Lokalizacja w planach rocznych: | |
Etap: | Rok IV - Semestr 8
Punkty ECTS: 5 Forma zaliczenia: Egzamin Rozkład zajęć 2023/2024 Rozkład zajęć 2022/2023 |
Etap: | Rok IV - Semestr 8
Punkty ECTS: 6 Forma zaliczenia: Egzamin Rozkład zajęć 2023/2024 Rozkład zajęć 2022/2023 |
Lokalizacja w programie modułowym: | |
Moduł programowy: | Przedmioty obligatoryjne » Psychiatria |
Efekty kształcenia: | |
K_K03 | Absolwent jest gotów do: rozumienia znaczenia sfery psychicznej człowieka dla jakości jego funkcjonowania we wszystkich obszarach życia;
wspierania jednostek i grup w aspekcie ich kompetencji psychospołecznych;
odpowiedzialnego popularyzowania wiedzy z zakresu psychologii. |
K_K05 | Absolwent jest gotów do: wyrażania dbałości o zdrowie psychiczne i fizyczne, identyfikuje indywidualne, społeczne i środowiskowe zagrożenia dla zdrowia psychicznego i somatycznego. |
K_K06 | Absolwent jest gotów do: okazywania troski o prawidłowy przebieg diagnozy i interwencji psychologicznej, tak by nie przyniosła jakiejkolwiek szkody badanym osobom. Jest otwarty na pomoc ekspertów i superwizorów. |
K_U01 | Absolwent potrafi: wykorzystać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii oraz powiązanych z nią dyscyplin do analizowania i interpretowania ludzkich zachowań;
potrafi wskazać i opisać uwarunkowania (osobowe, społeczne oraz kulturowe) różnych zachowań człowieka oraz funkcjonowania określonych grup społecznych i organizacji posługując się wybranymi podejściami teoretycznymi. |
K_U05 | Absolwent potrafi: podejmować działania wspierające własny rozwój osobowy i zawodowy oraz aktywności na rzecz uczenia się przez całe życie. |
K_U07 | Absolwent potrafi: posiada umiejętność diagnozy psychologicznej, w tym diagnozy w zakresie zachowania, osobowości, różnic indywidualnych, procesów orientacji i regulacji psychicznej z odniesieniem do normy psychologicznej i psychopatologii. |
K_U10 | Absolwent potrafi: wskazać i proponować kierunki i sposoby podnoszenia jakości życia jednostki, optymalizacji funkcjonowania grup społecznych i organizacji oraz opracowywać programy interwencji (profilaktycznych, pomocowych, szkoleniowych) wobec osób z grup ryzyka zaburzeń funkcjonowania w różnych kontekstach środowiskowych i sytuacjach życiowych. |
K_U11 | Absolwent potrafi: analizować przyczyny i źródła zachowań człowieka oraz przewiduje ich ogólne konsekwencje w aspektach psycho-bio-społecznym;
umie opracować propozycje oddziaływań ukierunkowanych na zmianę postaw i zachowań w różnych obszarach praktyki psychologicznej. |
K_W01 | Absolwent zna i rozumie: ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę na temat przedmiotu, metodologii i celów psychologii oraz jej subdyscyplin. |
K_W02 | Absolwent zna i rozumie: terminologię używaną na gruncie psychologii i jej subdyscyplin;
posiada pogłębioną wiedzę o historii psychologii oraz jej współczesnych głównych nurtach i koncepcjach. |
K_W05 | Absolwent zna i rozumie: posiada wiedzę o powiązaniach psychologii z innymi dyscyplinami naukowymi (filozofią, medycyną, socjologią, pedagogiką i in.)
zna podstawowe zagadnienia z zakresu dyscyplin bazowych dla psychologii: biologicznych podstaw zachowania, logiki, filozofii, technologii informacyjnej.
|
K_W06 | Absolwent zna i rozumie: ma wiedzę dotyczącą społeczno-kulturowych podstaw zachowania człowieka i relacji społecznych, funkcjonowania grup społecznych, wpływu społecznego, kształtowania się postaw;
ma pogłębioną wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego oraz ich prawidłowości i zakłóceń. |
K_W07 | Absolwent zna i rozumie:: ma pogłębioną wiedzę na temat rozwoju człowieka w cyklu życia w różnych kontekstach społecznych oraz czynników stymulujących/ utrudniających ten rozwój. |
K_W08 | Absolwent zna i rozumie: ma pogłębioną wiedzę na temat procesów orientacji i regulacji psychicznej; zna terminologię, różnorodne uwarunkowania tych procesów oraz współczesne osiągnięcia badań w tym zakresie. |
K_W10 | Absolwent zna i rozumie: zna psychologiczne koncepcje zdrowia i choroby, czynniki wspierające jakość życia i warunkujące zachowania prozdrowotne oraz rolę aktywności własnej w utrzymaniu zdrowia i poprawy jakości życia; posiada wiedzę na temat specyfiki psychospołecznego funkcjonowania osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności oraz metod stosowanych w procesie rehabilitacji. |
K_W11 | Absolwent zna i rozumie: posiada wiedzę na temat różnych form patologii społecznych, zachowań ryzykownych oraz możliwości oddziaływań psychoprofilaktycznych w tym zakresie;
ma uporządkowaną wiedzę na temat różnego rodzaju zaburzeń funkcjonowania jednostki i metod ich diagnozowania; zna koncepcje (psychologiczne, biologiczne, interakcyjne i społeczne) wyjaśniające powstawanie i utrzymywanie się tych zaburzeń oraz różne formy udzielania pomocy psychologicznej (psychoprofilaktyka, psychoterapia, rehabilitacja, psychoedukacja, poradnictwo etc.). |