dr hab. Robert Szwed

Wydział Nauk Społecznych - Instytut Dziennikarstwa i Zarządzania
Katedra Kultury Medialnej

Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.

2023

Prace magisterskie
  • Obraz Ukrainy po wybuchu wojny na podstawie rosyjskich programów propagandowych .
  • Wizerunek prezydentów Wołodymyra Zełenskiego i Petra Poroszenki w opiniach zwolenników i przeciwników na podstawie wpisów na Facebooku i Instagramie
  • Gracz e-sportowy - nowy zawód w komunikacji społecznej

2022

Prace magisterskie
  • Obraz Donieckiej Republiki Ludowej oraz Lugańskiej Republiki Ludowej na wybranych platformach ukraińskich i rosyjskich
  • Internet rzeczy - szanse i zagrożenia dla komunikacji
  • Językowy obraz śmierci w obliczu pandemii COVID-19
  • Obraz szczęścia na Instagramie. Na przykładzie kanałów Małgorzaty Rozenek-Majdan i Natalii Siwiec

2021

Prace magisterskie
  • Obrazy świata i człowieka w piosenkach polskich zwycięzców „Listy przebojów programu III” w latach 1989, 1999, 2009, 2019”
  • Obraz kryzysu migracyjnego w gazetach "Do Rzeczy" i "Newsweek" w roku 2015

2020

Prace magisterskie
  • Telewizyjna reklama polityczna w kampanii wyborczej do parlamentu Rzeczpospolitej Polskiej w 2019 roku

2019

Prace magisterskie
  • Budowanie świadomości marki w czasach marketingu 4.0
  • Zwalczanie barier komunikacyjnych w państwach członkowskich Międzynarodowej Federacji Młodzieży Słabosłyszącej
  • Stereotyp kobiety na podstawie serialu ''Przyjaciółki''
  • Piosenka wyborcza jako element komunikowania politycznego w kampaniach parlamentarnych i prezydenckich w Polsce po 1989 roku.

2018

Prace magisterskie
  • Fałszywe konta na portalach społecznościowych. Przyczyny zjawiska i charakterystyka
  • Chrześcijańska muzyka rockowa jako wyraz buntu
  • Pseudowydarzenia w regionalnych serwisach informacyjnych - na przykładzie "Obiektywu" TVP3 Białystok i "Panoramy Lubelskiej" TVP3 Lublin

2017

Prace magisterskie
  • Charakterystyka elementów wizualnych w komunikowaniu idei. Przypadek kampanii społecznych fundacji "Rak'n'Roll"
  • Zamachy terrorystyczne jako news na podstawie wybranych przykładów z lat 2012-2016
  • Wojna informacyjna w mediach. Przypadek ISIS
  • Płeć społeczno-kulturowa w "Men's Health" i Women's Health" w 2016 roku

2016

Prace magisterskie
  • Skuteczność Public Relations i reklamy w świetle wywiadów z wybranymi przedsiębiorcami z województwa lubelskiego
  • Społeczno- prawne uwarunkowania wolności wypowiedzi artystycznej
  • Kreowanie wizerunku szkoły tańca na przykładzie Fair Play Białystok

2015

Prace magisterskie
  • Realizacja zasad etycznych w praktyce dziennikarskiej. Na przykładzie programów telewizyjnych "Tomasz Lis na żywo" i "Jan Pospieszalski: Bliżej" z 2013 roku.
  • Wizerunek cudzoziemców w przekazie prasowym. Analiza wizualna zdjęć w tygodnikach "Wprost" i Newsweek" od 2004 r.
  • Analiza ramowa wizerunku medialnego prezydentów III RP na podstawie tygodników "Polityka" i "W Sieci" z 2013 r.

2014

Prace magisterskie
  • Profesjonalizm telewizyjnych dziennikarzy sportowych. Na przykładzie porównania relacjonowania meczy piłkarskich w Polsacie, Canal+ i TVP
  • Rodzaje przemocy w grach komputerowych dołączonych jako pełne wersje do czasopisma "CD-Action" w roczniku 2013
  • Zjawisko nawrócenia wśród celebrytów
  • Cynizm w dyskursie publicznym na przykładzie "afery podsłuchowej"
  • Treść emocji a Efekt Czystej Eksplozji
  • Cechy nadawcy a efektywność oddziaływania perswazyjnego.
  • Związki partnerskie w dyskursie parlamentarnym i prasowym. Dyskusja wokół projektu ustawy o związkach partnerskich.

2013

Prace licencjackie
  • Medialna sylwetka Lecha Wałęsy w świetle publikacji książki "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii".
  • Polskie i amerykańskie prezydenckie kampanie wyborcze. Analiza porównawcza reklam telewizyjnych w kampanii prezydenckiej w Polsce w 2005 roku oraz w USA w 2004 roku.
  • Kreowanie wizerunku firmy w internecie na przykładzie Perła - Browary Lubelskie S.A.
  • Merchandising jako technika sprzedaży call center.
  • Wizerunek kobiet w polityce w opinii studentów Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL.
  • Wpływ reklamy zewnętrznej na przestrzeń publiczną
  • Słuchowisko radiowe jako przekład intersemiotyczny. Na przykładzie adaptacji: "GAMEDEC: GRANICA RZECZYWISTOŚCI"
Prace magisterskie
  • Analiza ACTA w dyskursie prasowym. Na podstawie Rzeczpospolitej i Gazety Wyborczej.
  • Granice wolności słowa w dyskursie dziennikarskim. Analiza na podstawie wybranych przykładów.
  • Strategie komunikacyjne w rozmowach rekrutacyjnych
  • Płeć społeczno - kulturowa w ,, Wysokich obcasach". Na podstawie wydań rocznika 2001 i 2011
  • Public Relations w opiniach lokalnych elit władzy. Na podstawie wywiadów z radnymi Rady Miasta Lublin
  • Perspektywy rozwoju branży PR na Lubelszczyźnie

2012

Prace dyplomowe
  • Renault 19 - historyczny kompakt znad Sekwany
  • Alkohol - (nie) przyjaciel ludzkości
  • Dysleksja - problem nieznany
  • Taniec i śpiew - miłość i życie. "Nie ma piękniejszej kobiety niż kobieta w tańcu"
  • Radio a literatura. Analiza struktury słuchowiska i problemów przekładu z języka literackiego na język radiowy
  • Profilaktyka zdrowia w społeczeństwie
  • Czasami wystarczy pomyśleć. Myśli sterujące (wirtualnym) światem czyli Mózg-Komputer-Interfejs
  • Fenomen Volkswagena Garbusa w świecie motoryzacji
  • Celibat w Kościele
  • Artykuł popularnonaukowy pt. "Za granicą ciemności i ciszy"
Prace licencjackie
  • Seryjne przestępstwa na tle seksualnym w polskiej prasie. Studium na wybranych przykładach z lat 1996-2011.
  • Wizerunek czasopisma "CD-Action" wśród czytelników "Forum Actionum"
  • Kampanie społeczne na rzecz równouprawnienia. Na przykładzie kampanii zamieszczonych na portalu internetowym kampaniespoleczne.pl.
  • Obraz Kaukazu Północnego w oczach reportażystów polskich. Na podstawie publikacji z lat 1990-2010.
Prace magisterskie
  • Facebook jako narzędzie komunikacji w marketingu terytorialnym
  • Lokowanie produktu w teledyskach muzycznych. Na podstawie analizy listy przebojów Billboard Hot 100 z lat 2007-2011
  • Obraz kibiców Jagiellonii Białystok w prasie lokalnej
  • Pseudowydarzenia a tworzenie wiadomości
  • Polska muzyka rockowa jako jeden z czynników przemian społeczno-ustrojowych w latach osiemdziesiątych w Polsce
  • Koncepcje i badania nad przekazem podprogowym
  • Wizerunek poseł Joanny Muchy w ,,Gazecie Wyborczej" i ,,Rzeczpospolitej"do końca 2011 roku
  • Proces tworzenia informacji na przykładzie Polskiego Radia Lublin S.A. i Telewizji Polskiej Oddział w Lublinie
  • Komunikacja audiowizualna partii politycznych w kampanii wyborczej w roku 2011

2011

Prace licencjackie
  • Kobiety i mężczyźni jako bohaterowie newsów. Na podstawie analizy ,,Faktów" TVN w kwietniu 2011 roku
  • Medialny wizerunek Platformy Obywatelskiej i Prawa i Sprawiedliwości w kontekście krzyża przed Pałacem Prezydenckim. Na podstawie analizy ,,Gazety Wyborczej" i ,,Rzeczpospolitej"
  • Wizerunek Donalda Tuska w tygodniku Wprost 2005 - 2010
  • Wizerunek medialny Bronisława Komorowskiego w Rzeczpospolitej i Gazecie Wyborczej. Analiza ramowa materiału prasowego od prawyborów do kampanii samorządowej
  • Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w Tygodniku Wprost w okresie od sierpnia 2009 r. do listopada 2010r. Analiza treści
  • Zewnętrzny wizerunek Stowarzyszenia Homo Faber.
  • Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w ,,Gazecie Wyborczej" i ,,Rzeczpospolitej" w 2010 roku
  • Hard i soft newsy w głównych wydaniach telewizyjnych programów informacyjnych TVN i TVP. Analiza treści serwisów 15.02. - 15.03.2011r.
  • Wizerunek dziennikarzy telewizyjnych wśród radomskich pielęgniarek i położnych

2010

Prace licencjackie
  • Wizerunek Prezydenta Lecha Kaczyńskiego na podstawie badań wśród studentów Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL.
  • Obraz rodziny w reklamie telewizyjnej TVP 1 w styczniu 2010 roku.
  • Wizerunek Janusza Palikota w "Rzeczypospolitej" 1995-2010.
  • Fenomen popularności Elvisa Presleya.
  • Analiza wizerunku medialnego Młodzieży Wszechpolskiej w "Rzeczypospolitej" w latach 1993-2009.
  • Stereotyp kobiety i mężczyzny w reklamach telewizyjnych TVP 1. Analiza w styczniu 2010.
  • Marketing polityczny w kampanii do Parlamentu Europejskiego w Lublinie w 2009 r.
  • Zapamiętywanie i rozumienie radiowych serwisów informacyjnych. Na przykładzie badań serwisu RMF FM.
  • Analiza portalu społecznościowego "nasza - klasa .pl".
  • Wizerunek Donalda Tuska i Lecha Kaczyńskiego w czasie kampanii prezydenckiej 2005. Analiza porównawcza na przykładzie "Rzeczpospolitej".
  • Wizerunek Aleksandra Kwaśniewskiego i Lecha Kaczyńskiego w pierwszym roku prezydentury. Analiza porównawcza na podstawie Wprost.

2005

Prace licencjackie
  • Działalność usługowa Gminy Bojanów w latach 1998-2004.
  • Działalność organizacji pozarządowych działających w ochronie zdrowia i ratowania życia człowieka w Polsce na przykładzie Fundacji SOS Życie w Mielcu.
  • Obraz związku kobiety i mężczyzny w miesięczniku "Twój styl".
  • Postawy mieszkańców Gminy Potok Wielki wobec działania władzy lokalnej.
  • Działalność usługowa gminy Stalowa Wola.
  • Tożsamość europejska młodych Polaków.
  • Stosunek młodych Polaków do małżeństwa.Na podstawie badań przeprowadzonych w Liceum Ogólnokształcącym im.Bohaterów Porytowego Wzgórza w Janowie Lubelskim.
  • Elity władzy lokalnej w gminie Bojanów.
  • Funkcje założone i realizowane Dziecięcego Szpitala Klinicznego im.Prof.Antoniego Gębali w Lublinie.
  • Przemoc w rodzinie jako problem społeczny.
  • Elity władzy lokalnej w gminie Gorzyce
  • Funkcje samorządu terytorialnego w gminie miejskiej Jasło.
Prace magisterskie
  • Systemy oddziaływań motywacyjnych w organizacjach na przykładzie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Rzeszowie.
  • Przestępczość a poczucie bezpieczeństwa wśród mieszkańców powiatu strzyżowskiego.
  • Znaczenie przedmiotów i zachowań symbolicznych w okresie Wigilii Bożego Narodzenia.
  • Samorząd gminy w świadomości mieszkańców gminy Batorz.
  • Demokracja, społeczeństwo obywatelskie, a aktywność społeczno- polityczna obywateli.
  • Obraz bezdomnych i bezdomność na łamach "Polityki" i "Wprost" w latach 1996- 2004.
  • Społeczny wizerunek adopcji. Na przykładzie badań przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy Dzikowiec.
  • Postawy młodzieży szkółśrednich wobec środowiska przyrodniczego. Na przykładzie Nowej Sarzyny.
  • Stereotyp polityka wśród młodzieży na podstawie badań przeprowadzonych w V Liceum Ogólnokształcącym w Rzeszowie.
  • Integracja Polski z Unią Europejską w opiniach duchowieństwa polskiego na łamach " Tygodnika Powszechnego".
  • System zarządzania kryzysowego w skali lokalnej w sytuacji powodzi.
  • Inwestycje zagraniczne i ich wpływ na rozwój lokalny. Studium literatury.
  • Postawy mieszkańców gminy Piaski wobec ubezpieczeń społecznych.
  • Obraz świąt narodowych 22 lipca i 11 listopada na łamach "Nowin" w latach 1979- 1999.
  • Równość płci w opinii studentów i studentek Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Przemyślu.
  • Znaczenie przedmiotów i zachowań symbolicznych Wigilii Bożego Narodzenia wśród młodzieży maturalnej.
  • Uwarunkowania rozwoju lokalnej przedsiębiorczości sektora prywatnego na przykładzie badań przeprowadzonych w gminie i mieście Rudnik n. Sanem.
  • Postawy młodzieży wobec eutanazji na przykładzie badań uczniów VII LO w Rzeszowie.
  • Pielgrzymowanie a turystyka na podstawie wywiadów z uczestnikami pielgrzymek.