☰
☰
Menu
Logowanie
Pomoc
WEB S4A
Telefony
Pracownicy
Publikacje
Struktura
Rozkład zajęć
Plan studiów
Przedmioty
Prace dyplomowe
Biznes
e-KUL
Katalog przedmiotów
Wybierz dziedzinę:
Edukacja, kształcenie nauczycieli
Nauki pedagogiczne
Filologia
Filologia klasyczna
Inne dziedziny studiów
Inne dziedziny studiów
Nauki humanistyczne
Filozofia
Historia
Teologia
Nauki medyczne
Psychiatria, psychologia kliniczna
Nauki społeczne
Ekonomia
Inne nauki społeczne
Nauki polityczne (politologia)
Pomoc społeczna (kształcenie pracowników socjalnych)
Psychologia i nauki o zachowaniu
Socjologia
Prawo
Inne nauki prawne
Prawo cywilne
Prawo karne. Kryminologia
Prawo konstytucyjne
Sztuka i projektowanie
Muzyka i muzykologia
Zarządzanie
Marketing
Rachunkowość, finanse
Wszystkie
Bieżące
Archiwalne
Gdzie:
-- Domyślnie --
ze wszystkimi słowami
z którymkolwiek ze słów
z wyrażeniem
Sortuj:
-
rosnąco
malejąco
Wyniki:
10
20
30
50
100
wszystkie typy zajęć
wykłady
ćwiczenia
konwersatoria
laboratoria
lektoraty
seminaria
proseminaria
Metodyka pracy naukowej (proseminarium)
Opis przedmiotu
Informacje ogólne
Organizator:
Wydział Teologii - Instytut Nauk Teologicznych
Kod ECTS:
08200-XXXX-01PRO0033
Kierunek studiów: Teologia kurs B (stacjonarne jednolite magisterskie)
Lokalizacja w planach rocznych:
Etap:
Rok III - Semestr 5
Punkty ECTS: 1
Forma zaliczenia: Zaliczenie bez oceny
Rozkład zajęć 2022/2023
Rozkład zajęć 2021/2022
Etap:
Rok III - Semestr 6
Punkty ECTS: 1
Forma zaliczenia: Zaliczenie na ocenę
Rozkład zajęć 2022/2023
Rozkład zajęć 2021/2022
Cele przedmiotu
Wymagania wstępne
Student podczas proseminarium nabywa umiejętność wyszukiwania i posługiwania się bibliografiami, gromadzenia źródeł i literatury, dokonywania opisów bibliograficznych i cytowania, formułowania tytułu pracy i konstruowania jej struktury (plan), robienia wypisów ze źródeł i literatury, pisania samodzielnej pracy naukowej. Ważnym elementem proseminarium jest przygotowanie pracy proseminaryjnej, według poznanych wcześniej zasad. Studenci poznają także podstawowe informacje dotyczące adjustacji technicznej tekstu oraz zasady korekty stylistyczno-językowej. Podczas zajęć studenci nabywają także praktycznej umiejętności posługiwania się poszczególnymi zasobami katalogów internetowych oraz baz danych bibliotek i archiwów krajowych i zagranicznych. Zajęcia odbywają się metodą warsztatową z wykorzystaniem technik informacyjnych.
Efekty kształcenia dla przedmiotu
Metody dydaktyczne
Treści programowe przedmiotu
Treści programowe obejmują m.in.: tworzenie opisu bibliograficznego, klasyfikacja literatury przy tworzeniu bibliografii, zasady pisowni słownictwa religijnego, kwerenda naukowa, systematyzacja materiału źródłowego - sporządzanie fiszek , układ pracy magisterskiej, przygotowanie planu pracy, pisanie wstępu i zakończenia pracy magisterskiej, przygotowanie prezentacji (Power Point), adiustacja tekstu, znaki korektorskie.
Kryteria oceny i sposoby weryfikacji zakładanych efektów kształcenia
Zajęcia odbywają się metodą warsztatową z wykorzystaniem rzutnika multimedialnego oraz laboratorium komputerowego.
Zaliczenie z oceną. Części składowe oceny: przygotowanie prezentacji 15%, praca proseminaryjna 50%, kolokwia 15%aktywny udział w zajęciach 20%
Literatura podstawowa i uzupełniająca
J. Myśków, Elementy metodyki pracy naukowej, "Studia Theologica Varsaviensia" 21(1983) nr 1, s. 221-259; J. E. Bielecki, Metodologia. Seminaryjne i dyplomowe prace z teo-logii, Kraków 1993; M. Pawlak, J. Serczyk, Podstawy badań historycznych, Bydgoszcz 1993; J. Majka, Metodologia nauk teologicznych, Wrocław 1995; H. Seweryniak, Metodyka pisania prac magisterskich i dyplomowych z teologii, Płock 1997; M. Święcicki, Jak studiować? Jak pisać pracę magisterską?; Bosse Angelöw, Jak się uczyć skutecznie, szybko i przyjemnie, Poznań 1998; K. Raaheim, J. Wankowski, Helping students to learn at university, Bergen 1981; wybrane zagadnienia: M. Chmielewski, Poradnik doktoranta Wydziału Teologii KUL, Lublin 2007, s. 58-96.
Drukuj