Marek Jeziorański

Ks. dr hab. Marek Jeziorański

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Pedagogiki
Katedra Pedagogiki Ogólnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.

2024

Prace dyplomowe
  • Znaczenie asertywności w komunikacji rówieśniczej w opinii uczniów klas VI-VII Szkoły Podstawowej.
  • Zjawisko wykluczenia spolecznego w przestrzeni wirtualnej w opnii ucniów Zespołu Szkół nr 1 im. Adama Mickiewicz w Lublińcu.
  • Funkcjonowanie dziecka z Centralnymi Zaburzeniami Przetwarzania Słuchowego w środowisku szkolnym. Studium przypadku.
  • Poziom twórczości uczniów w klasie maturalnej o profilu technik grafiki i poligrafii cyfrowej na przykładzie Zespołu Szkół technicznych w Chełmie.
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem egzaminacyjnym na przykładzie uczniów maturalnych Zespołu Szkół Ponadpodstawowych nr 1 im. Jana Szczepanika w Krośnie.
  • Funkcjonowanie rodziców dzieci ze spekturm autyzmu. Studium przypadku,

2020

Prace magisterskie
  • Znaczenie zabawy w rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym
  • Zachowania agresywne u dzieci w wieku dojrzewania w opinii rodziców i nauczycieli
  • Praca dydaktyczno - wychowawcza nauczycieli z uczniami mającymi zaburzenia mowy w wybranych szkołach gminy Łęczna
  • Problem alkoholowy w rodzinie jako jeden z czynników warunkujących rozwój i wychowanie dziecka w percepcji Dorosłych Dzieci Alkoholików
  • Zdrowie i aktywność fizyczna rodziców dzieci w wieku przedszkolnym
  • Integracja i adaptacja ukraińskich studentów na terenie Lublina

2018

Prace dyplomowe
  • Znaczenie wycieczek krajoznawczych w nauczaniu przyrody na II etapie edukacyjnym
  • Stosunek młodziezy polskiej do zaborcy rosyjskiego w Królestwie Polskim. Postawy patriotyczne w latach 1860-1890
  • Wykorzystanie wybranych narzędzi informatycznych w nauczaniu matematyki na poziomie szkoły średniej
  • Sytuacja ucznia przewlekle chorego w edukacji szkolnej na przykładzie dzieci z epilepsją
  • Rola wychowawcy w kształtowaniu postaw osób odbywających karę pozbawienia wolności
  • Wychowanie poprzez sztukę na przykłądzie wybranych dzieł malarskich
  • Wybrane elementy i zasady życia rodzinnego w świetle adhortacji Amoris Laetitia Papieża Franciszka
  • Atrakcyjność zajęć z chemii oraz powodzenie w nauce w opinii czniów na przykłądzie Dwujęzycznego Gimnazjum "Mentis" w Warszawie
  • Charakterystyka edukacji zróżnicowanej w świetle wybranych współczesnych publikacji
  • Wzorce wychowawcze w lekturze edukacji podstawowej na przykładzie książki "Mały Książę" Antoinea de Saint-Exupery
  • Wychowanie ekologiczne w programie wychowania przedszkola
  • Charakterystyka kształcenia muzycznego jako elementu wychowania w okresie wczesnego dzieciństwa
  • Sposób przedatawienia motywu dobra i zła na podstawie wybranych bajek portugalskich
Prace magisterskie
  • Wychowanie do wartości w Katolickim Przedszkolu im. Św.Franciszka z Asyżu w Lublinie
  • Tożsamość narracyjna mężczyzn znajdujących się w kryzysie życiowym. Studium pedagogiczne
  • Znaczenie czytania bajek w procesie wychowania dzieci w wieku wczesnoszkolnym
  • Znaczenie stymulacji środowiskowej w rozwoju dziecka do trzeciego roku życia w opinii rodziców
  • Nowa ewangelizacja w służbie wychowania chrześcijańskiego
  • Znaczenie zabawy w świetlicy szkolnej w realizacji funkcji szkoły w opinii nauczycieli

2017

Prace dyplomowe
  • Interpretacja dział sztuki malarskiej przez dzieci
  • Wzorce wychowawcze w hiszpańskiejlekturze "La edad de la ira" Fernando J. Lopeza
  • Wzorce wychowania w lekturze szkoły licealnej w Hiszpani: "Requiem dla hiszpańskiego chłpa: Ramon J. Sender
Prace licencjackie
  • Godzenie życia zawodowego z prywatnym przez kobiety samotnie wychowujące dzieci w opinii badanych
  • Kompetencje nauczycieli przedszkoli w opinii nauczycieli wybranych placówek w Lublinie
  • Specyfika pracy nauczyciela w przedszkolu niepublicznym w opinii nauczycieli Przedszkola w Mełgwi
  • Relacje rodzinne z perspektywy dziecka w wieku wczesnoszkolnym doświadczającego rozłąki z rodzicem w świetle badań własnych

2016

Prace licencjackie
  • Funkcjonowanie dziecka z zespołem Downa w rodzinie. Studium przypadku.
  • Przyczyny sięgania po alkohol przez młodzież w wieku 13 - 16 lat w opinii ich samych
  • Zjawisko cyberprzemocy w opinii uczniów na przykładzie gimnazjum w Sawinie
  • Rodzina w wyobrażeniach dzieci z Centrum Interwencji Kryzysowej w Otwocku
  • Funkcjonowanie świetlicy szkolnej przy Zespole Placówek Oświatowych imienia Batalionów Chłopskich w Terpentynie. Monografia Pedagogiczna
  • Znaczenie dogoterapii w procesie rehabilitacji dzieci z autyzmem w świetle literatury przedmiotu
  • Szkolne funkcjonowanie dzieci imigrantów z Polski w szkole islandzkiej na obszarze Reykjaviku.

2015

Prace licencjackie
  • Realizacja funkcji wychowawczej w edukacji przedszkolnej w opinii rodziców dzieci przedszkola w Lipsku.
  • Formy spędzania czasu wolnego dzieci w młodszym wieku szkolnym na przykładzie wybranych szkół w Gminie Kłoczew
  • Kształcenie wyższe osób osadzonych w kontekście resocjalizacji
  • Preferowane i realizowane formy spędzania wolnego czasu przez młodzież na przykładzie Gimnazjum Publicznego w Wąwolnicy.
  • Udział Kościoła Katolickiego w pedagogizacji rodziców.
  • Przyczyny zachowań agresywnych młodzieży na przykładzie uczniów Zespołu Szkół im. Jana Koszczyca- Witkiewicza w Kazimierzu Dolnym.
  • Kompetencje certyfikowanych tłumaczy języka migowego. Studium przypadku

2014

Prace licencjackie
  • Adaptacja dziecka 3-letniego do funkcjonowania w grupie przedszkolnej w opinii rodziców i nauczycieli na przykładzie Przedszkola Publicznego w Soninie.
  • Znaczenie hipoterapii w rehabilitacji dzieci w wieku szkolnym na przykładzie wybranych ośrodków w województwie lubelskim
  • Zadania przedszkola w przygotowaniu dziecka sześcioletniego do rzeczywistości szkolnej w opinii nauczycieli na przykładzie Oddziału Przedszkolnego w Rudniku Szlacheckim.
  • Specyfika wychowania religijnego w rodzinach wielowyznaniowych na przykładzie parafii Św. Wacława w Żytomierzu.
  • Rodzina w wyobrażeniach dzieci 4-letnich z rodzin rozbitych. Studium przypadku.
  • Rola nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opinii rodziców na przykładzie Szkoły Podstawowej w Tarnogrodzie
  • Znaczenie wybranych multimedialnych programów dydaktycznych w kształceniu zintegrowanym na przykładzie Szkoły Podstawowej imienia Marii Konopnickiej w Mołodiatyczach
  • Oczekiwania rodziców wobec wychowania przedszkolnego według koncepcji Bł. Edmunda Bojanowskiego na przykładzie Przedszkola Parafialnego w Kamieniu.
  • Oczekiwania rodziców dzieci z Mózgowym Porażeniem Dziecięcym wobec kadry dydaktycznej na przykładzie Specjalnego Ośrodka Szkolno -Wychowawczego im. Kawalerów Orderu Uśmiechu w Hucie
  • Sposoby motywowania do zajęć tanecznych w różnych grupach wiekowych na przykładzie Studia Tańca UDS
  • Korzyści i zagrożenia użytkowania Internetu przez licealistów na przykładzie II Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Firleja w Lubartowie
  • Wiodące motywy historyjek obrazkowych dla dzieci sześcioletnich na przykładzie Szkoły Podstawowej im. St. Mikołajczyka w Giełczwi
  • Czynniki warunkujące funkcjonowanie rodziny w sytuacji rozłąki migracyjnej. Studium przypadku.