dr Małgorzata Łobacz

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Chrześcijańskiej i Biografistyki Pedagogicznej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr

2023

Prace magisterskie
  • Znaczenie korzystania z mediów w opinii uczniów klas VII-VIII Szkoły Podstawowej nr 4 w Zamościu
  • Znaczenie rozwojowe zainteresowań i zdolności artystycznych oraz sportowych dzieci na etapie edukacji szkolnej. Studium indywidualnych przypadków
  • Przestrzeń edukacyjna szkoły a efektywna nauka dziecka w wieku wczesnoszkolnym w opinii nauczycieli
  • Znaczenie ślubu sakramentalnego w opinii studentów wybranych uczelni w Lublinie. Studium pedagogiczne

2022

Prace licencjackie
  • Autorytet w życiu nastolatków w opinii uczniów klas VIII
  • Samoakceptacja młodzieży w okresie adolescencji
  • Dożywotnia kara pozbawienia wolności i jej konsekwencje w życiu osadzonych
  • Bajki telewizyjne a kształtowanie postaw interpersonalnych dzieci w wieku przedszkolnym
  • Zjawisko nadużywania alkoholu wśród studentów lubelskich uczelni
  • Relacja ojca i córki w procesie wychowawczym w świetle badań własnych
  • Znaczenie więzi małżeńskiej w urzeczywistnianiu osobowym człowieka
  • Syndrom nieadekwatnych osiągnięć jako konsekwencja negatywnego oddziaływania środowiska rówieśniczego
  • Wychowawcza wartość literatury dziecięcej w okresie wczesnoszkolnym na przykładzie własnych badań empirycznych
  • Szacunek w wirtualnych relacjach międzyludzkich jako podstawa osobowej komunikacji
  • Bohaterowie seriali jako wzory do naśladowania przez młodzież w świetle badań własnych
  • Wartość życia osoby ludzkiej i jej deformacje w świetle własnych badań empirycznych

2021

Prace licencjackie
  • Doświadczenia z dzieciństwa a postawy rodziców wobec dzieci. Studium przypadku
  • Losy absolwentów w świetle założeń edukacyjnych szkół dla dorosłych "Cosinus" w Lublinie
  • Uwarunkowania adaptacji dzieci trzyletnich do środowiska przedszkolnego w opinii rodziców
  • Rozumienie i urzeczywistnianie wybranych wartości przez dzieci w okresie wczesnoszkolnym. Studium teoretyczno-empiryczne
  • Autorytet nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej i jego uwarunkowania. Studium porównawcze opinii rodziców i nauczycieli
  • Urzeczywistnianie wartości przez dzieci na etapie edukacji wczesnoszkolnej w wybranych środowiskach wychowawczych

2019

Prace licencjackie
  • Problemy osobowościowe w relacjach międzyludzkich Dorosłych Dzieci Alkoholików. Studium przypadku
  • Dogoterapia w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym w opinii terapeutów
  • Seksualizacja młodzieży a problem uprzedmiotowienia człowieka w świetle badań własnych
  • Znaczenie tańca w rozwoju dzieci w wieku wczesnoszkolnym w opinii rodziców
  • Znaczenie aktywności ruchowej dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli wychowania przedszkolnego w Lublinie
  • Style wychowania w rodzinie a zachowania młodzieży w grupie rówieśniczej na przykładzie uczniów Szkoły Podstawowej nr 15 w Lublinie
  • Samotność wśród studentów lubelskich uczelni
  • Cechy osobowościowe uczniów Szkoły Muzycznej I i II stopnia im. Tadeusza Szeligowskiego w Lublinie nabywane podczas nauki w opinii ich rodziców
  • Kształtowanie postaw zdrowotnych dzieci w wieku przedszkolnym w opinii nauczycieli w świetle badań własnych
  • Znaczenie bajkoterapii w pokonywaniu lęków u dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetle badań własnych

2018

Prace licencjackie
  • Realizacja funkcji wychowawczej w szkole katolickiej i szkole publicznej na podstawie badań własnych
  • Gotowość dzieci do podjęcia nauki szkolnej w opinii nauczycieli wychowania przedszkolnego
  • Korzystanie z gier komputerowych a problemy w życiu dorosłych graczy
  • Fascynacja dziecka w wieku przedszkolnym nowymi mediami w opinii rodziców
  • Lęki dziecięce w okresie edukacji wczesnoszkolnej w świetle badań własnych
  • Style wychowania w rodzinie a rozwój moralny dziecka na podstawie literatury przedmiotu
  • Postrzeganie nauczyciela przez uczniów szkół z lat 60. i współczesnych w świetle badań własnych
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci w wieku przedszkolnym w Polsce i na Białorusi
  • Relacja matki i córki w procesie wychowawczym w świetle badań własnych
  • Uwarunkowania wyboru przedszkola przez rodziców w świetle badań własnych

2017

Prace licencjackie
  • Wartość estetyczna i moralna zabawek dla dzieci w wieku przedszkolnym w opinii rodziców w świetle badań własnych
  • Poziom wiedzy o zdrowiu wśród uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej w świetle badań własnych
  • Wychowawcza wartość literatury dziecięcej na przykładzie baśni Hansa Christiana Andersena
  • Używki wśród młodzieży klas maturalnych w świetle badań własnych.
  • Kary i nagrody stosowane przez rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetle badań własnych
  • Aspiracje życiowe młodzieży z domów dziecka w świetle badań własych.
  • Osoby z niepełnosprawnością w percepcji studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Funkcjonowanie społeczne młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym w świetle badań własnych

2016

Prace licencjackie
  • Metody resocjalizacji młodzieży w zakładach poprawczych na podstawie literatury przedmiotu
  • Rozwój zainteresowań podopiecznych świetlicy "Przystań" Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Przemyślu
  • Dogoterapia w rehabilitacji dzieci z autyzmem w opinii pedagogów Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Leżajsku
  • Związek aktywności internetowej z zagrożeniem demoralizacją młodzieży gimnazjalnej
  • Edukacyjna aktywność seniorów na przykładzie Lubelskiego Uniwersytetu Trzeciego Wieku
  • Funkcjonowanie dzieci z zaburzeniami mowy w grupie rówieśniczej na podstawie badań własnych
  • Działalność społeczna i apostolska Zgromadzenia Sióstr Matki Bożej Miłosierdzia
  • Dojrzałość szkolna dzieci sześcioletnich w opinii nauczycieli wybranych szkół województwa lubelskiego
  • Formy spędzania czasu wolnego przez dzieci w wieku wczesnoszkolnym w świetle badań własnych
  • Eutanazja jako brak poszanowania dla życia ludzkiego w oparciu o literaturę przedmiotu
  • Postrzeganie uczniów z niepełnosprawnością przez rówieśników w klasach integracyjnych
  • Agresja w środowisku szkolnym w opinii młodzieży gimnazjalnej
  • Trudności w komunikowaniu się dzieci niedosłyszących z dziećmi słyszącymi w środowisku szkolnym. Studium przypadku

2015

Prace licencjackie
  • Oblubieńczy sens ciała w nauczaniu Jana Pawła II
  • Obraz młodej kobiety bezrobotnej zamieszkałej w Lublinie na podstawie badań własnych
  • Funkcjonowanie jedynaków i dzieci z rodzin wielodzietnych w grupie rówieśniczej
  • Zaburzenia płodności w małżeństwie a relacje między małżonkami. Studium przypadku
  • Znaczenie zabawy w uspołecznianiu dzieci w wieku przedszkolnym
  • Formy pomocy osobom bezrobotnym na przykładzie Powiatowego Urzędu Pracy w Janowie Lubelskim
  • Małżeństwo i rodzina w hierarchii wartości studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
  • Realizacja funkcji wychowawczej w rodzinach niepełnych. Studium przypadku
  • Znaczenie więzi małżeńskiej w procesie wychowania dzieci
  • Znaczenie kar pozbawienia wolności w opinii studentów lubelskich uczelni
  • Rozwód rodziców a rozwój i funkcjonowanie dziecka w wieku wczesnoszkolnym
  • Wartość życia rodzinnego w opinii młodzieży gimnazjalnej
  • Motywy doboru zajęć pozaszkolnych i pozalekcyjnych przez rodziców dzieci w wieku wczesnoszkolnym
  • Trudności w funkcjonowaniu rodziny z osobą z autyzmem

2014

Prace licencjackie
  • Trudności w funkcjonowaniu uczniów nieśmiałych w klasie szkolnej.
  • Znaczenie metod terapeutycznych w funkcjonowaniu społecznym dzieci autystycznych
  • Funkcjonowanie społeczne dziecka z mową bezdźwięczną w szkole podstawowej. Analiza przypadku.
  • Wychowawcze skutki migracji rodziców w świetle badań własnych
  • Stosunek młodzieży do problemu przymusowej pracy dzieci w krajach rozwijających się
  • Rola koordynatora pieczy zastępczej w funkcjonowaniu rodzin zastępczych
  • Skutki przemocy seksualnej wobec dzieci w rodzinie
  • Readaptacja społeczna dzieci osieroconych w rodzinnych domach dziecka
  • Dom rodzinny a samotność i osamotnienie dziecka.
  • Przemoc w rodzinie wobec osób starszych
Prace magisterskie
  • Zagrożenia duchowe kultury New Age w opinii rodziców dzieci z przedszkoli katolickich w Rzeszowie.
  • Zagrożenia inzynierii genetycznej- aspekty etyczno- pedagogiczne
  • Rola Uniwersytetów Trzeciego Wieku w kształtowaniu i rozwijaniu aktywności edukacyjnej seniorów
  • Rodzina w procesie wyboru zawodu w opinii rodziców gimnazjalistów z gminy Adamów
  • Wychowawcza wartość zabawy w społecznym rozwoju dziecka
  • Kohabitacja a tradycyjny model rodziny w opinii studentów Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie
  • Okultyzm jako forma zniewolenia współczesnego człowieka

2013

Prace licencjackie
  • Problemy osobowościowe w relacjach interpersonalnych Dorosłych Dzieci Alkoholików w świetle literatury.
  • Samobójstwo a osłabienie więzi rodzinnych między dziećmi i rodzicami w świetle literatury.
  • Wychowawcza funkcja rodziny migracyjnej w kontekście problemu eurosieroctwa w świetle literatury
  • Przedwczesne macierzyństwo jako problem moralny we współczesnym społeczeństwie w świetle literatury.
  • Sens wartości urzeczywistnianych w humanitarnej działalności błogosławionej Matki Teresy z Kalkuty w świetle literatury przedmiotu
  • Rola szkoły w rozwiązywaniu problemu stygmatyzacji uczniów z ubogich rodzin w świetle literatury
  • Rola współpracy rodziców i wychowawców przedszkola w adaptacji dziecka w świetle literatury przedmiotu
  • Streetworking formą wsparcia i pomocy społecznej "dzieci ulicy"
  • Funkcjonowanie dzieci i młodzieży z ubogich rodzin w polskiej szkole w świetle literatury
Prace magisterskie
  • Postawy patriotyczne wśród młodzieży gimnazjalnej. Studium empiryczne