dr hab. Wojciech Malec

Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut Językoznawstwa
Katedra Językoznawstwa Teoretycznego

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.


2023


Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego

  • Blind review for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Vocabulary Learning and Instruction (ISSN: 2187-2759)
  • Blind review for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Języki Obce w Szkole
  • Blind review for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Roczniki Humanistyczne

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • LingBaW 2023

2022


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • On the use of regular expressions and exact-text matching in computer-based test scoring algorithms
    [O wyrażeniach regularnych i wyszukiwaniu dokładnych fraz w komputerowych algorytmach sprawdzających zadania testowe]
    [w:] CSEDU (Setúbal)

Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Assessment in online education: Focus on score reporting
    [Ocenianie w nauczaniu na odległość: kwestia raportowania wyników]

Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego

  • Blind review for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Języki Obce w Szkole
  • Blind review for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Języki Obce w Szkole
  • Blind review for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Roczniki Humanistyczne
  • Blind review for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Vocabulary Learning and Instruction (ISSN: 2187-2759)

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • LingBaW 2022

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Web-based technologies and test security: A short history of a tug-of-war
    [Wykorzystanie technologii internetowych do nadzorowania przebiegu sprawdzianów: Krótka historia przeciągania liny]
  • Two approaches to scoring limited-production test items – regular expressions and exact-text matching
    [Dwa podejścia do komputerowego sprawdzania zadań wymagających udzielenia krótkiej odpowiedzi – zastosowanie wyrażeń regularnych oraz wyszukiwanie dokładnych fraz]

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Chairing a session (Educational data mining)
    [Prowadzenie sesji (Educational data mining)]
  • Chairing a session (Online language processing, testing and feedback)
    [Prowadzenie sesji (Online language processing, testing and feedback)]

2021


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • The development of an EFL test for the Youngster project in Poland
    [Tworzenie testu z języka angielskiego dla uczestników programu Youngster w Polsce]
    [w:] Roczniki Humanistyczne
  • Using WebClass for reduced redundancy testing
    [Wykorzystanie platformy WebClass do tworzenia testów o obniżonej redundancji]
    [w:] Lublin Studies in Modern Languages and Literature
  • WebClass jako narzędzie do kontroli i oceny postępów w nauce
    [w:] Języki Obce w Szkole

Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego

  • Blind review for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Języki Obce w Szkole

Recenzja książki naukowej

  • Kształcenie w sieci – teoria i praktyka. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych i nie tylko

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • LingBaW 2021

Prezentacja na konferencji międzynarodowej

  • Plenary lecture "Selected issues in designing and delivering assessments for distance learners"
    [Wykład plenarny "Wybrane kwestie dotyczące oceniania w nauczaniu na odległość"]

2020


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • A practical comparison of selected methods of evaluating multiple-choice options through classical item analysis
    [Praktyczne porównanie wybranych metod ewaluacji odpowiedzi w zadaniach wielokrotnego wyboru w ramach klasycznej analizy zadań testowych]
    [w:] Practical Assessment, Research and Evaluation
  • Computer-based testing: A necessary evil or a sensible choice?
    [Testy wspomagane komputerowo: Zło konieczne czy racjonalny wybór?]
    [w:] The Modern Higher Education Review

Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego

  • Review of an article for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Studies in Second Language Learning and Teaching
  • Review of an article for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Language Testing

Usługi eksperckie za granicą

  • Participation in an evaluation panel
    [Udział w panelu ewaluacyjnym]

2019


Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego

  • Review of an article for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] Studies in Second Language Learning and Teaching

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Organization of LingBaW 2019
    [Organizacja konferencji LingBaW]

Prezentacja na konferencji międzynarodowej

  • Reading strategies of trilingual speakers: A study of secondary school learners’ preferences
    [Strategie czytania osób trójjęzycznych: Badanie preferencji uczniów szkół średnich]

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • Combining automated test scoring and human verification in a web-based testing system
    [Łączenie automatycznego sprawdzania testów z ręczną weryfikacją punktacji w internetowym systemie pomiaru dydaktycznego]

Opracowanie nowego produktu

  • Wyszukiwarka czasopism punktowanych

2018


Książka naukowa recenzowana

  • Developing Web-Based Language Tests
    [Tworzenie testów językowych z wykorzystaniem Internetu]

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Organization of LingBaW 2018
    [Organizacja konferencji LingBaW]

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • LingBaW 2018

Opracowanie nowego produktu

  • Program do obsad (nowa wersja online)

2017


Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Organization of LingBaW 2017
    [Organizacja konferencji LingBaW]

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • A web-based application for generalizability analyses
    [Aplikacja internetowa do analizy wyników testów w ramach teorii uniwersalizacji]

Opracowanie nowego produktu

  • Aplikacja do analizy wyników testów w ramach teorii uniwersalizacji

Udział w festiwalu nauki

  • Języki celtyckie i germańskie na terenie Wysp Brytyjskich – prehistoria, historia i dzień dzisiejszy

2016


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Selected statistical procedures for evaluating the usefulness of classroom tests
    [Wybrane procedury statystyczne używane w ewaluacji użyteczności testów klasowych]

Artykuł w czasopiśmie

  • Automating the construction of selected-response items with a text-to-items converter
    [Generowanie zadań zamkniętych z wykorzystaniem internetowego konwertera tekstu]
    [w:] CBU International Conference Proceedings
  • Web-based assessment and language teachers – from Moodle to WebClass
    [Ocenianie wspomagane Internetem a nauczyciele języka – od Moodle do WebClass]
    [w:] International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning

Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego

  • Review of an article for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Organization of LingBaW 2016
    [Organizacja konferencji LingBaW]

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • Language test construction using the text-to-items converter on WebClass
    [Tworzenie testów językowych z wykorzystaniem konwertera tekstu na platformie WebClass]
  • Online test development using the WebClass LMS
    [Tworzenie testów językowych z wykorzystaniem systemu WebClass]
  • A comparison of visual and statistical approaches to evaluating multiple-choice options
    [Porównanie wizualnych i statystycznych metod analizy odpowiedzi testu wielokrotnego wyboru]

Usługi eksperckie w kraju

  • Członkostwo w zespole zadaniowym CKE

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda Rektora KUL zespołowa IV stopnia

2015


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Criterion-referenced language assessment in blended environments
    [Sprawdzanie i ocena znajomości języka w nauczaniu komplementarnym]
  • Testing collocational knowledge: the question of item format
    [Testowanie znajomości kolokacji: kwestia formy zadań]
  • Fostering autonomous learning with the aid of online technology
    [Wspieranie autonomii uczenia się za pomocą technologii internetowych]
  • The development of an online course in Irish: Adapting academic materials to the needs of secondary-school students
    [Tworzenie internetowego kursu języka irlandzkiego: Adaptacja materiałów akademickich do potrzeb uczniów szkoły średniej]

Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego

  • Review of an article for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] International Journal of Research in E-learning (ISSN: 2451-2583)
  • Review of an article for a journal
    [Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
    [w:] LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Young minds vs. old questions in linguistics : proceedings of the Fourth Central European Conference in Linguistics for Postgraduate Students
    [Młode umysły wobec starych pytań w językoznawstwie]
  • Young minds vs. old questions in linguistics : proceedings of the Fourth Central European Conference in Linguistics for Postgraduate Students
    [Młode umysły wobec starych pytań w językoznawstwie]
  • Challenging Ideas and Innovative Approaches in Applied Linguistics
    [Nowe koncepcje i innowacyjne rozwiązania w lingwistyce stosowanej]
  • Within Language, Beyond Theories. Volume 3: Discourse Analysis, Pragmatics and Corpus-based Studies
    [W obrębie języka, poza teorie (3): Analiza dyskursu, pragmatyka i badania korpusowe]

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Organization of LingBaW 2015
    [Organizacja konferencji LingBaW]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Using WebClass to promote self-directed language learning
    [Wykorzystanie platformy WebClass do promowania samodzielnego uczenia się języka]
  • An online test of English for junior high school learners: validation report
    [Internetowy test języka angielskiego dla uczniów gimnazjum: raport z walidacji]
  • Online technology and classroom testing: item banking and test generators
    [Wykorzystanie technologii internetowych do tworzenia i przeprowadzania klasówek: banki zadań i generatory testów]

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • On the effectiveness of automated corrective feedback
    [O efektywności zautomatyzowanej informacji zwrotnej]
  • Selected e-tools for language teaching and testing
    [Wybrane e-narzędzia do nauczania i testowania języka]

Wykład gościnny w krajowym ośrodku naukowym

  • Assessing writing on WebClass
    [Ocenianie pisania na platformie WebClass]

Nagroda wewnętrzna

  • Nagroda Rektora KUL zespołowa II stopnia

2014


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • On the Potential of Web-Based Language Skills Assessment
    [O możliwościach wykorzystania internetu w ocenianiu umiejętności językowych]

Kurs e-learningowy

  • Language corpora
    [Korpusy językowe]

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Organization of LingBaW 2014
    [Organizacja konferencji LingBaW]
  • Organization of CECIL'S 4
    [Organizacja konferencji CECIL'S 4]

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • The effectiveness of technology-enhanced Irish teaching
  • Web-based vocabulary testing: a study of feedback effects
  • Reading and writing in blended environments: working with texts on an online platform

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • E-technologies for language instruction: testing for learning on WebClass

Stypendium w ramach programu Erasmus

  • Erasmus grant
    [Stypendium w ramach programu Erasmus]

2013


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Implementing language assessment principles in an online testing system
    [Wdrażanie zasad oceny języka w systemie testów on-line]
  • Towards web-based language test development for classroom assessments
    [Wykorzystanie internetu w klasowych sprawdzianach znajomości języka]

Kurs e-learningowy

  • IT and multimedia for language learning
    [Technologia informacyjna i multimedia w nauczaniu języka]
  • Basic Irish
    [Podstawy języka irlandzkiego]

Organizacja konferencji międzynarodowej

  • Linguistics Beyond And Within — International Linguistics Conference in Lublin

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Implementing language assessment principles in an online testing system
  • Challenges and opportunities of designing a WebClass course in Irish
  • Combining traditional and web-based language testing: a case for blended assessment

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • LingBaW 2013
  • LingBaW 2013 - language teaching

Usługi dydaktyczne w kraju

  • Irish – what on earth is that?
  • An bhfuil Gaeilge agat?

Opracowanie nowego produktu

  • Aplikacja do podziału studentów II stopnia

2012


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Semantic compositionality of selected morpho-syntactic structures
    [Kompozycyjność semantyczna wybranych struktur morfosyntaktycznych]
  • Preface

Kurs e-learningowy

  • Information technology for students of English

Redakcja naczelna publikacji naukowej

  • Linguistic Meetings Across Borders

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Language test development using a web-based system for test construction and analysis
  • Some remarks on mismatches between different levels of grammatical analysis
  • Web-based methods of language skills assessment: their potential and limitations
  • A web-based learning management system and how it can contribute to learner autonomy

Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej

  • Zamość Conference (session)

Opracowanie nowej procedury postępowania

  • System online do podziału studentów na grupy

Opracowanie nowego produktu

  • WebClass

2011


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Testowanie języka obcego z wykorzystaniem platformy internetowej jako przykład interdyscyplinarności pomiaru dydaktycznego

Kurs e-learningowy

  • Introduction to articulatory phonetics
  • Contrastive grammar

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Interdyscyplinarność pomiaru dydaktycznego: matematyka, statystyka i informatyka w testowaniu języka obcego

Opracowanie nowego produktu

  • Excel spreadsheets for item and test analysis

2010


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • On the asymmetry of verb-noun collocations

Artykuł nierecenzowany w czasopiśmie

  • Multiple-choice test items: Some tips on writing good distractors
    [w:] TESOL-Ukraine Newsletter

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • The use of spreadsheets for criterion-referenced item and test analysis

Usługi dydaktyczne w kraju

  • Jak uczyć się angielskiego online?

2009


Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • A study of task characteristics and how they affect individual test-takers' performance

Wygłoszenie referatu na konferencji

  • Selected methods of statistical analysis and their role in the design and development of language tests

2008


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Language testing: towards a methodology for the study of the method effect
    [w:] Facta Simonidis. Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Zamościu
  • The effect of task characteristics on mastery/non-mastery decisions
    [w:] Roczniki Humanistyczne

Opracowanie nowego produktu

  • Program do obsady zajęć

2007


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Efekt metody w pomiarze sprawdzającym na przykładzie testowania kolokacji języka angielskiego

Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • On the direction of collocability in verb-noun combinations

Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej

  • Efekt metody w pomiarze sprawdzającym na przykładzie testowania kolokacji języka angielskiego

2005


Recenzja naukowa w czasopiśmie

  • Czas w języku – językowe modele czasu
    [w:] Etnolingwistyka. Problemy języka i kultury

2004


Hasło encyklopedyczne

  • Lehr-Spławiński Tadeusz

2001


Tłumaczenie książki

  • Tatry

2000


Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany

  • Compounding: the problem of heads
    [w:] Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica Anglica

1998


Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany

  • Bracketing paradoxes: the case of "unhappier"

1997


Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Bracketing paradoxes: the case of "unhappier"

Opracowanie nowego produktu

  • Exam Results Calculator

1996


Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej

  • Compounding: the problem of heads

Członkostwo w krajowej organizacji o charakterze naukowym

  • PASE