dr Ewelina Szlachta
Wydział Nauk Społecznych - Instytut PedagogikiKatedra Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii
Stanowisko: Asystent
2024
Książka naukowa recenzowana
- Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim. T. 5: Odpowiedzialność w kształceniu przyszłych nauczycieli
Rozdział w recenzowanej książce naukowej
- Features of the Implementation of E-Learning in the Training of Future Teachers
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Miłość wychowawcza jako czynnik zmniejszający doznawanie traumy przez dziecko cudzoziemskie
[w:] Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Filozofowanie z uczniem w młodszym wieku szkolnym w procesie wspierania działań wychowawczo- dydaktycznych
- Szkoła jako miejsce azylu w opinii uczniów szkół podstawowych z Polski i Ukrainy
Recenzja artykułu naukowego
- Ciągłość umiejętności życiowych dzieci – uczestnicy innowacyjnych warsztatów „Nauka-Sztuka-Edukacja” (badania podłużne 2013-2023)
- Youth about school – premises for practice
[Młodzież o szkole – przesłanki do praktyki]
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Inspiring trust - XXXII Colloque international ACISE (FIUC)
[Inspirująca nadzieja - XXXII międzynarodowe kolokwium ACISE (FIUC)]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Features of the Implementation of E-Learning in the Training of Future Teachers
[Sposoby zastosowania e-learningu w kształceniu przyszłych nauczycieli] - Urzeczywistnianie wartości moralnych jako czynnik budowania szkoły będącej miejscem azylu (Badania wśród uczniów szkół Polskich i Ukraińskich)
2023
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Filozofowanie jako czynnik stymulujący rozwój myślenia dywergencyjnego u dzieci w młodszym wieku szkolnym
[w:] Państwo i Społeczeństwo - Ralization of moral values in the opinion of respondents as a factor conditioning educational achievements
[Urzeczywistnianie wartości moralnych w ocenie badanych jako czynnik warunkujący osiągnięcia edukacyjne]
[w:] Roczniki Pedagogiczne
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Wartość osoby i wartość pracy punktem wyjścia w procesie kształcenia zawodowego - perspektywa personalistyczna
Recenzja artykułu naukowego
- AXIOLOGICAL CHARACTERISTICS OF TEACHER’S ACTIVITY IN THE PEDAGOGICAL WORKS OF VASYL SUKHOMLYNSKYI (1918–1970)
[Aksjologiczna charakterystyka działalności nauczyciela w pracy pedagogicznej Wasyła Sukhomłyńskiego (1918–1970)] - Granice czułości – granica bliskości
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Wartość osoby i wartość pracy punktem wyjścia w procesie kształcenia zawodowego - perspektywa personalistyczna
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Miłość wychowawcza jako czynnik zmniejszający doznawanie traumy przez dziecko cudzoziemskie
2022
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Iluzja wolności w kłamstwie - wychowanie do poszanowania prawdy i odpowiedzialności za słowo
[w:] Вісник післядипломної освіти
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Podmiotowość dziecka a jego uzdolnienia twórcze - rozważania teoretyczno-empiryczne - wskazania praktyczne
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Zdolności i uzdolnienia dziecka na pierwszym etapie edukacyjnym. Teoria - badania - innowacyjne rozwiązania pedagogiczne
Recenzja artykułu naukowego
- Działania Interwencyjne Kryzysowe w Pracy Nauczycieli
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Wolność w kłamstwie, kłamstwo w wolności – wychowanie do poszanowania prawdy
- Iluzja wolności w kłamstwie – wychowanie do poszanowania prawdy i odpowiedzialności za słowo
2021
Książka naukowa recenzowana
- Urzeczywistnianie wartości moralnych a osiągnięcia edukacyjne uczniów szkół średnich (badania w województwie lubelskim)
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Funkcje szkoły w dobie Covid
- Urzeczywistnianie wartości moralnych jako trajektoria budowania bezpieczeństwa w edukacji
Recenzja artykułu naukowego
- Twórczość jako zadanie człowieka
- Values and Their Influence on Learning in Basic Education in Finland — Selected Aspects
[Wartości i ich wpływ na uczenie się w edukacji podstawowej w Finlandii - wybrane aspekty]