Małgorzata Sławek-Czochra

dr Małgorzata Sławek-Czochra

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania
Katedra Komunikacji Wizualnej i Nowych Mediów

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr

2023

Prace licencjackie
  • Propaganda wizualna w PRL-u na podstawie kolekcji plakatów i afiszów ze zbiorów Archiwum Państwowego w Lublinie
  • Elementy hybristofilii w obrazie przestępcy na podstawie filmów: „Mój przyjaciel Dahmer”, „Podły, okrutny, zły” i „Iceman: Historia mordercy”
  • Ewolucja wybranych filmów animowanych wytwórni The Walt Disney Company w latach 1950 - 1998
  • Wizerunek medialny kobiety polityka w polskiej i amerykańskiej wersji serwisu internetowego Newsweek
  • Obraz żony piłkarza na podstawie profili na Instagramie Anny Lewandowskiej i Mariny Łuczenko-Szczęsnej
  • "Cechy dziennikarstwa podróżniczego Antona Ptushkina na podstawie jego videobloga w serwisie internetowym YouTube"
  • Mit artysty w filmach: "Black Swan", "Whiplash" i "At Eternity's Gate"
  • Sposoby komunikacji Sherlocka Holmesa z otoczeniem w serialu telewizji BBC „Sherlock”
  • Przemiany kanonu kobiecego piękna w reklamie XXI w. na przykładzie wybranych marek kosmetycznych, odzieżowych i sportowych
  • Modele ojcostwa upowszechniane w filmach „1922” w reżyserii Zak'a Hilditch'a i „W imię ojca” w reżyserii Jima Sheridana
  • Satyra polskiego społeczeństwa w serialu telewizyjnym pt. „Świat Według Kiepskich"
  • Motywy społeczno-kulturowe wykorzystywane w sztuce ulicy podczas pandemii Covid-19

2022

Prace licencjackie
  • Formy ekshibicjonizmu w programach rozrywkowych stacji komercyjnych na przykładzie Top Model i Hotel Paradise
  • Konflikt wartości w koreańskim serialu „Squid Game" w serwisie Netflix.
  • Obraz PRL na podstawie polskich seriali kryminalnych „Rojst” i „Pajęczyna”
  • Kreowanie wizerunku sportowca na Instagramie na przykładzie profilu Sebastiana Vettela w 2021 roku.
  • Symbolika tradycyjnych i współczesnych ikon prawosławnych na podstawie zbiorów pracowni Dom Ikon w Nowicy
  • Obudowa telefonu komórkowego jako element autoprezentacji użytkownika
  • Wykorzystanie emoji w strategiach marketingowych na przykładzie marek Coca-Cola, AA Cosmetics i DeeZee
  • Wizerunek medialny Piotra Żyły w sezonie 2020/2021 na kanale Skijumping.pl
  • Celebrity endorsement w wybranych polskich kampaniach prezydenckich XXI wieku
  • Funkcje scen batalistycznych w filmach: „Władca Pierścieni: Powrót Króla”, „Dunkierka” i „Korespondent Bryan”
  • Obraz kontrkultury przełomu lat 60. i 70. XX wieku w filmie „Pewnego razu w Hollywood” w reżyserii Quentina Tarantino

2021

Prace licencjackie
  • Obraz świata w komiksie Jakuba Dębskiego pt. "Jeże"
  • Obraz pandemii w filmach VOD: Light of my life, World War Z, Contagion – Epidemia strachu
  • Styl życia promowany w blogu Żanety Ochmańskiej Król - Jeanetelife.
  • "Specyfika pracy dziennikarza wojennego na podstawie serii minidokumentów Conflikt".
  • Foto fake jako narzędzie manipulacji w mediach
  • Symbolika w portrecie na przykładzie prac Leonida Shevchuka
  • Modele kobiecości upowszechniane na profilach Instagramowych na przykładzie Izabeli Macudzińskiej, Katarzyny Woźniak oraz Sylwii Gaczorek.

2020

Prace licencjackie
  • Obraz Polski na fotografiach marszów masowych w sieci w latach 2010-2019
  • Wizja alchemii we współczesnej japońskiej narracji wizualnej na podstawie Fullmetal Alchemist
  • Obraz ks. Franciszka Blachnickiego w materiałach biograficznych
  • Pokazy mody Alexandra McQueena jako komunikat wizualny
  • Instagram jako wizualny pamiętnik na podstawie profilu "kundelek.na.biegunie"
  • Portret w fotografiach Marty Wojtal na jej profilu Instagramowym 2018-2019
  • Technologia jako szansa i zagrożenie w serialu Netflixa "Czarne lustro"
  • Wizerunek ogólnopolskich komitetów wyborczych w wyborach parlamentarnych w 2019 roku w spotach telewizyjnych
  • Techniki wizualnej propagandy w filmie "Triumf woli" Leni Riefenstahl
  • Rozwód osób publicznych jako wydarzenie medialne na przykładzie hasztagu instagramowego #brangelinadivorse

2018

Prace licencjackie
  • Obraz dziennikarza śledczego w paradokumentalnym serialu "Redakcja:Dział Śledczy"
  • Obraz bohatera w filmie "Przełęcz ocalonych" w reżyserii Mela Gibsona
  • Obraz Powstania Warszawskiego w fotografii Eugeniusza Lokajskiego
  • Obraz kobiety w serialu "Wojenne dziewczyny".
  • Autowizerunek Jessiki Mercedes Kirschner na portalu społecznościowym Instagram w trzecim kwartale 2017 roku
  • Zastosowanie nowych mediów w dziennikarstwie informacyjnym w pracy Jarosława Kuźniara.
  • Wideoklip jako źródło poznania kultury na podstwie "Egzotyki" Quebonafide
  • Dyskurs medialny na temat legalizacji medycznej marihuany w Polsce na portalu YouTube
  • Obraz Matki w serialu "Krew z krwi".
  • Czas w fotografii Leszka Mądzika na podstawie wystawy "Faktura czasu"

2017

Prace licencjackie
  • Autokreacja wizerunku Cristiano Ronaldo na portalach społecznościowych
  • Obraz choroby w twórczości Tomasza Tomaszewskiego na podstawie fotoreportażu "W centrum"
  • Wizerunek kobiety na podstawie filmu "Projektantka" Jocelyn Moorhouse
  • Obraz konfliktu wołyńskiego w filmie Wojciecha Smarzowskiego
  • Autowizerunek Andrzeja Wrony na portalu społecznościowym Facebook w roku 2016
  • Wizerunek Reprezentacji Polski na kanale YouTube "Łączy nas piłka"
  • Obraz dziennikarza śledczego w serialu "Pakt"
  • Starość w fotografii na przykładzie zdjęć CanStockPhoto
  • Role kobiet na podstawie filmu Wołyń Wojciecha Smarzowskiego

2016

Prace licencjackie
  • Obraz dziecka w wybranych kampaniach reklamowych: modowych i społecznych.
  • Funkcje obrazu w filmie "Władca Pierścieni: Drużyna Pierścienia"
  • Tatuaż jako forma komunikacji wizualnej na przykładzie reality show MIAMI Ink.
  • Obraz świata w grach komputerowych na przykładzie gier: Darkest Dungeon, Sacred: Złota Edycja, Metro 2033
  • Obraz polskich Ormian na kanale Youtube w latach 2010-2015
  • Obraz matki w filmie "Matka swojej matki" Roberta Glińskiego

2015

Prace licencjackie
  • Wizja świata w wybranych obrazach Zdzisława Beksińskiego
  • Obraz mniejszości narodowych w serialu "Ojciec Mateusz"
  • Obraz kobiety w grach komputerowych na przykładzie Tomb Raider, StarCraft II: Heart of the Swarm i Final Fantasy VII
  • Wizerunek stróża prawa w serialach kryminalnych: "07 zgłoś się", "Kryminalni"
  • Wojciech Modest Amaro promotorem kuchni polskiej
  • Obraz rodziny w serialach paradokumentalnych "Trudne sprawy", "Dlaczego ja", "Ukryta prawda".
  • Obraz subkultury kibiców piłkarskich w przekazie filmowym. Na przykładzie filmów „Green Street Hooligans”, „Okolofutbola” i „Skrzydlate świnie”
  • Symbole i gesty w komunikacji klubu piłkarskiego Liverpool FC
  • Wizualne aspekty komunikacji satyrycznej na przykładach występów kabaretów: Neo-Nówka, Hrabi, Grupa MoCarta

2014

Prace licencjackie
  • Przekaz wizualny w modzie młodzieżowej na podstawie produktów marek: Obey, Alone i UNIF.
  • Komunikat wizualny zawarty w wideoklipach na przykładzie wybranych utworów Kanye West'a, Rihanny i Jay-z.
  • Wizerunek Papieża Franciszka na portalu kwejk.pl
  • Obraz ojca w anime Dragon Ball na podstawie bohaterów Son Goku i Vegety.
  • Motyw dekoracyjny motocykla, jako przejaw tożsamości właściciela.
  • Portret jako element dyskursu społecznego na przykładzie malarstwa Danuty Muszyńskiej- Zamorskiej
  • Graffiti jako forma komunikacji na przykładzie miasta Lublina
  • Rysunek satyryczny Andrzeja Krauzego jako komunikat polityczny w tygodniku "Do rzeczy"
  • Obraz studenta w memach internetowych na przykładzie portali bebzol.com, demotywatory.pl oraz kwejk.pl