dr hab. Monika Adamczyk (prof. KUL)

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Nauk Socjologicznych
Katedra Praw Człowieka i Pracy Socjalnej

Stanowisko: Profesor KUL

2023

Rozprawy doktorskie
  • Kapitał społeczny i kulturowy młodzieży polonijnej na przykładzie Fundacji im. Władysława Reymonta w Kanadzie

2021

Prace magisterskie
  • System wsparcia społecznego osób starszych na Ukrainie i w Polsce. Na podstawie literatury przedmiotu

2015

Prace licencjackie
  • Kapitał społeczno-kulturowy kuratorów społecznych Sądu Rejonowego w Radomiu
  • Kształtowanie postaw obywatelskich uczniów. Na przykładzie Szkoły Podstawowej im. Bolesława Prusa w Płouszowicach
  • Rola szkoły w budowaniu zasobów kapitału społeczno-kulturowego ucznia. Na podstawie badań socjologicznych Gimnazjum im. Wincentego Witosa w Jabłoniu
  • Kapitał społeczno – kulturowy wychowawców pogotowia opiekuńczego w Lublinie
  • Kapitał społeczny skinheadów i punków. Na podstawie badań socjologicznych przedstawicieli tych subkultur z terenu miasta Lublina
  • Kapitał społeczno-kulturowy uczniów klas trzecich Gimnazjum im. Władysława Jagiełły w Parczewie
  • Kapitał społeczno-kulturowy zawodników klubu „Czarni Dęblin”
  • Poziom zaufania uczniów wobec wychowanków domu dziecka. Na podstawie badań socjologicznych ostatnich klas Zespołu Szkół nr 11 w Lublinie
  • Postawy obywatelskie studentów III roku prawa UMCS
  • Kapitał społeczny pensjonariuszy Domu Spokojnej Starości w Przemyślu

2014

Prace licencjackie
  • Zasoby kapitału społeczno-kulturowego maturzystów 2013/2014. Na przykładzie Liceum im. Jana Kochanowskiego w Zwoleniu
  • Postawy obywatelskie mieszkańców dzielnicy "Wrotków" w Lublinie
  • Zasoby kapitału społeczno-kulturowego pracowników instytucji oświatowych. Na przykładzie Przedszkola Parafialnego im. bł. Honorata Koźmińskiego w Lublinie
  • Rola Fundacji „Szczęśliwe Dzieciństwo” w kształtowaniu postaw prospołecznych swoich beneficjentów
  • Zasoby kapitału społeczno-kulturowego pracowników instytucji oświatowych. Na przykładzie nauczycieli Szkoły Podstawowej w Zofiówce
  • Rola wychowawcy przedszkolnego w kształtowaniu zasobów kapitału społecznego wychowanków Przedszkola Miejskiego nr 6 w Starachowicach
  • Zasoby kapitału społeczno-kulturowego terapeutów Warsztatów Terapii Zajęciowej w Radomiu przy Polskim Związku Niewidomych Okręg Mazowiecki
  • Zasoby kapitału społeczno-kulturowego funkcjonariuszy służb mundurowych. Na przykładzie Komendy Powiatowej Policji w Parczewie

2013

Prace licencjackie
  • Zasoby kapitału społecznego pensionariuszy Domu Pomocy Społecznej KALINA w Lublinie
  • Tworzenie zasobów kapitału społecznego przez Powiatowy Urząd Pracy w Opocznie
  • Tworzenie zasobów lokalnego kapitału społecznego przez Gminny Ośrodek Kultury w Dwikozach.
  • Tworzenie zasobów kapitału społecznego przez Środowiskowy Ośrodek Wsparcia "Pinokio" w Poniatowej
  • Tworzenie zasobów kapitału społecznego przez powiatowe centrum pomocy rodzinie w Białej Podlaskiej
Prace magisterskie
  • Ubóstwo jako czynnik marginalizacji społecznej. Na podstawie literatury przedmiotu
  • Polityka zabezpieczenia społecznego w ujęciu przedstawicieli polskiego liberalizmu po 1989 roku
  • Organizowanie społeczności lokalnych jako zadanie samorządów oraz organizacji pozarządowych
  • Kreowanie ładu społecznego jako zadanie polityki społecznej państwa w Polsce po 1989 roku
  • Aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu na polskim rynku pracy. Na przykładzie Wojewódzkiego Urządu Pracy w Lublinie
  • Wolontariat w działalności organizacji pozarządowych. Studium na podstawie literatury przedmiotu

2012

Prace licencjackie
  • Zaufanie społeczne Polaków w latach 2005-2011 w świetle stanu badań opinii publicznej
  • Znaczenie Polskiego Czerwonego Krzyża w tworzeniu lokalnego kapitału społecznego na przykładzie świetlic środowiskowych objętych patronatem PCK działających na terenie Gminy Siedliszcze
  • Znaczenie forum społecznościowego w tworzeniu zasobów kapitału społecznego sympatyków motocykli na przykładzie www.podkarpackie2oo.pl
  • Znaczenie domu kultury w tworzeniu lokalnego kapitału społecznego na przykładzie Chełmskiego Domu Kultury
  • Rola wychowawcy przedszkolnego w tworzeniu zasobów kapitału społecznego środowiska lokalnego na przykładzie Przedszkola Samorządowego nr 1 w Rykach
  • Znaczenie Ośrodka Pomocy Społecznej w tworzeniu lokalnego kapitału społecznego na przykładzie Ośrodka Pomocy Społecznej w Potoku Wielkim
  • Postawy obywatelskie Polaków w latach 2005-2011 w świetle stanu badań opinii publicznej
  • Znaczenie przedszkola w tworzeniu wspólnotowego kapitału społecznego na przykładzie Przedszkola Miejskiego Nr 5 w Zamościu
  • Rola kapitału społecznego w przeciwdziałaniu wykluczeniu społecznemu
Prace magisterskie
  • Motywacje edukacyjne młodzieży Zespołu Szkół Zawodowych nr 2 w Rykach
  • Funkcjonowanie systemu ubezpieczeń społecznych w opinii ZUS i KRUS w Lublinie
  • Leona Dyczewskiego koncepcja polityki społecznej
  • Juliana Auleytnera koncepcja polityki społecznej

2011

Prace licencjackie
  • Kształtowanie nieuświadamianych motywacji zakupowych u konsumentów poprzez działania reklamowe
  • Społeczno-ekonomiczne determinanty postaw konsumentów wobec wybranych marek handlowych na podstawie badań studentek socjologii Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II
  • Etnocentryzm jako motyw zachowań konsumenckich Polaków w świetle wyników badań rynkowych
  • Zachowania polskich konsumentów na rynku wtórnym dóbr użytkowych w świetle wyników badań rynkowych