Oleg Gorbaniuk

dr hab. Oleg Gorbaniuk

Szkoła Doktorska KUL - Szkoła Doktorska KUL
Szkoła Doktorska KUL



2020


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Walidacja kwestionariusza do pomiaru percepcji partii politycznych w badaniach polskich wyborców
    [w:] Studia Socjologiczne
  • Struktura wizerunku elektoratów partii politycznych
    [w:] ŚRODKOWOEUROPEJSKIE STUDIA POLITYCZNE
  • The domain adjustment problem in the context of product brands: does user-imagery allow a human-to-human comparison?
    [The domain adjustment problem in the context of product brands: does user-imagery allow a human-to-human comparison]
    [w:] Фундаментальные и прикладные исследования в практиках ведущих научных школ
  • The development of understanding opacity in preschoolers: A transition from a coarse-to fine-grained understanding of beliefs.
    [The development of understanding opacity in preschoolers: A transition from a coarse-to fine-grained understanding of beliefs]
    [w:] Frontiers in Psychology
  • Body image in perimenopausal women
    [Obraz własnego ciała u kobiet w menopauzie]
    [w:] Menopause Review-Przegląd Menopauzalny
  • The lexical approach to the taxonomy of emotions
    [Podejście leksykalne w taksonomii emocji]
    [w:] Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio J, Paedagogia-Psychologia

2019

  • An international survey of perceptions of the 2014 FIFA World Cup: National levels of corruption as a context for perceptions of institutional corruption
    [Międzynarodowe badania percepcji mistrzostw świata w piłce nożnej FIFA 2014: Krajowy poziom korupcji jako kontekst postrzegania korupcji instytucjonalnej]
    [w:] PLoS One
  • Психолексична таксономія лексикону особистості: Перспективи досліджень української мови
    [Taksonomia leksykonu osobowości: Perspektywy badań języka ukraińskiego]
    [w:] ПСИХОЛОГІЧНИЙ ЧАСОПИС

  • 2017

  • Lietuvos politinių partijų įvaizdžio vertinimo klausimyno adaptavimas jį modifikuojant
    [Adaptacja kwestionariusza obrazu litewskiej partii politycznej poprzez jego modyfikację]
    [w:] Psichologija
  • The impact of individualism-collectivism orientation and communal orientation on employees’ attitudes toward intercultural communication: The case of Chinese employees in an MNC
    [w:] Journal of Intercultural Communication

  • 2016

  • Need-Appeals, Benefit-Appeals, and Brand User-Trait-Appeals in Television Advertising: A Content Analysis of Commercials
    [Korzyści, potrzeby i cechy typowych użytkowników marek aktywizowane przez spoty telewizyjne: analiza treści reklam produktów materialnych]
    [w:] Roczniki Psychologiczne

  • 2015

  • Markery Wielkiej Szóstki polskiego leksykonu osobowości w badaniach samoopisowych
    [w:] SOCIAL PSYCHOLOGICAL BULLETIN (PSYCHOLOGIA SPOLECZNA)
  • Dimensions of political party „personality” perception
    [Wymiary percepcji "osobowości" partii politycznych]
    [w:] Journal of Political Marketing
  • Методичне забезпечення оцінювання іміджу особистості політиків
    [Kwestionariusz do pomiaru postrzeganych cech osobowości polityków]
    [w:] Marketing and Management of Innovations
  • What Is Measured by the Psychometricl Tools Used for Driver Aptitude Assessment in Poland? A Research Report
    [Co mierzą narzędzia psychometryczne stosowane w Polsce do diagnozy predyspozycji kierowców? Doniesienie z badań]
    [w:] Roczniki Psychologiczne
  • What Is Measured by the Psychometric Tools Used for Driver Aptitude Assessment in Poland? A Research Report
    [Co mierzą narzędzia psychometryczne stosowane w Polsce do diagnozy predyspozycji kierowców? Doniesienie z badań/]
    [w:] Roczniki Psychologiczne

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Brand Personality and Consumer-Based Brand Equity: A Study among Polish Consumers
      [Osobowość marki a jej kapitał z perspektywy konsumenta]

    2014


    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Taksonomia psycholeksykalna języka białoruskiego
      [w:] Current Problems of Psychiatry
    • Taksonomia postrzeganych korzyści z tytułu użytkowania preferowanych marek produktów z perspektywy celów realizowanych przez konsumentów
      [w:] Psychologia Ekonomiczna
    • Markery Wielkiej Szóstki polskiego leksykonu postrzeganych cech osobowości innych osób
      [w:] Roczniki Psychologiczne
    • Systematyzacja i pomiar postrzeganych zmian w obrazie siebie konsumentów pod wpływem korzystania z marek usług
      [w:] Management and Business Administration. Central Europe
    • Skale do pomiaru zmian w obrazie siebie pod wpływem zakupu marek produktów
      [w:] Miesięcznik Marketing i Rynek
    • Systematyzacja i pomiar postrzeganych zmian w obrazie siebie konsumentów pod wpływem korzystania z marek usług
      [w:] Management and Business Administration. Central Europe

    2013

  • Wpływ struktury informacji o sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie na jego reputację
    [w:] Psychologia Ekonomiczna
  • Korelaty dyspozycyjnych wizerunków krajów: analiza danych zagregowanych
    [w:] SOCIAL PSYCHOLOGICAL BULLETIN (PSYCHOLOGIA SPOLECZNA)
  • The factor structure of Polish personality-descriptive adjectives: An alternative psycho-lexical study
    [Struktura czynnikowa przymiotników dyspozycyjnych w języku polskim: alternetywne studium psycho-leksykalne]
    [w:] EUROPEAN JOURNAL OF PERSONALITY
  • Wyróżniki kultury organizacyjnej przedsiębiorstw eksportowych z województwa lubelskiego
    [w:] PRZEGLĄD ORGANIZACJI

  • 2012

  • Taksonomia leksykalna skojarzeń i struktura dyspozycji przypisywanych krajom
    [w:] SOCIAL PSYCHOLOGICAL BULLETIN (PSYCHOLOGIA SPOLECZNA)

  • Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Taksonomia leksykalna skojarzeń i struktura postrzegania konsumentów marek

    Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

    • In Search of Ecological Norms in Brand Image Diagnostics: The Normalization Procedure as Exemplified by the Consumer Goods Market in Poland
      [ In Search of Ecological Norms in Brand Image Diagnostics: The Normalization Procedure as Exemplified by the Consumer Goods Market in Poland]

    2011


    Książka naukowa recenzowana

    • Personifikacja marki : perspektywa psychologiczna i marketingowa

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Zgodność obrazu siebie i wizerunku konsumenta. Wartość predykcyjna różnych metod pomiaru kongruencji
      [w:] Miesięcznik Marketing i Rynek
    • Struktura wizerunku kraju i jej pomiar
      [w:] Studia Socjologiczne
    • Skojarzenia z kategorią produktu jako podstawa personifikacji marki
      [w:] Miesięcznik Marketing i Rynek
    • Taxonomy of Person-Descriptive Terms in Polish: A Psycho-Lexical Study
      [Taksonomia deskryptorów osobowych w języku polskim: studium psycho-leksykalne]
      [w:] Current Problems of Psychiatry
    • Atrybucja przyczyn sukcesów przedsiębiorstw przez otoczenie zewnętrzne
      [w:] Psychologia Ekonomiczna
    • Ocena instrumentów wspierania atrakcyjności inwestycyjnej przez przedsiębiorców podregionu chełmsko-zamojskiego
      [w:] BAROMETR REGIONALNY

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Zbieżność percepcji siebie i „osobowości” partii politycznej a preferencje polityczne wśród studentów

    Redakcja naczelna publikacji naukowej

    • Studia z Psychologii w KUL, tom 17

    Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

    • Wizerunek jako iluzja społeczna na przykładzie postrzegania polityków, partii politycznych i ich elektoratów

    2010


    Książka naukowa recenzowana

    • Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa – przegląd pojęć i metod pomiaru

    Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

    • Taksonomia leksykalna skojarzeń osobowych z polskimi politykami
      [w:] Current Problems of Psychiatry
    • Struktura cech osobowości przypisywanych partiom politycznym
      [w:] Studia Psychologiczne
    • Taksonomia i struktura cech osobowości przypisywanych zwierzętom domowym
      [w:] PSYCHOLOGIA-ETOLOGIA-GENETYKA
    • Osobowość marki a jej kapitał z perspektywy konsumenta
      [w:] Miesięcznik Marketing i Rynek
    • The Impact of the Smolensk Air Crash on the Attribution of Personality Traits to Political Parties
      [Wpływ katastrofy pod Smoleńskiem na atrybucję cech osobowości ugrupowaniom politycznym]
      [w:] Current Problems of Psychiatry
    • Taksonomia leksykalna i struktura cech osobowości przypisywanych przedsiębiorstwom
      [w:] Czasopismo Psychologiczne
    • Імідж України на тлі інших держав у свiтлі концепції „особистості країни”
      [Wizerunek Ukrainy na tle innych krajów świata z perspektywy koncepcji „osobowości kraju”]
      [w:] Соціальна психологія
    • Atrybucja przyczyn sytuacji kryzysowych w przedsiębiorstwach
      [w:] Roczniki Psychologiczne
    • Wizerunek Białorusi, Rosji i Ukrainy wśród Polaków: analiza wolnych skojarzeń
      [w:] Roczniki Nauk Społecznych
    • Імідж України і держав колишнього СРСР в уявленнях поляків
      [Wizerunek Ukrainy i krajów b.ZSRR w percepcji Polaków]
      [w:] Соціальна психологія

    Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

    • Testowanie analogii w procesie formowania wrażenia na temat marek i ludzi w kategoriach cech osobowości
    • Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa – przegląd pojęć i metod pomiaru
    • Zwiększanie atrakcyjności inwestycyjnej województwa lubelskiego w ramach komponentu POKL
    • Psychospołeczne uwarunkowania osobowego wizerunku marki: badania eksploracyjne

    Redakcja naczelna naukowej serii wydawniczej

    • Studia z Psychologii w KUL

    Redakcja naczelna publikacji naukowej

    • Studia z Psychologii w KUL, tom 16