dr hab. Robert Szwed
Wydział Nauk Społecznych - Instytut Dziennikarstwa i ZarządzaniaKatedra Kultury Medialnej
Stanowisko: Adiunkt posiadający stopień naukowy dr hab.
- Kontakt
- Dorobek
- Rozkład zajęć
- Konsultacje
- Więcej informacji
- Dydaktyka
- Prace dyplomowe
- Pełnione funkcje
- Strona WWW
Wypromowane prace dyplomowe
2023
Prace magisterskie
- Obraz Ukrainy po wybuchu wojny na podstawie rosyjskich programów propagandowych .
- Wizerunek prezydentów Wołodymyra Zełenskiego i Petra Poroszenki w opiniach zwolenników i przeciwników na podstawie wpisów na Facebooku i Instagramie
- Gracz e-sportowy - nowy zawód w komunikacji społecznej
2022
Prace magisterskie
- Obraz Donieckiej Republiki Ludowej oraz Lugańskiej Republiki Ludowej na wybranych platformach ukraińskich i rosyjskich
- Internet rzeczy - szanse i zagrożenia dla komunikacji
- Językowy obraz śmierci w obliczu pandemii COVID-19
- Obraz szczęścia na Instagramie. Na przykładzie kanałów Małgorzaty Rozenek-Majdan i Natalii Siwiec
2021
Prace magisterskie
- Obrazy świata i człowieka w piosenkach polskich zwycięzców „Listy przebojów programu III” w latach 1989, 1999, 2009, 2019”
- Obraz kryzysu migracyjnego w gazetach "Do Rzeczy" i "Newsweek" w roku 2015
2020
Prace magisterskie
- Telewizyjna reklama polityczna w kampanii wyborczej do parlamentu Rzeczpospolitej Polskiej w 2019 roku
2019
Prace magisterskie
- Budowanie świadomości marki w czasach marketingu 4.0
- Zwalczanie barier komunikacyjnych w państwach członkowskich Międzynarodowej Federacji Młodzieży Słabosłyszącej
- Stereotyp kobiety na podstawie serialu ''Przyjaciółki''
- Piosenka wyborcza jako element komunikowania politycznego w kampaniach parlamentarnych i prezydenckich w Polsce po 1989 roku.
2018
Prace magisterskie
- Fałszywe konta na portalach społecznościowych. Przyczyny zjawiska i charakterystyka
- Chrześcijańska muzyka rockowa jako wyraz buntu
- Pseudowydarzenia w regionalnych serwisach informacyjnych - na przykładzie "Obiektywu" TVP3 Białystok i "Panoramy Lubelskiej" TVP3 Lublin
2017
Prace magisterskie
- Charakterystyka elementów wizualnych w komunikowaniu idei. Przypadek kampanii społecznych fundacji "Rak'n'Roll"
- Zamachy terrorystyczne jako news na podstawie wybranych przykładów z lat 2012-2016
- Wojna informacyjna w mediach. Przypadek ISIS
- Płeć społeczno-kulturowa w "Men's Health" i Women's Health" w 2016 roku
2016
Prace magisterskie
- Skuteczność Public Relations i reklamy w świetle wywiadów z wybranymi przedsiębiorcami z województwa lubelskiego
- Społeczno- prawne uwarunkowania wolności wypowiedzi artystycznej
- Kreowanie wizerunku szkoły tańca na przykładzie Fair Play Białystok
2015
Prace magisterskie
- Realizacja zasad etycznych w praktyce dziennikarskiej. Na przykładzie programów telewizyjnych "Tomasz Lis na żywo" i "Jan Pospieszalski: Bliżej" z 2013 roku.
- Wizerunek cudzoziemców w przekazie prasowym. Analiza wizualna zdjęć w tygodnikach "Wprost" i Newsweek" od 2004 r.
- Analiza ramowa wizerunku medialnego prezydentów III RP na podstawie tygodników "Polityka" i "W Sieci" z 2013 r.
2014
Prace magisterskie
- Profesjonalizm telewizyjnych dziennikarzy sportowych. Na przykładzie porównania relacjonowania meczy piłkarskich w Polsacie, Canal+ i TVP
- Rodzaje przemocy w grach komputerowych dołączonych jako pełne wersje do czasopisma "CD-Action" w roczniku 2013
- Zjawisko nawrócenia wśród celebrytów
- Cynizm w dyskursie publicznym na przykładzie "afery podsłuchowej"
- Treść emocji a Efekt Czystej Eksplozji
- Cechy nadawcy a efektywność oddziaływania perswazyjnego.
- Związki partnerskie w dyskursie parlamentarnym i prasowym. Dyskusja wokół projektu ustawy o związkach partnerskich.
2013
Prace licencjackie
- Medialna sylwetka Lecha Wałęsy w świetle publikacji książki "SB a Lech Wałęsa. Przyczynek do biografii".
- Polskie i amerykańskie prezydenckie kampanie wyborcze. Analiza porównawcza reklam telewizyjnych w kampanii prezydenckiej w Polsce w 2005 roku oraz w USA w 2004 roku.
- Kreowanie wizerunku firmy w internecie na przykładzie Perła - Browary Lubelskie S.A.
- Merchandising jako technika sprzedaży call center.
- Wizerunek kobiet w polityce w opinii studentów Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL.
- Wpływ reklamy zewnętrznej na przestrzeń publiczną
- Słuchowisko radiowe jako przekład intersemiotyczny. Na przykładzie adaptacji: "GAMEDEC: GRANICA RZECZYWISTOŚCI"
Prace magisterskie
- Analiza ACTA w dyskursie prasowym. Na podstawie Rzeczpospolitej i Gazety Wyborczej.
- Granice wolności słowa w dyskursie dziennikarskim. Analiza na podstawie wybranych przykładów.
- Strategie komunikacyjne w rozmowach rekrutacyjnych
- Płeć społeczno - kulturowa w ,, Wysokich obcasach". Na podstawie wydań rocznika 2001 i 2011
- Public Relations w opiniach lokalnych elit władzy. Na podstawie wywiadów z radnymi Rady Miasta Lublin
- Perspektywy rozwoju branży PR na Lubelszczyźnie
2012
Prace dyplomowe
- Renault 19 - historyczny kompakt znad Sekwany
- Alkohol - (nie) przyjaciel ludzkości
- Dysleksja - problem nieznany
- Taniec i śpiew - miłość i życie. "Nie ma piękniejszej kobiety niż kobieta w tańcu"
- Radio a literatura. Analiza struktury słuchowiska i problemów przekładu z języka literackiego na język radiowy
- Profilaktyka zdrowia w społeczeństwie
- Czasami wystarczy pomyśleć. Myśli sterujące (wirtualnym) światem czyli Mózg-Komputer-Interfejs
- Fenomen Volkswagena Garbusa w świecie motoryzacji
- Celibat w Kościele
- Artykuł popularnonaukowy pt. "Za granicą ciemności i ciszy"
Prace licencjackie
- Seryjne przestępstwa na tle seksualnym w polskiej prasie. Studium na wybranych przykładach z lat 1996-2011.
- Wizerunek czasopisma "CD-Action" wśród czytelników "Forum Actionum"
- Kampanie społeczne na rzecz równouprawnienia. Na przykładzie kampanii zamieszczonych na portalu internetowym kampaniespoleczne.pl.
- Obraz Kaukazu Północnego w oczach reportażystów polskich. Na podstawie publikacji z lat 1990-2010.
Prace magisterskie
- Facebook jako narzędzie komunikacji w marketingu terytorialnym
- Lokowanie produktu w teledyskach muzycznych. Na podstawie analizy listy przebojów Billboard Hot 100 z lat 2007-2011
- Obraz kibiców Jagiellonii Białystok w prasie lokalnej
- Pseudowydarzenia a tworzenie wiadomości
- Polska muzyka rockowa jako jeden z czynników przemian społeczno-ustrojowych w latach osiemdziesiątych w Polsce
- Koncepcje i badania nad przekazem podprogowym
- Wizerunek poseł Joanny Muchy w ,,Gazecie Wyborczej" i ,,Rzeczpospolitej"do końca 2011 roku
- Proces tworzenia informacji na przykładzie Polskiego Radia Lublin S.A. i Telewizji Polskiej Oddział w Lublinie
- Komunikacja audiowizualna partii politycznych w kampanii wyborczej w roku 2011
2011
Prace licencjackie
- Kobiety i mężczyźni jako bohaterowie newsów. Na podstawie analizy ,,Faktów" TVN w kwietniu 2011 roku
- Medialny wizerunek Platformy Obywatelskiej i Prawa i Sprawiedliwości w kontekście krzyża przed Pałacem Prezydenckim. Na podstawie analizy ,,Gazety Wyborczej" i ,,Rzeczpospolitej"
- Wizerunek Donalda Tuska w tygodniku Wprost 2005 - 2010
- Wizerunek medialny Bronisława Komorowskiego w Rzeczpospolitej i Gazecie Wyborczej. Analiza ramowa materiału prasowego od prawyborów do kampanii samorządowej
- Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w Tygodniku Wprost w okresie od sierpnia 2009 r. do listopada 2010r. Analiza treści
- Zewnętrzny wizerunek Stowarzyszenia Homo Faber.
- Wizerunek Jarosława Kaczyńskiego w ,,Gazecie Wyborczej" i ,,Rzeczpospolitej" w 2010 roku
- Hard i soft newsy w głównych wydaniach telewizyjnych programów informacyjnych TVN i TVP. Analiza treści serwisów 15.02. - 15.03.2011r.
- Wizerunek dziennikarzy telewizyjnych wśród radomskich pielęgniarek i położnych
2010
Prace licencjackie
- Wizerunek Prezydenta Lecha Kaczyńskiego na podstawie badań wśród studentów Instytutu Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej KUL.
- Obraz rodziny w reklamie telewizyjnej TVP 1 w styczniu 2010 roku.
- Wizerunek Janusza Palikota w "Rzeczypospolitej" 1995-2010.
- Fenomen popularności Elvisa Presleya.
- Analiza wizerunku medialnego Młodzieży Wszechpolskiej w "Rzeczypospolitej" w latach 1993-2009.
- Stereotyp kobiety i mężczyzny w reklamach telewizyjnych TVP 1. Analiza w styczniu 2010.
- Marketing polityczny w kampanii do Parlamentu Europejskiego w Lublinie w 2009 r.
- Zapamiętywanie i rozumienie radiowych serwisów informacyjnych. Na przykładzie badań serwisu RMF FM.
- Analiza portalu społecznościowego "nasza - klasa .pl".
- Wizerunek Donalda Tuska i Lecha Kaczyńskiego w czasie kampanii prezydenckiej 2005. Analiza porównawcza na przykładzie "Rzeczpospolitej".
- Wizerunek Aleksandra Kwaśniewskiego i Lecha Kaczyńskiego w pierwszym roku prezydentury. Analiza porównawcza na podstawie Wprost.
2005
Prace licencjackie
- Działalność usługowa Gminy Bojanów w latach 1998-2004.
- Działalność organizacji pozarządowych działających w ochronie zdrowia i ratowania życia człowieka w Polsce na przykładzie Fundacji SOS Życie w Mielcu.
- Obraz związku kobiety i mężczyzny w miesięczniku "Twój styl".
- Postawy mieszkańców Gminy Potok Wielki wobec działania władzy lokalnej.
- Działalność usługowa gminy Stalowa Wola.
- Tożsamość europejska młodych Polaków.
- Stosunek młodych Polaków do małżeństwa.Na podstawie badań przeprowadzonych w Liceum Ogólnokształcącym im.Bohaterów Porytowego Wzgórza w Janowie Lubelskim.
- Elity władzy lokalnej w gminie Bojanów.
- Funkcje założone i realizowane Dziecięcego Szpitala Klinicznego im.Prof.Antoniego Gębali w Lublinie.
- Przemoc w rodzinie jako problem społeczny.
- Elity władzy lokalnej w gminie Gorzyce
- Funkcje samorządu terytorialnego w gminie miejskiej Jasło.
Prace magisterskie
- Systemy oddziaływań motywacyjnych w organizacjach na przykładzie Miejskiego Zarządu Budynków Mieszkalnych w Rzeszowie.
- Przestępczość a poczucie bezpieczeństwa wśród mieszkańców powiatu strzyżowskiego.
- Znaczenie przedmiotów i zachowań symbolicznych w okresie Wigilii Bożego Narodzenia.
- Samorząd gminy w świadomości mieszkańców gminy Batorz.
- Demokracja, społeczeństwo obywatelskie, a aktywność społeczno- polityczna obywateli.
- Obraz bezdomnych i bezdomność na łamach "Polityki" i "Wprost" w latach 1996- 2004.
- Społeczny wizerunek adopcji. Na przykładzie badań przeprowadzonych wśród mieszkańców gminy Dzikowiec.
- Postawy młodzieży szkółśrednich wobec środowiska przyrodniczego. Na przykładzie Nowej Sarzyny.
- Stereotyp polityka wśród młodzieży na podstawie badań przeprowadzonych w V Liceum Ogólnokształcącym w Rzeszowie.
- Integracja Polski z Unią Europejską w opiniach duchowieństwa polskiego na łamach " Tygodnika Powszechnego".
- System zarządzania kryzysowego w skali lokalnej w sytuacji powodzi.
- Inwestycje zagraniczne i ich wpływ na rozwój lokalny. Studium literatury.
- Postawy mieszkańców gminy Piaski wobec ubezpieczeń społecznych.
- Obraz świąt narodowych 22 lipca i 11 listopada na łamach "Nowin" w latach 1979- 1999.
- Równość płci w opinii studentów i studentek Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Przemyślu.
- Znaczenie przedmiotów i zachowań symbolicznych Wigilii Bożego Narodzenia wśród młodzieży maturalnej.
- Uwarunkowania rozwoju lokalnej przedsiębiorczości sektora prywatnego na przykładzie badań przeprowadzonych w gminie i mieście Rudnik n. Sanem.
- Postawy młodzieży wobec eutanazji na przykładzie badań uczniów VII LO w Rzeszowie.
- Pielgrzymowanie a turystyka na podstawie wywiadów z uczestnikami pielgrzymek.