dr Barbara Borowska
Wydział Nauk Społecznych - Instytut PedagogikiKatedra Pedagogiki Chrześcijańskiej i Biografistyki Pedagogicznej
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr
Wypromowane prace dyplomowe
2022
Prace licencjackie
- Znaczenie wybranych baśni w rozwoju emocjonalnym dzieci w wieku przedszkolnym
- Arteterapia w procesie kształtowania się osobowości nastolatków
- Oddziaływanie telewizji na rozwój dzieci w wieku przedszkolnym
- Znaczenie literatury dziecięcej w rozwoju emocjonalnym i społecznym dziecka w wieku przedszkolnym
- Terapeutyczne zastosowanie muzyki w edukacji uczniów klasy czwartej Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Chodlu
- Recepcja literatury mitów greckich w odbiorze uczniów szkół podstawowych
- Bajkoterapia w pracy z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym
- Zainteresowania czytelnicze dzieci na przykładzie uczniów klasy trzeciej Szkoły Podstawowej nr 7 im. Żołnierzy Armii Krajowej w Świdniku
2021
Prace licencjackie
- Bajkoterapia jako metoda pracy i rozwiązywanie problemów edukacyjnych dzieci w wieku przedszkolnym
- Wychowawcza funkcja bajek Ignacego Krasickiego
- Trudności w nauce czytania uczniów klas pierwszych i trzecich w Szkole Podstawowej nr 2 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Tomaszowie Lubelskim
- Terapeutyczna funkcja bajek w kształtowaniu uczuć emocjonalno-społecznych dzieci w wieku wczesnoszkolnym
- Metoda reagowania ruchem i metoda audiolingwalna w nauce języka angielskiego u dzieci w wieku przedszkolnym
- Zainteresowania czytelnicze dzieci na przykładzie uczniów klasy trzeciej Szkoły Podstawowej nr 14 im. Tadeusza Kościuszki w Lublinie
- Obraz kobiety w wybranej literaturze młodzieżowej i jego znaczenie w hierarchii wartości współczesnych dziewcząt
- Znaczenie teatru w kształtowaniu uczuć emocjonalno-społecznych dzieci na przykładzie spektaklu "Oskar i Róża" w wykonaniu grupy "Inicjatywa Teatralna Polonistów" Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
2012
Prace licencjackie
- Aktywność czytelnicza i znaczenie książki w życiu studentów pedagogiki Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
- Rola zajęć plastycznych w usprawnianiu osób niepełnosprawnych w opinii terapeutów Warsztatów Terapii Zajęciowej w Lublinie.
- Wpływ muzyki na rozwój i kształtowanie osobowości młodzieży gimnazjalnej w Radomiu
- Rola pasji muzycznych i plastycznych w kształtowaniu wrażliwości estetycznych młodzieży liceów ogólnokształcących w Lublinie
- Taniec jako jedna z form aktywności kulturalnej dzieci i młodzieży na przykładzie Szkoły Tańca iDance w Lublinie
- Teatr uniwersytecki jako przestrzeń edukacji i wychowania na przykładzie grupy „Inicjatywa Teatralna Polonistów” Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
- Miejsce i rola telewizji w opinii uczniów Gimnazjum w Pełkiniach i Jarosławiu.