dr Kinga Krzymowska-Szacoń
Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Nauk o SztuceKatedra Badań nad Monodią i Polifonią Religijną
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr
Wypromowane prace dyplomowe
2025
Prace licencjackie
- Twórczość saksofonowa Pawła Łukaszewskiego w kontekście prądów stylistycznych polskiej muzyki współczesnej
- Tematyka narоdowa jako źródło inspiracji w twórczości Мyrosława Skoryka (1938-2020)
- Wybrane lejtmotywy w serii gier “The Legend of Zelda”
- Rola symbolu w muzyce towarzyszącej ukraińskim obrzędom Szczodrego Wieczoru
- Ścieżka dźwiękowa serialu Wikingowie (2013-2020) jako przykład połączenia tradycji nordyckiej i muzyki współczesnej
- Twórczość Petera Benoit (1834-1901) w kontekście historycznej i kulturowej sytuacji Flandrii
Prace magisterskie
- „Cleopatra’s Songs” (2018) Agaty Zubel - muzyczna interpretacja tragedii Williama Shakespeare’a
- Twórczość fortepianowa Ludomira Różyckiego (1883-1953) w kontekście przemian stylistycznych muzyki europejskiej I połowy XX wieku
2024
Prace licencjackie
- Życie i twórczość Wasyla Barwińskiego (1888-1963)
- Ewolucja popularnej kultury muzycznej na scenach warszawskich w latach 1918-1939 na przykładzie działalności wybranych artystów
Prace magisterskie
- Muzyka Korei Północnej w latach 1994-2022 jako narzędzie wpływu politycznego
2022
Prace licencjackie
- Działalność artystyczna Helicopters Brass Orchestra i wkład zespołu w kulturę muzyczną miasta Świdnik
- Funkcje popularnej muzyki chrześcijańskiej na przykładzie wybranych zespołów uwielbienia
- Elementy modernizmu i postmodernizmu w muzyce polskiej w latach 1975–2000
- Motyw przyrody w twórczości kompozytorów norweskich XX wieku na przykładzie dzieł symfonicznych Geirra Tveitta i Eivinda Grovena
- „Rozwój muzyki gospel w Polsce na przykładzie działalności zespołów TGD, Gospel Rain oraz Sound'n'Grace”
Prace magisterskie
- Poezja Karola Wojtyły w twórczości oratoryjnej kompozytorów polskich
2021
Prace magisterskie
- Symfonia Psalmów (1930) Igora Strawińskiego w kontekście duchowości kompozytora
- Rola muzyki w filmie na przykładzie wybranych kompozycji Michała Lorenca
2020
Prace licencjackie
- Metoda Shinichi Suzuki (1898-1998) w świetle wybranych teorii uczenia się.
Prace magisterskie
- III Kwartet smyczkowy "Na polskie tematy ludowe" Szymona Laksa (1901-1983) w kontekście biografii kompozytora
- Muzyka liturgiczna w diecezji Awka w Nigerii po Soborze Watykańskim II w świetle dokumentów Kościoła
2019
Prace licencjackie
- Poemat symfoniczny "Wyspa umarłych" op. 29 Siergieja Rachmaninowa na tle przemian stylistycznych epoki.
- Oratoria maryjne Pawła Bębenka jako świadectwo żywotności kultu Matki Bożej we współczesnej polskiej muzyce religijnej
Prace magisterskie
- Ewolucja bluesa w latach 1920-1969 jako odzwierciedlenie przemian społeczności afroamerykańskiej
- Nowy romantyzm w twórczości Eugeniusza Knapika na przykładzie wybranych utworów kompozytora. Studium analityczne.
- Funkcje cytatu muzycznego w wybranych utworach współczesnej muzyki popularnej
2018
Prace licencjackie
- Wybrane formaty zapisu dźwięku
- Ewolucja gitary jazzowej. Studium historyczno-instrumentoznawcze
- Elementy folkloru celtyckiego w twórczości wybranych zespołów muzyki rozrywkowej
2017
Prace licencjackie
- Dziewiętnastowieczne pieśni Afroamerykanów jako źródło muzyki bluesowej
Prace magisterskie
- Symfonie Jana Krenza w kontekście przemian stylistycznych polskiej muzyki symfonicznej.