KLAS I-III SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ŚRODOWISKU WIEJSKIM I MIEJSKIM NA PODSTAWIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W KOWALINIE I SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 IM. MARII SKŁODOWSKIEJ CURIE W KRAŚNIKU
  • ZNACZENIE NAGRÓD I KAR DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM W OPINII ICH RODZICÓW
  • METODY I FORMY WYCHOWANIA KULTURALNO-ESTETYCZNEGO DZIECKA W PRZEDSZKOLU
  • ROLA ZABAWY W ROZWOJU DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W OPINII NAUCZYCIELI W WYBRANYCH PRZEDSZKOLACH W ŚWIDNIKU
  • SPOSOBY DYSCYPLINOWANIA UCZNIÓW W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W LUBLINIE
  • ZAINTERESOWANIA CZYTELNICZE DZIECI OŚMIOLETNICH I DZIEWIĘCIOLETNICH - UCZNIÓW KLAS TRZECICH SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 4 W ŚWIDNIKU
Prace licencjackie
  • Sposoby rozwijania zainteresowań uczniów w wieku gimnazjalnym na podstawie badań w Gimnazjum nr 1 w Bełżycach
  • Adaptacja dziecka trzyletniego w wybranych przedszkolach lubelskich
  • Funkcjonowanie dziecka autystycznego w klasie szkolnej. Studium przypadku
  • Zasady savoir-vivre wśród uczniów klas III na podstawie badań w Szkole Podstawowej w Zwierzyńcu
  • Znaczenie nagród i kar w wychowaniu dzieci przedszkolnych w opinii ich rodziców
  • Wypalenie zawodowe nauczycieli gimnazjum w świetle badań własnych
  • Trudności wychowawcze uczniów szkół gimnazjalnych
  • Oczekiwania rodziców wobec przedszkola na przykładzie badań w Ostrowcu Świętokrzyskim
  • Rozwój zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie powiatu tomaszowskiego
  • Wychowanie patriotyczne w edukacji wczesnoszkolnej. Na przykładzie wybranych szkół podstawowych w Lublinie
  • Znaczenie mediów w wychowaniu moralnym dzieci w wieku przedszkolnym w opinii rodziców i nauczycieli
  • Autorytety uczniów pierwszego i drugiego etapu edukacyjnego. Na podstawie Publicznej Szkoły Podstawowej im. Marii Konopnickiej w Mazowszanach

2015

Prace dyplomowe
  • „FORMY AKTYWNOŚCI MUZYCZNEJ DZIECI PREFEROWANE I STOSOWANE PRZEZ NAUCZYCIELI W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ, NA PODSTAWIE BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH W GMINIE NIEDRZWICA DUŻA”
  • „STOSOWANIE NAGRÓD I KAR PRZEZ RODZICÓW WOBEC DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM NA PODSTAWIE BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W PRZEDSZKOLU W ZABIELU”
  • „AKTYWNOŚĆ TEATRALNA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM”
  • „TRUDNOŚCI W UCZENIU SIĘ MATEMATYKI U DZIECI W KLASACH I-III SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W POWIECIE PARCZEWSKIM”
  • „FORMY I METODY PRACY Z DZIEĆMI PREFEROWANE PRZEZ NAUCZYCIELI ŚWIETLICY SZKOLNEJ NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 5 W ŚWIDNIKU”
  • „UMIEJĘTNOŚCI ANALIZY I SYNTEZY SŁUCHOWEJ DZIECI 6 I 7 LETNICH NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 11 W PUŁAWACH”
  • „WYPALENIE ZAWODOWE NAUCZYCIELI KLAS 1-3 NA PRZYKŁADZIE WYBRANYCH SZKÓŁ LUBELSKICH”
  • „SYTUACJA SZKOLNA UCZNIÓW KLAS I-III Z RODZIN DYSFUNKCYJNYCH W OPINII NAUCZYCIELI”
  • „PRZYGOTOWANIE DZIECI PIĘCIOLETNICH DO NAUKI CZYTANIA I PISANIA (NA PODSTAWIE BADAŃ W ODDZIAŁACH PRZEDSZKOLNYCH PRZY SZKOŁACH PODSTAWOWYCH W LUBLINIE)”
  • „WYKORZYSTANIE METODY PROJEKTÓW W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ NA PODSTAWIE WYBRANYCH SZKÓŁ GMINY OPOLE LUBELSKIE”
  • „ZACIEKAWIENIA CZYTELNICZE DZIEWCZĄT I CHŁOPCÓW KLAS III NA PRZYKŁADZIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GMINIE LUDWIN”
  • „TRUDNOŚCI W PISANIU UCZNIÓW KLAS III NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ W ROZKOPACZEWIE”
  • „POSTAWY RODZICIELSKIE WŚRÓD RODZICÓW UCZNIÓW ZDOLNYCH I PRZEJAWIAJĄCYCH TRUDNOŚCI W NAUCE KL. I-III NA PODSTAWIE BADAŃ W SZKOLE PODSTAWOWEJ W TUSZOWIE”
  • „ROZWIJANIE KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM NA PRZYKŁADZIE PRZEDSZKOLA PUBLICZNEGO W SKIERBIESZOWIE ORAZ PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 14 W ZAMOŚCIU”
  • „ZNACZENIE BAŚNI I BAJEK W ROZWOJU DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W OPINII RODZICÓW DZIECI UCZĘSZCZAJĄCYCH DO NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA JĘZYKOWEGO „BAJKOWY RAJ” Z ODDZIAŁEM INTEGRACYJNYM W ŁUKOWIE”
  • „WSPÓŁPRACA PRZEDSZKOLA Z RODZICAMI. NA PRZYKŁADZIE PRZEDSZKOLA Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI NR 36 W LUBLINIE”

2014

Prace dyplomowe
  • SPOSOBY WSPOMAGANIA PRZEZ RODZICÓW ROZWOJU SAMODZIELNOŚCI DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM NA PODSTAWIE BADA
  • ZNACZENIE LITERATURY DLA DZIECI W PROCESIE OSIĄGANIA DOJRZAŁOŚCI SZKOLNEJ NA PODSTAWIE WYNIKÓW BADAŃ PRZEPROWADZONYCH W SZKOŁACH PODSTAWOWYCH POWIATU OPOLSKIEGO
  • ROZWÓJ EMOCJONALNY DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM PRZEBYWAJĄCYCH W PIECZY ZASTĘPCZEJ NA TERENIE POWIATU ŁĘCZYŃSKIEGO
  • NAUCZANIE DOMOWE W OPINII WYBRANYCH RODZIN WOJEWÓDZTWA LUBELSKIEGO
  • Oczekiwania rodziców wobec przedszkoli niepublicznych
  • POZIOM SAMOOCENY UCZNIÓW W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM UCZĘSZCZAJĄCYCH DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ
  • SPOSOBY ROZWIJANIA AKTYWNOŚCI PLASTYCZNEJ DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W OPINII NAUCZYCIELI PRZEDSZKOLA NR 12 W LUBLINIE
  • SPOSOBY SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO W ŚWIETLICY SZKOLNEJ PRZEZ UCZNIÓW KLAS I-III NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 7 W LUBLINIE IM. KS. JANA TWARDOWSKIEGO
  • INTEGRACJA PLASTYKI Z INNYMI OBSZARAMI DZIAŁALNOŚCI EDUKACYJNEJ PRZEDSZKOLA PRZEZ NAUCZYCIELI WYBRANYCH PRZEDSZKOLI MIASTA LUBLIN
  • SPOSOBY SPĘDZANIA CZASU WOLNEGO PRZEZ DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM NA PODSTAWIE BADAŃ PRZEPROWADZONYCH WŚRÓD ICH RODZICÓW
  • ZACIEKAWIENIA LITERACKIE DZIECI W WIEKU WCZESNOSZKOLNYM NA PRZYKŁADZIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 2 W LUBLINIE
  • BOHATEROWIE BAJKI AUTA, JAKO WZORCE OSOBOWE CHŁOPCÓW W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
  • ZNACZENIE ZABAWY DLA WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU DZIECKA W EDUKACJI WCZESNOSZKOLNEJ W OPINII RODZICÓW I NAUCZYCIELI
  • ALTERNATYWNE FORMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO W OPINII RODZICÓW I NAUCZYCIELI
  • FUNKCJE RODZINY W ROZWOJU EMOCJONALNYM DZIECKA W WIEKU PRZEDSZKOLNYM - NA PODSTAWIE BADAŃ RODZICÓW DZIECI LUBELSKICH PRZEDSZKOLI
  • REALIZACJA TREŚCI EDUKACJI ZDROWOTNEJ W WYCHOWANIU PRZEDSZKOLNYM NA PRZYKŁADZIE PRZEDSZKOLI W GMINIE SPICZYN

2013

Prace dyplomowe
  • Sylwetka nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej
  • Osiągnięcia uczniów klas III szkoły podstawowej w zakresie pisania na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 51 im. Jana Pawła II w Lublinie
  • Sposoby spędzania czasu wolnego przed dzięki w wieku wczesnoszkolnym pochodzące ze środowiska miejskiego i wiejskiego
  • Bajki telewizyjne a rozwój społeczny dzieci w wieku siedmiu lat na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 51 im. Jana Pawła w Lublinie
  • Wpływ zajęć muzyczno – ruchowych na rozwój dziecka w wieku przedszkolnym w opinii nauczyciela
  • Zachowania agresywne dzieci w klasach III na przykładzie szkoły podstawowej w Wisznicach
  • Wychowanie przedszkolne a wychowanie domowe w rozwoju dzieci z terenów wiejskich i miejskich w percepcji rodziców
  • Funkcjonowanie dziecka z rodziny dysfunkcyjnej w szkole Studium przypadku
  • Zabawy dydaktyczne w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
  • Rozwój fizyczny uczniów klas I a środowisko życia
  • Umiejętności matematyczne dzieci pięcio i sześcioletnich na przykładzie przedszkoli na terenie województwa lubelskiego
  • Rodzaje bajek i baśni wykorzystywanych wśród nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej na podstawie badań przeprowadzonych w wybranych szkołach województwa lubelskiego
  • Sposoby spędzania czasu wolnego przez dzieci ze środowiska wiejskiego na przykładzie Szkoły Podstawowej im. Stefana Czarnieckiego w Gołębiu
  • Znaczenie bajek animowanych w życiu dziecka w wieku przedszkolnym
  • Reklamy preferowane przez uczniów klas II szkoły podstawowej na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 45 im. Zbigniewa Herberta w Lublinie
  • Rozwój dziecka siedmioletniego, a dojrzałość szkolna Evolution of a seven-year old child and school readiness
  • Działania profilaktyczne realizowane przez szkołę – opinie i oczekiwania rodziców uczniów Szkoły Podstawowej Sióstr Urszulanek Unii Rzymskiej w Lublinie
  • Funkcjonowanie społeczno – emocjonalne w przedszkolu dzieci sześcioletnich
  • Wykorzystanie Metody Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne w edukacji przedszkolnej
  • Obraz świetlicy szkolnej w opinii uczniów edukacji wczesnoszkolnej na podstawie badań w ZS Niemce
  • Obraz osób niepełnosprawnych widziany oczami dzieci w wieku wczesnoszkolnym

2012

Prace dyplomowe
  • Postępowanie rodziców wobec zachowań trudnych wychowawczo u dzieci w wieku przedszkolnym
  • Zainteresowania czytelnicze uczniów w wieku wczesnoszkolnym na przykładzie Szkoły Podstawowej nr 2 z Oddziałami Integracyjnymi w Chełmie
  • Rozwijanie aktywności twórczej dziecka w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczyciela szkoły podstawowej nr 2 w Lublinie