dr Kinga Krzymowska-Szacoń

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Nauk o Sztuce
Katedra Badań nad Monodią i Polifonią Religijną

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr

2025

Prace licencjackie
  • Twórczość saksofonowa Pawła Łukaszewskiego w kontekście prądów stylistycznych polskiej muzyki współczesnej
  • Tematyka narоdowa jako źródło inspiracji w twórczości Мyrosława Skoryka (1938-2020)
  • Wybrane lejtmotywy w serii gier “The Legend of Zelda”
  • Rola symbolu w muzyce towarzyszącej ukraińskim obrzędom Szczodrego Wieczoru
  • Ścieżka dźwiękowa serialu Wikingowie (2013-2020) jako przykład połączenia tradycji nordyckiej i muzyki współczesnej
  • Twórczość Petera Benoit (1834-1901) w kontekście historycznej i kulturowej sytuacji Flandrii
Prace magisterskie
  • „Cleopatra’s Songs” (2018) Agaty Zubel - muzyczna interpretacja tragedii Williama Shakespeare’a
  • Twórczość fortepianowa Ludomira Różyckiego (1883-1953) w kontekście przemian stylistycznych muzyki europejskiej I połowy XX wieku

2024

Prace licencjackie
  • Życie i twórczość Wasyla Barwińskiego (1888-1963)
  • Ewolucja popularnej kultury muzycznej na scenach warszawskich w latach 1918-1939 na przykładzie działalności wybranych artystów
Prace magisterskie
  • Muzyka Korei Północnej w latach 1994-2022 jako narzędzie wpływu politycznego

2022

Prace licencjackie
  • Działalność artystyczna Helicopters Brass Orchestra i wkład zespołu w kulturę muzyczną miasta Świdnik
  • Funkcje popularnej muzyki chrześcijańskiej na przykładzie wybranych zespołów uwielbienia
  • Elementy modernizmu i postmodernizmu w muzyce polskiej w latach 1975–2000
  • Motyw przyrody w twórczości kompozytorów norweskich XX wieku na przykładzie dzieł symfonicznych Geirra Tveitta i Eivinda Grovena
  • „Rozwój muzyki gospel w Polsce na przykładzie działalności zespołów TGD, Gospel Rain oraz Sound'n'Grace”
Prace magisterskie
  • Poezja Karola Wojtyły w twórczości oratoryjnej kompozytorów polskich

2021

Prace magisterskie
  • Symfonia Psalmów (1930) Igora Strawińskiego w kontekście duchowości kompozytora
  • Rola muzyki w filmie na przykładzie wybranych kompozycji Michała Lorenca

2020

Prace licencjackie
  • Metoda Shinichi Suzuki (1898-1998) w świetle wybranych teorii uczenia się.
Prace magisterskie
  • III Kwartet smyczkowy "Na polskie tematy ludowe" Szymona Laksa (1901-1983) w kontekście biografii kompozytora
  • Muzyka liturgiczna w diecezji Awka w Nigerii po Soborze Watykańskim II w świetle dokumentów Kościoła

2019

Prace licencjackie
  • Poemat symfoniczny "Wyspa umarłych" op. 29 Siergieja Rachmaninowa na tle przemian stylistycznych epoki.
  • Oratoria maryjne Pawła Bębenka jako świadectwo żywotności kultu Matki Bożej we współczesnej polskiej muzyce religijnej
Prace magisterskie
  • Ewolucja bluesa w latach 1920-1969 jako odzwierciedlenie przemian społeczności afroamerykańskiej
  • Nowy romantyzm w twórczości Eugeniusza Knapika na przykładzie wybranych utworów kompozytora. Studium analityczne.
  • Funkcje cytatu muzycznego w wybranych utworach współczesnej muzyki popularnej

2018

Prace licencjackie
  • Wybrane formaty zapisu dźwięku
  • Ewolucja gitary jazzowej. Studium historyczno-instrumentoznawcze
  • Elementy folkloru celtyckiego w twórczości wybranych zespołów muzyki rozrywkowej

2017

Prace licencjackie
  • Dziewiętnastowieczne pieśni Afroamerykanów jako źródło muzyki bluesowej
Prace magisterskie
  • Symfonie Jana Krenza w kontekście przemian stylistycznych polskiej muzyki symfonicznej.