Magdalena Marzec-Jóźwicka

dr hab. Magdalena Marzec-Jóźwicka

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Literaturoznawstwa
Katedra Edukacji Polonistycznej i Medialnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.

2023

Prace magisterskie
  • Beata Pawlikowska i Martyna Wojciechowska - kobiety-podróżniczki i ich rola we współczesnej kulturze
  • Wpływ nauczania zdalnego na codzienne funkcjonowanie studentów Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II

2014

Prace licencjackie
  • Rodzaje bajek i ich funkcje na II etapie edukacji polonistycznej.
  • Realizacja motywu podróży w wybranych tekstach kultury na II etapie edukacji polonistycznej
  • Powieść na lekcjach języka polskiego w gimnazjum. Wybrane zagadnienia
  • Metody aktywizujące na trzecim etapie kształcenia polonistycznego. Wybrane zagadnienia

2013

Prace licencjackie
  • Bunt nastolatków jako postawa wobec rzeczywistości. Analiza zagadnienia w oparciu o wybrane teksty kultury.
  • Trudne tematy na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej.
  • Przyjaźń jako naczelna wartość w edukacji uczniów szkoły podstawowej w świetle wybranych tekstów literackich.
  • Wybrane zagadnienia kultury masowej jako element procesu kształcenia polonistycznego na drugim etapie edukacji.
  • Historia o wiedźminie według Andrzeja Sapkowskiego na lekcjach języka polskiego w gimnazjum - wybrane zagadnienia.
  • Baśń w edukacji polonistycznej na etapie szkoły podstawowej.
  • Powieść J.K. Rowling "Harry Potter i kamień filozoficzny" jako propozycja metodyczna dla nauczycieli języka polskiego na drugim etapie edukacyjnym

2012

Prace licencjackie
  • Edukacja teatralna w gimnazjum. Studium przypadku.
  • Treny Jana Kochanowskiego w szkole podstawowej i gimnazjum
  • Sposoby funkcjonowania tematyki biblijnej w szkole podstawowej na wybranych przykładach
  • Metody aktywizujące w pracy nad poezją Juliana Tuwima w szkole podstawowej
  • Twórczość Anny Kamieńskiej w perspektywie edukacji polonistycznej na poziomie szkoły podstawowej
  • Opowiadania Agnieszki Osieckiej jako propozycja metodyczna dla nauczycieli języka polskiego w szkole podstawowej
  • Rola polonisty w wychowaniu do miłości. Wybrane zagadnienia.
  • Twórczość Mariana Orłonia na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej.