dr Barbara Borowska

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Chrześcijańskiej i Biografistyki Pedagogicznej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr

2022

Prace licencjackie
  • Znaczenie wybranych baśni w rozwoju emocjonalnym dzieci w wieku przedszkolnym
  • Arteterapia w procesie kształtowania się osobowości nastolatków
  • Oddziaływanie telewizji na rozwój dzieci w wieku przedszkolnym
  • Znaczenie literatury dziecięcej w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka w wieku przedszkolnym
  • Terapeutyczne zastosowanie muzyki w edukacji uczniów klasy czwartej Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Chodlu
  • Recepcja literatury mitów greckich w odbiorze uczniów szkół podstawowych
  • Bajkoterapia w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym
  • Zainteresowania czytelnicze dzieci na przykładzie uczniów klasy trzeciej Szkoły Podstawowej nr 7 im. Żołnierzy Armii Krajowej w Świdniku

2021

Prace licencjackie
  • Bajkoterapia jako metoda pracy i rozwiązywanie problemów edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym
  • Wychowawcza funkcja bajek Ignacego Krasickiego
  • Trudności w nauce czytania uczniów klas pierwszych i trzecich w Szkole Podstawowej nr 2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Tomaszowie Lubelskim
  • Terapeutyczna funkcja bajek w kształtowaniu uczuć emocjonalno-społecznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym
  • Metoda reagowania ruchem i metoda audiolingwalna w nauce języka angielskiego u dzieci w wieku przedszkolnym
  • Zainteresowania czytelnicze dzieci na przykładzie uczniów klasy trzeciej Szkoły Podstawowej nr 14 im. Tadeusza Kościuszki w Lublinie
  • Obraz kobiety w wybranej literaturze młodzieżowej i jego znaczenie w hierarchii wartości współczesnych dziewcząt
  • Znaczenie teatru w kształtowaniu uczuć emocjonalno-społecznych dzieci na przykładzie spektaklu "Oskar i Róża" w wykonaniu grupy "Inicjatywa Teatralna Polonistów" Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

2012

Prace licencjackie
  • Aktywność czytelnicza i znaczenie książki w życiu studentów pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Rola zajęć plastycznych w usprawnianiu osób niepełnosprawnych w opinii terapeutów Warsztatów Terapii Zajęciowej w Lublinie.
  • Wpływ muzyki na rozwój i kształtowanie osobowości młodzieży gimnazjalnej w Radomiu
  • Rola pasji muzycznych i plastycznych w kształtowaniu wrażliwości estetycznych młodzieży liceów ogólnokształcących w Lublinie
  • Taniec jako jedna z form aktywności kulturalnej dzieci i młodzieży na przykładzie Szkoły Tańca iDance w Lublinie
  • Teatr uniwersytecki jako przestrzeń edukacji i wychowania na przykładzie grupy „Inicjatywa Teatralna Polonistów” Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Miejsce i rola telewizji w opinii uczniów Gimnazjum w Pełkiniach i Jarosławiu.