mgr Aleksandra Dyderska
Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut JęzykoznawstwaKatedra Akwizycji i Dydaktyki Języków
Stanowisko: Asystent
2023
Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie
- Zrozum język włoski sercem, nie rozumem. Co skrywają w sobie włoskie słowa?
[w:] Głos Romanisty - Di cosa ridono gli italiani, czyli co bawi Włochów?
[w:] Głos Romanisty
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Czy język obcy jest wrogiem języka ojczystego? - Czyli o wpływie procesu uczenia się języków obcych na posługiwanie się polszczyzną
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Transfer wsteczny w badaniach glottodydaktycznych – przegląd propozycji metodologicznych
2022
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Multilingwizm społeczności polonijnej we Włoszech – uwarunkowania trójjęzyczności polsko-włosko-neapolitańskiej
[w:] Roczniki Humanistyczne
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- New Vistas in Language Studies: Young Scholars’ Perspectives
Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie
- Wyspa Róży – niezwykły pomysł włoskiego inżyniera-idealisty Giorgio Rosy
[w:] Głos Romanisty
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Błędy językowe, kalki i interferencje w produkcji pisemnej multilingwistów polsko-włosko-neapolitańskich
2021
Recenzja naukowa w czasopiśmie
- Nowa skarbnica wiedzy dla glottodydaktyków polonistycznych - i nie tylko
[w:] Roczniki Humanistyczne
Artykuł popularnonaukowy w czasopiśmie
- La morte dei dialetti,.., czyli o hipotezie ,,śmierci dialektów włoskich"
[w:] Głos Romanisty - Mistyczny ideał native speakera, czyli – czy na pewno wiemy, do czego dążymy w nauce języka obcego?
[w:] Głos Romanisty
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Dialekt jako znak tożsamości terytorialnej. Obecny status dialektów we Włoszech w świetle opinii rodowitych użytkowników języków regionalnych i ich wariantów
2020
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Stereotyp języków „trudnych” a autoocena kompetencji językowych studentów neofilologii
- Stili d’apprendimento e l’acquisizione della lingua straniera – l’analisi comparativa dell’impatto del senso dominante sul processo d’apprendimento della lingua in età infantile e adulta
[Stili d’apprendimento e l’acquisizione della lingua straniera – l’analisi comparativa dell’impatto del senso dominante sul processo d’apprendimento della lingua in età infantile e adulta]
2019
Artykuł nierecenzowany w czasopiśmie
- Stili individuali dell’apprendimento e il ruolo della memoria e dei sensi nella didattica delle lingue - la metodologia. Introduzione allo studio
[[Indywidualne style uczenia się i rola pamięci oraz zmysłów w dydaktyce języków. Wprowadzenie do metodologii badań]
[w:] Seria 12/15