dr Ewelina Szlachta

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Dydaktyki, Edukacji Szkolnej i Pedeutologii

Stanowisko: Asystent


2024


Książka naukowa recenzowana

  • Dydaktyka akademicka w uniwersytecie katolickim. T. 5: Odpowiedzialność w kształceniu przyszłych nauczycieli

Rozdział w recenzowanej książce naukowej

  • Features of the Implementation of E-Learning in the Training of Future Teachers

Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Miłość wychowawcza jako czynnik zmniejszający doznawanie traumy przez dziecko cudzoziemskie
    [w:] Pedagogika Przedszkolna i Wczesnoszkolna

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Filozofowanie z uczniem w młodszym wieku szkolnym w procesie wspierania działań wychowawczo- dydaktycznych
  • Szkoła jako miejsce azylu w opinii uczniów szkół podstawowych z Polski i Ukrainy

Recenzja artykułu naukowego

  • Ciągłość umiejętności życiowych dzieci – uczestnicy innowacyjnych warsztatów „Nauka-Sztuka-Edukacja” (badania podłużne 2013-2023)
  • Youth about school – premises for practice
    [Młodzież o szkole – przesłanki do praktyki]

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Inspiring trust - XXXII Colloque international ACISE (FIUC)
    [Inspirująca nadzieja - XXXII międzynarodowe kolokwium ACISE (FIUC)]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Features of the Implementation of E-Learning in the Training of Future Teachers
    [Sposoby zastosowania e-learningu w kształceniu przyszłych nauczycieli]
  • Urzeczywistnianie wartości moralnych jako czynnik budowania szkoły będącej miejscem azylu (Badania wśród uczniów szkół Polskich i Ukraińskich)

2023


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Filozofowanie jako czynnik stymulujący rozwój myślenia dywergencyjnego u dzieci w młodszym wieku szkolnym
    [w:] Państwo i Społeczeństwo
  • Ralization of moral values in the opinion of respondents as a factor conditioning educational achievements
    [Urzeczywistnianie wartości moralnych w ocenie badanych jako czynnik warunkujący osiągnięcia edukacyjne]
    [w:] Roczniki Pedagogiczne

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Wartość osoby i wartość pracy punktem wyjścia w procesie kształcenia zawodowego - perspektywa personalistyczna

Recenzja artykułu naukowego

  • AXIOLOGICAL CHARACTERISTICS OF TEACHER’S ACTIVITY IN THE PEDAGOGICAL WORKS OF VASYL SUKHOMLYNSKYI (1918–1970)
    [Aksjologiczna charakterystyka działalności nauczyciela w pracy pedagogicznej Wasyła Sukhomłyńskiego (1918–1970)]
  • Granice czułości – granica bliskości

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Wartość osoby i wartość pracy punktem wyjścia w procesie kształcenia zawodowego - perspektywa personalistyczna

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Miłość wychowawcza jako czynnik zmniejszający doznawanie traumy przez dziecko cudzoziemskie

2022


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Iluzja wolności w kłamstwie - wychowanie do poszanowania prawdy i odpowiedzialności za słowo
    [w:] Вісник післядипломної освіти

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Podmiotowość dziecka a jego uzdolnienia twórcze - rozważania teoretyczno-empiryczne - wskazania praktyczne

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Zdolności i uzdolnienia dziecka na pierwszym etapie edukacyjnym. Teoria - badania - innowacyjne rozwiązania pedagogiczne

Recenzja artykułu naukowego

  • Działania Interwencyjne Kryzysowe w Pracy Nauczycieli

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Wolność w kłamstwie, kłamstwo w wolności – wychowanie do poszanowania prawdy
  • Iluzja wolności w kłamstwie – wychowanie do poszanowania prawdy i odpowiedzialności za słowo

2021


Książka naukowa recenzowana

  • Urzeczywistnianie wartości moralnych a osiągnięcia edukacyjne uczniów szkół średnich (badania w województwie lubelskim)

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Funkcje szkoły w dobie Covid
  • Urzeczywistnianie wartości moralnych jako trajektoria budowania bezpieczeństwa w edukacji

Recenzja artykułu naukowego

  • Twórczość jako zadanie człowieka
  • Values and Their Influence on Learning in Basic Education in Finland — Selected Aspects
    [Wartości i ich wpływ na uczenie się w edukacji podstawowej w Finlandii - wybrane aspekty]