dr hab. Aneta Duda (prof. KUL)
Wydział Nauk Społecznych - Instytut Dziennikarstwa i ZarządzaniaKatedra Kultury Medialnej
Stanowisko: Profesor KUL
Wypromowane prace dyplomowe
2024
Prace licencjackie
- Czynniki popularności seriali anime na przykładzie „One Piece”
- Znaczenie wybranych kampanii społecznych w poszerzaniu wiedzy o depresji
- Marketing sportowy na przykładzie klubu żużlowego Platinum Motor Lublin w latach 2019-2023
- Czynniki kształtowania popularności instagramowego kanału podróżniczego „Elias i Kajsa”
- Obraz rodziny kreowany w reklamach marek kosmetycznych na przykładzie Bambino, Avon, Rossman w 2023 roku
- Techniki autoprezentacji wykorzystywane przez uczestników debaty wyborczej emitowanej w TVP w 2023 roku
- Instagram jako narzędzie budowania marki na przykładzie Hairy Tale Cosmetics
- Techniki zaangażowania społecznego i autentyczności w budowaniu marki osobistej na przykładzie instagramowego kanału Martyny Wojciechowskiej
- Budowanie marki osobistej w mediach społecznościowych na przykładzie kont Julii Kubiak
- Wpływ influencerów na decyzje konsumpcyjne w opiniach młodych dorosłych
- Obraz kobiety w kontekście nurtu body positive na przykładzie instagramowych kont Ogi Ugonoh i Natalii Szymaniec-Szłamas
- Techniki promocyjne wykorzystywane przez Dolnośląski Inspektorat Ochrony Zwierząt na Instagramie w okresie drugiego półrocza 2023 roku
Prace magisterskie
- Kreowanie wizerunku banku PKO BP w 2022 i 2023 roku
- Marketing sportowy na przykładzie klubów piłkarskich Motor Lublin oraz Avia Świdnik w 2023 roku
- Medialny obraz osób z zaburzeniami psychicznymi upowszechniany na łamach "Faktu" i "Gazety Wyborczej" w 2020 i 2023 roku
2023
Prace licencjackie
- Budowanie marki narodowej na przykładzie kampanii realizowanych przez Polską Fundację Narodową
- Zmiana treści i form reklamy marki Max Factor
- Budowanie marki osobistej Sławomira Mentzena na Facebooku w 2022 roku
- Serwis YouTube jako narzędzie autopromocji Angeliki Trochonowicz i Łukasza Trochonowicza
- Czynniki sukcesu rynkowego marki World Wrestling Entertainment
- Znaczenie wybranych kampanii społecznych w promowaniu profilaktyki zdrowotnej
- Specyfika i szanse rozwoju kobiecego dziennikarstwa sportowego na przykładzie relacji z meczów żużlowych prowadzonych przez Anitę Mazur i Marcelinę Rutkowską-Konikiewicz w latach 2019-2022
- Znaczenie wybranych kampanii społecznych w promowaniu bezpieczeństwa drogowego
- Funkcje profilu Ruchu Światło-Życie Archidiecezji Przemyskiej w roku 2020 i 2022 na portalu społecznościowym Facebook
- Konta instagramowe Rihanny i Kylie Jenner jako źródło informacji rynkowej o markach kosmetycznych
- Kreowanie wizerunku Jana Błachowicza na Instagramie w latach 2020-2021
Prace magisterskie
- Natywna reklama internetowa na Facebooku - badania odbioru wśród studentów dziennikarstwa i komunikacji społecznej KUL
- Obraz wojny rosyjsko-ukraińskiej w głównych wydaniach programów informacyjnych TVP i TVN
- Obraz narkomanii w filmach "Requiem dla snu", "My, dzieci z dworca Zoo" oraz "Wolność jest darem Boga"
2022
Prace licencjackie
- Zjawisko „kultury unieważniania” – analiza dyskursu wybranych społeczności internetowych
- Strategia komunikacyjna przedsiębiorstwa na przykładzie kawiarni "Basiowe Słodyczko"
- Techniki autopromocji celebrytów prowadzących pierwszą edycję programu "Usłyszcie nas".
- Wizerunek celebrytów uczestniczących w XII edycji programu telewizyjnego „The Voice of Poland”
- Obraz depresji na łamach „Faktu” w latach 2019-2021
- Nowe trendy w promocji na przykładzie kampanii marki Samsung realizowanych w latach 2018-2021
- Obraz konfliktu zbrojnego w Donbasie na przykładzie ukraińskich kanałów "1+1" i "Іnter" w 2021 roku
- Czynniki sukcesu marketingowego marki Kinder
- Techniki marketingu doświadczeń wykorzystywane w kreowaniu wizerunku marki Apple
- Wizerunek Donalda Tuska upowszechniany w 2021 roku na łamach "Newsweeka" i "Do Rzeczy".
- Wizerunki kobiet upowszechniane w reklamach wybranych marek kosmetycznych w 2021 roku
- Budowanie marki osobistej Karola Wiśniewskiego w mediach społecznościowych w 2021 roku
Prace magisterskie
- Autoprezentacja w mediach społecznościowych na przykładzie instagramowych kanałów podróżniczych Martyny Wojciechowskiej i Agnieszki Lal w trzecim kwartale 2021 roku.
- Kreowanie wizerunku Charli D'Amelio i Marii Jeleniewskiej w serwisie społecznościowym TikTok w 2021 roku
- Treści i formy reklamy natywnej w internetowych serwisach informacyjnych wp.pl i tvn24.pl w czwartym kwartale 2021 roku
- Czynniki sukcesu kanałów instagramowych Anny Lewandowskiej, Weroniki Bielik i Weroniki Sowy
- Advertorial w polskim i amerykańskim wydaniu "Vogue" w 2021 roku
2021
Prace licencjackie
- Nowoczesne formy promocji marki Samsung
- Kontekst społeczno-historyczny i funkcje kampanii społecznej „BohaterON - włącz historię"
- Czynniki sukcesu rynkowego marki Coca-Cola
- Lokowanie marki w grach komputerowych na przykładzie ,,Alan Wake”, ,,F1 2020” i ,,Grand Theft Auto V"
- Techniki public relations wykorzystywane w kreowaniu wizerunku Wojsk Obrony Terytorialnej w latach 2017-2020.
- Technika społecznego zaangażowania w kampaniach marek Coca-Cola, Carlsberg, CCC.
- Kreowanie wizerunku osób niepełnosprawnych na przykładzie działalności Stowarzyszenia Osób Niepełnosprawnych „Krok za Krokiem” w Zamościu
- Nowe trendy w marketingu na przykładzie reklamy natywnej
- Znaczenie analityki Big data w marketingu cyfrowym
Prace magisterskie
- "Techniki komercjalizacji muzyki popularnej na przykładzie promocji zespołu Stray Kids"
2020
Prace licencjackie
- Wideobloging jako forma autoprezentacji na przykładzie lifestylowego kanału Anastasii Mironowej
- Zastosowanie idei społecznej odpowiedzialności biznesu w kreowaniu wizerunku marki H&M, w okresie 2018-2019
- Wykorzystywanie narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku marki Apple
- Etyczne aspekty public relations na przykładzie działalności koncernów farmaceutycznych
- Zmiana wizerunku dziecka upowszechnianego w reklamach na łamach "Newsweeka" w 2001, 2009 i 2019r
- Reklama tradycyjna a reklama internetowa - podobieństwa i różnice
- Techniki autopromocji kanałów "ATHLEAN-X" i "Gymshark" serwisu YouTube
- Wizerunek kobiety w serialu "Zawsze warto"
- Techniki marketingu sensorycznego stosowane w sklepach odzieżowych
- Socjotechniki wykorzystywane w komunikacji promocyjnej marki Harry Potter
- Komercjalizacja Świąt Bożego Narodzenia w reklamach telewizyjnych z 2019 roku
- Wizerunek przedsiębiorstwa Ikea w opiniach mieszkańców Lublina
- Promocyjne techniki natywne na przykladzie lokowania produktu w serialu "Teoria wielkiego podrywu"
- Reklama społeczna „Uwaga Fonoholizm” w opiniach studentów KUL
Prace magisterskie
- Rozwój kultury i mediów loklanych na przykładzie działalności Ośrodka Pracy Twórczej w Lubartowie
- Obraz bohatera wojennego na podstawie filmów "Szeregowiec Ryan", "Cienka czerwona linia" i "Przełęcz ocalonych"
- Specyfika promocyjna klubu żużlowego Motor Lublin
- Obraz terroryzmu w polskich i ukraińskich tabloidach na przykładzie zamachów w Mogadiszu i Strasburgu w 2018 roku
- Elementy kultury organizacyjnej przedstawione w serialach "Suits" i " Mad men"
- Wizerunek Roberta Lewandowskiego na łamach polskich tabloidów w latach 2014-2019
- Motywacyjna funkcja emocji w reklamie. Na przykładzie komunikacji marek Allegro, Skoda i Coca-Cola
2019
Prace licencjackie
- Komunikacja wizualna koncernów Toyota i Ford
- Wizerunek Kamila Stocha upowszechniany w TVP Sport w latach 2016-2018
- Memy internetowe jako przejaw partycypacyjnej kultury cyfrowej
- Czynniki skuteczności kampanii promocyjnych nagrodzonych w konkursie Effie 2017
- Blog jako narzędzie kreowania wizerunku na przykładzie najpopularniejszych polskich blogerek modowych
- Techniki propagandowe w kampanii wyborczej Petra Poroszenko w 2014 r.
- Wizerunek Andrzeja Dudy upowszechniany w memach internetowych w latach 2015- 2018
- Wykorzystywanie narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku Studia Tańca UDS
- Techniki autopromocji wybranych blogerek modowych w serwisie "Instagram"
Prace magisterskie
- Sponsoring w sporcie jako narzędzie kształtowania wizerunku przedsiębiorstw PKN Orlen, PGE i Grupy Lotos
- Public relations w kształtowaniu wizerunku coworking
- Autopromocja w serwisie Twitch. tv. Na przykładzie wybranych streamerów
2018
Prace licencjackie
- Odpowiedzialność prawna za plagiat w sferze działalności artystycznej
- Obraz opozycji w powojennej Polsce w tygodniku satyrycznym "Szpilki" w latach 1945-1947
- Public relations a publicity - etyczne i pragmatyczne wymiary kreowania wizerunku na przykładzie wybranych celebrytów
- Wizerunek klubu żużlowego "Motor Lublin" w świadomości lublinian w latach 2015 - 2018
- Wizerunek Platformy Obywatelskiej po wyborach parlamentarnych w 2015 roku upowszechniony na łamach "Rzeczpospolitej" i "Gazety Wyborczej"
- Kreowanie wizerunku Roberta Lewandowskiego przez agencję CK Sport Management w latach 2014-2017
- Wizerunek papieża Franciszka kreowany na łamach "Newsweeka" i "Do Rzeczy" w kontekście Światowych Dni Młodzieży w 2016 roku
- Wykorzystanie narzędzi PR na rynku pracy na przykładzie działań AIESEC
- Funkcje wybranych artefaktów wykorzystywanych w reklamie
Prace magisterskie
- Marketingowe aspekty utworzenia kawiarni w Lublinie
- Zjawisko shoppingu w opiniach klientów Centrum Handlowego "Tarasy Zamkowe"
- Public relations w kreowaniu wizerunku motocyklistów
- Strategia promocyjna koncernu IKEA w latach 2000-2016
- Czynniki atrakcyjności najpopularniejszych, rosyjskojęzycznych wideoblogów life-stylowych
2017
Prace licencjackie
- Rola redaktor naczelnej Anny Wintour w budowaniu siły marki Vogue
- Komercjalizacja piłki nożnej na przykładzie wybranych klubów sportowych
- Komunikacja wizualna jako budowanie perswazyjności marki
- Lokowanie produktu w serialu "Seks w wielkim mieście"
- Projekt kampanii promocyjnej Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
- Czynniki zmiany identyfikacji wizualnej marek Pepsi, Renault i LEGO.
- Czynniki atrakcyjności najpopularniejszego polskiego kanału YouTube dla graczy IsAmUxPompa
- Logo culture, no logo, post logo - rola marek w życiu młodzieży na przykładzie badań wybranej grupy gimnazjalistów.
Prace magisterskie
- Komercjalizacja blogosfery na przykładzie blogów modowych
- Medialne wizerunki Ewy Kopacz i Beaty Szydło upowszechniane na łamach "Newsweeka", "Polityki" i "wSieci"
- Zintegrowana komunikacja marketingowa na przykładzie firmy Netrix
- Marketingowa strategia rozwoju przedsiębiorstwa na przykładzie sieci salonów fryzjerskich
2016
Prace licencjackie
- Funkcje kampanii społecznej na rzecz ochrony praw zwierząt
- Socjotechniki wykorzystywane w programach rozrywkowych na przykładzie ,,Małych Gigantów"
- Lokowanie marki w grach komputerowych na przykładzie "Need For Speed"
- Blogi jako forma komunikowania biznesowego
- Manipulacja dziennikarska na przykładzie advertoriali.
- Wizerunek medialny Andrzeja Dudy kreowany w kampanii wyborczej na łamach "Gazety Wyborczej" i "Rzeczpospolitej"
- Tworzenie publicznego wizerunku i elementy "personal branding" na przykładzie blogów i publikacji Ewy Chodakowskiej i Anny Lewandowskiej
- Wizerunek Kamila Durczoka kreowany na łamach wybranych tygodników opiniotwórczych w kontekście "afery mobbingowej"
- Obraz śmierci Whitney Houston na łamach prasy i w wybranych serwisach internetowych
- Public relations Kościoła Katolickiego na przykładzie Światowych Dni Młodzieży ze szczególnym uwzględnieniem diecezji radomskiej
- Rola Internetu w prezydenckiej kampani wyborczej Andrzeja Dudy
Prace magisterskie
- Róznorodność kulturowa Lubelszczyzny w kreowaniu i promocji jej produktu turystycznego "POrt of eastern LAND"
- Wizerunek Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy popularyzowany na łamach polskiej prasy w latach 1994, 2004, 2014.
- Zmiana wartości upowszechnianych w polskiej reklamie na łamach tygodnika „Newsweek”
- Rozgłos jako narzędzie tworzenia wizerunku wybranych organizacji i celebrytów.
- Obiektywizm i wiarygodność lokalnej prasy: "Dwutygodnika Suwalskiego" w opiniach mieszkańców Suwałk.
2015
Prace licencjackie
- Płeć a odbiór seksualnych treści reklamowych
- Kultura alternatywna a konsumpcja - analiza zjawiska downshifting
- Strategia rozwoju marki Zara w latach 2012-2014.
- Funkcje i typy humoru w reklamach Telekomunikacji Polskiej, Plusa, Sprite.
- Formy i treści reklamy niekonwencjonalnej
- Wizerunek medialny Joanny Brodzik na podstawie seriali "Kasia i Tomek","Cisza nad rozlewiskiem" i wywiadów prasowych w 2002 i 2014 roku.
- Socjotechniki sprzedaży bezpośredniej na przykładzie działań przedsiębiorstwa Amway.
- Analiza kampanii wyborczej Andrzeja Mańki na przykładzie wyborów samorządowych w 2014 roku
- Strategia komunikacji promocyjnej Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II na lata 2014-2017
Prace magisterskie
- Wykorzystanie narzędzi public relations w komunikacji promocyjnej marki Perła
- Kampanie społeczne jako instrument kształtowania zachowań prospołecznych
- Czynniki sukcesu rynkowego marki Mercedes-Benz .
- Kreowanie wizerunku luksusowej marki na przykładzie marki samochodowej Lexus
- Wzory zachowań konsumpcyjnych wśród kobiet na przykładzie klientek Galerii Handlowej Plaza
- Wpływ kapitału zagranicznego na pozycję rynkową małych przedsiębiorstw w Polsce
- Efektywność edukacji medialnej - badania dzieci z lubelskich przedszkoli
- Funkcje marki luksusowej - badania uczniów klas pierwszych lubelskich szkół średnich.
2014
Prace licencjackie
- Uwarunkowania socjalizacji konsumenckiej dzieci
- Społeczny wizerunek kobiety w kampanii marki Dove.
- Funkcje niekonwencjonalnej reklamy społecznej.
- Elementy kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwie Ikea.
- Społeczna odpowiedzialność biznesu w działalności Procter & Gamble.
- Społeczne znaczenie marek wśród dzieci klas VI zamojskich szkół podstawowych
- Funkcje kampanii społecznych na rzecz zwierząt.
- Socjotechniki wykorzystywane w komunikacji promocyjnej sieci komórkowej Play
- Rola rzecznika prasowego katowickiej policji
- Postrzeganie marek luksusowych przez gimnazjalistów województwa lubelskiego.
- Społeczne znaczenie marek wśród dzieci klas I lubelskich szkół podstawowych
- Niekonwencjonalne kampanie reklamowe w opiniach lubelskich studentów.
- Kreowanie sloganów reklamowych i badanie ich efektywności dla nowotworzonej marki odzieżowej
- Wykorzystanie erotyki w reklamie w opiniach lubelskich studentów
Prace magisterskie
- Kreowanie postaw konsumpcyjnych przez "Twój Styl" i "Claudię" w 2013 r.
- Reklama polityczna w procesie kreowania wizerunku partii politycznych na przykładzie wyborów parlamentarnych z 2011 roku.
- Coaching jako efektywna forma wewnętrznego public relations na przykładzie działań podejmowanych przez przedsiębiorstwo HorseSense.
- Rola reklamy w strategii pozycjonowania marek na przykładzie koncernów Coca-Cola i Pepsi Cola
- Marketing relacji jako perspektywiczna forma komunikacji biznesowej.
- Strategie kampanii społecznych na przykładzie kampanii promujących profilaktykę zdrowotną.
- Efektywność reklamy w wymiarze społecznym i ekonomicznym
- Strategie komunikacji marek lokalnych na przykładzie Perła - Browary Lubelskie S.A.
- Społeczność marki Harley-Davidson
- Rola gier komputerowych w marketingu
2013
Prace licencjackie
- Wykorzystanie blogów o modzie w marketingu przedsiębiorstw na przykładzie wybranych blogów.
- Wizerunek Lublina kreowany przez serial pt."Wszystko przed nami".
- Socjotechniki w debatach wyborczych na przykładzie telewizyjnych debat Baracka Obamy i Mitta Romney'a w kampanii prezydenckiej 2012.
- Funkcje kampanii społecznej „Wytnij Hołubca”
- Funkcje marek - badania uczniów klas pierwszych lubelskich szkół podstawowych.
- Promocja pool bilardu w Polsce w oparciu o wybrane narzędzia public relations
- Socjotechniki w kampanii prezydenckiej Barack'a Obamy w 2012 roku.
- Kontrowersje wokół marketingu szeptanego.
- Strategia promocji produktów turystycznych powiatu Radzyń Podlaski.
- Rola humoru w reklamie marek Heyah, Żubr i Telekomunikacja Polska.
- Funkcje kampanii społecznych promujących aktywność fizyczną.
- Wizerunek Szpitala Wojewódzkiego im. Papieża Jana Pawła II w opiniach mieszkańców Zamościa.
- Strategia public relations Centrum Wolontariatu w Lublinie
- Centra handlowe i ich społeczne funkcje- na przykładzie Galerii Handlowej Olimp.
Prace magisterskie
- Komercjalizacja portalu społecznościowego Facebook
- Budowanie społeczności marek wśród dzieci.
- Strategia marketingowa nowo powstałej agencji barmańskiej.
- Lokowanie produktów w polskiej muzyce popularnej w opinii młodzieży lubelskich szkół średnich
- Ewolucja wizerunku mężczyzny kreowanego w reklamach zamieszczonych w "Newsweeku" i "Wprost" w latach 2002 i 2012
- Wykorzystanie narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku Powiatu Łęczyńskiego
- Rola rzecznika prasowego wyższej uczelni.
2012
Prace licencjackie
- Wykorzystanie narzędzi public relations w kreowaniu wizerunku Suwalszczyzny.
- Obraz dziennikarza upowszechniany na łamach dwutygodników w 2011 roku.
- Obraz kobiety sukcesu upowszechniany na łamach "Claudii" i "Twojego Stylu" w 2011 r.
- Wykorzystanie narzędzi public relations w aktywizacji młodzieży gminy Sieniawa
- Kluczowe czynniki sukcesu wybranych marek globalnych
- Kreowanie wizerunku partii politycznych w ,,Gazecie Wyborczej" i ,,Rzeczpospolitej" na przykładzie wyborów parlamentarnych w 2011 r.
- Techniki perswazyjne najpopularniejszych reklam telewizyjnych.
- Marketing BTL jako alternatywa dla tradycyjnej reklamy.
- Kreowanie wizerunku marki za pomocą lokowania produktu w polskich serialach emitowanych w 2011 r.
- Ideały kobiecego ciała upowszechniane w reklamie prasowej w 2011 roku.
- Wykorzystanie narzędzi public relations w aktywizacji młodzieży gminy Susiec
- Wykorzystanie narzędzi public relations w działaniach dla młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym w gminie Niemce
- Idea społecznej odpowiedzialności biznesu - profity dla przedsiębiorców czy klientów?
Prace magisterskie
- Product placement w trzech najpopularniejszych polskich komediach
- Postawy młodzieży wobec reklam z udziałem celebrytów
- Wykorzystanie e-marketingu w budowaniu wizerunku na przykładzie wybranych przedsiębiorstw
2010
Prace licencjackie
- Kontrowersje wokół reklamy - krytyka zjawiska.
- Wizerunek instytucji edukacyjnych na przykładzie Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II.
- Społeczne rozumienie terminu public relations wśród mieszkańców Lublina.
- Rola mediów w zarządzaniu sytuacją kryzysową w działalności wybranych przedsiębiorstw.
- Strategie komunikacji wybranych marek "kultowych".
2009
Prace licencjackie
- Determinanty skuteczności humoru w reklamie
- Wartości w reklamie prasowej prezentowane na łamach czasopism dla młodzieży
- Ewolucja wizerunku kobiety w reklamie telewizyjnej
- Skuteczność strategii promocyjnych wybranych marek kultowych
- Funkcje muzyki w reklamie
- Analiza porównawcza środków promocyjnych wybranych kategorii produktów
- Zastosowanie emocji w reklamie
- Kontrowersyjność treści i form reklamy społecznej
2008
Prace licencjackie
- Sztuka i kicz w reklamie
- Lokalna tożsamość w strategii promocji miasta Lublin
- Moda w kulturze konsumpcji
- Rola humoru w reklamie
- Nowe media czynnikiem ewolucji komunikacji marketingowej
2007
Prace licencjackie
- Świat wartości przedstawiany w reklamie – analiza zawartości reklam telewizyjnych z 2006 roku
- Socjotechniki wykorzystywane w komunikowaniu reklamowym
- Rola muzyki w reklamie telewizyjnej
- Kampanie społeczne jako instrument kształtowania zachowań na przykładzie wybranych programów promocyjnych
- Kreowanie marki poprzez symbole. Interpretacja semiotyczna wybranych strategii komunikacyjnych