dr Małgorzata Sławek-Czochra
Wydział Nauk Społecznych - Instytut Dziennikarstwa i ZarządzaniaKatedra Komunikacji Wizualnej i Nowych Mediów
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr
Wypromowane prace dyplomowe
2023
Prace licencjackie
- Propaganda wizualna w PRL-u na podstawie kolekcji plakatów i afiszów ze zbiorów Archiwum Państwowego w Lublinie
- Elementy hybristofilii w obrazie przestępcy na podstawie filmów: „Mój przyjaciel Dahmer”, „Podły, okrutny, zły” i „Iceman: Historia mordercy”
- Ewolucja wybranych filmów animowanych wytwórni The Walt Disney Company w latach 1950 - 1998
- Wizerunek medialny kobiety polityka w polskiej i amerykańskiej wersji serwisu internetowego Newsweek
- Obraz żony piłkarza na podstawie profili na Instagramie Anny Lewandowskiej i Mariny Łuczenko-Szczęsnej
- "Cechy dziennikarstwa podróżniczego Antona Ptushkina na podstawie jego videobloga w serwisie internetowym YouTube"
- Mit artysty w filmach: "Black Swan", "Whiplash" i "At Eternity's Gate"
- Sposoby komunikacji Sherlocka Holmesa z otoczeniem w serialu telewizji BBC „Sherlock”
- Przemiany kanonu kobiecego piękna w reklamie XXI w. na przykładzie wybranych marek kosmetycznych, odzieżowych i sportowych
- Modele ojcostwa upowszechniane w filmach „1922” w reżyserii Zak'a Hilditch'a i „W imię ojca” w reżyserii Jima Sheridana
- Satyra polskiego społeczeństwa w serialu telewizyjnym pt. „Świat Według Kiepskich"
- Motywy społeczno-kulturowe wykorzystywane w sztuce ulicy podczas pandemii Covid-19
2022
Prace licencjackie
- Formy ekshibicjonizmu w programach rozrywkowych stacji komercyjnych na przykładzie Top Model i Hotel Paradise
- Konflikt wartości w koreańskim serialu „Squid Game" w serwisie Netflix.
- Obraz PRL na podstawie polskich seriali kryminalnych „Rojst” i „Pajęczyna”
- Kreowanie wizerunku sportowca na Instagramie na przykładzie profilu Sebastiana Vettela w 2021 roku.
- Symbolika tradycyjnych i współczesnych ikon prawosławnych na podstawie zbiorów pracowni Dom Ikon w Nowicy
- Obudowa telefonu komórkowego jako element autoprezentacji użytkownika
- Wykorzystanie emoji w strategiach marketingowych na przykładzie marek Coca-Cola, AA Cosmetics i DeeZee
- Wizerunek medialny Piotra Żyły w sezonie 2020/2021 na kanale Skijumping.pl
- Celebrity endorsement w wybranych polskich kampaniach prezydenckich XXI wieku
- Funkcje scen batalistycznych w filmach: „Władca Pierścieni: Powrót Króla”, „Dunkierka” i „Korespondent Bryan”
- Obraz kontrkultury przełomu lat 60. i 70. XX wieku w filmie „Pewnego razu w Hollywood” w reżyserii Quentina Tarantino
2021
Prace licencjackie
- Obraz świata w komiksie Jakuba Dębskiego pt. "Jeże"
- Obraz pandemii w filmach VOD: Light of my life, World War Z, Contagion – Epidemia strachu
- Styl życia promowany w blogu Żanety Ochmańskiej Król - Jeanetelife.
- "Specyfika pracy dziennikarza wojennego na podstawie serii minidokumentów Conflikt".
- Foto fake jako narzędzie manipulacji w mediach
- Symbolika w portrecie na przykładzie prac Leonida Shevchuka
- Modele kobiecości upowszechniane na profilach Instagramowych na przykładzie Izabeli Macudzińskiej, Katarzyny Woźniak oraz Sylwii Gaczorek.
2020
Prace licencjackie
- Obraz Polski na fotografiach marszów masowych w sieci w latach 2010-2019
- Wizja alchemii we współczesnej japońskiej narracji wizualnej na podstawie Fullmetal Alchemist
- Obraz ks. Franciszka Blachnickiego w materiałach biograficznych
- Pokazy mody Alexandra McQueena jako komunikat wizualny
- Instagram jako wizualny pamiętnik na podstawie profilu "kundelek.na.biegunie"
- Portret w fotografiach Marty Wojtal na jej profilu Instagramowym 2018-2019
- Technologia jako szansa i zagrożenie w serialu Netflixa "Czarne lustro"
- Wizerunek ogólnopolskich komitetów wyborczych w wyborach parlamentarnych w 2019 roku w spotach telewizyjnych
- Techniki wizualnej propagandy w filmie "Triumf woli" Leni Riefenstahl
- Rozwód osób publicznych jako wydarzenie medialne na przykładzie hasztagu instagramowego #brangelinadivorse
2018
Prace licencjackie
- Obraz dziennikarza śledczego w paradokumentalnym serialu "Redakcja:Dział Śledczy"
- Obraz bohatera w filmie "Przełęcz ocalonych" w reżyserii Mela Gibsona
- Obraz Powstania Warszawskiego w fotografii Eugeniusza Lokajskiego
- Obraz kobiety w serialu "Wojenne dziewczyny".
- Autowizerunek Jessiki Mercedes Kirschner na portalu społecznościowym Instagram w trzecim kwartale 2017 roku
- Zastosowanie nowych mediów w dziennikarstwie informacyjnym w pracy Jarosława Kuźniara.
- Wideoklip jako źródło poznania kultury na podstwie "Egzotyki" Quebonafide
- Dyskurs medialny na temat legalizacji medycznej marihuany w Polsce na portalu YouTube
- Obraz Matki w serialu "Krew z krwi".
- Czas w fotografii Leszka Mądzika na podstawie wystawy "Faktura czasu"
2017
Prace licencjackie
- Autokreacja wizerunku Cristiano Ronaldo na portalach społecznościowych
- Obraz choroby w twórczości Tomasza Tomaszewskiego na podstawie fotoreportażu "W centrum"
- Wizerunek kobiety na podstawie filmu "Projektantka" Jocelyn Moorhouse
- Obraz konfliktu wołyńskiego w filmie Wojciecha Smarzowskiego
- Autowizerunek Andrzeja Wrony na portalu społecznościowym Facebook w roku 2016
- Wizerunek Reprezentacji Polski na kanale YouTube "Łączy nas piłka"
- Obraz dziennikarza śledczego w serialu "Pakt"
- Starość w fotografii na przykładzie zdjęć CanStockPhoto
- Role kobiet na podstawie filmu Wołyń Wojciecha Smarzowskiego
2016
Prace licencjackie
- Obraz dziecka w wybranych kampaniach reklamowych: modowych i społecznych.
- Funkcje obrazu w filmie "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia"
- Tatuaż jako forma komunikacji wizualnej na przykładzie reality show MIAMI Ink.
- Obraz świata w grach komputerowych na przykładzie gier: Darkest Dungeon, Sacred: Złota Edycja, Metro 2033
- Obraz polskich Ormian na kanale Youtube w latach 2010-2015
- Obraz matki w filmie "Matka swojej matki" Roberta Glińskiego
2015
Prace licencjackie
- Wizja świata w wybranych obrazach Zdzisława Beksińskiego
- Obraz mniejszości narodowych w serialu "Ojciec Mateusz"
- Obraz kobiety w grach komputerowych na przykładzie Tomb Raider, StarCraft II: Heart of the Swarm i Final Fantasy VII
- Wizerunek stróża prawa w serialach kryminalnych: "07 zgłoś się", "Kryminalni"
- Wojciech Modest Amaro promotorem kuchni polskiej
- Obraz rodziny w serialach paradokumentalnych "Trudne sprawy", "Dlaczego ja", "Ukryta prawda".
- Obraz subkultury kibiców piłkarskich w przekazie filmowym. Na przykładzie filmów „Green Street Hooligans”, „Okolofutbola” i „Skrzydlate świnie”
- Symbole i gesty w komunikacji klubu piłkarskiego Liverpool FC
- Wizualne aspekty komunikacji satyrycznej na przykładach występów kabaretów: Neo-Nówka, Hrabi, Grupa MoCarta
2014
Prace licencjackie
- Przekaz wizualny w modzie młodzieżowej na podstawie produktów marek: Obey, Alone i UNIF.
- Komunikat wizualny zawarty w wideoklipach na przykładzie wybranych utworów Kanye West'a, Rihanny i Jay-z.
- Wizerunek Papieża Franciszka na portalu kwejk.pl
- Obraz ojca w anime Dragon Ball na podstawie bohaterów Son Goku i Vegety.
- Motyw dekoracyjny motocykla, jako przejaw tożsamości właściciela.
- Portret jako element dyskursu społecznego na przykładzie malarstwa Danuty Muszyńskiej- Zamorskiej
- Graffiti jako forma komunikacji na przykładzie miasta Lublina
- Rysunek satyryczny Andrzeja Krauzego jako komunikat polityczny w tygodniku "Do rzeczy"
- Obraz studenta w memach internetowych na przykładzie portali bebzol.com, demotywatory.pl oraz kwejk.pl