dr hab. Aneta Duda (prof. KUL)
Wydział Nauk Społecznych - Instytut Dziennikarstwa i ZarządzaniaKatedra Kultury Medialnej
Stanowisko: Profesor KUL
2022
Książka naukowa recenzowana
- Brandcasting na przykładzie reklamy natywnej i advertorialu. Teoria i badania
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Minimaliści - konsumujący mniej czy inaczej?
[w:] Kultura Współczesna. Teoria, Interpretacje, Praktyka
2021
[w:] Roczniki Nauk Społecznych
2020
[w:] Roczniki Kulturoznawcze
[The Phenomenon of Downshifting in Central and Eastern European Countries: Case Studies from Poland, the Czech Republic, and Slovakia]
[w:] Journal of Economic Sociology-Ekonomicheskaya Sotsiologiya
[w:] Studia Medioznawcze
[w:] Kultura Współczesna. Teoria, Interpretacje, Praktyka
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Prasa regionalna i ogólnopolska o produktach lokalnych
2019
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Dyskurs blogów modowych – między kooperacją a kooptacją
[w:] Autobiografia. Literatura. Kultura. Media
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Nowe trendy w komunikacji marketingowej na przykładzie "branded gaming". Opinie o komercjalizacji gier
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Medialne reprezentacje emocji i ich implikacje
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Dyskurs blogów modowych – od samoekspresji do autopromocji
Kierownictwo złożonego projektu finansowanego z budżetu KUL
- Downshifting-postsumpcja? Motywy i bilanse zmian stylów życiowych (ujęcie procesualne) oraz medialny dyskurs o zjawisku
- Brandcasting w mediasferze na przykładzie wybranych mediów społecznościowych
Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego z budżetu KUL
- Brandcasting w mediasferze na przykładzie wybranych mediów społecznościowych
- Medialne socjotechniki marki – hybrydyzacja dyskursu
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda indywidualna II stopnia za całokształt osiągnięć dydaktycznych i naukowych
Organizacja konkursów i olimpiad
- Olimpiada Wiedzy o Mediach
2018
Książka naukowa recenzowana
- Medialne socjotechniki Brandcastingu. Hybrydyzacja - Uwiarygadnianie - Zadaniowość
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Granice reklamy
2017
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Wartości Polaków a wartości upowszechniane w polskiej reklamie prasowej
- Wstęp
- Znaczenia konsumpcji dla młodzieży
- Uwarunkowania i znaczenia zachowań konsumpcyjnych dzieci w odniesieniu do markowych zabawek
- Obraz ekologii na łamach tygodników opini
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Medialne ramy tożsamości. T. 3
Recenzja artykułu naukowego
- Sacrodesign – język sacrum czy profanum?
- Konsumpcjonizm - nową religią współczesnego człowieka?
2016
Książka naukowa recenzowana
- Konsumpcja. Teorie i badania
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Medialne reprezentacje ekologii – analiza dyskursu tygodników opinii
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Prasa kobieca - między advertorialem a informacją.
[w:] Naukowy Przegląd Dziennikarski - Produkty lokalne w prasie regionalnej i ogólnopolskiej
[w:] Region Lubelski - Zmiany wartości w reklamie na podstawie analizy tygodników „Polityka” i „Newsweek”
[w:] PRACE NAUKOWE UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO WE WROCŁAWIU
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Wstęp. Medialne reprezentacje kultury
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Zmiany wartości w reklamie na podstawie analizy tygodników „Polityka” i „Newsweek”.
Organizacja konferencji krajowej
- Medialne ramy tożsamości
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Medialne reprezentacje ekologii – analiza dyskursu tygodników opinii
- Downshifting – alternatywa poza systemem?
2015
Książka naukowa recenzowana
- Medialne reprezentacje kultury: społeczeństwo, polityka, promocja
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Reklama w socjalizacji konsumenckiej dziecka. Ewaluacja zajęć z edukacji medialnej
- Alternatywne rynki lokalne w dobie globalizacji. Szkic do strategii promocji lokalnych sieci produkcji i dystrybucji żywności
- „Autentyczność” komunikacji promocyjnej marki Dove - analiza „Kampanii na Rzecz Prawdziwego Piękna”
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Analiza dziecięcego dyskursu o markach
[w:] Zeszyty Prasoznawcze
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Symbole religijne i duchowość w reklamie
Odznaczenie krajowe państwowe
- Medal Komisji Edukacji Narodowej
2014
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Tożsamościowe dyskursy konsumpcyjne w polskiej, kolorowej prasie kobiecej
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Społeczne znaczenia marek wśród dzieci
[w:] Miesięcznik Marketing i Rynek - Czym się bawić? : funkcje marek dla dzieci : raport z badań siedmiolatków
[w:] Kultura i Edukacja
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Logo culture, no logo czy post logo? Pozaideologiczne wymiary marki – raport z badań gimnazjalistów
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Consumer Identity Discourses in Polish Women's Magazines
[Tożsamościowe dyskursy konsumpcyjne na łamach prasy kobiecej]
2013
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Strategie oporu konsumenckiego – dezercja z rynku czy współpraca
[w:] Lublin, Kultura i Społeczeństwo - Socjotechniki marki w kontekście teorii kultury konsumenckiej i kontestujących ją ruchów społecznych
[w:] Forum Socjologiczne
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Kultura konsumpcji - badania postaw Polaków
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Funkcje marek dla dzieci
- Culture of Consumption: Poles‘ Consumer Attitudes
[Kultura konsumpcji - badania polskich konsumentów]
2012
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Kompetencje w odczytywaniu reklamy
- Public relations w samorządzie - marketingowa skuteczność czy demokratyczne komunikowanie
- The role of the Internet in the Polish Parliamentary Elections in 2011
[Rola Internetu w polskiej kampanii wyborczej w 2011 r.]
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Pragmatycy i ideowcy. Konfrontacja stylów uprawiania polskiej polityki
- Proceedings in Electronic International Interdisciplinary Conference
[Raport z Międzynarodowej Interdyscyplinarnej Konferencji EIIC 2012]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Public Relations in Poland in the light of results of empirical studies
- Electronic International Interdisciplinary Conference
[Rola Internetu w polskiej kampanii wyborczej w 2011 r.]
Organizacja konferencji krajowej
- Wyzwania i zagrożenia współczesnej reklamy
Stypendium w ramach programu Erasmus
- LLP-Erasmus Programme
[Organisational Design, IT Solution and Creativity, Trends & Predictions in Communications, Marketing, Public Relations]
Stypendium Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego
- wyjazd stypendialny TP KUL
[TP KUL scholarship] - scholarship TP KUL
[stypendium TP KUL]
Staż finansowany ze środków UE
- Staż sukcesem naukowca
- Transfer wiedzy szansą biznesu
Usługi eksperckie w kraju
- Program e-public relations dla zwiększenia konkurencyjnosci firmy
- Projekt działań SEM (social engagement marketing) dla zwiększenia konkurencyjności firmy PR „KREATOR” na rynku regionalnym.
2011
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Społeczności marki w kształtowaniu tożsamości konsumentów
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Kontrowersje wokół reklamy. Próba podsumowania społecznej krytyki tego zjawiska
[w:] Roczniki Nauk Społecznych
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Biznesowe narzędzia ICT w sektorze publicznym-diagnoza i rekomendacje. Koncepcja rozwiązania informatycznego dla wybranego urzędu 23
Staż finansowany ze środków UE
- Nauka dla biznesu, biznes dla nauki
- Nauka-Biznes
- Transfer innowacji
Usługi eksperckie w kraju
- ICT w administracji samorządowej
- Opracowanie koncepcji e-platformy edukacyjno-konsultingowej
- Strategia wdrożenia projektu innowacyjnego dla nowatorskich metod nauczania
2010
Książka naukowa recenzowana
- Język mitu w reklamie
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Znaczenie komunikacji wewnętrznej dla funkcjonowania urzędu
- Public relations miast i regionów
Artykuł w wydawnictwie zbiorowym
- Wioski tematyczne - wspólnotowy wymiar sukcesu
- Jarmarki - lekcje historii miast i regionów
- Sienkiewiczowska stolica kultury w powiecie łukowskim
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Public relations miast i regionów
Organizacja konferencji krajowej
- Public relations w samorządach
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Dylematy PR samorządowego. Region jako produkt rynkowy? Obywatel jako konsument?
- Wioski tematyczne – wspólnotowy wymiar sukcesu
- Globalne formaty reklamy telewizyjnej
2009
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Public relations - informacja?
Organizacja konferencji krajowej
- Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w administracji samorządowej
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- E-administracja - wzmacnianie potencjału instytucjonalnego w ramach Priorytetu V. Dobre Rządzenie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki
Kierownictwo realizowanego projektu finansowane funduszy UE
- Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w administracji samorządowej
2008
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- (Nie)zapomniany język mitu w arkadyjskiej retoryce reklamy
- Rola mitów w reklamowym dyskursie kultowych marek
Recenzja naukowa w czasopiśmie
- Rodzina-media-dziecko
[w:] Kwartalnik Pedagogiczny
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Rola mitów w reklamowym dyskursie kultowych marek
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- (Nie)zapomniany język mitu w arkadyjskiej retoryce reklamy
Kierownictwo realizowanego projektu finansowane funduszy UE
- Zarządzanie informacją i komunikacją public relations w administracji samorządowej
Kierownictwo realizowanego projektu finansowanego przez MEiN
- Współczesne mity społeczne upowszechniane w dyskursie reklamowym
2007
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Kulturowe i międzykulturowe konteksty reklamy
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Globalne strategie reklamowe w przestrzeni wielokulturowej
[w:] Ruch Prawniczy, Ekonomiczny i Socjologiczny
Rozdział w podręczniku akademickim
- Instytucja społecznie zaangażowana
Wykonawca realizowanego projektu finansowanego z funduszy UE
- Zarządzanie projektami społecznymi
2006
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Świat wartości przedstwaiony w reklamie
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Pragmatycy i ideowcy - konfrontacja stylów uprawiania polityki na polskiej scenie politycznej
Kierownictwo realizowanego projektu finansowane funduszy UE
- Bliżej klienta - Public relations w instytucjach rynku pracy
2005
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Reklama w teorii kultury - przegląd wybranych stanowisk
[w:] Kultura i Edukacja
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Świat wartości przedstawiony w reklamie - analiza zawartości reklam prasowych z 2004 roku