dr hab. Wojciech Malec
Wydział Nauk Humanistycznych - Instytut JęzykoznawstwaKatedra Językoznawstwa Teoretycznego
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.
2023
Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego
- Blind review for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Vocabulary Learning and Instruction (ISSN: 2187-2759) - Blind review for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Języki Obce w Szkole - Blind review for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Roczniki Humanistyczne
Organizacja konferencji międzynarodowej
- LingBaW 2023
2022
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- On the use of regular expressions and exact-text matching in computer-based test scoring algorithms
[O wyrażeniach regularnych i wyszukiwaniu dokładnych fraz w komputerowych algorytmach sprawdzających zadania testowe]
[w:] CSEDU (Setúbal)
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Assessment in online education: Focus on score reporting
[Ocenianie w nauczaniu na odległość: kwestia raportowania wyników]
Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego
- Blind review for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Języki Obce w Szkole - Blind review for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Języki Obce w Szkole - Blind review for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Roczniki Humanistyczne - Blind review for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Vocabulary Learning and Instruction (ISSN: 2187-2759)
Organizacja konferencji międzynarodowej
- LingBaW 2022
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Web-based technologies and test security: A short history of a tug-of-war
[Wykorzystanie technologii internetowych do nadzorowania przebiegu sprawdzianów: Krótka historia przeciągania liny] - Two approaches to scoring limited-production test items – regular expressions and exact-text matching
[Dwa podejścia do komputerowego sprawdzania zadań wymagających udzielenia krótkiej odpowiedzi – zastosowanie wyrażeń regularnych oraz wyszukiwanie dokładnych fraz]
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- Chairing a session (Educational data mining)
[Prowadzenie sesji (Educational data mining)] - Chairing a session (Online language processing, testing and feedback)
[Prowadzenie sesji (Online language processing, testing and feedback)]
2021
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- The development of an EFL test for the Youngster project in Poland
[Tworzenie testu z języka angielskiego dla uczestników programu Youngster w Polsce]
[w:] Roczniki Humanistyczne - Using WebClass for reduced redundancy testing
[Wykorzystanie platformy WebClass do tworzenia testów o obniżonej redundancji]
[w:] Lublin Studies in Modern Languages and Literature - WebClass jako narzędzie do kontroli i oceny postępów w nauce
[w:] Języki Obce w Szkole
Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego
- Blind review for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Języki Obce w Szkole
Recenzja książki naukowej
- Kształcenie w sieci – teoria i praktyka. Przewodnik dla nauczycieli języków obcych i nie tylko
Organizacja konferencji międzynarodowej
- LingBaW 2021
Prezentacja na konferencji międzynarodowej
- Plenary lecture "Selected issues in designing and delivering assessments for distance learners"
[Wykład plenarny "Wybrane kwestie dotyczące oceniania w nauczaniu na odległość"]
2020
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- A practical comparison of selected methods of evaluating multiple-choice options through classical item analysis
[Praktyczne porównanie wybranych metod ewaluacji odpowiedzi w zadaniach wielokrotnego wyboru w ramach klasycznej analizy zadań testowych]
[w:] Practical Assessment, Research and Evaluation - Computer-based testing: A necessary evil or a sensible choice?
[Testy wspomagane komputerowo: Zło konieczne czy racjonalny wybór?]
[w:] The Modern Higher Education Review
Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego
- Review of an article for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Studies in Second Language Learning and Teaching - Review of an article for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Language Testing
Usługi eksperckie za granicą
- Participation in an evaluation panel
[Udział w panelu ewaluacyjnym]
2019
Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego
- Review of an article for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] Studies in Second Language Learning and Teaching
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Organization of LingBaW 2019
[Organizacja konferencji LingBaW]
Prezentacja na konferencji międzynarodowej
- Reading strategies of trilingual speakers: A study of secondary school learners’ preferences
[Strategie czytania osób trójjęzycznych: Badanie preferencji uczniów szkół średnich]
Wygłoszenie referatu na konferencji
- Combining automated test scoring and human verification in a web-based testing system
[Łączenie automatycznego sprawdzania testów z ręczną weryfikacją punktacji w internetowym systemie pomiaru dydaktycznego]
Opracowanie nowego produktu
- Wyszukiwarka czasopism punktowanych
2018
Książka naukowa recenzowana
- Developing Web-Based Language Tests
[Tworzenie testów językowych z wykorzystaniem Internetu]
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Organization of LingBaW 2018
[Organizacja konferencji LingBaW]
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- LingBaW 2018
Opracowanie nowego produktu
- Program do obsad (nowa wersja online)
2017
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Organization of LingBaW 2017
[Organizacja konferencji LingBaW]
Wygłoszenie referatu na konferencji
- A web-based application for generalizability analyses
[Aplikacja internetowa do analizy wyników testów w ramach teorii uniwersalizacji]
Opracowanie nowego produktu
- Aplikacja do analizy wyników testów w ramach teorii uniwersalizacji
Udział w festiwalu nauki
- Języki celtyckie i germańskie na terenie Wysp Brytyjskich – prehistoria, historia i dzień dzisiejszy
2016
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Selected statistical procedures for evaluating the usefulness of classroom tests
[Wybrane procedury statystyczne używane w ewaluacji użyteczności testów klasowych]
Artykuł w czasopiśmie
- Automating the construction of selected-response items with a text-to-items converter
[Generowanie zadań zamkniętych z wykorzystaniem internetowego konwertera tekstu]
[w:] CBU International Conference Proceedings - Web-based assessment and language teachers – from Moodle to WebClass
[Ocenianie wspomagane Internetem a nauczyciele języka – od Moodle do WebClass]
[w:] International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning
Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego
- Review of an article for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] International Journal of Continuing Engineering Education and Life-Long Learning
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Organization of LingBaW 2016
[Organizacja konferencji LingBaW]
Wygłoszenie referatu na konferencji
- Language test construction using the text-to-items converter on WebClass
[Tworzenie testów językowych z wykorzystaniem konwertera tekstu na platformie WebClass] - Online test development using the WebClass LMS
[Tworzenie testów językowych z wykorzystaniem systemu WebClass] - A comparison of visual and statistical approaches to evaluating multiple-choice options
[Porównanie wizualnych i statystycznych metod analizy odpowiedzi testu wielokrotnego wyboru]
Usługi eksperckie w kraju
- Członkostwo w zespole zadaniowym CKE
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda Rektora KUL zespołowa IV stopnia
2015
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Criterion-referenced language assessment in blended environments
[Sprawdzanie i ocena znajomości języka w nauczaniu komplementarnym] - Testing collocational knowledge: the question of item format
[Testowanie znajomości kolokacji: kwestia formy zadań] - Fostering autonomous learning with the aid of online technology
[Wspieranie autonomii uczenia się za pomocą technologii internetowych] - The development of an online course in Irish: Adapting academic materials to the needs of secondary-school students
[Tworzenie internetowego kursu języka irlandzkiego: Adaptacja materiałów akademickich do potrzeb uczniów szkoły średniej]
Recenzent artykułu dla czasopisma naukowego
- Review of an article for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] International Journal of Research in E-learning (ISSN: 2451-2583) - Review of an article for a journal
[Recenzja artykułu dla czasopisma naukowego]
[w:] LANGUAGE LEARNING & TECHNOLOGY
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Young minds vs. old questions in linguistics : proceedings of the Fourth Central European Conference in Linguistics for Postgraduate Students
[Młode umysły wobec starych pytań w językoznawstwie] - Young minds vs. old questions in linguistics : proceedings of the Fourth Central European Conference in Linguistics for Postgraduate Students
[Młode umysły wobec starych pytań w językoznawstwie] - Challenging Ideas and Innovative Approaches in Applied Linguistics
[Nowe koncepcje i innowacyjne rozwiązania w lingwistyce stosowanej] - Within Language, Beyond Theories. Volume 3: Discourse Analysis, Pragmatics and Corpus-based Studies
[W obrębie języka, poza teorie (3): Analiza dyskursu, pragmatyka i badania korpusowe]
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Organization of LingBaW 2015
[Organizacja konferencji LingBaW]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Using WebClass to promote self-directed language learning
[Wykorzystanie platformy WebClass do promowania samodzielnego uczenia się języka] - An online test of English for junior high school learners: validation report
[Internetowy test języka angielskiego dla uczniów gimnazjum: raport z walidacji] - Online technology and classroom testing: item banking and test generators
[Wykorzystanie technologii internetowych do tworzenia i przeprowadzania klasówek: banki zadań i generatory testów]
Wygłoszenie referatu na konferencji
- On the effectiveness of automated corrective feedback
[O efektywności zautomatyzowanej informacji zwrotnej] - Selected e-tools for language teaching and testing
[Wybrane e-narzędzia do nauczania i testowania języka]
Wykład gościnny w krajowym ośrodku naukowym
- Assessing writing on WebClass
[Ocenianie pisania na platformie WebClass]
Nagroda wewnętrzna
- Nagroda Rektora KUL zespołowa II stopnia
2014
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- On the Potential of Web-Based Language Skills Assessment
[O możliwościach wykorzystania internetu w ocenianiu umiejętności językowych]
Kurs e-learningowy
- Language corpora
[Korpusy językowe]
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Organization of LingBaW 2014
[Organizacja konferencji LingBaW] - Organization of CECIL'S 4
[Organizacja konferencji CECIL'S 4]
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- The effectiveness of technology-enhanced Irish teaching
- Web-based vocabulary testing: a study of feedback effects
- Reading and writing in blended environments: working with texts on an online platform
Wygłoszenie referatu na konferencji
- E-technologies for language instruction: testing for learning on WebClass
Stypendium w ramach programu Erasmus
- Erasmus grant
[Stypendium w ramach programu Erasmus]
2013
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Implementing language assessment principles in an online testing system
[Wdrażanie zasad oceny języka w systemie testów on-line] - Towards web-based language test development for classroom assessments
[Wykorzystanie internetu w klasowych sprawdzianach znajomości języka]
Kurs e-learningowy
- IT and multimedia for language learning
[Technologia informacyjna i multimedia w nauczaniu języka] - Basic Irish
[Podstawy języka irlandzkiego]
Organizacja konferencji międzynarodowej
- Linguistics Beyond And Within — International Linguistics Conference in Lublin
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Implementing language assessment principles in an online testing system
- Challenges and opportunities of designing a WebClass course in Irish
- Combining traditional and web-based language testing: a case for blended assessment
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- LingBaW 2013
- LingBaW 2013 - language teaching
Usługi dydaktyczne w kraju
- Irish – what on earth is that?
- An bhfuil Gaeilge agat?
Opracowanie nowego produktu
- Aplikacja do podziału studentów II stopnia
2012
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Semantic compositionality of selected morpho-syntactic structures
[Kompozycyjność semantyczna wybranych struktur morfosyntaktycznych] - Preface
Kurs e-learningowy
- Information technology for students of English
Redakcja naczelna publikacji naukowej
- Linguistic Meetings Across Borders
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Language test development using a web-based system for test construction and analysis
- Some remarks on mismatches between different levels of grammatical analysis
- Web-based methods of language skills assessment: their potential and limitations
- A web-based learning management system and how it can contribute to learner autonomy
Prowadzenie lub współprowadzenie konferencji międzynarodowej
- Zamość Conference (session)
Opracowanie nowej procedury postępowania
- System online do podziału studentów na grupy
Opracowanie nowego produktu
- WebClass
2011
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Testowanie języka obcego z wykorzystaniem platformy internetowej jako przykład interdyscyplinarności pomiaru dydaktycznego
Kurs e-learningowy
- Introduction to articulatory phonetics
- Contrastive grammar
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Interdyscyplinarność pomiaru dydaktycznego: matematyka, statystyka i informatyka w testowaniu języka obcego
Opracowanie nowego produktu
- Excel spreadsheets for item and test analysis
2010
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- On the asymmetry of verb-noun collocations
Artykuł nierecenzowany w czasopiśmie
- Multiple-choice test items: Some tips on writing good distractors
[w:] TESOL-Ukraine Newsletter
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- The use of spreadsheets for criterion-referenced item and test analysis
Usługi dydaktyczne w kraju
- Jak uczyć się angielskiego online?
2009
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- A study of task characteristics and how they affect individual test-takers' performance
Wygłoszenie referatu na konferencji
- Selected methods of statistical analysis and their role in the design and development of language tests
2008
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Language testing: towards a methodology for the study of the method effect
[w:] Facta Simonidis. Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Zamościu - The effect of task characteristics on mastery/non-mastery decisions
[w:] Roczniki Humanistyczne
Opracowanie nowego produktu
- Program do obsady zajęć
2007
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Efekt metody w pomiarze sprawdzającym na przykładzie testowania kolokacji języka angielskiego
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- On the direction of collocability in verb-noun combinations
Wygłoszenie referatu na konferencji krajowej
- Efekt metody w pomiarze sprawdzającym na przykładzie testowania kolokacji języka angielskiego
2005
Recenzja naukowa w czasopiśmie
- Czas w języku – językowe modele czasu
[w:] Etnolingwistyka. Problemy języka i kultury
2004
Hasło encyklopedyczne
- Lehr-Spławiński Tadeusz
2001
Tłumaczenie książki
- Tatry
2000
Artykuł naukowy w czasopiśmie recenzowany
- Compounding: the problem of heads
[w:] Acta Universitatis Lodziensis. Folia Linguistica Anglica
1998
Artykuł naukowy w wydawnictwie zbiorowym recenzowany
- Bracketing paradoxes: the case of "unhappier"
1997
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Bracketing paradoxes: the case of "unhappier"
Opracowanie nowego produktu
- Exam Results Calculator
1996
Wygłoszenie referatu na konferencji międzynarodowej
- Compounding: the problem of heads
Członkostwo w krajowej organizacji o charakterze naukowym
- PASE